Claimende vriendin van zoon

11-06-2019 18:45 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om herkenbaarheid nieuwe nick aangemaakt. Zoon heeft sinds ongeveer 1.5 jaar een vriendin. Een vriendelijke en leuke meid maar ik zie nu toch wel wat dingen waar ik me zorgen over maak. Beiden zijn 19 jaar. Zoon doet een werk/leeropleiding, heeft dus een volledige werkweek. Heeft daarnaast nog een hobby waar hij eerst heel fanatiek mee bezig was. Vriendin is afgelopen september begonnen met een studie maar na paar weken er al mee gestopt omdat het niet was wat ze had verwacht. Ze begint nu in september aan een andere studie maar ook daar klinkt ze niet erg enthousiast over. Al die tijd zit ze thuis, heeft geen baan gezocht in de tussentijd. Gaat erg laat naar bed want ze kan elke ochtend immers uitslapen. Zoon moet wel vroeg opstaan maar hier houdt ze geen rekening mee. Ze blijft tot 's avonds laat als ze langs komt en appt hem tot midden in de nacht. Ze claimt hem volledig, als hij samen met haar is reageert hij niet op appjes of als hij gebeld wordt, iets wat hij wel doet als zij niet bij hem is. Als hij bezig wil met zijn hobby heeft zij iets waar hij mee moet helpen zodat zijn hobby er bij inschiet. ik heb zoon zien veranderen van een sociale en lieve jongen in iemand die totaal in de ban is van zijn vriendin en door haar wordt afgeschermd om met anderen om te gaan. Ik maak me hier best wel zorgen om. Hoe kan ik hier het beste met hem over in gesprek gaan. Ik wil niet zijn vriendin in een kwaad daglicht stellen, want de kans is groot dat hij dan juist partij voor haar kiest en hij helemaal in haar greep komt. Maar ik wil wel mijn zorgen hierover naar hem uitspreken want ik heb er een heel naar gevoel bij.
Toch maar voorzichtig bespreekbaar maken
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien. Echt niet. Iedereen heeft recht op het maken van eigen fouten waardoor ervaringen en inzichten ontstaan. Hij ook.

En PS : jij natuurljk ook, maar niet verbaasd zijn als jij straks ‘de schoonmoeder from hell’ blijkt te zijn én degene die ‘het allemaal’ veroorzaakt heeft. Die kans is groot natuurljk, net zo goed niet fair maar daar doen 19 jarigen over het algemeen niet aan.
enn wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:00
86.61% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Praat eens met hem en vraag hoe het met hem en zijn relatie gaat.
Enn schreef:
11-06-2019 18:57
Niet mee bemoeien. Echt niet. Iedereen heeft recht op het maken van eigen fouten waardoor ervaringen en inzichten ontstaan. Hij ook.
100 procent mee eens. Zelf ook ervaren als 19-jarige.
Uhm, als ik terug denk naar hoe ik mij gedroeg in die leeftijd, was ik als ik samen was met mn vriendje non stop aan het vozen. Reageren op telefoontjes of appjes van mn moeder of vader? Nooit, had veel meer interesse in een beetje met die jongen bezig zijn dan. En ja ik reageerde wel als ik dan alleen was, want dan had ik toch weinig beters te doen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen hem af en toe condooms toestoppen en je verzekeren dat hij het belang ervan inziet. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Je weet toch: je.moet haar juist omarmen en doodknuffelen. Zeg ook elke keer hoe erg Ze op jou lijkt.
Dan is hij het snelst op haar uitgekeken
Enn schreef:
11-06-2019 18:57
Niet mee bemoeien. Echt niet. Iedereen heeft recht op het maken van eigen fouten waardoor ervaringen en inzichten ontstaan. Hij ook.

En PS : jij natuurljk ook, maar niet verbaasd zijn als jij straks ‘de schoonmoeder from hell’ blijkt te zijn én degene die ‘het allemaal’ veroorzaakt heeft. Die kans is groot natuurljk, net zo goed niet fair maar daar doen 19 jarigen over het algemeen niet aan.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Zij is nu zijn hobby. En dat verandert wel weer. Maar nu even niet.
Enn schreef:
11-06-2019 18:57
Niet mee bemoeien. Echt niet. Iedereen heeft recht op het maken van eigen fouten waardoor ervaringen en inzichten ontstaan. Hij ook.

En PS : jij natuurljk ook, maar niet verbaasd zijn als jij straks ‘de schoonmoeder from hell’ blijkt te zijn én degene die ‘het allemaal’ veroorzaakt heeft. Die kans is groot natuurljk, net zo goed niet fair maar daar doen 19 jarigen over het algemeen niet aan.
Mee eens, tenzij het slecht met hem gaat en er echt reden voor (ernstige) zorg is. Maar dan nog is het maar de vraag of het aankaarten zou helpen en niet juist averechts werkt.
Voor mij klinkt het juist best beklemmend dat jij blijkbaar weet dat ze hele dagen thuis zit en niks doet. Waarom weet jij dat? Met dat deel heb jij in mijn ogen niks te maken. Met het deel van zijn omgang met jou wel dus dat kun je eens bespreken. Al zou ik er niet te zwaar aan tillen verder.
Alle reacties Link kopieren
Schop haar gewoon om 22.00 uur de deur uit!
Anneke, Bas moet morgen weer vroeg op, het is een mooie tijd om te vertrekken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als hij moet vroeg op om te werken, dan zou ik als moeder zeggen dat je er niet blij mee bent dat hij steeds op zijn telefoon bezig is tot diep in de nacht en of hij dat zelf nou zo verstandig vindt. Ook als hij niet reageert op appjes kun je toch gewoon zeggen dat je dat vervelend vindt? Hoef je haar naam niet eens te noemen.

Je benoemt zijn gedrag dan, niet het hare dus hoeft hij haar ook niet te verdedigen.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Als ouders zich verzetten tegen de keus van hun kind kan je verwachten dat hij dan juist bij zijn keus blijft. Hij voelt zich gedwongen om haar en zichzelf te verdedigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zolang het nog goed gaat met hem qua school en werk zou ik niks doen. Hij is sterker dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-06-2019 19:09
Schop haar gewoon om 22.00 uur de deur uit!
Anneke, Bas moet morgen weer vroeg op, het is een mooie tijd om te vertrekken.
Het kind is 19, geen 14
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Voor je ze de wijde wereld instuurt moet alles dr al zo'n beetje inzitten he..

Als het goed is komt ie wel bij zinnen en beseft ie weer wat ie wel en niet wil.
Beetje vertrouwen in hem en hopen dat ze niet zwanger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als ze niet samenwonen heb je natuurlijk wel wat te zeggen over jouw huis en over hoe vaak en tot hoe laat ze langskomt.
appelientjex wijzigde dit bericht op 11-06-2019 19:14
23.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-06-2019 19:09
Voor mij klinkt het juist best beklemmend dat jij blijkbaar weet dat ze hele dagen thuis zit en niks doet. Waarom weet jij dat? Met dat deel heb jij in mijn ogen niks te maken. Met het deel van zijn omgang met jou wel dus dat kun je eens bespreken. Al zou ik er niet te zwaar aan tillen verder.
Misschien hangt ze wel hele dagen in het huis van TO rond?
Alle reacties Link kopieren
Als het in jouw huis is, dan kan je natuurlijk een tijdstip aangeven waarop ze weg moet zijn doordeweeks. Al heb je grote kans dat je dan ruzie krijgt.
Ik denk dat hij verliefd is, ZIJ is nu zijn grootste hobby waar hij al zijn vrije tijd insteekt.
Lekker laten gaan, wat kan jou het schelen of hij met haar appt, praat of vrijt? Je lijkt wel jaloers op de aandacht die ze ELKAAR geven.
Niet alleen aandacht van haar voor hem, ook andersom want: hij zou ook kunnen zeggen dat hij een avondje met zijn moeder door wil brengen nietwaar? Maar dat doet hij niet, hij is duidelijk hoteldebotel verliefd op haar.

Serieuze vraag: ben je zelf weleens echt tot over je oren verliefd geweest en hoevaak wimpelde je je liefje af met de woorden: 'mijn moeder vindt het geen goed idee dat we elkaar zo vaak zien of spreken; tot volgende week'
Daar heb je je antwoord! ;)
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
11-06-2019 19:11
Het kind is 19, geen 14
Dus? Nog lang niet volwassen. TO betaald de hypotheek dus heeft ook recht van spreken wie er wel en wie er niet in huis is.
Als zoon gaat meebetalen, krijgt hij ook een stem.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
11-06-2019 19:10
Als hij moet vroeg op om te werken, dan zou ik als moeder zeggen dat je er niet blij mee bent dat hij steeds op zijn telefoon bezig is tot diep in de nacht en of hij dat zelf nou zo verstandig vindt. Ook als hij niet reageert op appjes kun je toch gewoon zeggen dat je dat vervelend vindt? Hoef je haar naam niet eens te noemen.
Echt: doe normaal zeg!
Mijn -nog niet eens 19 jarige- zou hier keihard om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-06-2019 19:14
Dus? Nog lang niet volwassen. TO betaald de hypotheek dus heeft ook recht van spreken wie er wel en wie er niet in huis is.
Als zoon gaat meebetalen, krijgt hij ook een stem.
Dit is echt de allerbeste en snelste manier om je kind(eren) het huis uit te jagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven