Klein vraagje over de veluwe

11-06-2019 15:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even een nitwit vraagje.Ik sta op het punt om een paar dagen Otterlo te boeken.Maar ik kom er nu pas achter dat je betaalt om de Veluwe op te mogen :-$
Snap ik helemaal maar elke dag 20 euro extra kwijt zijn gaat het niet worden.Dus mijn vraag is kan je daar gewoon wel lekker door de bossen lopen zonder daadwerkelijk het park op te gaan.

Alvast bedankt
Het park De Hoge Veluwe kost geld. Maar de rest van de Veluwe niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zeker. Ik wandel al m’n hele leven in de Veluwse bossen maar ben nog nooit in het nationaal park de hoge Veluwe geweest en heb dus ook nog nooit hoeven te betalen.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Om je een idee te geven, TO, het Nationaal Park De Hoge Veluwe beslaat ongeveer 5% van de hele Veluwe (bron: Wikipedia).
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 15:18
16.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het park waar oa het Kröller-Müller museum staat en de witte fietsen is inderdaad niet gratis. Maar de rest van de Veluwe wel! Vanuit Otterlo kun je gewoon de rest van het bos/heide in/op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
https://www.wandel.nl/wandelroutes/wand ... e-tips.htm

lang niet allemaal in het nationaal park
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/maps/place/Otter ... 4d5.773453
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het park is niet het mooist of het spannendst. En die fietsen fietsen heeeeeeeeeeeel erg snot. Ik zou gewoon het bos ingaan :)
Alle reacties Link kopieren
Laatst wezen wandelen in Wolfheze (tegenover het Fletcher hotel), ook onderdeel van de Veluwe met een mooie wandelroute.
Ik zou zeker wel een dagje het park ingaan en eventueel het museum bezoeken.
Als je fietsen bij je hebt, zeker die meenemen en niet voor de fietsen van daar gaan. Rest van de dagen gewoon lekker rondom Otterlo actief zijn.
Een dagje Apenheul is ook leuk !
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
11-06-2019 15:20
Het park is niet het mooist of het spannendst.
ik vind het park wel geweldig hoor, Kroller MUller is een van mijn favoriete musea
En ik :heart: het Jachthuis St Hubertus
lilalinda schreef:
11-06-2019 15:23
ik vind het park wel geweldig hoor, Kroller MUller is een van mijn favoriete musea
En ik :heart: het Jachthuis St Hubertus
eens !
Alle reacties Link kopieren
Maar de heide en de bossen zijn daarbuiten zoveel mooier!
Alle reacties Link kopieren
Het slimste is om het even goed te bekijken, eventueel een plattegrond te kopen op schaal 1:50.000, dat geeft een beter overzicht dan google maps op je telefoon. Boven Otterlo ligt de Harskamp, dat is een groot gebied, militair oefenterrein, verboden toegang. Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Vroeger moest je daar omheen wandelen/fietsen.
Edit: ja, nog steeds militair terrein. Ideaal voor de wolf.
Misschien heb je veel geluk en zie je het wolvenpaar dat op de Veluwe woont daar wel :)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -voor-wolf
zazamaenade wijzigde dit bericht op 11-06-2019 15:39
26.44% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
11-06-2019 15:25
Maar de heide en de bossen zijn daarbuiten zoveel mooier!

De heide is niet zo bijzonder als het niet in bloei staat vind ik, dus binnen/buiten het park maakt niet zoveel uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je Radio Kootwijk adviseren. Historisch gebouw in mooie omgeving. Als je de route volgt wordt je alles uitgelegd over de functie van dit gebouw zo'n 100 jaar geleden.

De kroondomeinen 't Loo zijn ook mooi, voor het paleispark dien je te betalen.
Alle reacties Link kopieren
De Veluwe is grotendeels vrij toegankelijk. Nationaal Park De Hoge Veluwe niet, daar moet je voor betalen, maar dat beslaat maar een klein stukje van de Veluwe. De Veluwe is 1000km2 en de Hoge Veluwe een kleine 50km2. Ik zou er zeker een dag heen gaan, want het Kroller-Muller museum en jachtslot Sint Hubertus zijn echt heel erg mooi.
Radio Kootwijk lijkt me ook leuk om eens te bezoeken, Dahlia.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Super leuk Door al jullie tips krijg ik er alleen maar meer zin in.Ik kon mij al niet voorstellen dat alles betaald zou zijn en dat is het gelukkig dus idd niet :-] ik kon niks vinden online...
Het Kroller-Muller museum staat zeker op het to do lijstje.En ik ga zo even op mijn gemakje jullie tips lezen.erg kinderachtig misschien maar ik heb er zo veel in even een paar dagen in de natuur👍
kerrie-79 schreef:
11-06-2019 16:19
erg kinderachtig misschien maar ik heb er zo veel in even een paar dagen in de natuur👍

Niet kinderachtig, juist heel fijn en gezond, de natuur in. Alvast veel plezier, de Veluwe is schitterend!
Alle reacties Link kopieren
kerrie-79 schreef:
11-06-2019 16:19
Ik kon mij al niet voorstellen dat alles betaald zou zijn en dat is het gelukkig dus idd niet :-] ik kon niks vinden online...
Hoe zoek je dan? Vraag ik me gewoon af...

Anyway, de Veluwe is altijd een goede keuze! Veel plezier!
De Veluwe is inderdaad zoveel groter dan alleen het nationale park. Ik denk dat dat wel een misverstand is wat bij meerderen leeft.

Dit geeft een uitgebreid beeld.\:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Veluwe
Alle reacties Link kopieren
Kerrie, de Leuvenumse Bossen zijn echt erg mooi en afwisselend. Er doorheen loopt een beek (de Leuvenumse Beek :P ) die zeker als je één dezer weken gaat nog zal stromen.
Het ligt bij Ermelo, in het noorden van de Veluwe.
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... mse-bossen
nounou
Of bezoek de Loenense waterval!
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-06-2019 16:00
Ik zou er zeker een dag heen gaan, want het Kroller-Muller museum en jachtslot Sint Hubertus zijn echt heel erg mooi.
.
Realiseer je daarbij dan wel weer dat je voor Kroller-Muller en slot Hubertus beiden nog toegang dient te betalen.
Besef ook dat de witte fietsen op drukke dagen snel op kunnen zijn, zeker in Otterlo.

Zelf heb ik ruim 2 jaar op een camping in Otterlo gestaan, zomer en winter, en heb daar heel wat boskilometertjes gelopen. Dwars door het bos naar de Edese - en/of Ginkelse hei en terug. Leuk stukje lopen.

Er zijn ook genoeg leuke wandelroutes uitgezet alleen richting Harskamp is het wat minder, tenzij je weer ruim boven Harskamp zit.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven