Examenuitslag

12-06-2019 08:02 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag krijgt middelste(17) de uitslag van zijn havo-examen!
Nog meer moeders/vaders hier waarvan de kinderen examen hebben gedaan?
Hopelijk kan de vlag uit vanmiddag!
Ik duim in ieder geval voor alle examenkandidaten en hun ouders :P
Ik heb jaren in de huiswerkbegeleiding gewerkt en vond het toen al spannend en dat waren niet eens mijn eigen kinderen ;-D
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
12-06-2019 08:57
Ik vind dit een moeilijke tijd. Een van mijn kinderen is al jaren vooral tegen zichzelf aan het worstelen, en zit nu op de volwassenen-havo. En dat gaat zeeeer moeizaam. Dit jaar één examen gedaan, volgend jaar moet ie er nog drie.

Ik ben blij voor iedereen die het haalt, en voor wie een her moet: kop op, het gaat je lukken.

Voor mijn eigen kind hoop ik dat de vlag ook ooit uit mag. Maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Zal voor je duimen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, zoon (17, HAVO) wordt na 15.00 ("of indien mogelijk eerder" stond er in de brief) gebeld. We weten al bijna zeker dat hij gezakt is - dat zat er al een half jaar aan te komen - maar toch, spannend.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
12-06-2019 08:57
Ik vind dit een moeilijke tijd. Een van mijn kinderen is al jaren vooral tegen zichzelf aan het worstelen, en zit nu op de volwassenen-havo. En dat gaat zeeeer moeizaam. Dit jaar één examen gedaan, volgend jaar moet ie er nog drie.

Ik ben blij voor iedereen die het haalt, en voor wie een her moet: kop op, het gaat je lukken.

Voor mijn eigen kind hoop ik dat de vlag ook ooit uit mag. Maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Wat rot. Zou mooi zijn als ie in elk geval dit examen gehaald heeft... ik duim voor je!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-06-2019 08:54
Vraag aan de mentoren: jullie hebben de uitslag toch al? Ik weet van mijn eindexamen (al is het lang geleden) dat ik de dag er voor namelijk al wist dat ik het onmogelijke had gedaan (in positieve zin) en een her had. Ik zat bij een van mijn ouders op school, had bizarre omstandigheden en een docent uit mijn examenteam speelde het na afloop van de vergadering door aan mijn ouder: Pergamon heeft het WAANZINNIG gedaan en een her!! Hoorde het dus al de middag voor de officiële uitslag :$ Al hebben we keurig onze mond gehouden en pas de rest van de familie ingelicht na het beruchte telefoontje.
Ik heb de uitslag nog niet. Wel de normeringen dus ik weet voor mijn vak hoe ze het gedaan hebben en in de wandelgangen weet ik her en der wel wie het goed of minder goed heeft gedaan, maar dat is alles behalve exact. Ik heb trouwens ook wel vaker collega's (ook dit jaar weer) met kinderen in examenklassen, dus die weten het vaak ook van tevoren al en die mogen dan niets zeggen... (of ze dat ook niet doen is een tweede natuurlijk)

Of iemand geslaagd is is overigens nog best een ingewikkeld verhaal: je moet rekening houden met het gemiddelde van de CSE's, de combinatievakken, kernvakkenregeling, profielwerktstuk, extra vakken, etc. Daarom gaat er een hele vergadering aan vooraf voor je gaat bellen.

En ja, bellen dat iemand gezakt is is natuurlijk rot, maar het komt niet zo vaak voor dat iemand die er goed voor staat a) al zijn examens verprutst zonder dat b) in de gaten te hebben, dus het komt meestal niet zo maar uit de lucht vallen. Evengoed rot hoor! Maar vaak weten de gezakten wel al hoe laat het is of dat het kantje boord is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
12-06-2019 08:57
Ik vind dit een moeilijke tijd. Een van mijn kinderen is al jaren vooral tegen zichzelf aan het worstelen,

Voor mijn eigen kind hoop ik dat de vlag ook ooit uit mag. Maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Herkenbaar; mijn eigen zoon had ook examen moeten doen maar epilepsie en kon geen stage vinden daar door en dus ook geen examen.
Dus hoe ik het ' mijn ' andere 3 pubers voor wie ik WEL mee duim ook gun,(en dat meen ik uit de grond van mijn hart) het is ook ff 'slikken' omdat ik weer ff met de neus op de feiten word gedrukt.
Dubbel.....
Ja dat is het, je wordt geconfronteerd met wat ie mist. Een onbezorgde vakantie voor de deur, een toekomst met een studie, kamerbewoning, loskomen van thuis, feesten, gezelligheid.

Dank voor de wensen allemaal :)
Succes met wachten allemaal. :)
Sterkte en succes allemaal! Ik heb een neefje die de uitslag krijgt vandaag en bij wie het er ontzettend om spant.

Wij werden vroeger trouwens niet gebeld, maar moesten op school langs komen en kregen het allemaal face-to-face te horen in aparte gesprekken met de mentor. Dat was nog best sneu voor de gezakten, die liepen wat verloren tussen alle juichende geslaagden.
Alle reacties Link kopieren
Een :hug: voor diegene waarbij het allemaal niet makkelijk en vanzelfsprekend gaat.

Zoon heeft zelf echt geen idee welke kant het uitgaat.
Hij stond er niet al te best voor maar eerdere jaren presteerde hij onder die druk juist erg goed en ging hij steeds over.
Als ik dit hier zo lees, voel ik spontaan weer de zenuwen van jaren geleden toen ik zelf zat te wachten op het beruchte telefoontje :$

Hopelijk slagen jullie kinderen/leerlingen/neefjes/nichtjes/etc. en gaan ze een fijne studietijd tegemoet! :high5:

Voor wie het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, hoop ik op een mooie toekomst :hug:

Veel succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
12-06-2019 08:35
Geen examenleeftijd hier, maar even uit interesse; ben je als ouder en scholier nog steeds afhankelijk van het beruchte telefoontje? Gezien uitvindingen als schoolapps, Magister ed?
Ja, hier wordt iedereen geslaagd of gezakt gebeld. Wij vorig zelfs op het vaste nummer, terwijl dochter vol spanning met haar mobiel in haar hand zat. Was zo n ontlading dat ouderwetse telefoontje.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-06-2019 08:54
Vraag aan de mentoren: jullie hebben de uitslag toch al? Ik weet van mijn eindexamen (al is het lang geleden) dat ik de dag er voor namelijk al wist dat ik het onmogelijke had gedaan (in positieve zin) en een her had. Ik zat bij een van mijn ouders op school, had bizarre omstandigheden en een docent uit mijn examenteam speelde het na afloop van de vergadering door aan mijn ouder: Pergamon heeft het WAANZINNIG gedaan en een her!! Hoorde het dus al de middag voor de officiële uitslag :$ Al hebben we keurig onze mond gehouden en pas de rest van de familie ingelicht na het beruchte telefoontje.
Mijn leerlingen hebben digitaal examen gemaakt. Ik heb dus geen idee hoe ze het gedaan hebben, welke vragen moeilijk waren en wat de resultaten zijn. Aan een norm heb ik dus ook niks. Straks vanaf 13:00 uur gaan we de vergadering in.
Ik weet wel een beetje hoe ze het voor niet digitale examens hebben gedaan, maar daar valt nog geen pijl op te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aan het wachten op de uitslag van dochter (16) haar havo examens. Ze heeft er zelf een goed gevoel bij. N-term van Wiskunde viel ons wat tegen. M&O gaat een onvoldoende worden, maar ze stond er goed voor en heeft bij de andere vakken een goed gevoel, dus zo naar de bakker voor taart :hyper:

Daarnaast,,,, is taart als troost ook altijd goed toch??

Hier worden we trouwens gebeld tussen 15.30 en 17.30 uur, gebeld door de mentor is geslaagd, teamleider is gezakt.

Succes voor iedereen!!
benc wijzigde dit bericht op 12-06-2019 11:18
Reden: aanvulling
16.19% gewijzigd
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! in "mijn" tijd waren de vergaderingen de dag er voor. Mijn ouder had mij bewust niet in de klas en zat niet bij de vergadering, maar werd door een collega na afloop (op eigen initiatief) ingeseind. Ik had echt bizarre omstandigheden, dus het was fijn dat ik die paar zenuwslopende uurtjes niet heb hoeven hebben. Dat het officieel niet mocht, dat wisten we allebei maar al te goed (en hebben het ook nooit verder verteld) :) Desondanks was het erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er al mensen met uitslagen? Hier de eerste van 'mijn' 3 net binnen; geslaagd! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd romany!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh wat spannend.
Ik heb geen kinderen maar vorig jaar was het spannend voor mijn neef(je).

Nu ga ik voor jullie duimen!!!

Romany, wat goed gefeliciteerd.

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nummer 2 is binnen; Ook geslaagd :yes:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Romany!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-06-2019 09:14
Sterkte en succes allemaal! Ik heb een neefje die de uitslag krijgt vandaag en bij wie het er ontzettend om spant.

Wij werden vroeger trouwens niet gebeld, maar moesten op school langs komen en kregen het allemaal face-to-face te horen in aparte gesprekken met de mentor. Dat was nog best sneu voor de gezakten, die liepen wat verloren tussen alle juichende geslaagden.
Bij ons nog erger, wij moesten in groepjes van zo'n man of 8 binnenkomen, en dan werden namen opgelezen: Marietje en Annie zijn gezakt, de rest gefeliciteerd. En dan kon je de zaal verlaten en moest de volgende groep naar binnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Romany! Op naar de hattrick!

Hier is de uitslag binnen, zo meteen vergaderen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
12-06-2019 13:10
Nummer 2 is binnen; Ook geslaagd :yes:
Gefeliciteerd!
nlies schreef:
12-06-2019 13:24
Bij ons nog erger, wij moesten in groepjes van zo'n man of 8 binnenkomen, en dan werden namen opgelezen: Marietje en Annie zijn gezakt, de rest gefeliciteerd. En dan kon je de zaal verlaten en moest de volgende groep naar binnen
Dat is nog erger ja. Vreselijk!

@romany, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aan t wachten op de uitslag van mijn oudste.
Zelf wel een goed gevoel over ook al stond ze vrij zwak.

Succes allemaal met wachten en gefeliciteerd voor de geslaagden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven