Vroege vliegtijd en reizen naar Schiphol

19-06-2019 14:10 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een paar weken vliegen we op een zaterdag vanaf Schiphol. Alleen is onze vliegtijd nogal vroeg, namelijk 6:30 uur. Nu komen we uit het oosten van het land en is het sowieso al twee uur om naar Schiphol te reizen, maar ik had gecheckt hoe het zat als je de laatste trein neemt, dan komen wij alsnog meer dan vijf uur van te voren aan. De laatste trein gaat namelijk om 11 uur hier. Daarnaast zijn we bang dat we misschien vertraging oplopen waardoor wij de laatste trein gaan missen en te laat zijn voor weer de eerste trein naar Schiphol, dus lijkt ons de laatste trein pakken niet de meest ideale oplossing.

Is er eventueel een andere oplossing om zo vroeg op Schiphol te komen? Vervoer met auto is voor ons helaas niet mogelijk. Taxi en hotel kosten te duur, want die komen waarschijnlijk boven de 150 euro per persoon uit.
En het taxibusje van Schiphol zelf? Hij pikt meerdere mensen op op de route, maar kost minder dan een gewone taxi, volgens mij...
Alle reacties Link kopieren
Iets kost niet te duur...

Maar goed, het is niet erg handig gepland dan als je daar nu pas achterkomt.
Heb je familie of vrienden in de buurt?
Anders overnachten op het vliegveld, of vlucht annuleren en een andere tijd boeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen altijd in zo’n geval in Ibis Budget, sleep park fly kost tussen de €75-100 ongeveer en je auto kan er een paar weken blijven staan.
Vanaf 4:30 kan je met de shuttlebus van Ibis en anders is er een busstation op 3 minuten lopen en ben je ook binnen 10 minuten bij de vertrekhal.
En als je nou op vrijdagmiddag de trein neemt en een goedkoop hotel in de buurt van Schiphol boekt? Je hebt daar al een hotel voor rond de 75 euro. Kost geld, maar scheelt ook een hoop stress.
Veel hotels hebben busvervoer naar Schiphol, ook zo vroeg in de ochtend.

Edit: oh, mosterd :)
Wat dolfje zegt!
anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 19-06-2019 14:16
6.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken naar het Yotel hotel op schiphol! Dan ben je wel al achter de duane maar kun je nog lekker paar uurtjes slaap meepikken. Het is volgens mij ook niet echt super duur
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht geen vervoer met eigen auto. Dan met de trein de dag ervoor , kijk voor Kruidvatkaartjes of zo, en dan alsnog Ibis budget boeken, zonder parkeren ook goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Een taxi is echt niet perse heel duur hoor, blijkbaar heb je niet even gecheckt. Zeker als je met meerdere personen gaat, is het prima te doen. Ik zie prijzen vanuit Enschede (ik weet niet exact waar je vandaan komt) naar Schiphol voor 6 personen ongeveer 250 per rit. Dus iets meer dan 40 euro pp. Met 4 personen ongeveer 200 euro.

Ik heb het ook al een paar keer gedaan en het is echt heel relaxt. Zo vroeg op de dag heb je over het algemeen geen last van files en zo. Dan zou ik niet moeilijk gaan doen met de trein of met een hotel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
En er is vast een hotel voor minder dan 150 per persoon te vinden!
Roodkaarsje schreef:
19-06-2019 14:16
Ik zou eens kijken naar het Yotel hotel op schiphol! Dan ben je wel al achter de duane maar kun je nog lekker paar uurtjes slaap meepikken. Het is volgens mij ook niet echt super duur
Een hotel 'achter de douane' is een giga-probleem als je nog in moet checken de volgende dag... Los van de vraag of je al naar 'achter de douane' mag, een dag van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
19-06-2019 14:22
Een hotel 'achter de douane' is een giga-probleem als je nog in moet checken de volgende dag... Los van de vraag of je al naar 'achter de douane' mag, een dag van tevoren.
Je kan toch zowat altijd 24 uur of eerder online inchecken? Een probleem is denk ik de bagageafgifte, dat kan denk ik niet zo lang van te voren.. En inderdaad of je al door de security mag.
Is er ook niemand die jullie kan brengen?
Dan zou je (als je terugtijd wel tijdens treinuren is) weer met de trein terug kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Als het allemaal te duur is, pak je de een na laatste trein, neemt een boek, een stok kaarten or whatever mee en dan vermaak je je maar een paar uur.
Ik heb ook wel eens een overstap gehad van 6 uur.
Alle reacties Link kopieren
Dit had je niet kunnen bedenken toen je de vlucht boekte?

De opties zijn:
- een budget hotel rond Schiphol, met shuttle service naar Schiphol. Meestal zo tussen de 70 en 100 euro met z'n tweeën.
- een paar uurtjes doorhalen op Schiphol. Neem de trein rond half 11 's avonds en neem een goed boek mee of een spelletje ofzo. Het is zo half 4, en dan kun je je ruimbagage al afgeven (als je die mee hebt).
Als je uit het oosten komt, ben je waarschijnlijk rond half 1 of 1 uur 's nachts op Schiphol ofzo? Dan is het zo half 4.
dianaf schreef:
19-06-2019 14:17
Een taxi is echt niet perse heel duur hoor, blijkbaar heb je niet even gecheckt. Zeker als je met meerdere personen gaat, is het prima te doen. Ik zie prijzen vanuit Enschede (ik weet niet exact waar je vandaan komt) naar Schiphol voor 6 personen ongeveer 250 per rit. Dus iets meer dan 40 euro pp. Met 4 personen ongeveer 200 euro.

Ik heb het ook al een paar keer gedaan en het is echt heel relaxt. Zo vroeg op de dag heb je over het algemeen geen last van files en zo. Dan zou ik niet moeilijk gaan doen met de trein of met een hotel.
Ik zou voor dat geld wel een hotelkamer nemen vlakbij Schiphol.
Vind ik veel relaxter. Je hoeft dan niet zo vroeg op.
Kom bij mij logeren, binnen 10 minuten sta je op Schiphol ;-D

Wat Dolfje zegt, neem een nacht Ibis budget hotel, deze staat naast Schiphol en ze hebben een shuttlebus naar de luchthaven.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
19-06-2019 14:38
Dit had je niet kunnen bedenken toen je de vlucht boekte?

Soms heb je het niet voor het kiezen hoor, bij een pakketreis bijvoorbeeld.
Als een hotel of eigen vervoer geen optie is hen je hem keus. De een na laatste trein nemen voor de zekerheid en jezelf op Schiphol de nacht vermaken.

Wij parkeren altijd op Schiphol, als je dat ruim van te voren boekt is het niet duur en super makkelijk. Misschien iets voor de volgende keer? Treinkaartjes kosten ook geld dus dat heeft elkaar mooi op.
Alle reacties Link kopieren
Flixbus een optie ??
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik zou dan ook een hotel boeken of anders doorhalen op Schiphol. Je komt je tijd daar echt wel door. Genoeg plekjes waar je rustig kan zitten en er zijn hier en daar ook ligstoelen, werkplekken en ik zag een paar maanden geleden ook een boekenkast. Bij die relax plekken hebben ze ook stopcontacten dus je zou ook je laptop/ipad enzo mee kunnen nemen en daar lekker filmpjes kijken tot het tijd is.

Het enige probleem is wanneer gaat de bagage drop off open... maar je hebt voor de douane ook nog winkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-06-2019 14:40
Ik zou voor dat geld wel een hotelkamer nemen vlakbij Schiphol.
Vind ik veel relaxter. Je hoeft dan niet zo vroeg op.
Ze gaat om half 7 vliegen, dus je moet er sowieso vroeg uit. Persoonlijk lig ik dan ook niet echt relaxt in zo'n hotel, dan slaap ik beter in mijn eigen bed. En of ze beter een hotel kan nemen, ligt er natuurlijk ook aan met hoeveel mensen ze gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Er is genoeg te doen op Plaza om tijd te doden; massage relax stoelen, die je dicht kan maken.
Horeca, fastfood ketens, verdwaalde toeristen observeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?
De kleine lettertjes niet gelezen.
Anonievrouwtje schreef:
19-06-2019 15:00
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?

Je hebt niet altijd invloed op de vertrektijd he....
En bovendien, denk je dat je een late vlucht hebt, verschuiven ze die naar een vroege vlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven