Goedkoopste reisperiode buiten schoolvakanties

16-06-2019 06:31 30 berichten
De titel zegt het eigenlijk al. Wat is de goedkoopste reisperiode buiten de schoolvakanties om?

Voordat onze oudste zoon zoon 4 wordt, willen we een keer op vliegvakantie. Maar wat is nu de beste periode?

Tips voor vakantiebestemmingen op ongeveer 3 uur vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Met drie uur vliegen is het erg van belang wat voor weer je wil hebben op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
De tip blijft altijd op tijd boeken en soms is dat wel een half jaar vantevoren. Het weer is grillig, absoluut zonzeker is bv mei of september is bijna niet te geven.
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden is best zonzeker. Wij hebben afgelopen mei prachtig weer gehad. Veel zon en niet té warm... La Palma vind ik een aanrader.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
*Sjaan* schreef:
16-06-2019 06:35
Met drie uur vliegen is het erg van belang wat voor weer je wil hebben op vakantie.
Droog en graad of 25 is fijn. Als het echt veel verder vliegen is, ligt het aan budget
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
16-06-2019 06:49
Droog en graad of 25 is fijn. Als het echt veel verder vliegen is, ligt het aan budget
Canarische eilanden dus. Dan kan je het hele jaar want altijd lente. Goedkoopste periodes: november en april, maar heel veel maakt het allemaal niet uit tegenwoordig. Alles buiten de reguliere schoolvakanties is een stuk goedkoper.
Maar kijk anders zelf even op vakantiediscounter ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden is 4 /4,5 uur vliegen, boek je een pakketreis kan je nog een tussenlanding hebben ook ben je er 6 uur mee zoet.

Vliegtickets naar Malaga (2,5 uur vliegen) of Valencia zijn ook regelmatig vrij betaalbaar en dan boek je een hotel of appartement via booking.
Ik zou er ook nog volgend jaar van genieten voor hij 5 wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug uit Griekenland. Hebben eiland hoppen gedaan maar dat hoeft natuurlijk niet (lijkt me niet heel
praktisch met een klein king) het weer was prachtig. De eerste avonden nog wel een lange broek aan gehad maar halverwege ging de temperatuur omhoog tot 25/30 graden
Alle reacties Link kopieren
Smurfie2308 schreef:
16-06-2019 07:59
Wij zijn net terug uit Griekenland. Hebben eiland hoppen gedaan maar dat hoeft natuurlijk niet (lijkt me niet heel
praktisch met een klein king) het weer was prachtig. De eerste avonden nog wel een lange broek aan gehad maar halverwege ging de temperatuur omhoog tot 25/30 graden
Wij zijn ook vorig jaar wezen eilandhoppen en ik denk dat het prima kan met een kind van bijna 4.
Vooraf wel plannen wanneer je de ferry neemt, maar dat is goed te regelen. En niet al teveel eilanden in een te korte tijd.

Wij gingen begin juni en het was prachtig weer, niet te heet.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-06-2019 06:38
De tip blijft altijd op tijd boeken en soms is dat wel een half jaar vantevoren. Het weer is grillig, absoluut zonzeker is bv mei of september is bijna niet te geven.
Nee hoor niet perse. De prijzen kunnen ook last minute opeens flink dalen als het vliegtuig niet vol raakt. Of ergens tussendoor omdat er een actie is. Er is geen peil op te trekken.

Malaga is doorgaans het meest zonzeker (en regenvrij) als je niet meer dan drie uur wil vliegen.
Maar in voor en najaar kun je ook het weerbericht afwachten en dan last minute een bestemming kiezen afhankelijk van het weer en de prijzen op dat noment. Zo doe ik het.
impala wijzigde dit bericht op 16-06-2019 08:28
26.41% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-06-2019 08:21
Nee hoor niet perse. De prijzen kunnen ook last minute opeens flink dalen als het vliegtuig niet vol raakt. Of ergens tussendoor omdat er een actie is. Er is geen peil op te trekken.
Eens.
Wat ik altijd doe is vaak kijken wat prijzen van reizen en tickets zijn en als ik dan besloten heb waar we heen gaan boek ik als ik iets vind voor de prijs wat ik uit wil geven.
Zeilboot76 schreef:
16-06-2019 07:52
Ik zou er ook nog volgend jaar van genieten voor hij 5 wordt.
Hij wordt pas over bijna 2 jaar 4 😉 maar denk graag vooruit. En jongste is nu 3 maanden dus wil sowieso pas in 2020 of begin 2021 gaan.

Ivm stiefdochter gaan we trouwens ook in zomervakantie maar meer budget Ivm kosten hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij het boeken ook goed of je een verwarmd zwembad hebt, of niet. Buiten het seizoen kan zo’n zwembad aardig koud zijn. Dat betekent geen uren spetterplezier, maar na 10 minuten zwemmen een peuter met blauwe lippen in een handdoek wikkelen en in de zon leggen.
Frizz schreef:
16-06-2019 08:38
Kijk bij het boeken ook goed of je een verwarmd zwembad hebt, of niet. Buiten het seizoen kan zo’n zwembad aardig koud zijn. Dat betekent geen uren spetterplezier, maar na 10 minuten zwemmen een peuter met blauwe lippen in een handdoek wikkelen en in de zon leggen.
Goede tip. Thanks.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
16-06-2019 08:42
Goede tip. Thanks.
Altijd fijn als iemand profijt kan hebben van mijn verkeerde keuzes. ;-D
Ik wil niet de zeurpiet zijn, maar hoe oud is de stiefdochter? En hoe zorg je dat zij zich niet achtergesteld voelt als ze niet mee mag?
Frizz schreef:
16-06-2019 08:48
Altijd fijn als iemand profijt kan hebben van mijn verkeerde keuzes. ;-D
Haha. Hebben wij in Nederland in de zomer keer gehad, bij binnenbad zelfs. En als ik recencies lees dit jaar weer :facepalm:. Dus hoop op goed weer dan valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-06-2019 08:21
Nee hoor niet perse. De prijzen kunnen ook last minute opeens flink dalen als het vliegtuig niet vol raakt. Of ergens tussendoor omdat er een actie is. Er is geen peil op te trekken.

Malaga is doorgaans het meest zonzeker (en regenvrij) als je niet meer dan drie uur wil vliegen.
Maar in voor en najaar kun je ook het weerbericht afwachten en dan last minute een bestemming kiezen afhankelijk van het weer en de prijzen op dat noment. Zo doe ik het.
Last minste daalt nooit meer dan het was voordat je vroeg boekte. Ik betaal binnen Europa nooit meer dan 70 euro voor een retour en ik vlieg niet met Ryanair. Ik ben oa in Nice, Wenen en Bologna geweest voor 50 euro retour. Later warendie prijzen altijd duurder. Maar dat de prijzen grillig zijn klopt zeker. En vaak is er maar 1 of 2 stoelen voor die prijs en zij gaan met 3. Heb ik gemist dat er ook een stiefdochter is ende gaat niet mee? Dat vind ik sneu.
impala schreef:
16-06-2019 08:21
Nee hoor niet perse. De prijzen kunnen ook last minute opeens flink dalen als het vliegtuig niet vol raakt. Of ergens tussendoor omdat er een actie is. Er is geen peil op te trekken.

Malaga is doorgaans het meest zonzeker (en regenvrij) als je niet meer dan drie uur wil vliegen.
Maar in voor en najaar kun je ook het weerbericht afwachten en dan last minute een bestemming kiezen afhankelijk van het weer en de prijzen op dat noment. Zo doe ik het.
Ook zelf nog nooit echt veel goedkoper gezien dan met vroegboekkortingen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 10:24
Ook zelf nog nooit echt veel goedkoper gezien dan met vroegboekkortingen.
Voorbeeld :Ik ben vorige maand naar Terceira geweest met Tui Fly. Ticketprijs zakte een week voor vertrek van 180 naar 110, laagste dat ik ooit gezien heb. En dat gebeurt echt veel vaker. Voor een prikkie naar Florida geweest vlak voor de kerstvakantie. Misschien kijken jullie nooit last minute?

Bínnen de schoolvakantie is vroeg boeken vast goedkoper. Dat geloof ik graag.
.
Alle reacties Link kopieren
In juni en begin september is Egypte ook meestal goed te betalen. Het is er ook lekker warm. Zwembaden zijn ook warm.
Alle reacties Link kopieren
june. schreef:
16-06-2019 08:02
Wij zijn ook vorig jaar wezen eilandhoppen en ik denk dat het prima kan met een kind van bijna 4.
Vooraf wel plannen wanneer je de ferry neemt, maar dat is goed te regelen. En niet al teveel eilanden in een te korte tijd.

Wij gingen begin juni en het was prachtig weer, niet te heet.
Zegt niks. Ik was eens half mei op de Cycladen en kwam in een hittegolf terecht, zo extreem dat de Telegraaf een verslaggever stuurde. Zelfde eind september op Sicilie (min de verslaggever :) )
Op Tenerife een keer bijna hele week regen. Echt, beste advies blijft het weerbericht afwachten. Er is zat te kiezen buiten de schoolvakanties.
.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
16-06-2019 08:36
Hij wordt pas over bijna 2 jaar 4 😉 maar denk graag vooruit. En jongste is nu 3 maanden dus wil sowieso pas in 2020 of begin 2021 gaan.

Ivm stiefdochter gaan we trouwens ook in zomervakantie maar meer budget Ivm kosten hoogseizoen.
Dan zou ik half september gaan en het begin van de schoolvakantie met stiefdochter.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
MinkeDeWit schreef:
16-06-2019 09:20
Ik wil niet de zeurpiet zijn, maar hoe oud is de stiefdochter? En hoe zorg je dat zij zich niet achtergesteld voelt als ze niet mee mag?
Ze is 7. Maar zij gaat met haar moeder ook op vliegvakantie in de zomervakantie, hoe zorg ik dat mijn zoons zich dan niet achtergesteld voelen 😉? Oftewel die 1 of 2 keer vliegvakantie zonder haar staat natuurlijk niet in verhouding met feit dat zij ieder zomervakantie 2 keer op vakantie gaat.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 13:46
16.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven