Verspilde tijd of niet?

17-06-2019 22:30 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het daten met iemand en er begint wel gevoel bij te komen. Dit was eigenlijk tegen de verwachtingen in. Ik had vooraf een andere inschatting van hem gemaakt en twijfelde of het wel bij mij paste, maar ik constateer nu dat hij anders is dan het type man waar ik normaal mee date, maar dat het op alle vlakken goed klikt en zijn persoonlijkheid me ook wel de rust geeft waar ik aan toe ben.

Nu is het echter zo dat ik toen we elkaar online leerde kennen wel heb uitgesproken dat mijn intentie een serieuze relatie is en hij gaf aan niets specifieks te zoeken. Vaak haak ik daar al een beetje af maar het gesprek is verder gegaan en het was toch erg leuk. Ik merk echter vaak dat het uitspreken van een intentie bij de man de indruk wekt dat je hem meteen aan de ketting wil leggen, terwijl het me meer om de insteek van het daten gaat en waar je aan toe bent. Natuurlijk wil ik elkaar even rustig leren kennen voordat ik erin spring en het was zelfs zo dat hij in ons eerste gesprek zei snel verliefd te zijn... waarvan ik dacht.. oei... rustig aan.

Nu hebben we beide uitgesproken dat er wel bepaalde gevoelens zijn (we vinden elkaar leuk, kunnen fijn tijd samen doorbrengen, ook fysieke aantrekking) en wil ik niet zozeer weten of hij nu die relatie aan wil gaan, maar wel iets meer richting krijgen dan 'het is om het even welke kant het opgaat.' Nu heb ik die behoefte uitgesproken en hij lijkt het dan toch niet te begrijpen want zegt dan: Ik kan een relatie nu nog niet garanderen. Terwijl dat ook niet is wat ik vraag. Hij raakt lichtelijk in paniek van: "Ik kan je nu dus al niet geven wat je wil." Tegelijk zegt hij dat hij het een verlies zou vinden als ik hierdoor nu afhaak.. hij wil me graag nog beter leren kennen en zien hoe het zich ontwikkeld.
Dus ik heb gezegd dat hij het niet zo groot moet maken en toen kwam er wel uit dat hij dit niet gewend is. Nooit online gedate en dat je dan na een x aantal dates peilt.. al zijn relaties zijn ontstaan vanuit een ander basis contact en op de lange termijn uitgegroeid tot een relatie. Dus hij weet zich totaal geen raad met mijn directe vraag.

Ik zit nu een beetje in dubio. Ik kan me zijn situatie ergens wel voorstellen kijkende naar wat hij gewend is, maar ik ben iemand die me op 1 persoon richt en niet tegelijk met anderen date en loop zo ook wel het risico dat ik zit te wachten op iets wat nooit gaat gebeuren en een andere leuke man laat schieten (ik had een ander leuk contact maar niets meer mee gedaan vanwege dit). Ik vind niets zo onaangenaam om als ik kriebels heb in het ongewisse gelaten te worden.

Mijn omgeving is verdeeld. De één zegt... kan toch dat zoiets moet groeien bij iemand? De ander zegt: Dit is een signaal dat hij je niet leuk genoeg vindt. Hoe zien jullie dit?

Ik heb hem wel geconfronteerd met wat hij aangaf dat hij snel verliefd is en dat dit er haaks opstaat, maar hij zegt nu dat hij zichzelf niet toestaat zomaar hoteldebotel te worden, omdat er een kind in het spel is. Ook dat kan ik me voorstellen.

Wat denken jullie? Smoesjes of niet?
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een kind?
En hoelang daten jullie al?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-06-2019 22:34
Wie heeft er een kind?
En hoelang daten jullie al?
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Persoonlijk zou ik het een paar maanden aankijken. Hier is de relatie ook wat vaag begonnen vooral omdat vriend mijn kind spannend vindt. En zn gevoel niet te snel wilde laten gaan. Nu bijna 2 jaar verder zit de relatie gewoon goed, is het fijn en wordt zoon ook wat meer betrokken bij alles.
We hebben het rustig aan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee. Pas 1 mnd. Ik heb een kind. Maar ik wil gewoon weten... is er de intentie.. is er ruimte in je leven voor iets serieus etc. Ik laat m geen handtekening eronder zetten voor als het anders zou lopen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vooral een relevante vraag vinden of hij alleen met jou date of daarnaast ook met anderen?
Er hoeft niet meteen een sticker van relatie op, maar exclusiviteit geeft naar mijn idee wel aan of die intentie er is.
Misschien is het interessant om het daar eens over te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
17-06-2019 22:43
Ik zou het vooral een relevante vraag vinden of hij alleen met jou date of daarnaast ook met anderen?
Er hoeft niet meteen een sticker van relatie op, maar exclusiviteit geeft naar mijn idee wel aan of die intentie er is.
Misschien is het interessant om het daar eens over te hebben?
Ik heb die vraag wel gesteld en daarop gaf hij aan dat hij geen andere dates had of heeft maar goed... hij had ook nog niet echt veel contacten op de site gehad want hij zat er pas net op toen we elkaar troffen en was daar niet vaak online. We zijn toen ook vrij snel overgegaan op whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
mootjed schreef:
17-06-2019 22:40
Oh nee. Pas 1 mnd. Ik heb een kind. Maar ik wil gewoon weten... is er de intentie.. is er ruimte in je leven voor iets serieus etc. Ik laat m geen handtekening eronder zetten voor als het anders zou lopen ;)
Dan zou ik enkel willen weten of het daten exclusief is.
Hij weet dat er een kind is en lijkt dus serieus om die reden wat langzamer te gaan. Vind ik wel positief.

Hou het dus rustig en kijk het even een paar maanden aan. Mocht het je te moeilijk worden kan je het altijd afkappen.
Voor nu gewoon lekker genieten van wat er samen opbloeit en daar je focus op leggen. Niet op het stickertje.
Alle reacties Link kopieren
Als hij verder geen dates heeft dan richt hij zich toch op jou, dat is toch goed.
En als het dan niet zo leuk blijft als nu dan is het weer klaar.
En als het wel net zo leuk is dan duurt het langer.

Hoe gedraagt hij zich?
Is hij blij als hij iets van je hoort of jou ziet.
Let hij op jou, kijkt hij vaak naar jou. Kunnen jullie goed praten?

Of waar je dan ook op let om te weten dat hij voor je gaat. Let daarop.
En geniet dat er nog leuke mannen zijn, pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren
Kusjesvoorallemaal schreef:
17-06-2019 22:47
Dan zou ik enkel willen weten of het daten exclusief is.
Hij weet dat er een kind is en lijkt dus serieus om die reden wat langzamer te gaan. Vind ik wel positief.

Hou het dus rustig en kijk het even een paar maanden aan. Mocht het je te moeilijk worden kan je het altijd afkappen.
Voor nu gewoon lekker genieten van wat er samen opbloeit en daar je focus op leggen. Niet op het stickertje.
Ja, hij heeft ervaring met relaties waarin de vrouw een kind heeft en is zich heel bewust van wat het doet als een kind betrokken wordt en het verkeerd gaat. Dat is zeker positief. Ik merk gewoon dat ik er onzeker van word en dat mij heel erg remt in mijn opstelling naar hem toe. Dat komt doordat ik best veel twijfelaars heb gehad in vorige relaties en anderzijds wordt het dan gevoed door mensen om me heen die zeggen: Een man die niet kan zeggen wat zijn intenties zijn is alleen uit op sex en weet dat als hij dat toegeeft jij afhaakt dus laat hij het in het midden.
anoniem_378777 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 22:59
Reden: spelfout ;)
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker verder daten. Hij wil je gewoon eerst beter leren kennen en dan kijken of ie iets met je op wil bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
17-06-2019 22:51
Als hij verder geen dates heeft dan richt hij zich toch op jou, dat is toch goed.
En als het dan niet zo leuk blijft als nu dan is het weer klaar.
En als het wel net zo leuk is dan duurt het langer.

Hoe gedraagt hij zich?
Is hij blij als hij iets van je hoort of jou ziet.
Let hij op jou, kijkt hij vaak naar jou. Kunnen jullie goed praten?

Of waar je dan ook op let om te weten dat hij voor je gaat. Let daarop.
En geniet dat er nog leuke mannen zijn, pluk de dag!
Wat hierboven gezegd is... hij heeft inderdaad niet gezegd dat het exclusief is als in: Ik zoek het niet op. Alleen dat hij nu niets heeft. Hij gaf aan dat het bij hem al niet makkelijk tot een date komt, omdat hij vrij kritisch is qua mentaal levelen en intelligentie en de meeste vrouwen op Tinder op dat vlak niets te melden hadden.

We kunnen heel goed praten.... uren aan een stuk. En ik hoor als ik thuis ben ook gewoon dagelijks van hem... al spat het enthousiasme er niet vanaf maar ik denk ook dat hij zo'n persoon gewoon niet is (expressief gezien). Vraagt hoe mijn dag was en wanneer we elkaar weer zien. Misschien vind ik het moeilijk soms ook dat hij wel heel meegaand en relaxed is omdat ik dat niet gewend ben. Dus als ik zeg dat ik niet af kan spreken zegt hij niet 'oh jammer' maar gewoon 'geen probleem!' waardoor hij soms onverschillig lijkt.
Maar dat is afgezet tegen wat ik gewend ben (en met die mannen is het natuurlijk uiteindelijk nooit wat geworden). Misschien moet ik even wennen aan een nieuw type man..
anoniem_378777 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 22:58
3.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mootjed schreef:
17-06-2019 22:53
Ja, hij heeft ervaring met relaties waarin de vrouw een kind heeft en is zich heel bewust van wat het doet als een kind betrokken wordt en het verkeerd gaat. Dat is zeker positief. Ik merk gewoon dat ik er onzeker van wordt en dat mij heel erg remt in mijn opstelling naar hem toe. Dat komt doordat ik best veel twijfelaars heb gehad in vorige relaties en anderzijds wordt het dan gevoed door mensen om me heen die zeggen: Een man die niet kan zeggen wat zijn intenties zijn is alleen uit op sex en weet dat als hij dat toegeeft jij afhaakt dus laat hij het in het midden.
Ik denk wel det het belangrijk is om te weten wat je verwacht van een relatie en of je enkel wil scharrelen of wel graag die vaste relatie wil met een persoon.

Je moet vooral kijken wat jij wil, ziet en vindt. Kijk vooral naar wat hij doet, daden zeggen meer dan woorden.

Mijn vriend die noemde me gewoon ineens mijn vriendin in een berichtje. Dus toen zei ik oh ben ik jouw vriendinnetje... vond het wel lief. Denk dat we toen een maand of 3 samen waren.

Edit:
Wat je in je volgende berichtje schrijft klinkt echt wel positief. Vooral het uren praten... dat was voor mij echt een teken dat er meer was. Zat ik ineens voor het eerst in jaaaaren tot 5 uur snachts aan de telefoon :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Net een telefoongesprek gehad. Hij wil geen exclusiviteit geven op datingvlak. Tot nu toe is alles alleen leuk en om te weten of een relatie kan slagen moeten we volgens hem eerst meer de diepte ingaan waar we meningsverschillen ervaren e.d. en kijken of we daar ook goed mee omgaan. Hij draaide het verhaal compleet om en gaf aan dat juist door te daten met anderen je erachter komt of je bij elkaar past omdat je dan toch ervaart dat anderen tegenvallen en je weer bij elkaar terug komt. Tja.. Ik kan niet zeggen dat ik van die gedachte nu warme gevoelens krijg of het mijn twijfel wegneemt. Hij wil zelfs geen exclusiviteit geven op het gebied van sex. Tja... erg jammer dit.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit topic zo las wilde ik eigenlijk schrijven van ik zou niet het woord relatie gebruiken maar daten. En dan vragen of je voor nu, terwijl jullie nog geen relatie hebben en nog alleen maar daten er al wel exclusiviteit kan zijn. En dan lees ik je laatste berichtje... Jammer. Als ik het zo hoor hebben jullie zeker een klik maar misschien hoopt hij nog op beter aangezien hij nog maar net op de app zat. Of hij hoopte op eerst "rondneuken" voor het serieus zou worden met iemand en wil zich nog niet vastleggen. Zijn laatste bericht klinkt in ieder geval niet alsof hij in de dichtbije toekomst een vaste relatie met jou ziet.
Alle reacties Link kopieren
Jammer TO.
Maar hij verkoopt geen smoesjes toch, hij is wel eerlijk.

Ik heb iets dergelijks weleens van de andere kant aan de hand gehad - een jongen/man die van mij wou horen dat ik het (in principe) serieus meende met hem terwijl ik dacht 'maar hoe kan ik daar nu al iets over zeggen, we kennen elkaar echt helemaal nog niet!'. Hij had op een gegeven moment bedacht dat ik hem alleen nog maar mocht bellen als ik serieus iets met hem wilde, hoewel dat ook weer geen garantie hoefde te zijn die ik dan moest geven, want hij was het er op zich wel mee eens dat we elkaar nog helemaal niet goed genoeg kenden om te weten of het iets zou kunnen worden.

Ik vond het heel vermoeiend en snapte het niet zo goed, en ik heb hem dus maar niet meer gebeld, dat leek me het meest respectvol/eervol naar hem toe om te doen op dat moment. Ik vond hem wel echt leuk, en ik denk eigenlijk dat het best iets had kunnen worden (al weet ik dat dus niet zeker want zover zijn we gewoon nooit gekomen). Aan de andere kant - ik heb zoiets verder nooit aan de hand gehad, misschien was dat moeizame begin ook wel een indicatie dat we toch niet zo goed bij elkaar pasten.

Het is jaren en jaren geleden maar ik denk er nog steeds soms aan.

Wat ik maar wil zeggen - soms loopt het zo, en dat wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt vooral dat hij niet durft uit te spreken dat hij voor iets serieus wil gaan omdat dat misschien gelijk zo’n verwachting schept voor zijn gevoel. Iets waar hij niet goed mee om kan gaan.
Maar zo te horen is er niks vreemds aan zijn verleden en heeft hij gewone relaties gehad dus hij is er echt wel toe in staat maar heeft ws gewoon het meeste probleem met ‘ het uitspreken’ ervan met als gevolg het gevoel dan dat hij geen kant op kan.

Ik zou zeggen, geef het een kans. Je vertelde ook al eerder dat zijn persoonlijkheid jou wat rust geeft. Iets wat erg prettig is.
Misschien is deze relatie iets waar je nu erg aan toe bent in je leven.
Deze relatie zou misschien tot iets heel moois kunnen uitbloeien als je er beiden met vrijheid instaat, elkaar de ruimte geeft om te groeien en bloeien.
Niet teveel de nadruk legt op ‘het vaste’ maar de relatie op een natuurlijke manier laat ontwikkelen.
Dan heb je al snel genoeg door of je er beide met de juiste motivatie instaat en bij elkaar aansluit.
Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook niet waar je nou precies om vraag....volgens mij om niet bestaande garanties.

Eerlijk gezegd: niets staat je in de weg om meerdere mensen te daten zolang je er niet uit bent. Ik begrijp die geforceerde exclusiviteit nooit zo goed. Exclusiviteit buiten een relatie is een farce. Je bent hem niets verplicht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je wist toch al dat hij niet serieus was, want dat had hij toch al gezegd? Jij bent op zoek naar een relatie en hij niet echt.
Zoals het klinkt lijkt deze man open te staan voor daten met andere vrouwen. Hij zit pas net op de datingsite en zal wel rond willen kijken.
Jij bent veel serieuzer met het daten, dus ik denk dat jij enorm teleurgesteld gaat worden als je je alleen blijft richten op deze man.
Je weet na het telefoongesprek waar je aantoe bent. En dat is dat het niets is tussen jullie. Het is daten en niet meer dan dat. De kans is groot dat hij contact krijgt met andere vrouwen, want daar staat hij voor open. Als jij dat niet ziet zitten dan zou ik nu afhaken bij deze man.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je niet leuk genoeg. Simpel.
Alle reacties Link kopieren
Geen exclusiviteit zou voor mij een deal breaker zijn.

Aan de andere kant, jij wilt wel heel erg snel. Daten is juist om te onderzoeken of dat je elkaar leuk vindt en eventueel verder wilt gaan. Na een maand zit je nog in een snuffelstage-fase.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het idee dat ik snel wil want hij hoeft nu niet aan te geven of hij een relatie wil. Ik geloof alleen niet zo erin om je focus op meerdere mensen tegelijk te hebben. Wat je aandacht geeft groeit en zoiets toch? Ik vind het zelf heel vermoeiend en lastig om meerdere mannen tegelijk te daten en geloof daar niet zo in. Ik weet niet eens waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. Hij wel en dat mag ook.

Ik heb aangegeven dat ik het prima vind als hij het zo doet, maar dat ik dan ook niet met hem naar bed ga. Dat is dan de reserve die ik inbouw. Waarom? Allereerst omdat ik iemand ben die dan sterkere gevoelens krijgt dus uit bescherming. En omdat ik gewoon niet nummer 3 wil zijn die week waarmee hij in bed ligt. Daar voel ik me echt te goed voor.
En dan zegt hij.. oké.. dan doen we dat niet. Maar als ik vervolgens over afspreken begin zegt hij: Ja, dat is wel de kat op het spek binden, want je weet dat ik je heel aantrekkelijk vind en ik vind het lastig om me in te houden.

Dan heb ik zoiets van: Weet je.. ik heb respect voor jouw opvattingen, heb die dan ook voor die van mij en ga verder niet aandringen. En als we niet samen kunnen zijn zonder sex (dat kon eerst wel maar eenmaal een voorproef gehad is het opeens het topic)... how the hell moeten we elkaar dan beter leren kennen?
Zonde van je tijd dus.

Hij wil niet alleen jou daten maar rondddaten. Dat wil jij niet.

Duidelijker word het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat me wel opviel was dat het hebben van een meningsverschil een heel ding voor hem is. Hij doet net alsof je, als je het ergens niet over eens bent, meteen een signaal hebt dat het niet kan werken. Hij had in zijn vorige relatie constant ruzies en discussies dus misschien speelt dat mee.
Ik denk juist... hij is rustiger en remt mij wat af en ik heb dat wel nodig. Dus ik zie in de verschillen een aanvulling. Hij benaderd zoiets als: Je zit niet op 1 lijn dus dat zal vermoedelijk niet werken. Hij lijkt een kopie van zichzelf te zoeken.
Het is geen project he?
Je doet alsof hij moeilijk doet, maar ik vind jou de persoon die enorm moeilijk doet.
Je zegt dat hij nog niet hoeft aan te geven of hij een relatie wil, maar ondertussen stel je allemaal eisen. En dan die preutse geen-seks-houding van je, je bent hard op weg om deze luchtige date-periode te verpesten. Waarom zou je met maar één persoon seks mogen hebben als er geen relatie is? Stop met zo vaag doen. Je bent zo onduidelijk met je wel-niet relatiewens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven