Huis kopen in ‘t Gooi

09-06-2019 22:02 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva’ers,

Omdat mijn ex in ons huis blijft wonen moet ik op zoek naar een ander huis. Investeren in huur vind ik zonde, dus ik wil graag kopen. Mijn eisen zijn niet bijzonder (vind ik) en ik heb ook prima hypotheekmogelijkheden (vind ik). Een huisje van minimaal 65 m2, het liefst met twee slaapkamers (of de mogelijkheid om één slaapkamer op te splitsen) en een tuin(tje), mijn budget is €225.000. Omgeving Hilversum.

Toch lijkt het in deze tijd vrijwel onmogelijk om een huis te kopen in ‘t Gooi (en ook elders in het land, geloof ik, maar soit). Of de huizen vallen binnen mijn budget, maar vallen bijna uit elkaar, of er zijn naast mij nog tig andere geïnteresseerden en de vraagprijs wordt overboden met 10, 20, soms wel 50k.

Ik weet dat de huizenmarkt overspannen is, en dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar ik vraag me af of iemand op basis van mijn situatie een gouden tip heeft. De huidige situatie waarin mijn ex en ik ons huis delen (de ene week zij, de andere week ik) is echt niet ideaal, ik wil zo snel mogelijk mijn eigen huisje, maar ik zie het zo niet (snel) gebeuren :-(

Ver buiten Hilversum is geen optie (we hebben samen co-ouderschap over onze zoon, dus ik blijf graag in de buurt). De tuin is ook voor hem. Beide kan ik niet opgeven. Maar ik heb geen mensen in mijn omgeving die goed kunnen klussen en geen geld voor het verbouwen van een kluswoning. Wat te doen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Hm
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 23:27
99.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/koop/hilversum/175 ... -datum-af/

Volia!
Maar even zonder gekheid, het is best lastig om nu een huis te vinden. Bedenk wat je echt belangrijk vind en ga dan gericht zoeken. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
09-06-2019 22:11
Met 225.000,- zit het er gewoon niet in, in Hilversum. Je zou naar Huizen of Almere kunnen kijken, of Baarn of Soest. Daar wil nog wel eens wat binnen je budget op de markt komen.
Een tuin is totaal kansloos, sorry.

Ga in overleg met je ex man hoe jullie dit gaan doen, jullie hebben er beide belang bij dat jullie beiden een redelijke woonruimte vinden in de buurt van elkaar. Desnoods samen verhuizen naar een andere regio?

Het lijkt me vreselijk om zo klem te zitten, sterkte :there:
Ja, dat vrees ik ook. Samen verhuizen zit er niet in, dat is voor haar (mijn ex) geen optie. Dus dan wordt het een huis zonder tuin, die zijn nog wel te vinden. Dat is alleen het enige compromis dat ik niet wilde sluiten. Ik ben bereid een slaapbank in de woonkamer neer te zetten, zodat mijn zoon in de slaapkamer kan, maar zelfs de kleinste huisjes zijn zo weg.

Dankjewel!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
09-06-2019 22:11
https://www.funda.nl/koop/hilversum/175 ... -datum-af/

Volia!
Maar even zonder gekheid, het is best lastig om nu een huis te vinden. Bedenk wat je echt belangrijk vind en ga dan gericht zoeken. Succes.
Funda is inderdaad het eerste wat ik bekijk elke ochtend, maar zelfs als ik iets vind wat (net niet) aan mijn eisen voldoet, zijn er al 30 andere gegadigden. Dank!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
09-06-2019 22:16
Funda is inderdaad het eerste wat ik bekijk elke ochtend, maar zelfs als ik iets vind wat (net niet) aan mijn eisen voldoet, zijn er al 30 andere gegadigden. Dank!
Ja vervelend is dat. Ik zocht vorig jaar in een iets minder populaire regio maar had een zelfde ervaring. Uiteindelijk moet je een keertje geluk hebben maar frustrerend is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schattige huisjes voor dat geld!
Echt heel leuk. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/koop/hilversum/app ... traat-593/
Huizen misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit.
In Hilversum zijn genoeg van dit soort appartementen met tuin te vinden.
En anders toch tijdelijk huren?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat ziet er perfect uit toch. En met een prima tuin. Maar kan me voorstellen dat dit soort appartementen snel weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoon?
Leuk dat je voor hem een tuin wil, maar hoe vaak speelt hij daar in of gaat hij daar nog in spelen?
Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan een extra slaapkamer.
Als je bijvoorbeeld zoiets koopt zoals op onderstaande link, dan kan je zoon toch ook in de buurt spelen en kun je dat vanaf je balkon in de gaten houden?

https://www.funda.nl/koop/hilversum/app ... enlaan-89/
Alle reacties Link kopieren
Hier in een klein dorp in midden Brabant is een huis onder de €250.000 een unicum en als deze beschikbaar komen betaal je of de hoofdprijs, in de zin van weinig huis voor relatief veel geld, en mag je ook nog eens met 40 andere geïnteresseerde tegen elkaar opbieden. Je zegt dat je huren zonde vind maar zou toch voorlopig huren tot dr huizenmarkt wat is afgekoeld (en dat gaat relatief snel gebeuren vermoed ik) en de huizenprijzen weer beetje redelijk zijn. Niks is zo zonde als nu een vermogen betalen voor een huis wat niet naar wens is en dat over een x aantal jaar met diepe schulden te verkopen. Dan kun je beter even huren en rustig rondkijken.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
09-06-2019 22:27
Wauw, dat ziet er perfect uit toch. En met een prima tuin. Maar kan me voorstellen dat dit soort appartementen snel weg zijn.
Vind m superleuk zou m zelf willen als ik in Hilversum zou zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig zoeken, maar het kan wel! Het kost tijd en bellen, bellen, bellen. Volg verschillende makelaars op facebook, daar worden huizen eerder aangeboden dan op funda. Maak een huizenalert aan bij de makelaar. En veel bellen. Ik belde iedere week een vast rondje makelaars af met de vraag of er nog iets aan kwam wat aan onze wensen voldeed. Dan was het nog niet op de markt en soms had ik mazzel en was ik de eerste kijker. Zo zijn we aan ons huidige huis gekomen. Investeer in goed contact met een paar makelaars, soms helpt dat.
Geel is het nieuwe blauw.
Waarom vind je huren zonde? Ik denk eigenlijk dat een huurhuis je behoorlijk wat vrijheid op zou leveren. Wie weet hoe jouw leven de komende 10 jaar gaat lopen. Investeren in een koopwoning kan je meer geld kosten dan een poosje gaan huren.
Disclaimer: ik heb geen idee of er in Hilversum huurhuizen te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
In Baarn heb je voor dat geld geen huis hoor, hooguit een appartement.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Oh
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 23:27
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
09-06-2019 22:27
Wauw, dat ziet er perfect uit toch. En met een prima tuin. Maar kan me voorstellen dat dit soort appartementen snel weg zijn.
Daar ben ik toevallig geweest. Inderdaad meerdere geïnteresseerden (twee kijkavonden, in totaal een stuk of 10 biedingen geloof ik). Prachtige tuin, maar huis zelf had ontzettend veel onderhoud nodig. Aangezien je dat niet meer mee kunt financieren was dat voor mij geen optie.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zwaluwlaan 130 in Bussum? 150k

Klein maar wel met optie naar buiten. Naast een school mocht dat handig zijn.

Zoon in slaap/werkruimte en jij op een slaapbank in de woonkamer?
Alle reacties Link kopieren
Prinses Irene hof 4 in Naarden?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
09-06-2019 22:28
Hoe oud is je zoon?
Leuk dat je voor hem een tuin wil, maar hoe vaak speelt hij daar in of gaat hij daar nog in spelen?
Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan een extra slaapkamer.
Als je bijvoorbeeld zoiets koopt zoals op onderstaande link, dan kan je zoon toch ook in de buurt spelen en kun je dat vanaf je balkon in de gaten houden?

https://www.funda.nl/koop/hilversum/app ... enlaan-89/
Hij is nu 9 maanden oud, dus ik verwacht nog veel in-de-tuin-speelplezier. Van zo’n appartement zou ik doodongelukkig worden (en dan nog zo duur!)

Ik begin te denken dat de €210.000 die ik met mijn ex overeen ben gekomen voor ons huis veel te laag is. 73 m2, drie slaapkamers, tuin met schuur, geen erfpacht en in prima staat.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
09-06-2019 22:54
Daar ben ik toevallig geweest. Inderdaad meerdere geïnteresseerden (twee kijkavonden, in totaal een stuk of 10 biedingen geloof ik). Prachtige tuin, maar huis zelf had ontzettend veel onderhoud nodig. Aangezien je dat niet meer mee kunt financieren was dat voor mij geen optie.

Ik heb natuurlijk wel alleen de foto's gezien. Ik zie heus wel dat de badkamer outdated is.
Maar ik denk dat als je in Hilversum wil blijven voor onder de 225.000 dat de enige oplossing is om je eisen bij te stellen.
Dus of geen tuin, of sparen voor nieuwe badkamer/onderhoud en accepteren dat het huis niet direct tip top is.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
09-06-2019 22:51
Echt niet. Je vindt er nu toevallig 1 op Funda... de enige. En daar staan maandag 30 mensen elkaar te overbieden en een investeerder die cash afrekent gaat ermee vandoor. Dat is de realiteit daar.

Je kan hetzelfde huisje daarna inderdaad huren. Voor 1350,- per maand ongeveer. :sick:

Altijd leuk, mensen die even op funda kijken maar zelf duidelijk geen kennis hebben van de plaatselijke huizenmarkt. Denk je niet dat TO zelf niet al elke dag op Funda kijkt?

TO, ik denk dat op de korte termijn je enige opties zijn om of tijdelijk wat te huren (maar dan moet je wel flink budget hebben, of een recreatiewoning in soet of een blokhut neerzetten in de tuin van je ex) of toch nu te kopen maar dan krijg je een appartementje zonder tuin. Ik zou sowieso een aankoopmakelaar nemen en je daar goed door laten voorlichten. Dan krijg je ook eerder de beschikbare woningen door dan via Funda.
Ja, dat dus. Ik denk steeds: huren kost me €1.200 per maand. Dat is sowieso bijna €15.000 per jaar ‘weggegooid’. Twee jaar huren en een nu gekocht huis moet dan €30.000 minder opleveren om hetzelfde geld kwijt te zijn. Voelt als een slechte keuze.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
buurmanmuis schreef:
09-06-2019 22:38
Het is lastig zoeken, maar het kan wel! Het kost tijd en bellen, bellen, bellen. Volg verschillende makelaars op facebook, daar worden huizen eerder aangeboden dan op funda. Maak een huizenalert aan bij de makelaar. En veel bellen. Ik belde iedere week een vast rondje makelaars af met de vraag of er nog iets aan kwam wat aan onze wensen voldeed. Dan was het nog niet op de markt en soms had ik mazzel en was ik de eerste kijker. Zo zijn we aan ons huidige huis gekomen. Investeer in goed contact met een paar makelaars, soms helpt dat.
Dankjewel voor de tip, dit ga ik zeker doen. Ik heb geen haast, dat scheelt.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven