Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel ben je waard (SBS6)

04-06-2019 20:34 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag start een nieuw seizoen van 'Hoeveel ben je waard'. Tijdje geleden alweer dat dit op TV komt maar ik vond dit altijd een erg leuk programma. Hoeveel ben je dus in euro's waard als je op dit moment al je bezittingen verkoopt en schulden daarmee (indien mogelijk) aflost.

Ik verwacht dit seizoen toch hogere bedragen dat een paar jaar geleden ivm de aangetrokken economie + veel mensen met overwaarde op hun huis.

Wie doet er mee om dit globaal voor zijn/haar eigen situatie in te schatten.

TO trapt af:
We zijn een jong gezin (begin 30) met een kindje van nog geen jaar oud.

Resterende hypotheek: 199.000 euro
Waarde huis (schatting nav verkoop vergelijkbare huizen in de buurt): 310.000 euro
Bezittingen in huis: in dit programma denken mensen altijd dat hun huis veel meer waardevolle spullen heeft dan daadwerkelijk het geval. Als ik 2 auto's á 11.000 euro totaal er bij op tel schat ik ongeveer in op 17.000 euro
Schulden (op hypotheek na): 0
lopende en spaar rekeningen: 20.000
Totaal: 148.000 euro
Ik snap niet dat de mensen in dit programma dit allemaal zo bekend maken
( vind het leuk om ernaar te kijken, maar zou het nooit doen)

Net zoals ik het hier ook niet neerzet..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je dat soort informatie zou willen delen.
Ik ben 0 waard en nu?
Weer heerlijk zo’n topic.
yette schreef:
04-06-2019 20:40
Ik snap niet waarom je dat soort informatie zou willen delen.
Even opscheppen kijk mij eens goed doen.
To als je gaat scheiden, hoop het niet voor je, hoeveel ben je dan waard?
Ik zou hier dus ook niet aan mee doen en ik vond het bij het vorige seizoen wel erg onrealistisch. Ik bedoel ze gaan er vanuit dat alles goed gaat en volgens het boekje maar vaak loopt het in het echte leven toch net iets anders.

Ik heb best een leuk spaarpotje maar het gaat niemand wat aan hoeveel ik dan wel niet heb want daar komt vaak toch gezeur van. Als in dat mensen er vanuit gaan dat ze wel even iets kunnen lenen.

Maar ik ga wel kijken...
oh dit wordt weer zo'n topic als over je salaris. Waar alle bruto bedragen opeens netto zijn en "de exacte bedragen wil ik niet zeggen maar mijn man verdient 20 x zoveel als ik".
Alle reacties Link kopieren
240.000
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
hier is het lekker anoniem dus lekker belangrijk of ik het hier wel of niet neer zet :) op TV zou ik er ook nooit aan mee doen.

Al vind ik het helemaal niet een onderwerp waar iedereen altijd maar binnenskamers zou moeten houden. Zo'n taboe is het toch ook allemaal weer niet?

en als ik zou gaan scheiden ben ik de helft minus de kosten van de scheiding waard :)
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
04-06-2019 20:56
oh dit wordt weer zo'n topic als over je salaris. Waar alle bruto bedragen opeens netto zijn en "de exacte bedragen wil ik niet zeggen maar mijn man verdient 20 x zoveel als ik".
nee, ken je het programma wel?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
04-06-2019 20:48
Ik zou hier dus ook niet aan mee doen en ik vond het bij het vorige seizoen wel erg onrealistisch. Ik bedoel ze gaan er vanuit dat alles goed gaat en volgens het boekje maar vaak loopt het in het echte leven toch net iets anders.

Ik heb best een leuk spaarpotje maar het gaat niemand wat aan hoeveel ik dan wel niet heb want daar komt vaak toch gezeur van. Als in dat mensen er vanuit gaan dat ze wel even iets kunnen lenen.

Maar ik ga wel kijken...
het gaat om het moment opname op dat moment. ze hoeven dan niet te kijken naar wat er allemaal mis zou kunnen gaan, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze reacties ook ontstaan omdat dit soort topics altijd geopend wordt door iemand die zelf flink in de plus staat.

Ik schat zo dat de overwaarde van ons huis ongeveer gelijk is aan onze studieschulden. Dus laten we het maar op ongeveer 0 houden.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
04-06-2019 20:42
To als je gaat scheiden, hoop het niet voor je, hoeveel ben je dan waard?
De helft?? 🤣🤣
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Bepaald het geld dat je hebt je waarde als mens? Hoe meer geld je hebt hoe waardevoller je bent?
Alle reacties Link kopieren
O ja, leuk! Ga het later ook weer terugkijken.

Hier sta ik wel in de plus. Hypotheek van 189.000, waarde huis rond de 250.000. Spullen hier in huis zijn niet bijzonder veel waard, paar honderd euro bij elkaar? Wel een spaarrekening van 25.000.
Alle reacties Link kopieren
Mijn waarde ligt tussen de nul euro en het oneindige.. het is maar net wie mij taxeert.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Niks op de spaarrekening, helaas wat tegenslagen gehad. 500 in het rood. Portomonee wel nog wat contant maar goed de maand is helaas net begonnen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Hetismogelijk post_id=30008822 time=1559675447 user_id=346710]
Ik denk dat deze reacties ook ontstaan omdat dit soort topics altijd geopend wordt door iemand die zelf flink in de plus staat.





Dit!!!
Europe86 schreef:
04-06-2019 21:00
nee, ken je het programma wel?
Ja, maar in mijn reacties heb ik het dus over de salaristopics.
Ik ben overigens 0 waard, want mijn bezittingen compenseren nooit de hypotheek en studieschuld.
Kijken jullie ook?

Dat jonge stel heeft echt totaal geen inzicht in hun financiële staat. Een studieschuld van 95000 euro, en ze dachten in totaal -65000 euro waard te zijn. Zouden ze dan niet eens goed in beeld hebben hoeveel studieschuld er is?
En dan ook nog eens iedere maand de helft meer uitgeven dan ze verdienen. Dat goochelen is leuk, maar zou een bijbaantje voor het weekend moeten zijn natuurlijk. Hij zal ander werk moeten zoeken. Een goeie eyeopener voor ze hoop ik.
De kunstenaars zijn vast veel meer waard dan ze denken. Al zijn schilderijen hebben natuurlijk ook waarde. Ze schatten zelf 3000 euro, het zou mij niet verbazen als het minstens 10x zoveel is.
Hoeveel ik waard ben ?

Vlgs mijn ex geen knip voor mijn neus. Telt dat ook ??
Alle reacties Link kopieren
Apart stel, leuk. Dat huis hebben ze ooit gekocht voor 185.000 gulden. Gulden, he. Dat is het nu echt wel dubbel en dwars in euro's waard.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven