Weinig tot geen zin in seks

10-06-2019 21:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaa!

Misschien voor meerdere dames herkenbaar; ik ben nog jong, studeer nog en werk >50 uur per week. En ik heb een probleem vind ik zelf: ik heb weinig zin in seks. Ik heb een hele leuke vriend enzo. Ik weet zeker dat het daaraan niet ligt want ik bevredig mezelf ook niet (meer). Dit is nu zo’n 7 maanden aan de gang.

Ik zou graag weer zin willen maken maar ik weet niet hoe. Is dit herkenbaar? Zo ja, wat zijn jullie tips?
50 uur per week werken.
Whut?

Dat houd je toch niet vol, meis.
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
10-06-2019 21:57
50 uur per week werken.
Whut?

Dat houd je toch niet vol, meis.
Ik werk 40 uur onbetaald (stage) en 10-12 uur werken ernaast. helaas moet ik nog even volhouden.......
Gebruik je anticonceptie en ben je daar misschien ~7 maanden geleden mee begonnen/iets gewisseld?

Het kan natuurlijk gewoon door vermoeidheid komen ook.
Herkenbaar. Hier 4 kinderen en een druk leven. Dan moet ik echt bewust tijd vrij maken voor mijn man (hij kan het nl elke dag wel ookal ligt hij half op sterven) en je doet het door het gewoon te doen. Heel simpel, maar zo werkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 22:01
Gebruik je anticonceptie en ben je daar misschien ~7 maanden geleden mee begonnen/iets gewisseld?

Het kan natuurlijk gewoon door vermoeidheid komen ook.
Nee ik ben al ruim 5 jaar aan dezelfde pil. Heb inderdaad wel eens gelezen dat dit grote invloed heeft op je libido. Helaas is stoppen nog geen optie ;-D.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
10-06-2019 22:01
Herkenbaar. Hier 4 kinderen en een druk leven. Dan moet ik echt bewust tijd vrij maken voor mijn man (hij kan het nl elke dag wel ookal ligt hij half op sterven) en je doet het door het gewoon te doen. Heel simpel, maar zo werkt het wel.

Hoe doen jullie dat? Ga je er dan echt voor zitten om dan vervolgens aan seks te beginnen? Kan me voorstellen dat je het erg druk hebt met 4 kinderen!

Ik zie mijn vriend best vaak maar hij is wel vaak laat thuis en moet net als ik weer vroeg naar bed. Ik heb dan gewoon geen zin om eraan te beginnen. (Misschien omdat ik het te veel energie vind kosten/tijd in beslag neemt?)
Schaapje11 schreef:
10-06-2019 22:03
Nee ik ben al ruim 5 jaar aan dezelfde pil. Heb inderdaad wel eens gelezen dat dit grote invloed heeft op je libido. Helaas is stoppen nog geen optie ;-D.
En hoe lang ben je samen met je vriend?

Ik heb van mezelf ook niet zo'n bijzonder libido. Zie seks soms ook erg als een doel richting kind en lukt me niet altijd om het los te koppelen. Wat hier wel werkt is het enigszins te plannen. Dus 1 van ons vraagt of we gaan knuffelen en dat betekent dan meestal seks en soms ook echt alleen knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Zin gaan maken. Masturberen als hij er niet is. Seks als hij er wel is
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 22:07
En hoe lang ben je samen met je vriend?

Ik heb van mezelf ook niet zo'n bijzonder libido. Zie seks soms ook erg als een doel richting kind en lukt me niet altijd om het los te koppelen. Wat hier wel werkt is het enigszins te plannen. Dus 1 van ons vraagt of we gaan knuffelen en dat betekent dan meestal seks en soms ook echt alleen knuffelen.

Lekker duidelijk systeem wel. :-[
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
10-06-2019 22:07
En hoe lang ben je samen met je vriend?

Ik heb van mezelf ook niet zo'n bijzonder libido. Zie seks soms ook erg als een doel richting kind en lukt me niet altijd om het los te koppelen. Wat hier wel werkt is het enigszins te plannen. Dus 1 van ons vraagt of we gaan knuffelen en dat betekent dan meestal seks en soms ook echt alleen knuffelen.
Ik ben 5.5 jaar samen met mn vriend. Het is niet dat we geen seks hebben maar 3-4 keer per maand. Wat toch wel 8-10 keer was tot 7 maanden geleden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-06-2019 22:09
Zin gaan maken. Masturberen als hij er niet is. Seks als hij er wel is
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, alleen ben ik zó niet opgewonden dat ik mezelf dwing en erop neer komt dat ik nog minder zin heb...
RikM schreef:
10-06-2019 22:10
Lekker duidelijk systeem wel. :-[
Haha, toen het ooit begon met knuffelen was het echt alleen knuffelen en inmiddels is het meer codetaal voor seks. Denk dat als we nu alleen willen knuffelen we dat dan ook wel expliciet zouden zeggen. Maar er wordt nu niet veel geknuffeld, want verhuizing, werk en 2 jonge kinderen zijn best vermoeiend ;-D
Dubbel
Schaapje11 schreef:
10-06-2019 22:05
Hoe doen jullie dat? Ga je er dan echt voor zitten om dan vervolgens aan seks te beginnen? Kan me voorstellen dat je het erg druk hebt met 4 kinderen!

Ik zie mijn vriend best vaak maar hij is wel vaak laat thuis en moet net als ik weer vroeg naar bed. Ik heb dan gewoon geen zin om eraan te beginnen. (Misschien omdat ik het te veel energie vind kosten/tijd in beslag neemt?)
Ja, heel on- spontaan eigenlijk..Maar het is dat of nagenoeg niks.
Ik heb wel gemerkt dat het vaak mijn hoofd is die er niet naar staat en dat ik dan denk dat ik te moe ben, maar zodra we bezig zijn, is dat gevoel ook weer weg. Ik sla dan voorspel wel over. Soort van wham-bam-thank-you-mam :)
Dat scheelt tijd en energie, want anders val ik zo in slaap.
RikM schreef:
10-06-2019 22:10
Lekker duidelijk systeem wel. :-[
:rofl: een man snapt dit vrijwel nooit, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, het kan even niet. Dat je geld in het laatje brengt is even belangrijker.

Ik zou hem toch niet helemaal alleen op een houtje laten bijten want dadelijk heb je een fantastische functie, een mooi huis en inrichting en heb je geen man meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Van seks hebben krijg je zin in seks is mijn ervaring. Dus als je het een tijd niet doet zakt de zin weg, maar van het regelmatig doen krijg je juist meer zin - en masturbatie helpt daar ook bij.
Je schrijft dat je soms geen zin hebt om er aan te beginnen omdat je moe bent. Maar het hoeft ook niet altijd een marathon sessie te zijn he, het kan ook even vlug. Nu doen jullie het misschien heel uitgebreid omdat je ergens in je achterhoofd hebt dat het de ene keer van de week is? Maar als je vaker seks hebt is het soms lang en uitgebreid en soms even een vluggertje.

Ik zou beginnen met weer masturberen. Misschien een nieuwe vibrator kopen, zou dat helpen?
Vind je vriend het eigenlijk vervelend of vindt hij 1x per week ook prima (nu)? Als je constant het gevoel hebt dat je meer zin zou moeten hebben of dat je vriend iets verwacht, dan helpt dat niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje seks hè. Je hoeft de marathon niet te lopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Schaapje11 schreef:
10-06-2019 22:11
Ik ben 5.5 jaar samen met mn vriend. Het is niet dat we geen seks hebben maar 3-4 keer per maand. Wat toch wel 8-10 keer was tot 7 maanden geleden.

1x per week is ook weer niet zo schokkend weinig, toch? Genoeg mensen die het (met) minder doen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-06-2019 22:38
1x per week is ook weer niet zo schokkend weinig, toch? Genoeg mensen die het (met) minder doen.
Indd ik ben al blij als we dat halen momenteel.
Schaapje11 schreef:
10-06-2019 22:05
Hoe doen jullie dat? Ga je er dan echt voor zitten om dan vervolgens aan seks te beginnen? Kan me voorstellen dat je het erg druk hebt met 4 kinderen!

Ik zie mijn vriend best vaak maar hij is wel vaak laat thuis en moet net als ik weer vroeg naar bed. Ik heb dan gewoon geen zin om eraan te beginnen. (Misschien omdat ik het te veel energie vind kosten/tijd in beslag neemt?)
Een vluggertje is toch zo gepiept?
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
11-06-2019 14:43
Een vluggertje is toch zo gepiept?
Ja is zo, alleen omdat we het zo weinig doen wil mn vriend er graag een hele uitgebreide vrijpartij van maken. Niet dat ik dat niet wil hoor, hij doet me zeker een plezier. Alleen soms heb ik er gewoon geen zin in. Misschien ook wel omdat het soms wat saai is. Ik weet van te voren al een beetje wat voor moves hij gaat maken
Jij kunt het toch minder saai maken door te laten zien hoe je het dan wel wilt?


En als je dat niet spontaan durft, praat er dan samen over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven