Liefdesverklaring

05-06-2019 21:40 79 berichten
Poeh, een beetje een aparte situatie.
Ik kreeg een mailtje van een vriend van vroeger. Dat hij me altijd erg leuk heeft gevonden, maar daar niks mee heeft gedaan omdat ik een relatie heb. Maar dat hij het nu toch wou uitspreken...

Tsja... Hoe zouden jullie daarop reageren? Ik ben blij met mijn relatie.
Als ik geen relatie had gehad was het anders geweest, want hij is echt een leuke vent. Ik vind het lastig hoe hierop te reageren. Wat zouden jullie doen?
Hem zeggen wat je hier nu schrijft!
Alle reacties Link kopieren
Een aardig mailtje terug dat je je vereerd voelt het te weten maar dat hij zelf ook wel begrijpt dat je in een relatie bent en dus niet wederzijds is. Geen hoop geven wel vriendelijk zijn.
where ever you go, go with your heart
Ik zou gewoon een kort berichtje terug sturen waarin je bovenstaande aangeeft, iets in de trant van: ‘Ik voel me erg gevleid door je berichtje maar weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier op moet antwoorden. Ik ben gelukkig in mijn huidige relatie en zal er om die reden ook niks mee doen.’
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 21:48
Reden: Rare zinsopbouw
7.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon.

"Dank je wel voor je bericht, maar sorry, ik kan jouw gevoelens niet beantwoorden. Ik zou het dan ook hierbij willen laten en wens je alle goeds voor je verdere toekomst". Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk voor je! Niet voor hem, maar goed hij heeft het toch geprobeerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alle gegeven antwoord suggesties nogal zakelijk.

Hij gaat je heus niet bespringen als je vriendelijk reageert. Uit jouw bericht begrijp ik dat hij zelf ook wel inziet dat er niks tussen jullie zal gebeuren vanwege jouw relatie.
Ik zou niets sturen. Hij weet dat je een relatie hebt dus waarom toch de behoefte om dit aan jou te vertellen.
Puur eigenbelang en niet netjes van hem.
pejeka schreef:
05-06-2019 21:49
Gewoon.

"Dank je wel voor je bericht, maar sorry, ik kan jouw gevoelens niet beantwoorden. Ik zou het dan ook hierbij willen laten en wens je alle goeds voor je verdere toekomst". Klaar.

Zoiets inderdaad. De deur stevig dichthouden en geen hoop geven.
Zeggen dat het anders zou zijn geweest als je geen relatie zou hebben moet je niet zeggen, dat is zeker geen goed idee!

"Als ik geen relatie had gehad was het anders geweest, want hij is echt een leuke vent."
Dit dus vooral niet zeggen. Breng je je zelf alleen maar mee in een lastig pakket en geeft hem misschien hoop. Niet doen!
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 05-06-2019 22:04
19.24% gewijzigd
stellar schreef:
05-06-2019 21:58
Ik zou niets sturen. Hij weet dat je een relatie hebt dus waarom toch de behoefte om dit aan jou te vertellen.
Puur eigenbelang en niet netjes van hem.

Dit ook inderdaad. Erg egoïstisch.

Ik zou wel iets terug sturen en zeggen: Ik weet niet wat ik met je berichtje aan moet, ik ben gelukkig in mijn relatie en zou dat graag zo houden. Ik wens je in de toekomst veel geluk. Vriendelijke groeten
Alle reacties Link kopieren
Los van de woordkeuze, zou ik hem in elk geval laten blijken dat je hem alle goed wenst, maar geen contact wil. Heel simpel: du moment dat jij aangeeft dat je best wel eens een kop koffie wilt drinken met hem om herinneringen op te halen aan vroeger of wat dan ook, is dat voor hem een signaal dat je openstaat voor (meer) contact en voor je het weet raak je hem niet meer kwijt. Dus gewoon vriendelijk en resoluut: Dank voor je berichtje, maar hier blijft het bij. Adieu.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
05-06-2019 22:03
Los van de woordkeuze, zou ik hem in elk geval laten blijken dat je hem alle goed wenst, maar geen contact wil. Heel simpel: du moment dat jij aangeeft dat je best wel eens een kop koffie wilt drinken met hem om herinneringen op te halen aan vroeger of wat dan ook, is dat voor hem een signaal dat je openstaat voor (meer) contact en voor je het weet raak je hem niet meer kwijt. Dus gewoon vriendelijk en resoluut: Dank voor je berichtje, maar hier blijft het bij. Adieu.

Inderdaad. :thumbsup:

Verder is het behoorlijk respectloos naar je vriend toe dat hij je dit stuurt. Ik zou dus ook je vriend op de hoogte brengen hiervan.
Beste oude vriend,
Ik zou het op prijs stellen als je mijn relatie serieus neemt. Dat doe ik namelijk zelf wel.

Mvg.
TO
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet zoals mijn psychologe deed. Die zei dat ze het jammer vond dat ik het niet eerder vertelde, want dan had ze het wel beantwoord. Ik had het wel face to face gezegd, dus had ze ook geen tijd om er over na te denken. Gelukkig heb jij dat nu wel.

Maar valse hoop heb je niks aan. Dus zou dat sowieso niet doen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-06-2019 22:06
Inderdaad. :thumbsup:

Verder is het behoorlijk respectloos naar je vriend toe dat hij je dit stuurt. Ik zou dus ook je vriend op de hoogte brengen hiervan.
Ik zou het niet te zwaar opnemen wat dat betreft. Niet groter maken dan het is. Dus waarom je vriend ervan op de hoogte stellen? Er gaat toch verder niks gebeuren? Je bent toch zelf mans genoeg om het af te kappen, waarna je nooit meer iets van dat klasgenootje van de middelbare school gaat horen? Dus wat is het nut om je vriend erbij te betrekken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je er uberhaupt op (willen) reageren? Gewoon laten gaan.
We used to be friends...
pejeka schreef:
05-06-2019 22:20
Ik zou het niet te zwaar opnemen wat dat betreft. Niet groter maken dan het is. Dus waarom je vriend ervan op de hoogte stellen? Er gaat toch verder niks gebeuren? Je bent toch zelf mans genoeg om het af te kappen, waarna je nooit meer iets van dat klasgenootje van de middelbare school gaat horen? Dus wat is het nut om je vriend erbij te betrekken?

Je hebt toch een open communicatie in je relatie en kan je vriend toch alles vertellen wat je bezig houdt?
Daarbij is deze oude vriend heel respectloos naar haar vriend en haar relatie toe.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-06-2019 22:06
Inderdaad. :thumbsup:

Verder is het behoorlijk respectloos naar je vriend toe dat hij je dit stuurt. Ik zou dus ook je vriend op de hoogte brengen hiervan.
Nee, zou ik niet zo snel doen. Kijk als het nu zijn (beste) vriend is, die dit naar je uitspreekt, dan zou ik het wel doen. Maar een onbekende die hij niet kent en waar jij verder geen contact mee doen? Nee, dan maak je het groter dan het zou moeten zijn.
Ik heb zoiets wel eens aan de hand gehad en als mijn vriend er toevallig achter zou komen, durf ik zonder gene te zeggen dat ik het niet belangrijk genoeg vond om te melden. Pft... zo'n mafklapper die probeert te stoken in een relatie, niet je aandacht waard. Zo zie ik het.

Dus TO, ik neig naar of negeren of een bericht te sturen zoals iemand anders hier schreef; dat je een leuke relatie hebt en deze serieus neemt, en dat je het prettig zou vinden dat hij deze ook zou respecteren of iets van; joh, ga iemand lastig vallen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet reageren. Hij probeert je te manipuleren om je relatie te verbreken.
Sugar and spice, and everything nice.
Ik bespreek alles met mijn man, dus dit zou ik ook zeker gewoon tegen hem zeggen.
Het is idd niet netjes van hem.
Maar oh my, ik ben echt een soort van in shock. Ik vond hem destijds ook onwijs leuk. Ben toen mijn huidige vriend tegengekomen en heb met hem iets gekregen. Ik dacht dat die oude vriend geen interesse had. Blijkt nu dat we allebei gevoelens hadden. Ik wist niet wat ik las... Maar ja, wat heb je er aan een paar jaar later.
Ik ben heel gelukkig met mijn huidige vriend hoor. Dus ik wil er verder niks mee. Maar om nu bot tegen hem te doen vind ik lastig merk ik. Valse hoop geven lijkt me idd ook geen goed idee.
Wat ik lastig vind is dat hij nu eerlijk is tegen mij. Maar wanneer ik eerlijk ben tegen hem ga ik hem valse hoop geven. Dus beter van niet lijkt me.
anoniem_365704 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 22:41
6.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
05-06-2019 22:33
Ik zou niet reageren. Hij probeert je te manipuleren om je relatie te verbreken.
Vind het ook wel wat dat hij toch besluit om je te berichten. Maargoed daarom zou ik hem ook bedanken voor de moeite en het erbij laten.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-06-2019 22:35
Ik bespreek alles met mijn man, dus dit zou ik ook zeker gewoon tegen hem zeggen.
Werkelijk, alles? :sarcastic:
Zodra ik daar aan begin wil de mijne acuut scheiden, want hij wil echt niet alles weten. Hij vindt nu al dat ik teveel vertel! :biggrin:
Nee, serieus, het gros van dingen waar ik mij mee bezig houd, is voor hem echt niet boeiend of interessant.
Als hij zoiets met mij zou willen bespreken, zou ik mij serieus afvragen waarom het hem zo bezighoudt, dat hij het er met mij over moet hebben. Tenzij het een verhaal is als: echt weet je wat die mafklapper nu heeft gedaan, hij/zij stuurt mij een liefdesverklaring via de mail! Weet je nog een goede reactie?
Viva2018 schreef:
05-06-2019 22:40
Het is idd niet netjes van hem.
Maar oh my, ik ben echt een soort van in shock. Ik vond hem destijds ook onwijs leuk. Ben toen mijn huidige vriend tegengekomen en heb met hem iets gekregen. Ik dacht dat die oude vriend geen interesse had. Blijkt nu dat we allebei gevoelens hadden. Ik wist niet wat ik las... Maar ja, wat heb je er aan een paar jaar later.
Ik ben heel gelukkig met mijn huidige vriend hoor. Dus ik wil er verder niks mee. Maar om nu bot tegen hem te doen vind ik lastig merk ik. Valse hoop geven lijkt me idd ook geen goed idee.
Wat ik lastig vind is dat hij nu eerlijk is tegen mij. Maar wanneer ik eerlijk ben tegen hem ga ik hem valse hoop geven. Dus beter van niet lijkt me.

Wtf? Serieus? Je twijfelt? Eerlijk tegen hem zijn betekent toch gewoon dat je aangeeft dat jij en je vriend een hele leuke relatie hebben en je serieus niets kunt met zijn verklaring omdat het totaal niet relevant is? Wat wil jij dan gaan doen; eerlijk gaan toegeven dat je hem vroeger ook zo leuk vond, hihi? Goede actie als je aan de poten van je eigen relatie wilt gaan zagen! :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Viva2018 schreef:
05-06-2019 22:40
Het is idd niet netjes van hem.
Maar oh my, ik ben echt een soort van in shock. Ik vond hem destijds ook onwijs leuk. Ben toen mijn huidige vriend tegengekomen en heb met hem iets gekregen. Ik dacht dat die oude vriend geen interesse had. Blijkt nu dat we allebei gevoelens hadden. Ik wist niet wat ik las... Maar ja, wat heb je er aan een paar jaar later.
Ik ben heel gelukkig met mijn huidige vriend hoor. Dus ik wil er verder niks mee. Maar om nu bot tegen hem te doen vind ik lastig merk ik. Valse hoop geven lijkt me idd ook geen goed idee.
Wat ik lastig vind is dat hij nu eerlijk is tegen mij. Maar wanneer ik eerlijk ben tegen hem ga ik hem valse hoop geven. Dus beter van niet lijkt me.

Ik dacht het al bij de OP... en nu helemaal.

Ik zou lekker die 'waarheid' tikken, drop de bom. Je wil het.
CherryBlossom- schreef:
05-06-2019 22:40
Vind het ook wel wat dat hij toch besluit om je te berichten. Maargoed daarom zou ik hem ook bedanken voor de moeite en het erbij laten.
Ik begrijp niet helemaal wat je schrijft. Wat vind je er van dat hij toch besloot me te berichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven