Mode & Beauty alle pijlers

Écht natuurlijke huidverzorging

21-06-2019 12:50 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar natuurlijke huidverzorging, maar dan echt 100 procent. 100 procent natuurzuiver, dierproefvrij, zonder chemisch-synthetische kleur-, geurstoffen en parabenen. Voor dagcreme, een serum, dat soort dingen. Dan kom je met de Body Shop al niet meer weg.

Ik ken er een paar, Botanical Beauty en Weleda. De eerste is sowieso goed, maar erg duur - maar misschien moet ik dat er maar voor over hebben?? Hebben jullie aanraders?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Heel afgezaagd: kokosolie. Als make-up remover, vochtinbrenger en masker. Puur natuur, geen toevoegingen, makkelijk in kleine hoeveelheden in een kleiner potje over te brengen en spotgoedkoop. Gedestilleerd water mengen met vers aloe vera sap en je hebt een tonic.

Dan heb je geld over voor een fijne dagcrème en eventueel een serum gericht op een speciaal probleem van Botanical Beauty.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-06-2019 12:57
Heel afgezaagd: kokosolie. Als make-up remover, vochtinbrenger en masker. Puur natuur, geen toevoegingen, makkelijk in kleine hoeveelheden in een kleiner potje over te brengen en spotgoedkoop. Gedestilleerd water mengen met vers aloe vera sap en je hebt een tonic.

Dan heb je geld over voor een fijne dagcrème en eventueel een serum gericht op een speciaal probleem van Botanical Beauty.

Ja, daar heb ik eerder over gelezen. Maar krijg je niet een enorm vette kop van kokosolie op je gezicht?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/detox-je-huid/ ... 051724508/
Alle reacties Link kopieren
Als je echt 100% natuurzuiver wil, kun je beter zoveel mogelijk huidverzorging aan de kant zetten. Veel is overbodig.
Was je gezicht met water, eventueel een heel milde zeep (Aleppo zeep ofzo).
Make-up kun je met kokosolie verwijderen.

Als je kokosolie niet als dagcrème wil gebruiken, kun je eventueel één goede crème kopen. Verder heb je niet veel nodig.
Kijk de komende tijd uit met aloë vera, dat is fototoxisch. Je kan aardig verbranden als je dat op je gezicht smeert en de zon in gaat.
Uiercreme is lekker en goed voor de huid en natuurlijk. Het geneest ook prunniki's op je huid.
Geen uierzalf, dat is baggervet.

Te koop bij het Kruidvat.


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Echt natuurlijk is gewoon niets.

Gezondheid van de huid wordt door een groot deel bepaald, niet door wat je er op smeert maar door andere factoren zoals voeding, stress, slapen, roken, alcohol, etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Aleppozeep en olijfolie om te reinigen en jojoba-olie als moisturiser. Voor mij werkt hoe minder ik aan mijn huid zit te poeren hoe beter.
Alle reacties Link kopieren

Thx, maar een boek smeert lastig hoor!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren Weleda naar volle tevredenheid. De amandellijn geloof ik. In de winter een wat vettere creme dan in de zomer. Ik heb er nog een flesje amandelolie bij voor 's nachts af en toe, of ik meng wat door de creme als ik 'm wat vetter wil hebben. Ook gebruik ik de reinigingsmelk om mijn make-up te verwijderen.
Ik vind het erg goedkoop en je maakt de metalen tubes helemaal leeg, wat ik wel een fijn idee vind.
Verder gebruik ik eigenlijk niets voor mijn gezichtsverzorging.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Catootje, wat een prachtig woord, prunniki's. Ik kende het woord niet, maar begrijp direct wat je ermee bedoelt. :)
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 13:45
Uiercreme is lekker en goed voor de huid en natuurlijk. Het geneest ook prunniki's op je huid.
Geen uierzalf, dat is baggervet.

Te koop bij het Kruidvat.


Afbeelding

Hmm nee, daar zit vaseline in, dat wil ik dus niet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
21-06-2019 14:10
Ik gebruik al jaren Weleda naar volle tevredenheid. De amandellijn geloof ik. In de winter een wat vettere creme dan in de zomer. Ik heb er nog een flesje amandelolie bij voor 's nachts af en toe, of ik meng wat door de creme als ik 'm wat vetter wil hebben. Ook gebruik ik de reinigingsmelk om mijn make-up te verwijderen.
Ik vind het erg goedkoop en je maakt de metalen tubes helemaal leeg, wat ik wel een fijn idee vind.
Verder gebruik ik eigenlijk niets voor mijn gezichtsverzorging.

Goed om te horen!
Such fun!1
MarindaH schreef:
21-06-2019 14:11
Hmm nee, daar zit vaseline in, dat wil ik dus niet.
In uierzalf zit vaseline, niet in uiercreme.
ninanoname schreef:
21-06-2019 14:11
Catootje, wat een prachtig woord, prunniki's. Ik kende het woord niet, maar begrijp direct wat je ermee bedoelt. :)
Het is mijn woord, vandaar je het niet kent. :)
stippensokken schreef:
21-06-2019 13:27
Als je echt 100% natuurzuiver wil, kun je beter zoveel mogelijk huidverzorging aan de kant zetten. Veel is overbodig.
Was je gezicht met water, eventueel een heel milde zeep (Aleppo zeep ofzo).
Make-up kun je met kokosolie verwijderen.

Als je kokosolie niet als dagcrème wil gebruiken, kun je eventueel één goede crème kopen. Verder heb je niet veel nodig.

Dit! De natuur doet meestal zijn werk gewoon goed. Mensen hebben hun huid lui gemaakt door verzorging op advies van de cosmetische industrie.
Alle reacties Link kopieren
Kun je met kokosvet je mascara afnemen?
Krijg je dan geen tranende ogen?
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
21-06-2019 14:31
Kun je met kokosvet je mascara afnemen?
Krijg je dan geen tranende ogen?
Ja, dat werkt heel goed. Zelf nooit last gehad van tranende ogen als ik olie gebruik om make-up eraf te halen. Ik gebruik zelf liever olijfolie omdat dat al vloeibaar is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 13:45
Uiercreme is lekker en goed voor de huid en natuurlijk. Het geneest ook prunniki's op je huid.
Geen uierzalf, dat is baggervet.

Te koop bij het Kruidvat.


Afbeelding
Dit is anders verre van een natuurlijk product:

Ingrediënten van Bogena Uiercreme:
Aqua, Paraffinum Liquidum, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Ceteareth-20, Phenoxyethanol, Triclosan, Parfum, Ethylhexylglycerin, Allantoin, Citric Acid.
Lady_Day schreef:
21-06-2019 14:39
Dit is anders verre van een natuurlijk product:

Ingrediënten van Bogena Uiercreme:
Aqua, Paraffinum Liquidum, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Ceteareth-20, Phenoxyethanol, Triclosan, Parfum, Ethylhexylglycerin, Allantoin, Citric Acid.
Dat zijn Latijnse woorden voor doodgewone natuurproducten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 14:40
Dat zijn Latijnse woorden voor doodgewone natuurproducten.
'Paraffinum liquidum' (minerale olie) is wel zo enorm bewerkt, dat er weinig natuurlijks meer aan is. Als je zo redeneert is zelfs plastic een natuurlijk product...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-06-2019 14:40
Dat zijn Latijnse woorden voor doodgewone natuurproducten.
Petroleum is inderdaad een natuurproduct. Van Triclosan vraag ik het me zwaar af. Natuurlijk of niet, dat spul zou ik niet op mijn gezicht willen smeren als ik op zoek zou zijn naar een natuurlijk product.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik rozenwater en arganolie, lippenbalsem van weleda.

Kokosolie is heel comedogeen (sp?) dat betekent dat het heel makkelijk poriën verstopt en averechts kan werken. Dat raad ik iedereen af om op het gezicht te gebruiken.

Edit: en ik gebruik ook honing. Dat werkt vochtinbrengend.
Alle reacties Link kopieren
Dr Hauschka pretendeert natuurlijk te zijn. Ik heb het niet gecontroleerd, maar je kan online de ingrediënten zien.

Ik gebruik zelf: lauw water en aloë vera. Maar gebruik ook zelden make up dus dat hoeft er dan ook niet vanaf, dat scheelt.

Goed dat je het zegt cateautje van de zon en aloë! Wist ik niet! Dank voor de tip.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven