Verwerken overspel & vertrouwen

12-06-2019 10:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden is uitgekomen dat mijn vrouw een korte relatie had met een andere man. We zijn door een moeilijke tijd gegaan, nog steeds want vertrouwen is nog steeds erg beschadigd.
Ik wil hier op een goede manier mee omgaan, maar het is moeilijk en kan wat advies gebruiken.

Indien zij die man opnieuw tegenkomt, is dat dan ok om daar een praatje mee te slagen of niet ?

Vorig weekend is ze op stap geweest met vriendinnen, iets waar ik het momenteel nog moeilijk mee heb maar ik weet uiteraard dat ik dit vertrouwen opnieuw moet geven. Wetende dat het overspel zo begonnen is...

Ze vertelde me 's anderendaags dat ze die man was tegengekomen, en er even bij gestaan had. Hoe lang, over wat er gepraat werd, dat weet ik niet. Ik maak me geen zorgen dat er iets verkeerd gebeurd is, en toch heb ik het er moeilijk mee. Waarom opnieuw dat gevoel opzoeken, waarom niet gewoon de band volledig doorknippen en afstand nemen.
Mag ik dat vragen, is dat logisch ? Of ben ik te paranoia ?

H
Alle reacties Link kopieren
Het was dus geen slippertje,maar echt een korte relatie? Wat heftig zeg...
En wat knap dat je zo je best doet om te vergeven/vergeten .
Weet niet of ik dat zou kunnen..

Ene kant goed dat ze eerlijk is dat ze hem tegen kwam, Maar ik zou er zelf ook weer de kriebels van krijgen .
Gaat ze vaak uit met vriendinnen? En welke leeftijd zitten jullie?

Steekt ze ook genoeg tijd in avondjes met zn 2e daten oid? Of kijkt ze meer uit naar alleen op pad met vriendinnen?
Tuurlijk kan ze hem gedag zeggen, maar ik vind je in je goedrecht staan als je niet wil dat ze daar uitgebreid onder genot van alcoholische drankjes en muziek met hem gaat praten.

Verbieden kan je niet... Maar je kan wel ergens je grens trekken en voor jezelf kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hendrik14 schreef:
12-06-2019 10:18
Indien zij die man opnieuw tegenkomt, is dat dan ok om daar een praatje mee te slagen of niet ?

Nee.
Ik denk dat jij wel in de positie bent om dat niet te tolereren
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf zou dat niet kunnen accepteren nee, geen gepraat meer met diegene, helemaal NIKS, of nou terecht is of onterecht in andermans ogen, dat zou mijn gevoel zijn.

Doe even normaal.....
Ik zou dat niet accepteren. Nul contact dus ook niet gedag zeggen of even praten en mocht dat onbeschoft over komen dan is dat heel jammer maar ik denk dat ze beide wel weten waarom.
Heel fijn dat ze het eerlijk verteld maar het had haar meer gesierd als ze had verteld nog steeds geen contact met hem te hebben.
Wat iemand boven mij al vraagt vind ik ook wel een goede, gaan jullie zelf wel op pad of ligt haar focus vooral op uit met haar vriendinnen? (Leuke dames ook dat ze wisten wat ze deed en het maar zo lieten)
Hoi Hendrik,

Wat naar dat ze je heeft bedrogen.. persoonlijk vind ik dat iemand die overspel pleegt nou niet bepaald in de positie zit om te doen wat hij/zij wil. Als jij te kennen geeft dat jij het niet prettig vindt dat zij nog (sporadisch) met hem praat, dan heeft zij dat te respecteren. Naar mijn mening heeft zij een zonde begaan en zou zij alles op alles moeten zetten om (mits zij dit wil) haar relatie te redden en jouw vertrouwen te (her)winnen. Dus nee.. Ik denk niet dat je teveel vraagt. Ik denk vooral dat je het gesprek aan moet gaan en moet zeggen dat je dit niet fijn vindt en dat zij maar duidelijk een keuze moet maken en voor de volle 100 procent voor jou moet gaan. Zij heeft een fout begaan en tja wie zn billen brandt..
Alle reacties Link kopieren
Ze wil nog steeds met hem praten? Wat ontzettend respectloos naar jou toe zeg! Ze walst gewoon over je gevoelens heen.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
12-06-2019 12:10
Ze wil nog steeds met hem praten? Wat ontzettend respectloos naar jou toe zeg! Ze walst gewoon over je gevoelens heen.
Precies dit, sterkte Hendrik.
Je verdient beter.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
12-06-2019 12:07
Hoi Hendrik,

Wat naar dat ze je heeft bedrogen.. persoonlijk vind ik dat iemand die overspel pleegt nou niet bepaald in de positie zit om te doen wat hij/zij wil. Als jij te kennen geeft dat jij het niet prettig vindt dat zij nog (sporadisch) met hem praat, dan heeft zij dat te respecteren. Naar mijn mening heeft zij een zonde begaan en zou zij alles op alles moeten zetten om (mits zij dit wil) haar relatie te redden en jouw vertrouwen te (her)winnen. Dus nee.. Ik denk niet dat je teveel vraagt. Ik denk vooral dat je het gesprek aan moet gaan en moet zeggen dat je dit niet fijn vindt en dat zij maar duidelijk een keuze moet maken en voor de volle 100 procent voor jou moet gaan. Zij heeft een fout begaan en tja wie zn billen brandt..

Eens. Het is fijn dat ze eerlijk is geweest over het gesprek dat ze met die man heeft gehad, maar het is inderdaad niet erg gepast. Het zou respectvoller zijn naar jouw gevoelens toe om helemaal geen contact met die man te leggen. Ik vind niet dat het te ver gaat om dat van haar te vragen. Het is aan haar om te tonen dat ze jullie relatie ernstig neemt.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Ik weet niet hoe ik je moet helpen Hendrik. Ik sta nog voor de keuze of ik mijn man nog een kans wil geven of niet. Dit wat jij beschrijft lijkt me wel het allermoeilijkste deel. Want hoe ga je iemand ooit weer vertrouwen? Uiteindelijk moet je de ander weer vertrouwen dat diegene de juiste keuzes maakt.

Waarom hebben jullie besloten om samen door te gaan na de affaire?
Alle reacties Link kopieren
Zij is vreemdgegaan en als ze met jou verder wil, aanvaardt ze dat jij nog lang de spelregels zal bepalen. Daardoor wordt haar vrijheid wellicht ingeperkt maar so be it. Als ze eerlijk is en het goed voorheeft met jou vindt ze dat niet eens erg. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
12-06-2019 12:07
Hoi Hendrik,

Naar mijn mening heeft zij een zonde begaan en zzou zij alles op alles moeten zetten om (mits zij dit wil) haar relatie te redden en jouw vertrouwen te (her)winnen.
Nou nou, een zonde nog wel.. Los van de woordkeus ben ik het wel met Hoii eens.
Verder: waar moet ze zo nodig een praatje maken? Het is toch geen collega ofzo.
Hendrik, het kan wel alleen kost het heel veel tijd het te verwerken van het beeld wat je had van je huwelijk.
Alles Wat ik dacht te hebben ben ik kwijt. Ik kom ook uit een hele donkere plek... zoveel pijn, zoveel verdriet, maanden onbegrip, walging van mezelf ten top dat ik niets doorhad..
En ja wij zijn nog samen, en nee wittevitrage vertrouwen doe ik hem nog maar zelde, hoe open hij ook is, foto's maakt, belt, apt, bevestiging geeft. Dat is kapot.
Als hij het nogmaals wil doen, dan doet hij het toch wel. Dat denk ik ervan.Op het werk, bij de sportschool, bij de hobby.
Maar voor mij is dat niet meer het belangrijkste, mijn basis is toch al weg.

Maar ik heb Mijn mindset veranderd, tenminste dat is mijn proces, waarin ik zelf uitmaak wat ik wil, voel en kan. waarom ben ik er nog? Wat wil ik met mijn leven? Etc etc dat soort vragen ( nu ruim een jaar later hè, heb ik dit pas, ook doormiddel van trainingen en inzichten in het brein bij man hoe werkt dat nou) enz enz.

Ik weet wat ik wil en dat is mijn gezin niet kwijt. Ik ben zoekende naar een constructie die WEL werkt.
En zet mezelf voorop en mijn eigen geluk. Ik haal het geluk niet meer uit mijn relatie.
Het is dus een compleet andere relatie dan het sprookje op tv... Wat ik eerst had. Of zo als benoemd DACHT te hebben.
Kun je hier wat mee wittevitrage, ik volg je topic maar vind het moeilijk te reageren, vaak word ik afgebrand op dit forum door vooroordelen.

Morgen kan heeeeeel anders zijn, is mijn nieuwe setting. Doe wat je graag doet !!

Stof tot nadenken.. wellicht voor jullie...
Sterkte Hendrik, laat het verdriet en de boosheid toe :heart:
Vertrouwen moet je verdienen. Je vrouw heeft het vertrouwen geschaad en het is aan haar om dit opnieuw op te bouwen. Het is al heel lief van jou dat je haar een tweede kans geeft! Als zij iets doet waar jij je ongemakkelijk bij voelt, mag jij dat zeker weten aangeven. Jij bepaalt de grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven