Werk & Studie alle pijlers

Acties van patiënten en zwarte humor op werk

31-05-2019 19:28 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek op napraat en omdat het daar wat ongepast begint te worden een topic over acties van patienten/cliënten en zwarte humor op werk.
overig/napraattopic-deel-112/list_messages/442965/41


Bijvoorbeeld een patiënt die bedenkt dat iets inslikken wel een goed idee is en dat je zo een enkeltje of retourtje seh krijgt en dan het verkeerde te hebben geslikt en in plaats daarvan een bekertje melk krijgt.

Een poging doen tot gordijn spelen en geen rekening houden met het feit dat de rails ontworpen zijn voor de psychiatrie en dus bij een bepaald gewicht naar beneden komen.


Brand maar los mensen. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Inderdaad onzin, want blijkt dat menigeen weet waar de ander woont en waar ze werken.
Daarbij kom je een week later terug op een bericht van mij wat hier al tot in den treure is besproken.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
06-06-2019 00:32
de volgende dag werd ik een 4persoonskamer binnengeschoven. Mijn ouders hebben toen toch duidelijk gemaakt dat dat geen optie was.
In je eentje op een kamer zitten waar niemand je ziet, lijkt me ook niet verstandig. Mensen die bij ons binnen kwamen na een poging legden we ook op zaal zodat er wat meer zicht op deze mensen is. Gesprekken met artsen etc. vonden wel in aparte ruimtes plaats.
Een patiënt zei eenmaal op de afdeling dat hij overal draadjes / touwtjes zag waar hij wel wat mee kon. :-(
Anoniem262821034 schreef:
06-06-2019 01:41
Maar ik had geen naam, niks (en op dat moment ook niet helder/ assertief genoeg om daar achteraan te gaan, helaas..
Je kunt eventueel je dossier opvragen en zien wie er wat over jou gerapporteerd heeft. Een klacht indienen kan altijd nog, dan zoekt het ziekenhuis vanzelf wel uit wie er verantwoordelijk is.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
06-06-2019 12:21
In je eentje op een kamer zitten waar niemand je ziet, lijkt me ook niet verstandig. Mensen die bij ons binnen kwamen na een poging legden we ook op zaal zodat er wat meer zicht op deze mensen is. Gesprekken met artsen etc. vonden wel in aparte ruimtes plaats.
Een patiënt zei eenmaal op de afdeling dat hij overal draadjes / touwtjes zag waar hij wel wat mee kon. :-(



Je kunt eventueel je dossier opvragen en zien wie er wat over jou gerapporteerd heeft. Een klacht indienen kan altijd nog, dan zoekt het ziekenhuis vanzelf wel uit wie er verantwoordelijk is.

Wat voor afdeling is dat dan? Op medische psychiatrie zijn hier alleen eenpersoonskamers, is cameratoezicht mogelijk en wordt de kamer zo nodig ‘gestript’.
Beetje raar wel, om eigenlijk de medepatienten te gebruiken voor toezicht.

Ik kan inderdaad dossier opvragen, maar dat is het me niet waard. :) Het blijft toch wel heel pijnlijk, en ik verander er toch niet mee hoe er over psychiatrisch patiënten wordt gedacht.
.
huisduif schreef:
06-06-2019 12:21
In je eentje op een kamer zitten waar niemand je ziet, lijkt me ook niet verstandig. Mensen die bij ons binnen kwamen na een poging legden we ook op zaal zodat er wat meer zicht op deze mensen is. Gesprekken met artsen etc. vonden wel in aparte ruimtes plaats.
Een patiënt zei eenmaal op de afdeling dat hij overal draadjes / touwtjes zag waar hij wel wat mee kon. :-(
Dan leg je iemand op de PAAZ bijvoorbeeld, maar op een gewone afdeling tussen andere patiënten met hun bezoek er gezellig bij werkt echt niet,
Stuiterdraakje schreef:
05-06-2019 23:26
Of die keer dat een verwarde patiënt tegen de arts assistent en mij zei: en, gaan jullie straks met elkaar naar huis of blijven jullie hier slapen?
Patiënt vond ons zo leuk bij elkaar passen..
Och ja ik werd ook altijd aan allerlei collega's gekoppeld. Ik was getrouwd met de portier, was bij heel veel cliënten het idee.
Ik had ooit een cliënt die echt moeite had met mijn keuze schoenen (ik draag graag lompige schoenen, plateauzolen etc. Ook onder jurkjes).
Die man zei heel medelijdend: mijn buurmeisje had ook van die moeilijke voeten, maar die had toch een leuke man gevonden. Omdat je die voetjes hebt hoef je geen genoegen te nemen met Jan en alleman hoor!
Die man had elke week een opwekkend praatje over dat het toch wel goed met me zou komen, dat uiterlijk niet alles is etc.
Ook tegen collega's heel medelijdend, dat het zo zonde was van zo'n leuk meissie, die voeten. En zo jammer dat ik er niet gewoon eerlijk voor uitkwam, en net deed of ik voor de lol speciaal aangemeten schoenen (nikes of Dr Martens achtige schoenen) droeg, zo sneu.
Orișa schreef:
05-06-2019 22:58
Als in: alle woorden worden een verkleinwoordjes, langzaam tempo, overdreven articulatie en een woordenschat wat voor een kleuter zelfs nog kinderwerk is. Ik ben er wel eens om van arts gewisseld.
Dit.. ja verschrikkelijk. En niet alleen tegen volwassenen. Op de gipskamer een meneer tegen mijn dochter van 3: ‘oh jee, heeft jouw mama auw auw aan haar armpje? Hoe komt dat nu toch weer?’ dochter, na hem even een tijdje fronsend geobserveerd te hebben alsof hij achterlijk was: mama is aan haar pols geopereerd meneer.

Kortom: zelfs tegen kinderen praat je niet zo. Verschrikkelijk!

Leuk en herkenbaar topic! Al zijn sommige dingen echt zo schrijnend en ook herkenbaar!
noctua schreef:
06-06-2019 16:46
Dit.. ja verschrikkelijk. En niet alleen tegen volwassenen. Op de gipskamer een meneer tegen mijn dochter van 3: ‘oh jee, heeft jouw mama auw auw aan haar armpje? Hoe komt dat nu toch weer?’ dochter, na hem even een tijdje fronsend geobserveerd te hebben alsof hij achterlijk was: mama is aan haar pols geopereerd meneer.

Kortom: zelfs tegen kinderen praat je niet zo. Verschrikkelijk!

Leuk en herkenbaar topic! Al zijn sommige dingen echt zo schrijnend en ook herkenbaar!
Ik geloof dat ik het tegenover een driejarige toch net iets minder vernederend vind.
Orișa schreef:
06-06-2019 16:47
Ik geloof day ik het tegenover een driejarige toch net iets minder vernederend vind.
Ach, mij stoorde zijn manier van doen nogal. Tegen mij deed ie ook vrij belerend
Alle reacties Link kopieren
een mevrouw van 91 een prettige hemelvaart wensen is niet heel handig en kan ook anders worden opgevat merkte ik vorige week.. ik had het zelf pas door toen mevrouw mij een beetje moeilijk aankeek en droog zei dat ze hoopte dat ze daar nog even mee mag wachten :-$
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
05-06-2019 23:53
:hug: Kut dat je dat mee hebt moeten maken. Heb je een klacht ingediend?

Weet dat niet iedereen zo is en als mij dat ter oren komt dat ze een flinke uitbrander kunnen verwachten. Mensen moeten maar eens leren dat je niet voor de lol jezelf beschadigd en dat zelfs in het geval van manipulatie er een triest verhaal achter zit.

Kies alsjeblieft altijd voor je veiligheid. En vraag om een ander als iemand kut reageert.

Dankjewel. :'(
Het kleinste gebaar van begrip of in elk geval menselijkheid doet dan al zoveel goed als je je zo slecht voelt.
Thanks :rose:
.
Alle reacties Link kopieren
Niet van mij, maar via mijn moeder. In de jaren '70 werd er een autistisch kind in het tehuis geplaatst, georgische afkomst. Het was niet helemaal duidelijk wie de ouders waren en degene die bij hem was verdween zodra het kind opgevangen was. Kind (11) zei geen woord, staarde alleen maar, en deed zelf geen poging om contact te maken conclusie was non-verbaal en dat was het.

Dus zij zorgt vijf jaar voor een kind wat nooit en te nimmer praat, hoogstens wat humt of zucht/steund. Op een dag moet kind naar het ziekenhuis en stapt er een georgiër de lift binnen, die herkent de afkomst en roept iets in het georgisch, waarop kind doodkalm begint terug te spreken! Dan sta je na vijf jaar behoorlijk met je oren te klapperen. Later kwamen ze erachter dat het een soort rancune was, hij was boos om die vreemde taal om hem heen. Ik weet niet of het uiteindelijk nog gelukt is om hem nederlands te leren.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
06-06-2019 17:13
een mevrouw van 91 een prettige hemelvaart wensen is niet heel handig en kan ook anders worden opgevat merkte ik vorige week.. ik had het zelf pas door toen mevrouw mij een beetje moeilijk aankeek en droog zei dat ze hoopte dat ze daar nog even mee mag wachten :-$
gevoel voor humor had ze iig wel :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Attawo schreef:
06-06-2019 17:41
Niet van mij, maar via mijn moeder. In de jaren '70 werd er een autistisch kind in het tehuis geplaatst, georgische afkomst. Het was niet helemaal duidelijk wie de ouders waren en degene die bij hem was verdween zodra het kind opgevangen was. Kind (11) zei geen woord, staarde alleen maar, en deed zelf geen poging om contact te maken conclusie was non-verbaal en dat was het.

Dus zij zorgt vijf jaar voor een kind wat nooit en te nimmer praat, hoogstens wat humt of zucht/steund. Op een dag moet kind naar het ziekenhuis en stapt er een georgiër de lift binnen, die herkent de afkomst en roept iets in het georgisch, waarop kind doodkalm begint terug te spreken! Dan sta je na vijf jaar behoorlijk met je oren te klapperen. Later kwamen ze erachter dat het een soort rancune was, hij was boos om die vreemde taal om hem heen. Ik weet niet of het uiteindelijk nog gelukt is om hem nederlands te leren.
Hoeft niet eens bewust uit boosheid te zijn, voor sommige autisten hoort bij situatie X gewoon taal Y en wordt er alleen A gesproken in omgeving B. Heb hier een keertje met één van mijn kinderen (met autistische stoornis) op een consultatiebureau gezeten voor de ogentest waar een perfect Nederlands sprekende Turkse verpleegkundige alleen antwoorden in de taal van zijn vader kreeg want het was een donkere mevrouw dus mijn superrechtlijnige peuter weigerde daar Nederlands tegen te spreken.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
07-06-2019 20:01
Hoeft niet eens bewust uit boosheid te zijn, voor sommige autisten hoort bij situatie X gewoon taal Y en wordt er alleen A gesproken in omgeving B. Heb hier een keertje met één van mijn kinderen (met autistische stoornis) op een consultatiebureau gezeten voor de ogentest waar een perfect Nederlands sprekende Turkse verpleegkundige alleen antwoorden in de taal van zijn vader kreeg want het was een donkere mevrouw dus mijn superrechtlijnige peuter weigerde daar Nederlands tegen te spreken.
Ah goshi, doet kind het nog steeds?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
oh heerlijk van die artsen die denken dat de patient achterlijk is:

(niet tegen mij gezegd maar was er wel bij): "mevrouw, u moet stoppen met uw cocaine verslaving, dat is niet goed voor u"

En wij maar denken dat een coke verslaving een probleem was en dat je daar niet gewoon mee kon stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
07-06-2019 20:05
Ah goshi, doet kind het nog steeds?
Nee hoor. Het was op dat moment waarschijnlijk voor hem iets om overzicht op het leven te houden. Hij heeft daar nu andere fiepjes voor die niets meer te maken hebben met taalkeuze. Het mooiste was nog dat hij keihard (in het Nederlands...) tegen mij zei bij het naar buiten lopen: "Die mevrouw had hele grote wenkbrauwen, he mama!?"

Hij sprak al heel jong heel goed dus dat kwam voor veel zorgverleners al onverwacht. Probeerden ze over zijn hoofdje heen met mij te praten, gaf hij het correcte antwoord. Vrij triest overigens is dat hij omdat hij er zeer allochtoon uitziet vaak de Jip-en-Janneke-lezing krijgt van doktoren. Dan antwoordt hij overigens met zijn fullblown kak-accentje en is het in één klap over maar je zult daar maar staan als Turk of wat dan ook en dan meteen als zwakbegaafde behandeld worden.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
07-06-2019 20:20
Nee hoor. Het was op dat moment waarschijnlijk voor hem iets om overzicht op het leven te houden. Hij heeft daar nu andere fiepjes voor die niets meer te maken hebben met taalkeuze. Het mooiste was nog dat hij keihard (in het Nederlands...) tegen mij zei bij het naar buiten lopen: "Die mevrouw had hele grote wenkbrauwen, he mama!?"

Hij sprak al heel jong heel goed dus dat kwam voor veel zorgverleners al onverwacht. Probeerden ze over zijn hoofdje heen met mij te praten, gaf hij het correcte antwoord. Vrij triest overigens is dat hij omdat hij er zeer allochtoon uitziet vaak de Jip-en-Janneke-lezing krijgt van doktoren. Dan antwoordt hij overigens met zijn fullblown kak-accentje en is het in één klap over maar je zult daar maar staan als Turk of wat dan ook en dan meteen als zwakbegaafde behandeld worden.
Ja, dat is zeker triest.

En geweldige opmerking. Peuters kunnen van die heerlijke dingen zeggen. :rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Niq schreef:
31-05-2019 20:21
Een man met het syndroom van Down die op zijn rug liggend in het bed-urinoir plaste.
Als je dat al wat vind heb je een rustig baantje. Waarom is dat bijzonder?
Kia•Ora schreef:
07-06-2019 20:05
Ah goshi, doet kind het nog steeds?
Ik las je vraag in eerste instantie anders.Ik dacht dat je wilde weten of het kind niet stuk is. :facepalm:
lizenlotte schreef:
06-06-2019 17:13
een mevrouw van 91 een prettige hemelvaart wensen is niet heel handig en kan ook anders worden opgevat merkte ik vorige week.. ik had het zelf pas door toen mevrouw mij een beetje moeilijk aankeek en droog zei dat ze hoopte dat ze daar nog even mee mag wachten :-$
:HA:
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
07-06-2019 20:39
Ik las je vraag in eerste instantie anders.Ik dacht dat je wilde weten of het kind niet stuk is. :facepalm:
:rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
07-06-2019 20:39
Ik las je vraag in eerste instantie anders.Ik dacht dat je wilde weten of het kind niet stuk is. :facepalm:
Zo had ik m nog niet gelezen, maar bedankt voor deze aanvlieghoek! :rofl:
Ik had een verpleegkundige die enthousiast in haar handen klapte en ‘goed zo!’ riep toen ik na de bevalling een grote plas op het stilletje deed. Heb ik maar gevraagd of ik nu een sticker kreeg.
Manta schreef:
07-06-2019 20:35
Als je dat al wat vind heb je een rustig baantje. Waarom is dat bijzonder?
Ik vond die van jou ook weinig humoristich.
mammezel schreef:
01-06-2019 14:21
Ik werkte op het secretariaat van een school. Twee geestelijk gehandicapten stonden in een lege klas achter de twee uiterste kanten het schoolbord die ze naar binnen hadden gedraaid.
verhalen.
Ik denk dat je mensen met een verstandelijke beperking bedoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven