Mode & Beauty alle pijlers

Make-up op natuurlijke basis

18-06-2019 00:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag make-up gaan gebruiken met minder troep erin. Iemand tips? Het liefst beetje betaalbaar. Ik kan het niet echt vinden bij bijv. Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/detox-je-huid/ ... 051724508/
Alle reacties Link kopieren
Yves Rocher. Goed betaalbaar ook.
Consistency compounds.
What goes on your body, gets in your body.

En daarom gebruik ik een 100% natuurlijke minerale make-up. Zonder parabenen, zonder synthetische stoffen, zonder bismuth en talk (poeders), zonder parfum, zonder nano-deeltjes. En zonder dierenleed.

Een deel van de lijn (mascara, lippenstift) is infused met etherische oliën ter verzorging (van wimpers en lippen bijvoorbeeld).

Het is niet goedkoop. Het is het wel waard.
OwlyOne schreef:
18-06-2019 00:31
Yves Rocher. Goed betaalbaar ook.
Yves Rocher is echt totaal niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook minerale make up, met maar 5 ingredienten.

En alles wat natuurlijk is, hoeft nog niet goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
18-06-2019 06:09
What goes on your body, gets in your body.

En daarom gebruik ik een 100% natuurlijke minerale make-up. Zonder parabenen, zonder synthetische stoffen, zonder bismuth en talk (poeders), zonder parfum, zonder nano-deeltjes. En zonder dierenleed.

Een deel van de lijn (mascara, lippenstift) is infused met etherische oliën ter verzorging (van wimpers en lippen bijvoorbeeld).

Het is niet goedkoop. Het is het wel waard.
Minerale make up, zoals bareminerals, zou ook mijn tip zijn. Maar in je titel vraag je naar natuurlijke basis. In je OP zeg je zonder troep. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn, hè? Er is erg veel op natuurlijke basis dat goed voor je is, maar ook erg veel wat je echt niet op je huid wil smeren. Puur het criterium 'op natuurlijke basis ' betekent nog niet dat je straks ook een product te pakken hebt wat ook echt goed voor je huid is.

Verder vind ik Deborah nog wel een aanrader. Goede prijzen ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier een stukje van Jetske Ultee over verschillende olieën en dat etherische olie dus juist helemaal niet goed is.

https://www.uncover-skincare.nl/product ... n-en-huid/
Alle reacties Link kopieren
Make-up is niet natuurlijk.

Alles is scheikunde; alles is chemie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of wou jij berenvet op je gezicht smeren. Moet je eerst een beer gaan schieten en ook berenvet is chemie trouwens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
18-06-2019 06:09
What goes on your body, gets in your body.
Dit is echt niet zo, goddank. Je huid is 1 van de beste barrièremiddelen die er is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
De creme waar mijn huid de allerernstige eczeemreacties van kreeg was good old Nivea trouwens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
18-06-2019 08:10
Dit is echt niet zo, goddank. Je huid is 1 van de beste barrièremiddelen die er is.
Idd. Je huid is gemaakt om invloeden van buitenaf te weren. Zou niet best zijn als alles kon binnendringen. En idd; totaal natuurlijke producten betekent niet dat het ook goede producten zijn. Bareminerals is prima voor de huid. Maar make-up op de huid is sowieso niet heel goed, je sluit het altijd af met een foundation of bb Cream.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-06-2019 08:10
De creme waar mijn huid de allerernstige eczeemreacties van kreeg was good old Nivea trouwens.
Nivea stelt ook echt niks voor qua ingrediënten. En bevat ook nog eens vaak veel parfum.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met natuurlijk en minder troep? Veel te vaag en hip criterium.
Dat iets in de natuur voorkomt en geen moeilijke naam heeft betekent niet dat het goed voor je is en andersom is iets met een ingewikkelde naam niet opeens troep.

Belangrijk is natuurlijk wel dat het cruelty free is. Daar heb je bijvoorbeeld E.L.F. voor, The Ordinary, Revolution als ik me niet vergis. En veel (alle?) HEMA make up is vegan/cruelty free.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Geen make-up is nog natuurlijker
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Vegan lijn van de Hema. Heet B.E.A.
Alle reacties Link kopieren
Linnepinnie65 schreef:
18-06-2019 08:42
Vegan lijn van de Hema. Heet B.E.A.
Ik heb hier geen ingrediëntenlijsten van gezien, maar normaal gesproken zit in de producten van de Hema juist heel veel rotzooi. Dus dat het vegan is, wil zeker niet zeggen dat het goed voor je is, alleen maar dat er geen dierlijke producten in zitten en het niet op dieren is getest. Het kan alsnog bomvol zitten met chemische troep.
Alle reacties Link kopieren
Body shop
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf make-up van Dr. Hauschka. Is biologisch, 'natuurlijk' (hoeft niet altijd positief te zijn trouwens) en linksdraaiend. Ik krijg er in ieder geval geen uitslag van.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-06-2019 08:17
Nivea stelt ook echt niks voor qua ingrediënten. En bevat ook nog eens vaak veel parfum.
Het was een van de eerste huidcremes, Er zit één ingrediënt in die in heel veel schoonheidsartikelen (en levensmiddelen) zit, maar die had toevallig op mijn huid een vervelend effect. In mijn maag heb ik er geen last van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cremes en serums koop ik via ebay uit Korea.
Zijn heel goed qua ingrediënten.
En ze irriteren mjn huid nooit.
retrostar schreef:
18-06-2019 10:34
Het was een van de eerste huidcremes, Er zit één ingrediënt in die in heel veel schoonheidsartikelen (en levensmiddelen) zit, maar die had toevallig op mijn huid een vervelend effect. In mijn maag heb ik er geen last van.
Ja, maar het hoofdingrediënt is mineral oil/paraffine en dat willen sommigen ontwijken.
Alle reacties Link kopieren
Jetske Ultee

Minerale oliën ter verzachting

Minerale oliën geven uiteindelijk het minste kans op huidirritatie. De basis van deze groep natuurlijke oliën wordt gevormd door petroleum, die wordt gewonnen uit plankton en algen. Minerale oliën vormen als het ware een laagje op de huid waardoor het vochtgehalte wordt bewaakt. Hierdoor is de kans op een allergische reactie laag en helpen ze de huidbarrière bewaken en herstellen. Je vindt minerale oliën vaak terug in babyproducten.
Alle reacties Link kopieren
Linnepinnie65 schreef:
18-06-2019 08:42
Vegan lijn van de Hema. Heet B.E.A.
Wat veel reacties. Fijn! Dat van de Hema wist ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven