Ouders gedragen zich als kleine kinderen..

12-06-2019 12:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoop ik hier advies te krijgen..

Helaas hebben mijn ouders voor zo lang ik me kan herinneren veel ruzie. De ruzie volgt op dagen/weken elkaar negeren en de frustraties bespreken met de kinderen. Als kinderen hebben wij aantal jaar terug (inmiddels allemaal volwassen) gezegd het is jullie leven en wij zitten er tussen. Jullie maken het weer goed en wij zitten er mee, dus wij bemoeien ons er niet mee, maar willen ook niet dat jullie klagen bij ons. Dit werkt beter al is het voor ons niet leuk om te zien dat ze elkaar negeren. In die tijd kom ik er ook minimaal en probeer het los te laten. Wel gebeuren er kinderachtige dingen; zoals we zouden samen sinterklaas vieren en op het laatst hadden ze ruzie en werden de cadeaus in mijn koffer gelegd met de boodschap vier het maar ergens anders..

Alleen nu zit ik ermee dat ik elk moment kan bevallen en ik het vreselijk vind dat ze beide of om en om langs zullen komen. Ze hebben het vast over een paar weken weer goed, maar dit moment wil ik niet laten verpesten. Als ik nu zeg dat ik verwacht dat ze normaal moeten doen heb ik ruzie met ze, want ze zijn beide het type "ze laten hun de les niet lezen"
Vind het wel lastig het blijven je ouders maar ermee samenleven is wel lastig.
Tuurlijk moet ik me er niets van aantrekken maar ik kan het nu niet hebben.
Wil best de confrontatie een keer goed aangaan, maar niet nu.
Alle reacties Link kopieren
Als je bevallen bent, gewoon opbellen? Dan zoeken ze het samen maar uit wie er als eerste komt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nu niet teveel over piekeren. dat lost niks op en kost energie die je nu niet kunt missen.

Ik zou denk ik mijn hoop zetten op het feit dat zo'n hummeltje de magische kracht heeft om te verbroederen en de aandacht te vestigen op wat écht belangrijk is: het nieuwe leven.
Ik kan me (misschien een beetje naief) niet voorstellen dat ouders ook maar een moment willen verspillen aan ruziën op het moment dat ze aan je kraambed staan. En mocht dat wel zo zijn, dan kan je partner op dat moment ze de oren wassen dat ze kunnen gaan als ze zich niet gaan gedragen.

Ik zou ze, als ze niet officieel gescheiden zijn, dus ook niet apart uitnodigen want dan krijg je alleen maar gedonder dat je de een eerder hebt uitgenodigd dan de ander enzo.
Alle reacties Link kopieren
Leve de kraamhulp!
Licht haar/hem over de situatie in. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als ze apart kwamen, dan maken ze ook geen ruzie in jouw bijzijn. En op het moment dat ze over de ander gaan mauwen, veegt de kraamhulp ze deskundig en soepeltjes de deur uit....
Je kunt luchtig aangeven dat je het heel fijn zou vinden dat er harmonie is tijdens je kraambed. Mocht dit niet gaan dan heb je gelukkig nog een kraamhulp in huis die heel goed kan aangeven wanneer het niet uitkomt langs te komen. (Ben je zelf ook niet de boeman).

Tenzij je dat lastig vindt; je kunt ze ook vragen allebei op te donderen m als het niet normaal kan tijdens hun bezoek 😂
anoniem_386754 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 12:38
19.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met je man afspreken dat zodra ze zich gaan misdragen, dat hij ze buiten zet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ben al blij met alle reacties. Geeft toch een andere kijk.

Zit nog even met het volgende dat ik ze dan beide moet bellen dat de kleine geboren is want natuurlijk gaan ze dat elkaar niet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het zo erg zijn als ze apart komen? En je hoeft toch niet per sé zelf te bellen? Laat je man bellen en dan regelt hij het gewoon even.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik zou zelf dus nooit meer afhankelijk van hun bui willen zijn, dus iets samen vieren? Prima maar niet bij hun thuis want als er heibel is dan gaat het ineens gewoon niet door, wat een stel kleuters zeg! Beter dus op een andere locatie, dan kun je ze er zelf nog uit zetten als het nodig is. Heel vervelend om zulke ouders te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Of een appje sturen naar beiden.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook prettiger om ze dan om en om te hebben.

Het is meer mijn gevoel dat ik weet dat ze volgende week weer gezellig zitten te doen. Bij bepaalde momenten hoop ik dan toch dat ik ze in een goede bui zijn.

Vroeger trok ik me elke ruzie aan, toen ik nog thuis woonde. Nu kan ik het loslaten en leef ik mijn leven en laat ik het wel los als ze zo doen.
Ik weet nog dat ik vroeger mijn moeder wel eens ging zoeken of overstuur was omdat me verteld werd dat ze gingen scheiden (wat ik later hoopte dat zou gebeuren) nu weet ik dat het een schreeuw om aandacht is en doe ik er nog weinig op uit.

En toch zie ik liever dat ze samen komen de kleine bewonderen en de sfeer normaal is. Moet me beseffen dat ik dat niet in de hand heb en er ook niets van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Nah wat een kinderachtige lui. Ik zou bellen naar het huisnummer als ze dat hebben en verder gewoon een gezamenlijk appgroepje maken met beide ouders erin. Dan kan je daarin appen en foto's zetten en dan zoeken ze het maar uit. Ik zou niet alles naar allebei gaan sturen, ze zijn toch geen 12? En ik zou ook geen schema's etc voor ze maken wie wanneer mag komen enzo, dit moeten ze onderling maar uitvechten. En beter komen ze met een grote glimlach binnen, anders mag de kraamverzorgster ze vertellen dat je nu écht moet voeden of slapen.
Alle reacties Link kopieren
Litabeau schreef:
12-06-2019 12:40
Ben al blij met alle reacties. Geeft toch een andere kijk.

Zit nog even met het volgende dat ik ze dan beide moet bellen dat de kleine geboren is want natuurlijk gaan ze dat elkaar niet zeggen.

Begrijp ik het nu goed dat je ouders nog samenzijn en samenwonen, maar dat wanneer ze ruzie hebben en jij belt dat hun kleinkind is geboren degene die de telefoon opneemt dat niet even tegen de ander zegt? Wauw....
Ik snap dat dit een hele nare situatie voor jou is. Ik zou mijn eigen grenzen heel duidelijk aangeven. Dat je niet gaat kiezen wie je als eerste moet bellen, dus óf ze zijn volwassen genoeg om een van hen aan te wijzen als degene die dan de ander wat laat weten óf ze krijgen tegelijkertijd een appje. En ze kunnen óf tegelijk komen en leuk doen óf apart komen. Opnieuw: wie er dan als eerste komt, zoeken ze maar lekker zelf uit. Jij geeft aan op welk moment bezoek jou uitkomt en zij passen zich maar aan. En zodra een van hen ook maar iets vervelends over de ander zegt, wordt hij/zij zonder pardon het huis uitgeknikkerd. Klinkt allemaal heel streng, maar blijkbaar moet dat.
Alle reacties Link kopieren
Als er één moment is dat even niet om je ouders draait, is dít het wel: als je kleintje net is geboren. Ik hoop écht dat ze daar genoeg respect voor hebben, anders zijn het gewoon egoïstische klojo's waar ik mega op zou afknappen
Ja, gewoon appgroepje als ze zo flauw zijn en je ze niet kunt vertrouwen dat ze het aan elkaar doorgeven.
Als ze niet samen willen komen moeten ze dat maar met elkaar regelen en jou er niet mee lastigvallen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en als een van de twee meent dat je de ander voortrekt, niet in discussie gaan, maar zeggen: "Wat jammer dat je er zo over denkt." En dan over iets anders beginnen. Willen ze dat niet, gesprek afkappen. "Ik wil hier verder niet over met je in discussie gaan. Ik spreek je graag weer als je het ergens anders over wilt hebben."
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de goede tips. Fijn om even mijn verhaal zo te delen.

Een app was anders een goed idee, mijn moeder heeft wel een smartphone maar mijn vader heeft een telefoon voor alleen bellen. Dan bel ik hem, denk dat hij het sneller tegen mijn moeder zou zeggen dan andersom.

Wat dat betreft zijn ze echt kinderachtig. Sleutels verstoppen, pinpas verstoppen heb al vanalles meegemaakt. Schaam me er best voor, dus wat dat betreft fijn om het hier te kunnen delen.

Voor de buitenwereld lijken ze zo normaal. Met Pinksteren zijn ze nog gezellig samen uit eten geweest en volgende week kunnen ze bijvoorbeeld ineens voor de deur staan dat ze een vakantie hebben geboekt samen.
Probeer het van je af te zetten. Zou het niet helpen dat je voor eens en altijd heel duidelijk maakt dat ze zich eens volwassen gaan gedragen met zn 2, of anders gewoon niet welkom zijn !
Laat je man naar het huis bellen met de mededeling dat de kleine geboren is. Het is uiteindelijk niet jou pakkie aan dat ze het elkaar niet vertellen. Klinkt hard en moeilijk maar je draagt nu constant bagage met je mee... vervelend voor je . Succes met alles
Hebben ze geen vaste lijn meer? Anders zou ik er 1 bellen. Het vertellen en dan vragen geef pa/ ma ook nog even. Wens je een fijne bevalling en de kans is groot dat de kleine enorm 'verbroedert' . Wordt het hun 1e kleinkind?
Alle reacties Link kopieren
Nee een vaste lijn hebben ze niet meer sinds ze beide een mobiel hebben.

Het is niet hun eerste kleinkind. Ze hebben er al meerdere.

Kreeg net al een appje van mijn moeder, als er wat was moest ik maar bellen pff weet al wel wat ze hiermee bedoeld.
Litabeau schreef:
12-06-2019 12:53
Het is ook prettiger om ze dan om en om te hebben.

Het is meer mijn gevoel dat ik weet dat ze volgende week weer gezellig zitten te doen. Bij bepaalde momenten hoop ik dan toch dat ik ze in een goede bui zijn.

Vroeger trok ik me elke ruzie aan, toen ik nog thuis woonde. Nu kan ik het loslaten en leef ik mijn leven en laat ik het wel los als ze zo doen.
Ik weet nog dat ik vroeger mijn moeder wel eens ging zoeken of overstuur was omdat me verteld werd dat ze gingen scheiden (wat ik later hoopte dat zou gebeuren) nu weet ik dat het een schreeuw om aandacht is en doe ik er nog weinig op uit.

En toch zie ik liever dat ze samen komen de kleine bewonderen en de sfeer normaal is. Moet me beseffen dat ik dat niet in de hand heb en er ook niets van aantrekken.
Idd.
Misschien helpt het jou om dat ideale plaatje (dat ze samen komen, lief zijn en geen ruzie maken aan jouw kraambed) te laten varen en je te focussen om jezelf en je gezin?

Je hebt ze beide niet in de hand en je bent niet verantwoordelijk voor hen, ondanks dat ze jou dat gevoel jarenlang hebben gegeven.

Laat vooral niet je kraamtijd/bed verpesten door hun issues.
Litabeau schreef:
12-06-2019 15:48
Nee een vaste lijn hebben ze niet meer sinds ze beide een mobiel hebben.

Het is niet hun eerste kleinkind. Ze hebben er al meerdere.

Kreeg net al een appje van mijn moeder, als er wat was moest ik maar bellen pff weet al wel wat ze hiermee bedoeld.
Negeren: het is opnieuw op een negatieve manier jouw aandacht vragen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt negeren werkt het beste.
Echt bedankt voor de reacties, ik moet het ook loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Hoop toch op nog wat reacties met tips.. Ik wil het zo graag loslaten maar ben bang dat er nu iets gaat gebeuren wat mijn kraamtijd gaat beïnvloeden.

Zoals vandaag mijn vader is de hele dag al weg. Waarheen geen idee. Mijn moeder zag ik omdat ik onverwachts naar de dokter moest. Kwam haar tegen en vond dat ze raar deed.

Als ik nu was bevallen hadden ze niet kunnen komen. Ziekenhuis is iets meer dan een halfuur rijden hier vandaan.

Maar ik denk ook steeds als ze maar niets geks doen. Mijn moeder dreigt op een vervelende manier nog wel eens met zelfmoord. Heb het altijd een schreeuw om aandacht gevonden, maarja doet toch wel iets met me.. Mijn vader is gevoelig voor alcohol. Hij is niet snel impulsief maar als hij iets in zijn hoofd heeft gaat het gebeuren ook.

Ik wil het loslaten en geen stress. Heb vandaag gehoord wanneer ik ingeleid word en dat is met een paar dagen.

Het is iets tussen hun en ik heb een mooi leven.. Maar loslaten is nu echt lastig.
Oudermoord (mentaal) is een heel normaal en gezond fenomeen. Kennelijk ben jij nog niet op dit punt, maar wel volwassen genoeg om nieuw leven op de wereld te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven