Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Vixxen schreef:
18-06-2019 10:13
Je neus en kin worden ineens bizar groot bij zo'n selfie.
Ooh ik kan mijn onderkin altijd wel goed verbloemen met een selfie. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij aan het oriënteren op een vakantie in okt/nov/dec. Lastig hoor. Mooie reis gezien naar Nieuw-Zeeland + Fiji, maar dat grapje gaat richting de 10.000 euro kosten. Is wel erg veel... :(
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dan zou ik Fiji skippen en alleen voor NZ gaan. Prachtig land!
Kwebbeltje91 schreef:
18-06-2019 10:41
Hehe, daar is Madrid87 eindelijk :hyper: :yes: Welkom schat :biggrin:
Hahaha dank je schat! Ik reageer straks op de overige reacties, ben nu aan het werk en digibeet als ik ben doe ik een half uur over een zinnetje. Dus ik wacht tot ik weer achter de laptop zit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-06-2019 11:01
Dan zou ik Fiji skippen en alleen voor NZ gaan. Prachtig land!
Fiji lijkt mij juist gaaf omdat je er kunt duiken en als ik dan toch in de buurt ben is het maar een klein stukje verder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
18-06-2019 10:59
Ik ben mij aan het oriënteren op een vakantie in okt/nov/dec. Lastig hoor. Mooie reis gezien naar Nieuw-Zeeland + Fiji, maar dat grapje gaat richting de 10.000 euro kosten. Is wel erg veel... :(
Ik lees hier af en toe mee ivm ook bewust kindvrij, niet erg actief op t forum maar moest hier even op reageren; ik heb een paar jaar geleden de combinatie NZ en Fiji gedaan op een combinatieticket van Kilroy. Was goed te betalen (voor zover een reis naar de andere kant van de wereld dat kan zijn ;)) Weet niet wat jij er precies bij wilt boeken maar voor vluchten (en evt autohuur) zou ik zeker even bij hen informeren!
Ik zal proberen om op alles te reageren. Ja het was zeker eng RB, en ontoerekeningsvatbaar is wel een hele toepasselijke uitdrukking. Een blik op die echo en mijn oerinstinct stond ineens aan.
Want ja elke diersoort ( dus ook wij ) zijn nou eenmaal gemaakt om ons voort te planten. Dat wij dat niet voelen is natuurlijk ook wel abnormaal, biologisch gezien.

Ik was er ook echt heel erg kapot van toen het niet meer gegroeid bleek en het hartje niet meer klopte. Ik vond de uitdrijving ( met pil ) enorm heftig want het triggerde een mini bevalling met weeen en al. Daar had ik niet op gerekend want de art assistent in het ziekenhuis had die informatie niet gedeeld met ons.
Natuurlijk had ik het zelf kunnen bedenken maar op dat moment heb ik alleen maar gejankt.
Na die mini bevalling was ik leeg en depressief. De relatie liep stuk en ik was er kapot van.

Diana, zou goed kunnen hoor dat ik al eerder wel eens meegeschreven heb. En ja dat topic heb ik ook voorbij zien komen, inderdaad heel sneu. Ik hoop dat ze er nu wel vrede mee heeft. Ik in elk geval wel. Ik ben dolblij dat ik geen kind gekregen heb. Want ik had er nooit maar een gewild, ik had er altijd nog een bij genomen dus dan had ik er nu 2 gehad ( of meer want ex wilde wel een heel elftal ).
Mijn moeder had het graag bij een gehouden maar vond het zo sneu voor mij dat ik alleen was dus nam ze mijn broertje er nog bij. Ik plaag hem daar altijd mee, zeg dat hij puur bestaat dankzij mij. :proud:
Ik begrijp goed dat veel mensen het maar bij een kind houden, het leven lijkt me veel eenvouder met een. Maar ik had mijn broertje echt niet willen missen. Als ik enigst kind was geweest wist ik natuurlijk niet anders maar ik ben mijn moeder echt dankbaar voor hem.
Hij wil ook graag kids, het liefst 3 stuks en het liefst meteen. Hij heeft last van rammelende eierstokken.
Laatst was hij jarig en vrienden van hem hebben een kindje van nog geen een. Nou dan verandert mijn nuchtere broertje in een moederkloek eerste klas. Hij heeft met mij drie woorden gewisseld want de hele middag was hij met dat kind bezig. Best een leuk kindje hoor, geen jankert gelukkig maar toch doet het mij dan helemaal niks. En uiteraard moet het kindje dan per se bij mij kijken ipv bij broer want ik ben veel leuker en interessanter.

Babies en kleintjes zijn altijd gek op mij. Het is het kattencomplex denk ik, als je ze niet wil komen ze juist bij jou op schoot liggen.
Ik weet in elk geval honder procent zeker dat mijn neefjes en nichtjes gek op me zullen zijn. :proud:
Ik hou niet van kinderen maar ben wel goed met ze, ik trek ze soort van aan. Oudere kinderen helemaal. Ik heb jaren met tieners gewerkt en nog met plezier ook. Met tieners valt een land te bezeilen, daar kan je een leuk gesprek mee voeren, ik begreep ze en luisterde naar ze. Ik vind kinderen pas leuk vanaf een jaar of 8 maar dankzij de softe opvoeding van tegenwoordig vind ik maar weinig kinderen echt leuk.

Mijn oma zei altijd dat het geen wereld was om kinderen op te zetten en dat voel ik ook altijd zo. Ik had als kind de 3 R'en. Rust, regelmaat en reinheid.
Ik vraag me af hoeveel huidige kleintjes dat nog kennen. Volgens mij is het niet voor niets dat zoveel kinderen een stempeltje hebben tegenwoordig. Ze zijn overprikkeld, wellicht door slecht eten, wellicht door de vierkante kasten en andere snufjes. Wie zal het zeggen.
As we speak, zit overbuuf met haar moeder in de tuin. Al een uur. Beiden op de telefoon te kijken. Wat een gezelligheid. Pak een wijntje erbij, voer eens een gezellig gesprek, maar nee hoor, Facebook zal wel boeiender zijn.
Kind wilde aandacht maar werd zoals gewoonlijk weggestuurd. Waarom heb je ze dan?

Wat sneu voor dat kindje Vixxen dat je zus zo weinig aandacht voor hem of haar heeft. Dat vind ik echt zielig. Heb je er al eens iets van gezegd? Ik zie hier ook zat moeders achter de kinderwagen lopen met de telefoon. Ja ik ben een beetje allergisch voor de telefoonverslaving van mijn medemens ( in het openbaar dan ), en ik vind mensen er niet leuker op worden. Je wil niet weten hoevaak ik pauze hou bij een bedrijf waar iedereen een half uur lang op de telefoon zit in stilte.
Alle reacties Link kopieren
Madrid, kinderen (en dieren) vinden mij ook erg interessant, maar dat is denk ik ook omdat ik niet heel actief contact zoek. Ik laat bijvoorbeeld een kat of hond zelf beslissen of ze naar mij toe willen komen en als ze in de buurt zijn, laat ik ze altijd eerst even aan mijn hand snuffelen. Dan pas ga ik ze eventueel aanhalen.

Ik zoek ook niet zo snel actief contact met kinderen. Natuurlijk zeg ik ze wel gedag als ik op bezoek ben (of zij bij mij). Maar ik zal geen kus/knuffel/hand afdwingen of op ze afstormen (meestal gaat dat gepaard met veel herrie). Als ik tegen ze praat doe ik dat op een normale manier en als ze vragen stellen, geef ik ook gewoon antwoord. Dat vinden kinderen dus wel interessant en prettig. Vooral als ze moeite hebben met prikkels en zo.

Ik denk dat een kindvrije daarom interessant kan zijn voor kinderen. Je laat ze met rust en geeft ze de ruimte, dan kunnen zelf beslissen wat ze doen. Veel mensen komen toch wel op een kind afrennen zoals een zeer enthousiaste hond kan doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat zou zomaar kunnen. Al storm ik wel op katten af om ze te knuffelen en dat laten ze ook eigenlijk altijd wel toe.
Ik praat ook altijd op normale, neutrale toon tegen kinderen. Dat gegoogoo gaga kan ik niet tegen. Babytalk is zo'n afknapper.
Ik vond het al genant om te zien hoe mijn broer zich voor paal zette met dat kind. Heb je een huis vol visite ( lees jonge mensen van onder de 30 ) ga je zitten tutten met zo'n hummeltje.

Ik droog spontaan op van mannen met kinderwagens of mannen die een grote kinderwens hebben.
Is zo'n beetje mijn grootste afknapper. Maar een partner vinden die ook geen kids wil is nog knap lastig.
Rookgordijn1 schreef:
17-06-2019 22:40
Als de baby in de maxi cosi in dezelfde kamer ligt te slapen, en hij maakt één klein geluidje, horen verse moeders dan echt meteen uit het gesprek weg te lopen om te kijken hoe baby gewoon verder slaapt?
Als hij nou blijft huilen, oké, maar bij ieder prutteltje, nee dat snap ik niet. Zal wel door mijn gebrek aan hormonen komen ;)
Dat laatste denk ik ook. Hoewel die hormonen mij ook onbekend zijn, maar goed. Het gaat niet om wat 'hoort', maar om hoe het volgens mij gewoon in het algemeen werkt voor verse moeders. Hormonen inderdaad, en het heeft ook wel een bepaalde functie lijkt me.
dianaf schreef:
18-06-2019 10:59
Ik ben mij aan het oriënteren op een vakantie in okt/nov/dec. Lastig hoor. Mooie reis gezien naar Nieuw-Zeeland + Fiji, maar dat grapje gaat richting de 10.000 euro kosten. Is wel erg veel... :(
Ik had hier helemaal overheen gelezen. Wat gaaf zeg! Ik sluit me bij RB aan en zou alleen NZ doen. Mijn oom en tante ( kindloos ) hebben een wereldreis van een jaar gemaakt ooit ( 3 maanden NZ, 3 maanden Patagonie, Antartica en 6 maanden Australie ) en die waren helemaal gek op NZ. Val alle plaatsen waar ze geweest waren stond NZ heel hoog op hun lijstje.
Het staat ook zeker op mijn lijstje, niet dat ik verwacht dat ik ooit genoeg geld ga hebben om er ooit te komen. Dat is ook een van de redenen dat ik geen kinderen wil, ik zag hoe mijn oom en tante de hele wereld afstruinden en wilde dat ook. Dat kon immers niet met kinderen. Er zijn weinig landen waar ze niet geweest zijn ( ja China en Rusland ).

Ik heb helaas te weinig geld om zulke grote reizen te maken en zou te snel heimwee krijgen ook. Paar maanden door Amerika roadtrippen zoals RB altijd doet lijkt me aan de ene kant helemaal geweldig maar aan de andere kant, ik denk dat ik na een maand huilend naar huis zou gaan. Ik ben echt een huismus. Het langst dat ik ooit op vakantie ben geweest is 3,5 week naar Brazilie en ook toen was ik op dag 20 even enorm verdrietig en wilde ik naar huis. Nu. Ik hou het maar bij stedentrips, en ook daar heb ik moeite mee. Maar dat is de schuld van mijn clingy kattenvriendje. Die claimt me nogal. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja, de meeste mensen zijn nogal lyrisch over NZ. Dus ik denk dat ik het zeker leuk ga vinden. Maar ja, er zijn zoveel opties en wensen.

Ik heb op geldgebied zeker profijt van het niet hebben van kinderen, misschien had ik met kinderen niet zo'n goed betaalde baan gehad. Misschien ook wel. Maar genoeg mensen zonder kinderen die natuurlijk alsnog geen bergen geld overhouden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Madrid87 schreef:
18-06-2019 17:08
Dat zou zomaar kunnen. Al storm ik wel op katten af om ze te knuffelen en dat laten ze ook eigenlijk altijd wel toe.
Ik praat ook altijd op normale, neutrale toon tegen kinderen. Dat gegoogoo gaga kan ik niet tegen. Babytalk is zo'n afknapper.

Nou, dit inderdaad. Kom je in een winkel, staan er allerlei mensen over een kinderwagen heen gebogen. En alleen maar koetsiekoetsie taal, met hoge stem. Praat normaal denk ik dan. Ze zouden zichzelf eens moeten horen.
Het blijkt trouwens slecht te zijn voor de taalontwikkeling van kinderen, als mensen niet met normale woorden tegen een kind praten, aldus onderzoek. :biggrin:
Tegen kinderen praat ik normaal, tegen mijn katten in babytaal :$
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Ik praat tegen honden in babytaal en tegen kinderen op normale toon.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
18-06-2019 10:45
Ooh ik kan mijn onderkin altijd wel goed verbloemen met een selfie. :mrgreen:
Ik moet denken aan zo'n meidenfilm met dat blonde meisje wat rechten gaat studeren, die maken foto's en zeggen dan 'Chin out and down!' :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@madrid87 welkom! (Terug maak ik op uit andere reacties). Heftig wat je hebt meegemaakt. Hormonen zijn bizar, menselijk oerinstinct om voort te planten en te overleven.
Rookgordijn1 schreef:
19-06-2019 20:49
Tegen kinderen praat ik normaal, tegen mijn katten in babytaal :$
Haha, hier net zo! :high5:
Blijenvrij schreef:
19-06-2019 20:32
Nou, dit inderdaad. Kom je in een winkel, staan er allerlei mensen over een kinderwagen heen gebogen. En alleen maar koetsiekoetsie taal, met hoge stem. Praat normaal denk ik dan. Ze zouden zichzelf eens moeten horen.
Het blijkt trouwens slecht te zijn voor de taalontwikkeling van kinderen, als mensen niet met normale woorden tegen een kind praten, aldus onderzoek. :biggrin:
Zouden ze ook wat aan moeten doen bij die nagesynchroniseerde (teken)films voor kinderen. Allemaal van die hysterische adhd-stemmetjes. Geen wonder dat kinderen zich zelf ook zo gaan gedragen.
iones schreef:
19-06-2019 21:08
Ik ook! Ik praat tegen honden in babytaal en tegen kinderen op normale toon.
Ik ook. Tegen de poes praat in als een debiel. Tegen de ukken van mijn vriend praat ik normaal en regelmatig ook managementaal. Ik vind dat grappig. :biggrin:
Familiemens schreef:
19-06-2019 22:09
@madrid87 welkom! (Terug maak ik op uit andere reacties). Heftig wat je hebt meegemaakt. Hormonen zijn bizar, menselijk oerinstinct om voort te planten en te overleven.
Dank je!

Ja het was zeker heftig maar goed ik ben er goed vanaf gekomen achteraf. Het is goed zo.

Ik praat ook tuttig tegen mijn kat, niet per se in babytaal maar wel genant volgens mijn moeder. Op straat doe ik dat ook niet. :P
Dan zeg ik wel: kom maar poppie. Ik noem hem altijd poppie. Vind ik gezellig. Ik zie hem niet als een kind maar ik bemoeder hem wel enorm. :proud:
Het is een enorm verwend nest. Ik kan geen nee tegen hem zeggen. Het is maar goed dat ik geen kinderen heb, ik denk dat ik ze alles zou geven wat ze zouden willen.
Ik noem mijn vriend altijd poppie. :heart:
Ik hou niet van katten (shocking, ik weet het) en praat wel met een hoog stemmetje tegen baby's. Vooral omdat dat hun aandacht gewoon beter trekt. Ik gebruik wel normale woorden, als dat het iets minder erg maakt ;)

Madrid, wat een heftige ervaring lijkt me dat :hug:

Hier een heuse babyboom op het werk. Eentje van 6 weken oud, eentje komt eraan over een maand en twee collega's zijn net zwanger. Leuk, die pauzegesprekken de laatste tijd :wtf:
Dat is het nadeel van overwegend jonge werknemers, denk ik. Ik vind kinderen leuk, maar dit is wel een beetje veel.
Yugen schreef:
21-06-2019 15:53
Ik hou niet van katten (shocking, ik weet het) en praat wel met een hoog stemmetje tegen baby's. Vooral omdat dat hun aandacht gewoon beter trekt. Ik gebruik wel normale woorden, als dat het iets minder erg maakt ;)

Madrid, wat een heftige ervaring lijkt me dat :hug:

Hier een heuse babyboom op het werk. Eentje van 6 weken oud, eentje komt eraan over een maand en twee collega's zijn net zwanger. Leuk, die pauzegesprekken de laatste tijd :wtf:
Dat is het nadeel van overwegend jonge werknemers, denk ik. Ik vind kinderen leuk, maar dit is wel een beetje veel.
Bij ons ook. Gelukkig kan er bij ons prima gezegd worden dat ze hun borstvoedings- en ander gebraak lekker kunnen bewaren tot er geen niet-zwangeren om hen heen zijn.
Snowpink schreef:
21-06-2019 16:15
Bij ons ook. Gelukkig kan er bij ons prima gezegd worden dat ze hun borstvoedings- en ander gebraak lekker kunnen bewaren tot er geen niet-zwangeren om hen heen zijn.
Hier bestaat nu driekwart van het team uit zwangeren en mensen met kinderen in de baby- en peuterleeftijd, dus dat werkt helaas niet zo goed :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven