Gezondheid alle pijlers

Zorgen om zoontje

12-06-2019 13:56 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 5 is eigenlijk altijd aan het hoesten. Als verkoudheid of griep in de lucht hangt, is hij de eerste. Nu zijn man en ik bekend met astma. En omdat hij veel last van hooikoorts heeft en de gewone pilletjes niet werken toch even naar huisarts gegaan.

De afgelopen weken heeft hij ook de nodige bloedneuzen gehad. Net nog. Kreeg appje van hulpmoeder dat het bloed maar bleef komen.

Omdat hij vaak blauwe plekken op zijn armen en benen heeft, en nu ook op de rug, heeft mijn man het ook maar meteen benoemd. We moeten bloed prikken. En hij krijgt een pufje. Ze denkt inderdaad aan astma.

Over 2 weken moeten we terug naar de huisarts om te kijken of we doorverwezen worden.

De juf heeft wel eens gezegd dat hij vaak moe is. Dat merken we thuis ook, maar zo’n hele week school is ook wel veel.

Hij wil steeds vaker gedragen worden en zegt vaker moeë benen te hebben en pijn. Eigenlijk heb ik daar niet echt iets achter gezocht. Mijn man, ik kon helaas niet mee, heeft dat laatste vergeten te vertellen. We gingen eigenlijk ook vooral voor het hoesten etc. De rest kwam zo ter sprake.

Op zich speelt hij lekker en is het een vrolijk mannetje (als hij niet moe is). s nachts zweet hij vaak, dat zijn haren kletsnat zijn, maar dat is niet elke nacht gelukkig.

Hij wordt nu ook onderzocht op leukemie. Ze heeft dat verder niet benoemd!

Alleen dat ze wat dingen wil onderzoeken omdat ze er niet helemaal gerust op is, een bloedbeeld krijgen, maar mijn man zag het later op de aanvraag (de waardes om dat te onderzoeken). Ze heeft hem verder niet afgevoeld (de klieren) dus misschien verwacht ze eigenlijk niets ernstigers. Anders had ze dat denk ik ook wel gezegd.

Maar ik moet bekennen dat ik me nu wel wat zorgen maak. Aan de andere kant denk ik; ach, het zal wel allemaal meevallen.

Eigenlijk is dit berichtje dan ook vooral bedoeld om even mijn hart te luchten.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 12-06-2019 16:40
14.10% gewijzigd
Als er echt iets mis is in het bloed (verdenking op leukemie bijvoorbeeld), dan krijg je dezelfde dag nog bericht. Daar wachten ze dan echt geen twee weken mee.
Alle reacties Link kopieren
Als er iets ernstigs aan de hand is, laten ze je echt geen 2 weken wachten. Sowieso raar dat je pas over 2 weken uitslag krijgt. Die 2 weken zullen eerder zijn om te kijken wat de pufjes doen. Sterkte voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
12-06-2019 13:59
Als er echt iets mis is in het bloed (verdenking op leukemie bijvoorbeeld), dan krijg je dezelfde dag nog bericht. Daar wachten ze dan echt geen twee weken mee.
Ja, dat denk ik ook. Hij was helaas vandaag niet nuchter meer en het moest nuchter. Dus we moeten morgen prikken. Normaal kan dat bij de huisarts, maar we moeten naar het ziekenhuis zei ze.

Zelf heb ik de ziekte van Willebrand. Al denken ze bij mij verworven. Maar misschien toch aangeboren. En misschien is het ook helemaal niets en wil ze het gewoon voor de zekerheid even bekijken om uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
12-06-2019 14:02
Als er iets ernstigs aan de hand is, laten ze je echt geen 2 weken wachten. Sowieso raar dat je pas over 2 weken uitslag krijgt. Die 2 weken zullen eerder zijn om te kijken wat de pufjes doen. Sterkte voor jullie.
Dat denk ik zelf ook nu. Maar goed, je maakt je toch zorgen. Nu verdachten ze mij ook eens op leukemie en moest ik ook een week of 2 later terug, bleek ziekte van Willebrand te zijn. Als het iets ernstigs was geweest hadden ze misschien inderdaad toen ook eerder gebeld.

Ze heeft zelf ook geen leukemie genoemd. Maar mijn man werkt zelf op een lab en kent dus de verwijzingen.

Het zal wel meevallen allemaal.
Ik hoop dat het mee valt. Bij mij twijfelden ze onlangs ook over leukemie, maar bleek uiteindelijk Pfeiffer te zijn. Mocht het foute boel zijn dan laten ze je geen weken op de uitslag wachten. Ik kreeg de dag erna de uitslag al.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
12-06-2019 14:08
Ik hoop dat het mee valt. Bij mij twijfelden ze onlangs ook over leukemie, maar bleek uiteindelijk Pfeiffer te zijn. Mocht het foute boel zijn dan laten ze je geen weken op de uitslag wachten. Ik kreeg de dag erna de uitslag al.
Ik maakte me eigenlijk niet zo’n zorgen, daarom ben ik ook niet meegegaan omdat ik werken moest. We wachten maar af. Als het iets ernstigs is, zullen we het vast horen.

Misschien als ze echt aan iets van leukemie dacht, had ze het misschien aangekaart om ons al voor te bereiden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
12-06-2019 14:08
Ik hoop dat het mee valt. Bij mij twijfelden ze onlangs ook over leukemie, maar bleek uiteindelijk Pfeiffer te zijn. Mocht het foute boel zijn dan laten ze je geen weken op de uitslag wachten. Ik kreeg de dag erna de uitslag al.
En vervelend, pheiffer! Hoe gaat het nu met je?
paardenkracht schreef:
12-06-2019 14:13
En vervelend, pheiffer! Hoe gaat het nu met je?
Ik hoop voor jullie dat het mee valt of iets simpels is (misschien vitamine tekort oid).
Helaas nog midden in de pfeiffer met leverontsteking en vergrote milt. Nog niet zo lekker dus. Hopelijk is er snel meer voor jullie bekend!
Dochter had dezelfde klachten en is ook nuchter geprikt incl hele lijst waarop getest moest worden. Ik had dezelfde angst en gelukkig ongegrond.

Bloedneus komt vaker voor bij verkoudheid. Hebben jullie wel goed gehoord wat ze zei over bellen bloeduitslagen? Deze zijn na twee dagen bekend en bij ernstige uitslagen eerder.

Denk dat je het pufje twee weken moet gebruiken en dan evalueren. Dus maandag bellen voor uitslag bloed en over twee weken terug voor evaluatie pufje.
Polsjef schreef:
12-06-2019 14:25
Dochter had dezelfde klachten en is ook nuchter geprikt incl hele lijst waarop getest moest worden. Ik had dezelfde angst en gelukkig ongegrond.

Bloedneus komt vaker voor bij verkoudheid. Hebben jullie wel goed gehoord wat ze zei over bellen bloeduitslagen? Deze zijn na twee dagen bekend en bij ernstige uitslagen eerder.

Denk dat je het pufje twee weken moet gebruiken en dan evalueren. Dus maandag bellen voor uitslag bloed en over twee weken terug voor evaluatie pufje.

Maar als je man in een lab werkt weet je dat toch?
Alle reacties Link kopieren
Als ze echt denken dat het leukemie kan zijn dan hoor je het binnen het uur nog.
Mocht je nog vragen hebben: bel de huisarts.

Heeft hij de klachten al lang dan kan het idd ook bij allergie/astma horen. Zijn de klachten relatief nieuw en worden ze steeds erger, dan moet je idd het algehele bloedbeeld bepalen en al dan niet daarna een beenmergpunctie doen.

Als er geen dikke drama is dan zal het wel meevallen dus.

(yep seen that been there)
the_Wicked_Witch schreef:
12-06-2019 14:30
Maar als je man in een lab werkt weet je dat toch?
In een lab werken is heel wat anders dan naar een huisarts luisteren als het om je eigen kind gaat.
Polsjef schreef:
12-06-2019 14:32
In een lab werken is heel wat anders dan naar een huisarts luisteren als het om je eigen kind gaat.

Kan zijn maar dan bedenk je dat later, dat twee weken nooit kan kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
12-06-2019 14:25
Dochter had dezelfde klachten en is ook nuchter geprikt incl hele lijst waarop getest moest worden. Ik had dezelfde angst en gelukkig ongegrond.

Bloedneus komt vaker voor bij verkoudheid. Hebben jullie wel goed gehoord wat ze zei over bellen bloeduitslagen? Deze zijn na twee dagen bekend en bij ernstige uitslagen eerder.

Denk dat je het pufje twee weken moet gebruiken en dan evalueren. Dus maandag bellen voor uitslag bloed en over twee weken terug voor evaluatie pufje.
Zal hier vast ook wel ongegrond zijn. En ik denk dat je dan gelijk hebt wat betreft evaluatie pufje.

Het is weer iets gezakt. Zullen wel onnodig bezorgd zijn. Maar de volgende keer ga ik wel mee. Dan hoor ik zelf hoe en wat gezegd is :-).
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij vaak dorst? Mijn zoontje klaagde ook over moe in de benen, en had enorm veel dorst, hij bleek Diabetes te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voor leukemie prikken ze: leuko's , trombo's en HB en dat hoeft allemaal NIET nuchter.
Alleen suiker moet nuchter en de rest NIET!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_386968 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 14:37
90.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 14:37
Ziekte van Willebrand is een aangeboren en erfelijke stollingsziekte dus dat kan hij idd hebben.
paardenkracht schreef:
12-06-2019 14:34
Zal hier vast ook wel ongegrond zijn. En ik denk dat je dan gelijk hebt wat betreft evaluatie pufje.

Het is weer iets gezakt. Zullen wel onnodig bezorgd zijn. Maar de volgende keer ga ik wel mee. Dan hoor ik zelf hoe en wat gezegd is :-).
Je maakt je nooit onnodig zorgen. Het is je kind en dit wil je niet. Ik kon gisteren bellen voor de uitslag en was er steeds mee bezig.

Sterkte en maandag gewoon bellen.
the_Wicked_Witch schreef:
12-06-2019 14:34
Kan zijn maar dan bedenk je dat later, dat twee weken nooit kan kloppen.
Dat weet ik niet...als het om je kind gaat kun je soms niet helder denken.
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 14:35
Voor leukemie prikken ze: leuko's , trombo's en HB en dat hoeft allemaal NIET nuchter.
Alleen suiker moet nuchter en de rest NIET!
Klopt maar bij vermoeidheid/keelpijn wordt ook getest op diabetes. Pfeiffer niet want dat heeft enkel nut om actief te prikken. Dus bij actieve keelpijn. Bijna iedereen heeft al eens Pfeiffer gehad en je kunt wel zien dat je het ooit eens hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
12-06-2019 14:30
Maar als je man in een lab werkt weet je dat toch?
Ik ben met hem aan het appen. Ze heeft gezegd over 2 weken terug hoe het met pompje gaat en of we naar de kinderarts moeten. Dan kan de bloeduitslag eventueel meegenomen worden.

Maar mijn man appt dat als het iets ernstigs is, we inderdaad geen 2 weken moeten wachten.

Normaal maak ik me niet zo snel zorgen. Anders waren we al eerder naar huisarts gegaan. Dus ik voelde me al een beetje rot.

Kreeg net wel een appje van de hulpmoeder. Hij had weer een bloedneus gehad en het bleef maar bloeden. Gelukkig is het nu wel gestopt.

Nou, kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen..... ik krijg het nog lastig haha
Alle reacties Link kopieren
waarom bij keelpijn op diabetes prikken?
Alle reacties Link kopieren
Okay luister. Ik weet dat het blijft zeuren. Ik zou vandaag en anders hooguit morgen bloed laten tappen en dezelfde dag nog (dus CITO) de uitslag willen hebben.
Als er symptomen zijn en ze zitten je niet lekker worden ze in je hoofd alleen maar groter.
Wij hadden de uitslag binnen een uur, en in nog eens een uur lag ons kind in quarantaine en had het de punctie gehad en nog voor de avond viel was de diagnose bekend en begon ze met de chemo.
Dus als er echt sprake is van kanker dan weet je dat meteen.
BEL!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven