Lumineus idee gezocht

17-06-2019 13:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een poes van 14 maanden en een kitten van 12 weken. We hebben een (dure) plisse hordeur. Echt stom van ons, niet over nagedacht, de poezen jassen onder het gaas door.
En de kitten mag nog niet naar buiten.
Nu zie ik online wel hordeuren met speciaal gaas voor huisdieren, maar dan zijn we weer 300 euro kwijt.
Iemand nog een briljant idee?
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij hadden eerst een horschuifdeur, daar gingen ze onderdoor.

Nu een hor klapdeur met magneten, daar komen ze niet onderdoor, heb jij deze nu al?
Alle reacties Link kopieren
Nee, want ik ben bang dat ze dan in dat gaas klimmen, en dan is dat zo kapot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
17-06-2019 13:49
Nee, want ik ben bang dat ze dan in dat gaas klimmen, en dan is dat zo kapot.
Doet er eentje af en toe bij ons als er een vlieg zit, maar de hor gaat al 12 jaar en 4 (jonge) poezen mee. Paar kleine haaltjes erin, maar geen scheuren
Alle reacties Link kopieren
Hang er tijdelijk een andere op en leer ze af eraan te zitten met een plantenspuit.
Waarom mag de kitten nog niet naar buiten?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
17-06-2019 14:06
Hang er tijdelijk een andere op en leer ze af eraan te zitten met een plantenspuit.
Waarom mag de kitten nog niet naar buiten?
12 weken .....
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
17-06-2019 14:06
Hang er tijdelijk een andere op en leer ze af eraan te zitten met een plantenspuit.
Waarom mag de kitten nog niet naar buiten?
Omdat ze nog maar 3 maanden is. Een peuter laat je ook niet los op straat lopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hordeur niet gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
wij hebben binnenkatten, de deuren zijn altijd dicht
en we hebben katvriendelijke rekken in de ramen
Alle reacties Link kopieren
Met een klapdeur moet je ook oppassen, een vroeger katje van mij kwam er met de staartpunt tussen. Dat puntje is helaas toen afgestorven en afgevallen. Daar had hij overigens toen geen last meer van, maar van het incident zelf uiteraard wel veel pijn en dierenartsbezoek etc.

Wel lastig, zou zo snel niet weten wat het beste is. Je krijgt vast nog wel goede tips.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lilalinda schreef:
17-06-2019 14:33
wij hebben binnenkatten, de deuren zijn altijd dicht
en we hebben katvriendelijke rekken in de ramen
Ik heb ook binnenkatten maar met de hordeur dus wel de deur open .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een deur met magneetjes, maar zonder veer, dus de deur klapt niet vanzelf dicht. De deur is standaard verdeelt in 2 gedeeltes met horgaas.
Wij hebben in plaats van gaas in de onderste helft een triplex plaat gekit. Kattenluik zit daarin verwerkt (en kan per richting dichtgezet worden). Minder lucht toevoer dan een standaarddeur, maar ook minder opstaan voor de katten die altijd naar binnen willen als je net zit.
Wij hebben geen kattenluik in de buitendeur, dus 's avonds of bij slecht weer kiezen ze zelf of ze binnen of buiten blijven (soms kiezen wij voor ze).

Mijn moeder heeft ook een plissehordeur. Kat blijft ervan af en kan er niet onderdoor (zit in een frame). Hor blijft soms een 8cm openstaan zodat de kat erin kan, anders miauwt ze dat ze erin wilt :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een hordeur met magneetjes. Daar hangt soms een kat in als ze op vliegenjacht is maar het gaas is best stevig en makkelijk te vervangen mocht het toch kapot gaan.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-06-2019 14:09
Omdat ze nog maar 3 maanden is. Een peuter laat je ook niet los op straat lopen.
Bij ons gingen ze toen naar buiten, ze hebben dan de tweede inenting gehad en kunnen prima in de tuin.
Ik zie bij heel veel mensen de kittens met moederpoes al buiten rondstruinen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mogen ze er sowieso niet onderdoor, of alleen nu niet omdat kitten te jong is? Bij dat laatste zou ik de hor tijdelijk niet gebruiken of de onderkant flink barricaderen zodat ze er niet onderdoor kunnen.

Als ze t nooit mogen, kwestie van afleren. Alleen hor gebruiken als je Toezicht kunt houden en dan corrigeren/nat spuiten als ze t toch doen.
nootboek wijzigde dit bericht op 17-06-2019 20:35
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Superuser2018 schreef:
17-06-2019 14:30
Hordeur niet gebruiken?
Dan zitten we dus de hele zomer met de deuren dicht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een plisse hordeur en 2 katten. Mijn katten zijn al wat ouder, maar ook hier de angst dat ze er doorheen zouden gaan (katten komen niet buiten).
Gaat hier gelukkig goed, maar als oplossing had ik hier een plaat van plexiglas in gedachten, van zo'n 50-60 cm hoog, over de breedte van de deuropening.

Hier dus gelukkig niet nodig, maar mocht het nodig zijn dan zou ik dit zeker overwegen.
Madeliefjees schreef:
17-06-2019 20:34
Dan zitten we dus de hele zomer met de deuren dicht.
De hele zomer? Dat kitten is toch al bijna 3 maanden, waarom mag hij niet naar buiten met 3 maanden in de zomer?
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
18-06-2019 20:54
De hele zomer? Dat kitten is toch al bijna 3 maanden, waarom mag hij niet naar buiten met 3 maanden in de zomer?
Laat jij ook een peuter van 2 jaar alleen op straat lopen?

Maar we zijn eruit. Plisse hordeur blijft. Aan de binnenkant maken we een scharnierende plaat van 90 hoog ter breedte van de deur. En dan maar hopen dat ze daar niet overheen springt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
18-06-2019 21:08
Laat jij ook een peuter van 2 jaar alleen op straat lopen?

Maar we zijn eruit. Plisse hordeur blijft. Aan de binnenkant maken we een scharnierende plaat van 90 hoog ter breedte van de deur. En dan maar hopen dat ze daar niet overheen springt.
Een peuter de straat op sturen of een kitten van 3, 4 maanden de tuin in is imo niet te vergelijken :-?
Peuters krabben ook geen hordeuren stuk.

Mijn kat sprong vroeger in één keer van de vloer naar het raampje boven de balkondeur als dat open stond, katten zijn uitstekende klimmers.
Peuters niet, ze hebben slechts 1 ding gemeen met katten: ze rennen vaak onverwacht opeens ergens achteraan. Een vlinder, de kat van de buren, meer overeenkomsten kan ik niet bedenken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven