Welke leeftijd het liefst voor het eerst zwanger geraakt?

10-06-2019 12:31 464 berichten
Als je geen rekening had hoeven houden met of je al dan geen partner had, je vruchtbaarheid, je carrière en al die andere factoren... op welke leeftijd was jij dan het liefst voor het eerst zwanger geweest?

TO trapt af: ik was zwanger toen ik 30 was en dit is ook mijn ideale leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Genoeg tijd gehad om volwassen te worden, om een carrière op te bouwen, om te reizen en me persoonlijk te ontwikkelen om te experimenteren en uit te razen en om mijn relatie stevig op te bouwen.

Maar nog jong genoeg om geen verhoogde risico's te hebben. Om mijn ouders en schoonouders er nog bij te hebben als fitte en betrokken opa's en oma's. En zelf jong en fit te zijn om de tropenjaren door te komen en de zwangerschappen te dragen, ook voor een tweede.

Hoe zie jij dat? Wanneer werd je zwanger? (Of ben je van plan aan kinderen te beginnen) Wat vind jij de ideale leeftijd voor een vrouw om zwanger te raken en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
16-06-2019 21:13
ben je nou helemaal gek geworden!
Zoiets ja. Waarschijnlijk was ik in die periode ontoerekeningsvatbaar. Iets hormonaals denk ik. Gelukkig is het goed afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 20:34
Dan maak je er toch je eigen verhaal van?
Uhuh.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
16-06-2019 20:10
Ik ben alleen benieuwd naar de beweegredenen van mensen om kinderen te krijgen op een bepaalde leeftijd en ik vind het interessant wat mensen de ideale leeftijd vinden om voor het eerst een kind te krijgen (en of dit afwijkt van de werkelijke leeftijd waarop ze kinderen kregen).

Dan bedoel ik voor jezelf. Wat een ander doet is heel persoonlijk. Dat is ieder voor zich.
Nou... jij hebt toch wel heel erg vaak een oordeel over wat een ander doet. Of liever gezegd: je zet het af tegen JOUW, in jouw ogen, perfecte leven. En dat is nou juist waar mensen zich aan ergeren, Maya. :lightbulb:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
17-06-2019 13:21
Nou... jij hebt toch wel heel erg vaak een oordeel over wat een ander doet. Of liever gezegd: je zet het af tegen JOUW, in jouw ogen, perfecte leven. En dat is nou juist waar mensen zich aan ergeren, Maya. :lightbulb:
Ik vind het niet zo perfect hoor, dat zal je mij niet horen zeggen. Voor mij zijn het de beste keuzes geweest, dat wel. Anders had ik ze niet genomen, maar voor een ander kan dat heel anders liggen, of kunnen de omstandigheden totaal anders zijn.

Daar was ik juist benieuwd naar in dit topic. Gelukkig zijn er heel wat waardevolle reacties geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
17-06-2019 15:55
Ik vind het niet zo perfect hoor, dat zal je mij niet horen zeggen. Voor mij zijn het de beste keuzes geweest, dat wel. Anders had ik ze niet genomen, maar voor een ander kan dat heel anders liggen, of kunnen de omstandigheden totaal anders zijn.

Daar was ik juist benieuwd naar in dit topic. Gelukkig zijn er heel wat waardevolle reacties geweest.
Ik hoop ook dat je de reacties over jouw gedrag hier (onder deze nick en je vorige nicks) als waardevol ziet en dat je er wat van leert. Dat bedoel ik overigens niet vermanend of vervelend naar jou toe.
baggal wijzigde dit bericht op 17-06-2019 19:12
0.08% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
17-06-2019 15:55
Ik vind het niet zo perfect hoor, dat zal je mij niet horen zeggen. Voor mij zijn het de beste keuzes geweest, dat wel. Anders had ik ze niet genomen, maar voor een ander kan dat heel anders liggen, of kunnen de omstandigheden totaal anders zijn.

Daar was ik juist benieuwd naar in dit topic. Gelukkig zijn er heel wat waardevolle reacties geweest.
Nou gelukkig maar. Zet je t ook even op instagram? met wat foto's van je gelukkige leven?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
17-06-2019 15:55
Ik vind het niet zo perfect hoor, dat zal je mij niet horen zeggen. Voor mij zijn het de beste keuzes geweest, dat wel. Anders had ik ze niet genomen, maar voor een ander kan dat heel anders liggen, of kunnen de omstandigheden totaal anders zijn.

Daar was ik juist benieuwd naar in dit topic. Gelukkig zijn er heel wat waardevolle reacties geweest.
Laat je deze ook nog wven op je inwerken?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Baggal schreef:
17-06-2019 15:57
Ik hoop ook dat je de reacties over jouw gedrag hier (onder deze nick en je vorige nicks) als waardevol ziet en dat je er wat van leert. Dat bedoel ik overigens niet vermandend of vervelend naar jou toe.
Ik probeer er wel van te leren. Ik had geen idee dat sommige dingen zo gevoelig liggen bij sommige mensen. Ik zal er meer rekening mee proberen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
17-06-2019 16:09
Ik probeer er wel van te leren. ̶I̶k̶ ̶h̶a̶d̶ ̶g̶e̶e̶n̶ ̶i̶d̶e̶e̶ ̶d̶a̶t̶ ̶s̶o̶m̶m̶i̶g̶e̶ ̶d̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶z̶o̶ ̶g̶e̶v̶o̶e̶l̶i̶g̶ ̶l̶i̶g̶g̶e̶n̶ ̶b̶i̶j̶ ̶s̶o̶m̶m̶i̶g̶e̶ ̶m̶e̶n̶s̶e̶n̶.̶ ̶Ik zal er meer rekening mee proberen te houden.
Ik help je vast even op weg. Die doorgestreepte zin is namelijk een onnodige sneer.

Dit bericht trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
17-06-2019 17:03
Ik help je vast even op weg. Die doorgestreepte zin is namelijk een onnodige sneer.

Dit bericht trouwens ook.
Dank je wel Yette! Eens :D

En bovendien is het niet zo dat iets gevoelig ligt, het is de manier waarop TO het allemaal verwoordt dat irritatie opwekt. Maar met zo'n zin doet TO weer net voorkomen alsof het eigenlijk allemaal niet aan haar ligt, maar wij hier als hetzij ongewenst kinderloze vrouwen / hetzij ex-IVF-ers / hetzij moeders met maar een kind of gewoon andere vrouwen overgevoelig zijn oid :@@: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik weet zo langzamerhand niet wat ik irritanter vind, of de reacties van Maya die blijft proberen uit te leggen dat ze het veel genuanceerder bedoelt (snap niet waarom ze er nog energie in stopt) of de reacties van forummers die vinden dat ze geen empathie heeft en ondertussen hier en op andere topics zelf redelijk (behoorlijk) gehandicapt lijken in dat opzicht. Ga nu maar es opzoeken hoe/of ik kan verwijderen dat ik in een topic gereageerd heb, vind mezelf inmiddels ook irritant dat ik toch weer ga meelezen.
Baggal schreef:
17-06-2019 18:10
Dank je wel Yette! Eens :D

En bovendien is het niet zo dat iets gevoelig ligt, het is de manier waarop TO het allemaal verwoordt dat irritatie opwekt. Maar met zo'n zin doet TO weer net voorkomen alsof het eigenlijk allemaal niet aan haar ligt, maar wij hier als hetzij ongewenst kinderloze vrouwen / hetzij ex-IVF-ers / hetzij moeders met maar een kind of gewoon andere vrouwen overgevoelig zijn oid :@@: .
Het minder fijne is dat jij oprecht bent maar jouw reactie nu net voeding is waar to op leeft en niet zonder kan. Zoals een auto niet zonder brandstof kan.
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
17-06-2019 18:22
Ik weet zo langzamerhand niet wat ik irritanter vind, of de reacties van Maya die blijft proberen uit te leggen dat ze het veel genuanceerder bedoelt (snap niet waarom ze er nog energie in stopt) of de reacties van forummers die vinden dat ze geen empathie heeft en ondertussen hier en op andere topics zelf redelijk (behoorlijk) gehandicapt lijken in dat opzicht. Ga nu maar es opzoeken hoe/of ik kan verwijderen dat ik in een topic gereageerd heb, vind mezelf inmiddels ook irritant dat ik toch weer ga meelezen.
En dat je maar blijft benadrukken hoe irritant het is dat we Maya zo affakkelen.
Dat je het niet snapt, prima, maar blijkbaar heeft ze hier al aardig wat mensen gekwetst en geïrriteerd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
17-06-2019 18:24
Het minder fijne is dat jij oprecht bent maar jouw reactie nu net voeding is waar to op leeft en niet zonder kan. Zoals een auto niet zonder brandstof kan.
En daar heb je volkomen gelijk in... Soms denk ik dat de negeer-stand beter is - en toch heb ik af en toe de behoefte er even overheen te plassen ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven