Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
01-06-2019 00:30
Beste mods,

waarom moet ik al jullie cookies accepteren als ik plaatjes en avatars wil zien? Lijkt me toch dat de functionele cookies genoeg zouden moeten zijn (namelijk: voor een functionerende website).
Beste cm. De vraag was waarom AL jullie cookies.

Ik wil graag avatars kunnen zien voor een functionerend forum. Maar ik wil niet AL jullie cookies moeten accepteren. Want daar zitten dingen bij die niet functioneel zijn en die ik ook niet wil.
Dat jullie een malle koppeling gemaakt hebben van cookies waardoor jullie extra’s en functionele dingen op een hoop gooien maakt dat je dus je forummers dwingt ongewenste cookies te accepteren voor een functioneel forum. En dat klopt toch niet???
Dát is de vraag, niet de vraag die jij zelf verzonnen hebt om de echte vraag te omzeilen.

Verder geldt het voor teksten natuurlijk ook dat jullie tot op zekere hoogte verantwoordelijk zijn voor wat er blijft staan op het forum, terwijl je ook daar geen invloed hebt op wat forummers plaatsen. De wettekst waarmee jij je dus met een kluitje het riet in laat sturen en waarvan je hoopt dat wij blijmoedig als jonge eendjes achter je aan dobberen is.... discutabel. Wel leuk voor een discussieforum, maar mal als het gaat om onfunctionele cookies opdringen aan gebruikers.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
05-06-2019 14:59
Beste cm. De vraag was waarom AL jullie cookies.

Ik wil graag avatars kunnen zien voor een functionerend forum. Maar ik wil niet AL jullie cookies moeten accepteren. Want daar zitten dingen bij die niet functioneel zijn en die ik ook niet wil.
Dat jullie een malle koppeling gemaakt hebben van cookies waardoor jullie extra’s en functionele dingen op een hoop gooien maakt dat je dus je forummers dwingt ongewenste cookies te accepteren voor een functioneel forum. En dat klopt toch niet???
Dát is de vraag, niet de vraag die jij zelf verzonnen hebt om de echte vraag te omzeilen.

Verder geldt het voor teksten natuurlijk ook dat jullie tot op zekere hoogte verantwoordelijk zijn voor wat er blijft staan op het forum, terwijl je ook daar geen invloed hebt op wat forummers plaatsen. De wettekst waarmee jij je dus met een kluitje het riet in laat sturen en waarvan je hoopt dat wij blijmoedig als jonge eendjes achter je aan dobberen is.... discutabel. Wel leuk voor een discussieforum, maar mal als het gaat om onfunctionele cookies opdringen aan gebruikers.

Juist, ik heb nu een aanpassing gemaakt naar alleen de vereiste cookies en zie geen bal meer:


Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)
Dan klik ik Social Media erbij aan, zie ik nog niks.
Pas als ik ook Interesses en Advertenties aanvink dan zie ik weer alles.

Onder welke vallen avatars en foto's?
beste moderator,

graag mijn account anonimiseren.
Bedankt!
Star² schreef:
05-06-2019 15:03
Dan klik ik Social Media erbij aan, zie ik nog niks.
Pas als ik ook Interesses en Advertenties aanvink dan zie ik weer alles.

Onder welke vallen avatars en foto's?
Advertenties, als ik het goed begrepen heb.
Orișa schreef:
05-06-2019 15:41
Advertenties, als ik het goed begrepen heb.

En om Advertenties aan te kunnen vinken, moet ik eerst Interesses aanvinken, anders doet ie het niet.
Star² schreef:
05-06-2019 15:45
En om Advertenties aan te kunnen vinken, moet ik eerst Interesses aanvinken, anders doet ie het niet.
Net als de rest van de functies hier :rofl:
ModeratorViva schreef:
05-06-2019 14:56
Beste poppiejoppie,

Wij begrijpen niet zo goed wat je bedoelt. Bedoel je met topic 'pijler'? Zou je ons wat meer informatie kunnen geven?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Pijler Geld & Recht,Actueel etc

Klik ik aan.Krijg ik allemaal topics te zien met een slotje en 0 berichten.
En die kan ik ook niet aanklikken.

Alleen in het openingsscherm van Viva kan ik onder elke pijler de 3 meest bekeken topics zien en aanklikken die het wel doen.Ook waar ik reeds eerder op het gereageert bij mijn favorieten die werken wel.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
05-06-2019 14:53
Hi RikM,

VIVA/Sanoma mag geen beelden laten zien die gebruikers hebben geüpload aan gebruikers die geen cookies hebben geaccepteerd. Omdat dit bv commerciële beelden etc. zouden kunnen zijn.

Hoop dat het zo duidelijk is?

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Wat is precies de juridische motivatie? Ik ben maar een simpele ziel natuurlijk, maar ik geloof niet echt dat je het zelf begrijpt als ik heel eerlijk ben.

Niet dat het me verder uitmaakt hoor, ik accepteer probleemloos al jullie cookies en zie toch geen afbeeldingen dankzij mijn grondige adblocker.

Maar dit soort juristerij boeit me, ook om professionele redenen. En als ik dan een antwoord lees dat zegt “het is zo omdat het zo is, snap je het nu?” dan krijg ik een vermoeden.

Dus, gewoon uit interesse: leg het eens echt uit?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind het wel uitlokking hoor. Krijg ik van de week een ban voor een grapje over een steen met naam en nu zie ik voortdurend de Dela levensgroot in mijn beeld staan. Is dit een hint?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-06-2019 17:38

Dus, gewoon uit interesse: leg het eens echt uit?
Ik zet een goede fles wijn in op een “uitleg” die terugslaat op de AVG. Das tegenwoordig overal als excuus.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat mensen die geen koekies accepteren binnenkort ook geen berichten meer te zien krijgen van andere forummers omdat anders het risico bestaat dat zij teksten te zien krijgen waar copyright op rust ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
05-06-2019 14:53
Hi RikM,

VIVA/Sanoma mag geen beelden laten zien die gebruikers hebben geüpload aan gebruikers die geen cookies hebben geaccepteerd. Omdat dit bv commerciële beelden etc. zouden kunnen zijn.

Hoop dat het zo duidelijk is?

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Ik vind het een bijzonder verhaal. Want zonder tracking cookies te accepteren zie ik ook advertenties..... Hoe verklaren jullie dat dan?

Dit zeggen jullie zelf over tracking cookies: Ook kunnen wij persoonsgegevens die door ons worden verwerkt, beschikbaar stellen aan adverteerders, om deze adverteerders zodoende de mogelijkheid te geven zowel op ons netwerk, als daarbuiten op websites van derden, hun advertenties relevanter te maken en beter af te stemmen op uw behoeften en interesses. Deze adverteerders kunnen deze persoonsgegevens alleen voor dat doel gebruiken en enkel voor de duur dat wij dat met hen zijn overeengekomen. Wij stellen deze gegevens alleen beschikbaar aan adverteerders als u akkoord bent gegaan met de plaatsing van cookies op onze websites en met de verwerking van gegevens voor de daarbij genoemde doeleinden door middel van cookies. Wilt u niet dat wij deze gegevens beschikbaar maken voor deze adverteerders, dan kunt u dit via de cookie instellingen aanpassen.

Tracking cookies gaan over het doorgeven van gegevens aan derde partijen voor advertentie doeleinden. Eventuele commerciële plaatjes van derden hebben daar niets mee te maken. Op deze manier verplichten jullie gebruikers die een werkende site willen om hun gegevens door te laten geven. Volgens mij mag dat niet van de AVG en de telecommunicatiewet. https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... topic-2077

Tracking cookies moeten accepteren voor een werkende site kan nooit de bedoeling zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Beste mods, nog een blokkeerverzoek: kunnen Sex, Overig en Digitaal ook geblokt?

En de prikbord-pijlers en de tips, ook graag blokkeren.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
05-06-2019 23:02
Ik vind het een bijzonder verhaal. Want zonder tracking cookies te accepteren zie ik ook advertenties..... Hoe verklaren jullie dat dan?

Dit zeggen jullie zelf over tracking cookies: Ook kunnen wij persoonsgegevens die door ons worden verwerkt, beschikbaar stellen aan adverteerders, om deze adverteerders zodoende de mogelijkheid te geven zowel op ons netwerk, als daarbuiten op websites van derden, hun advertenties relevanter te maken en beter af te stemmen op uw behoeften en interesses. Deze adverteerders kunnen deze persoonsgegevens alleen voor dat doel gebruiken en enkel voor de duur dat wij dat met hen zijn overeengekomen. Wij stellen deze gegevens alleen beschikbaar aan adverteerders als u akkoord bent gegaan met de plaatsing van cookies op onze websites en met de verwerking van gegevens voor de daarbij genoemde doeleinden door middel van cookies. Wilt u niet dat wij deze gegevens beschikbaar maken voor deze adverteerders, dan kunt u dit via de cookie instellingen aanpassen.

Tracking cookies gaan over het doorgeven van gegevens aan derde partijen voor advertentie doeleinden. Eventuele commerciële plaatjes van derden hebben daar niets mee te maken. Op deze manier verplichten jullie gebruikers die een werkende site willen om hun gegevens door te laten geven. Volgens mij mag dat niet van de AVG en de telecommunicatiewet. https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... topic-2077

Tracking cookies moeten accepteren voor een werkende site kan nooit de bedoeling zijn toch?

Goed dat jullie hierover door blijven gaan. Viva zit hier gewoon fout mee, maar vertikt het om er iets aan te doen.
Such fun!1
JollyRider schreef:
06-06-2019 08:09
Beste mods, nog een blokkeerverzoek: kunnen Sex, Overig en Digitaal ook geblokt?

En de prikbord-pijlers en de tips, ook graag blokkeren.

Is het niet makkelijker als we voor jou een aparte pijler maken? ;-)


(is geintje hoor, niet te serieus nemen a.u.b.)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-06-2019 09:57
Is het niet makkelijker als we voor jou een aparte pijler maken? ;-)


(is geintje hoor, niet te serieus nemen a.u.b.)
:) sterker, ik zou het liefste maar één topic over houden. Maar als de mods deze blok hebben doorgevoerd hou ik nog één pijler over en dat vind ik genoeg
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
05-06-2019 23:02
Ik vind het een bijzonder verhaal. Want zonder tracking cookies te accepteren zie ik ook advertenties..... Hoe verklaren jullie dat dan?

Dit zeggen jullie zelf over tracking cookies: Ook kunnen wij persoonsgegevens die door ons worden verwerkt, beschikbaar stellen aan adverteerders, om deze adverteerders zodoende de mogelijkheid te geven zowel op ons netwerk, als daarbuiten op websites van derden, hun advertenties relevanter te maken en beter af te stemmen op uw behoeften en interesses. Deze adverteerders kunnen deze persoonsgegevens alleen voor dat doel gebruiken en enkel voor de duur dat wij dat met hen zijn overeengekomen. Wij stellen deze gegevens alleen beschikbaar aan adverteerders als u akkoord bent gegaan met de plaatsing van cookies op onze websites en met de verwerking van gegevens voor de daarbij genoemde doeleinden door middel van cookies. Wilt u niet dat wij deze gegevens beschikbaar maken voor deze adverteerders, dan kunt u dit via de cookie instellingen aanpassen.

Tracking cookies gaan over het doorgeven van gegevens aan derde partijen voor advertentie doeleinden. Eventuele commerciële plaatjes van derden hebben daar niets mee te maken. Op deze manier verplichten jullie gebruikers die een werkende site willen om hun gegevens door te laten geven. Volgens mij mag dat niet van de AVG en de telecommunicatiewet. https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... topic-2077

Tracking cookies moeten accepteren voor een werkende site kan nooit de bedoeling zijn toch?
Beste forummers,

Wanneer je geen cookies accepteert is het forum werkbaar. Je ziet inderdaad geen avatars en plaatjes, maar de tekst is gewoon leesbaar. In Sanoma's ogen is het forum dan functionerend. Hier kan je inderdaad anders over denken. Daarom zal ik ook gaan uitzoeken of we dit aan kunnen passen en of het bijvoorbeeld mogelijk is om het zien van avatars en plaatjes los te halen van de commerciële cookies. Hier zal wel even wat tijd overheen gaan, het is best ingewikkelde kost en dit moet juridisch moet ook kloppen.

Meer informatie vind je hier: https://www.sanoma.nl/privacy-en-cookiebeleid/ en hier https://www.sanoma.nl/cookie-overzicht/
Mocht je vragen hebben kun je bellen met de Sanoma klantenservice via 088-5500250 of mailen naar cookies@sanoma.com.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-06-2019 08:09
Beste mods, nog een blokkeerverzoek: kunnen Sex, Overig en Digitaal ook geblokt?

En de prikbord-pijlers en de tips, ook graag blokkeren.
Hou je nog wat over??
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-06-2019 08:09
Beste mods, nog een blokkeerverzoek: kunnen Sex, Overig en Digitaal ook geblokt?

En de prikbord-pijlers en de tips, ook graag blokkeren.
Hi JollyRider,

Ik heb Seks, Digi en het prikbord voor je geblokkeerd. Overig nog niet, want anders kon je dit bericht niet meer lezen ;-) Maar deze pijler moet dus ook geblokkeerd worden?

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Beste mods,

Kunnen jullie mijn account volledig anonimiseren? Dank!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
06-06-2019 10:49
Hou je nog wat over??
Ja, Gezondheid
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
06-06-2019 10:58
Hi JollyRider,

Ik heb Seks, Digi en het prikbord voor je geblokkeerd. Overig nog niet, want anders kon je dit bericht niet meer lezen ;-) Maar deze pijler moet dus ook geblokkeerd worden?

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Dank daarvoor. En ja, ook Overig graag. Ik ken mezelf, ik blijf toch reageren op wat ik lees en hoe kinderachtig ook, ik heb wat hulp nodig bij zelfbescherming. Dus op voorhand alvast dank, want dat kan ook niet meer straks :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat is de reden, dat zowel de CM als de Mods hun mail stelselmatig niet beantwoorden?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-06-2019 12:45
Dank daarvoor. En ja, ook Overig graag. Ik ken mezelf, ik blijf toch reageren op wat ik lees en hoe kinderachtig ook, ik heb wat hulp nodig bij zelfbescherming. Dus op voorhand alvast dank, want dat kan ook niet meer straks :)
Ik ga 'm nu blokkeren! Graag gedaan.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven