Leraar van de middelbare school

12-06-2019 21:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets hier op geschreven dus als er iets mis gaat hoor ik het graag!

Vorig jaar ben ik geslaagd voor mijn examens op de middelbare school. Ik had daar een leraar op school waar ik goed mee over weg kon en waarmee ik eigenlijk alles deelde. Hij hielp mij vaak met problemen enzo. Op een gegeven moment kreeg ik het idee dat ik meer in hem zag dan alleen een leraar. Ik hoopte dat dat over zou gaan als ik van de middel bare school af zou zijn en die gevoelens ook weg zouden gaan, maar dat is dus niet het geval.

Het is nu bijna een jaar geleden dat ik hem heb gezien maar nogsteeds moet ik vaak aan hem denken en droom ik zelfs regel matig over hem. Ik heb niet het idee dat het echt ‘verliefd’ is maar ik weet ook niet wat het wel is.
Ik weet ook dat hij een vrouw en kinderen heeft. Ook is hij zo’n 20 jaar ouder dan ik..

Ik zou hem toch nog vaker willen spreken en zeggen hoe ik mij voel maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.

Iemand goede raad?
Ik wilde dit toch even delen
Zeker niet doen.
Ga je leven leiden, neem een ons, en laat die man en zijn gezin met rust.
Wat moet zo'n man daar dan mee, als jij hem je 'liefde' komt verklaren? Laat het rusten, het gaat vanzelf wel over.
Hij is getrouwd, heeft een vrouw en kinderen.

Bovendien is ie ook nog es 20 jaar ouder.


Laat het.

Schrijf hem desnoods een brief die je dan niet opstuurt.
Nee, dat is niet verstandig. En dat is jammer, maar echt, hier rust geen zegen op.
Niets mee doen.
Maak nooit andermans huwelijk kapot. Zoals je er aankomt, raak je er ook weer af.

Laat de man (en zijn gezin) met rust.
Zo'n onbereikbare liefde is heerlijk om bij weg te dromen, maar niet meer leuk als het je leven zo beïnvloed zoals bij jou. Tijd om er iets mee te doen en dan bedoel ik niet het hem vertellen.
Zoek afleiding, spreek af met andere mannen en sta gewoon niet toe dat je dagdroomt over hem. Hij heeft zijn leven, jij moet je leven gaan invullen zonder hem.
Nee, nee, nee.

Fijn, je hebt het nu van je afgeschreven, en nu moet je het laten gaan.

Het leeftijdsverschil en het feit dat hij een gezin heeft is nog maar het begin. Ik ben leraar op de middelbare school, en zou nooit iets romantisch voor een ex-leerling kunnen voelen, en zeker niet een ex-leerling die ik intensief begeleid heb, zoals bij jullie dus het geval was. Echt, als je zelf in die positie hebt gezeten, begrijp je het. Ga daten met andere mannen en laat het gaan.
Lijkt me niet verstandig. Wat wil je ermee bereiken? Hij heeft een vrouw en kinderen , respecteer dat.
Alle reacties Link kopieren
Je bent in zijn ogen een leerling. Niet jezelf voor schut zetten...
Alle reacties Link kopieren
wil jij die andere vrouw zijn die een gezin om zeep helpt?
Alle reacties Link kopieren
hoeveel leerlingen hebben niet een oogje op een knappe oudere leraar! mss heb je zelf vader issues omdat hij veel ouder is!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Die man is getrouwd, heeft kinderen en is 20 jaar ouder. Wat moet zo iemand met de mededeling dat een tiener gevoelens heeft voor hem? Je weet niet eens wat je voelt zeg je.

Misschien is het meer bewondering omdat je het goed kon vinden samen. Geen gek gevoel, maar gewoon negeren verder.
Zou jij het leuk vinden als een of ander kind achter jouw vader aan zou zitten en hem de liefde ging verklaren? Lijkt me niet hoop ik dus laat die man en zn gezin met rust.
Wat fijn, die eensgezindheid :D
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je hem vaker willen spreken en vooral, waarover dan? Wat hoop of wil je ermee (te) bereiken?

Hij ziet jou waarschijnlijk gewoon als een van zijn studenten die hij heeft begeleid, jij ziet het als meer, of op zijn minst als iemand met wie je fijn kon praten. Dat kun je met meerdere mensen. Zoek die op. Laat je crush waar hij is, nl. bij je eindexamen vorig jaar.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
wat wil je bereiken met deze post? dat we zeggen? go for it???
Ik denk, met alle respect, dat het tijd wordt om je eens goed te laten nemen. Niet door je leraar.
Lady*Voldemort schreef:
12-06-2019 22:13
Wat fijn, die eensgezindheid :D
En forummers zijn het zelden allemaal eensch.
Alle reacties Link kopieren
Mis je een vader? Dat je in hem een soort vaderfiguur ziet?

We zien het op school wel vaker. In de eerste tien jaar dat ik lesgaf meerdere verliefde leerlingen gehad, later een leerling die mij al moeder zag. We kunnen en mogen daar niets mee en het is eerlijk gezegd best heel lastig om daar als docent mee te moeten dealen, zeker als zo’n leerling ook nog in je klas zit. Nu ben jij al van school maar toch.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lady*Voldemort schreef:
12-06-2019 22:13
Wat fijn, die eensgezindheid :D
Ik zit al te wachten op iemand met een tegendraadse opmerking , puur om alleen lekker dwars te zijn 😂
LolitaFleur schreef:
12-06-2019 22:44
Ik zit al te wachten op iemand met een tegendraadse opmerking , puur om alleen lekker dwars te zijn 😂
Ik zou best een puppet aan willen maken voor dit nobele doel, maar dan moet ik ook een nieuw mailadres aanmaken en daar ben ik te lui voor.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
12-06-2019 21:56
Zeker niet doen.
Ga je leven leiden, neem een ons, en laat die man en zijn gezin met rust.
Wat bedoel je met neem een ons eigenlijk?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Tessalamander schreef:
12-06-2019 21:50

Ik zou hem toch nog vaker willen spreken en zeggen hoe ik mij voel maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.
.
Wat zou je doel hiermee zijn?

Niet dat ik vind dat je het moet doen, maar het antwoord op deze vraag kan je meer informatie geven over wat je aan hem hebt gehad, wat je mist toen en/of nu.
IBIopviva schreef:
12-06-2019 23:54
Wat bedoel je met neem een ons eigenlijk?
Een one night stand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven