Mode & Beauty alle pijlers

Opzetstukjes IPL-apparaat handig of nutteloos?

11-06-2019 13:49 26 berichten
Ik wil graag een IPL-apparaat aanschaffen, maar de prijzen variëren nogal en sommige apparaten hebben extra opzetstukjes. Zijn die opzetstukjes echt nodig of is dit gewoon marketing?
Eén opzetstuk is genoeg.
Ik doe er mijn hele lichaam mee en soms ook mijn snor. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een zonder opzetstukjes, heb ook geen andere nodig dus ik zou lekker zonder doen.
Doen jullie daar ook je bikinilijn mee? Is dat goed te doen? Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik een apparaat met extra opzetstukjes zou kopen.
Bikinilijn gaat prima zonder opzetstukken. Ik vind mijn scheenbeen vlakbij de enkel altijd een uitdaging. Op 1 of andere manier maakt ie daar niet altijd genoeg contact met mijn huid.
Aanvullende vraag hierop, want ik vind het wel interessant. De bedoeling hiervan is toch dat je uiteindelijk helemaal geen haargroei meer hebt op de behandelde plekken?
lise1985 schreef:
11-06-2019 15:13
Aanvullende vraag hierop, want ik vind het wel interessant. De bedoeling hiervan is toch dat je uiteindelijk helemaal geen haargroei meer hebt op de behandelde plekken?
Volgens mij zul je altijd haargroei blijven houden, het blijft alleen veel langer weg. Tenminste, dat is de bedoeling. De één heeft daar meer geluk mee dan de ander. Ik ben het scheren echt beu. Als ik 's avonds scheer, heb ik de volgende ochtend alweer stoppels. En als ik 1 à 2 dagen nadat ik geschoren heb weer ga scheren, begint alles te bloeden :-( Hoop dus dat dit gaat werken.
Suzan_1991 schreef:
11-06-2019 15:16
Volgens mij zul je altijd haargroei blijven houden, het blijft alleen veel langer weg. Tenminste, dat is de bedoeling. De één heeft daar meer geluk mee dan de ander. Ik ben het scheren echt beu. Als ik 's avonds scheer, heb ik de volgende ochtend alweer stoppels. En als ik 1 à 2 dagen nadat ik geschoren heb weer ga scheren, begint alles te bloeden :-( Hoop dus dat dit gaat werken.
Zo is het bij mij dus ook ja. Echt vreselijk. Ik zou mijn benen en oksels wel permanent onthaart willen hebben maar ja, dat is nogal prijzig.
lise1985 schreef:
11-06-2019 15:20
Zo is het bij mij dus ook ja. Echt vreselijk. Ik zou mijn benen en oksels wel permanent onthaart willen hebben maar ja, dat is nogal prijzig.
Zover ik weet is dat helemaal niet mogelijk. Sommigen zeggen ook dat IPL permanent is, maar dat is ook niet zo, of je moet gewoon heel veel geluk hebben. Helaas groeit mijn haar als kool dus ik denk niet dat ik ooit tot die categorie ga behoren.
Er zijn plekken die inmiddels al een halfjaar haarloos zijn (oksels, bikinilijn) benen heb ik het geduld niet voor (zo een uur aan het flitsen) dus daar moet om de week nog wel een mesje langs. Ben nu weer om de week de benen aan het flitsen zodat ik haar vrij de zomer door kan.
En welk merk en type raden jullie aan dan?
Ik heb een oudje van Philips, heb hem nu 2 jaar. Bij de mijne moet je voor iedere flits het knopje indrukken. Ik geloof dat er ook versies zijn die automatisch flitsen, maar weet niet welke dat zijn (lijkt mij namelijk een stuk fijner bij mijn benen)
En hoe werkt het dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Hier Braun zonder opzetstukken. Werkt goed. Alleen bovenlip gaat wat lastig zonder opzetstuk. Rest geen probleem.
lise1985 schreef:
11-06-2019 16:23
En hoe werkt het dan precies?
Je zet m aan, stelt de intensiteit van de flitsen vast (bij Philips via een app, of de gebruiksaanwijzing) dan scheer je de delen die je wilt behandelen, zet m op de huid en drukt op het knopje. Dan stukje verplaatsen en weer het knopje indrukken en zo verder. Wat ik al zei: bij de benen een tijdrovend klusje, maar ik vind het de moeite waard. Eindelijk een gladde bikinilijn zonder scheerirritatie! Alleen dat al is dat het ding waard!
Fl0rence schreef:
11-06-2019 16:27
Je zet m aan, stelt de intensiteit van de flitsen vast (bij Philips via een app, of de gebruiksaanwijzing) dan scheer je de delen die je wilt behandelen, zet m op de huid en drukt op het knopje. Dan stukje verplaatsen en weer het knopje indrukken en zo verder. Wat ik al zei: bij de benen een tijdrovend klusje, maar ik vind het de moeite waard. Eindelijk een gladde bikinilijn zonder scheerirritatie! Alleen dat al is dat het ding waard!
Eerst gewoon scheren en dan flitsen?
Ja, altijd flitsen op haarloze huid. Anders stinkt het naar verbrande haren :sick:
Na een keer of 3 waren er in mijn geval al minder haren. Ze gaan vanzelf uitvallen.
Op de website van Philips staat het uitgelegd!

Dat scheren is ook zodat de energie van de flits bij de haarzakjes komt.
En zit er veel verschil tussen duurdere en goedkopere apparaten?
Ik zou het niet weten.
Fl0rence schreef:
11-06-2019 16:38
Ik zou het niet weten.
Welke heb jij?
Bekijk Philips Lumea Advanced SC1993/04 IPL lichtontharing op: https://www.bol.com/nl/p/philips-lumea- ... 0076130543?

Deze (denk ik, er zijn 1004 soorten en ze lijken allemaal op elkaar)
anoniem_385000 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 16:50
Reden: -
6.94% gewijzigd
lise1985 schreef:
11-06-2019 16:34
En zit er veel verschil tussen duurdere en goedkopere apparaten?
Op scheerzone.nl staan een aantal reviews van verschillende apparaten.
Ik heb een Braun ipl PL5137 te koop. Alleen gebruikt als test (dus klein stukje been paar keer flitsen). Mocht je interesse hebben pm me..

Ik vind scheren minder moeite dan de ipl.. en te lichte haren
Alle reacties Link kopieren
Fl0rence schreef:
11-06-2019 16:18
Er zijn plekken die inmiddels al een halfjaar haarloos zijn (oksels, bikinilijn) benen heb ik het geduld niet voor (zo een uur aan het flitsen) dus daar moet om de week nog wel een mesje langs. Ben nu weer om de week de benen aan het flitsen zodat ik haar vrij de zomer door kan.
Flits je nu ook gewoon? Ondanks mooier weer, zonlicht en blote benen? ( in mijn gebruiksaanwijzing staat dat je dan niet mag flitsen ivm huidbeschadiging)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven