Volgorde verbouwen

24-06-2019 09:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_387478 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 20:29
99.70% gewijzigd
laat de planning over aan de aannemer en zeg wat je wilt
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-06-2019 09:32
laat de planning over aan de aannemer en zeg wat je wilt

Dit. En begin die laatste week van augustus zelf alvast met het verwijderen van de vloerbedekking en de houten vloer (en eventueel het ontvetten en schuren van het houtwerk dat geschilderd moet worden) dat scheelt weer.
Je kan ook gewoon een tijdje in een klushuis wonen.

Je hebt een maand met een aannemer de tijd voor de basics. Overleg met hem/haar wat je minimaal af wil hebben voor je erin trekt. In ieder geval 1 kamer en een werkende douche en keuken zou fijn.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 09:40
65.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar wordt dat niet wat krap? Als de bouwkundigconstructeur pas 20 augustus samen met de aannemer naar binnen kan en daarna pas kan plannen, dan kunnen we toch niet op 1 oktober al op de 1ste etage slapen?


De aannemer kan pas 2 september komen kijken
anoniem_387478 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 09:53
11.64% gewijzigd
Klusmus schreef:
24-06-2019 09:39
Maar wordt dat niet wat krap? Als de bouwkundigconstructeur pas 20 augustus samen met de aannemer naar binnen kan en daarna pas kan plannen, dan kunnen we toch niet op 1 oktober al op de 1ste etage slapen?

Want?

Wij hebben met een baby van 10 maanden en maar 5 weken alleen zelf klussen een huis gestript en de basis weer opgebouwd.

Babykamer en slaapkamer waren af en we konden douchen en de keuken zat er in. De rest was qua opbouw klaar maar heeft ons nog wel maanden gekost qua schilderen en afwerken. De badkamer en tuin hebben we pas later gedaan.

Als je met z'n tweetjes ben, kan dat prima. Maar vraag het je aannemer, overleg wat je minimaal af wil hebben voor je erin trekt. Wat dan een logische volgorde zou zijn.
Een maand met prof hulp erbij is best veel tijd.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 09:44
13.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alles af voor je erin gaat, gaat niet lukken. Ik zou prioriteit geven aan de eerste verdieping en daar kun je zelf al veel aan voorbereiden.
Denk vast na over waar je al je spullen gaat laten als je eerst alleen op de eerste verdieping gaat wonen, huur desnoods een opslag voor een deel van de spullen.
Heb je zonder verbouwing wel een werkende badkamer? Dan komt t best goed.
Ruiten nog laten vervangen als je er al woont is ook nog niet eens zo’n probleem (maar zou absoluut moeten lukken voor je verhuist)
Zorg dat je op een rijtje hebt wat je graag wilt en wat voor jou prioriteit heeft, maar laat t verder aan de aannemer over qua planning, die heeft er veel meer zicht op dan jij.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad,
Start zelf al met het strippen van de bovenverdieping. Alles wat je er uit wilt hebben er uit. Schuren kun je ook zelf en in een week krijg je met dat soort dingen heel veel gedaan.

Staat er nog een oude keuken? Gaan jullie die helemaal vervangen? Dan ook die zelf al slopen of verkopen - ligt even aan de situatie.

Glas in kozijnen doen mensen ook die er gewoon wonen dus dat zal het issue niet zijn. De grootste klussen zo snel mogelijk en dan is iets snel bewoonbaar ( voor mij dan maar wij redden ons altijd wel vrij basic).

Voor je beeldvorming:
Maandag om 16 uur sleutel.
Alle vloeren er uit of beneden 5x geschuurd, alles opnieuw gewit en voorzien van eventueel kleur naar wens. Behang er af etc etc. Alles geschuurd en geverfd. Tussenmuur geplaatst en berging gecreëerd en die geïsoleerd.
Zaterdag om 10 uur stonden de meubels er met de verhuiswagen.

Boven hebben ze alles gestript van behang tot vloer en gordijnen. Waren man en zijn broer in twee uur klaar mee. Alles lag daarna wel in de achtertuin om opgeruimd te worden maar binnen was klaar om op te gaan bouwen.

Het is buffelen, maar wat je kan doen. Scheelt tijd en geld.
als de planning nu nog niet rond is zou ik maar niet verwachten dat het met een maand klaar is
Doe eens gek, Overleg met degene die het werk aanneemt.
Je kan in die maand dat de aannemer zelf nog niet kan beginnen inderdaad zelf alles wat je weg wil gaan slopen en verwijderen. Dan alles opruimen/wegbrengen ect. Dan kan die aannemer die maand erop echt veel doen en scheelt een bulk geld.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties :) Ik snap dat het de aannemer zijn werk is om te plannen maar ik vind het allemaal wat spannend.

- Badkamer werkt en blijft in gebruik. Deze is best nieuw en wordt voorlopig niet vervangen.
- Opslag is geregeld. We hebben geen spullen die in de weg staan.
- De keuken is oud en gaat weg.

Ik zit ook met levertijden. Want ik weet niet hoe lang is dat op glas, keuken, marmoleum enzo.

En hoe betaal je al die dingen? De overwaarde komt pas vrij als ons huis verkocht is.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-06-2019 09:59
als de planning nu nog niet rond is zou ik maar niet verwachten dat het met een maand klaar is


Nee klopt dat verwacht ik ook niet :) Ik wil weten wat ik wel kan verwachten.
Een nieuwe keuken kan wel 3 maanden levertijd op zitten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-06-2019 09:59
Doe eens gek, Overleg met degene die het werk aanneemt.


Die zegt dat hij pas gaat plannen als hij in het huis is geweest en de bouwkundig constructeur zijn werk heeft gedaan.
Klusmus schreef:
24-06-2019 10:03
Bedankt voor de reacties :) Ik snap dat het de aannemer zijn werk is om te plannen maar ik vind het allemaal wat spannend.

- Badkamer werkt en blijft in gebruik. Deze is best nieuw en wordt voorlopig niet vervangen.
- Opslag is geregeld. We hebben geen spullen die in de weg staan.
- De keuken is oud en gaat weg.

Ik zit ook met levertijden. Want ik weet niet hoe lang is dat op glas, keuken, marmoleum enzo.

En hoe betaal je al die dingen? De overwaarde komt pas vrij als ons huis verkocht is.

De overwaarde moet meestal in het nieuwe huis gestoken worden anders mag je over dat bedrag geen hypotheek rente meer aftrekken toch?
Je kan een overbruggingskrediet voor bouwkrediet bespreken.

Maar heeft de hypotheekverstrekker dat niet met je besproken? Hoe had je anders gedacht dat te gaan betalen? Als de aannemer wel meteen had kunnen beginnen?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 10:06
9.33% gewijzigd
Dit gaat nooit lukken.
Als jullie zelf niet kunnen werken in het huis of jullie het niet zien zitten om in een kluswoning te leven, zou ik zoeken naar een andere woonplaats.

Je aannemer is er nog niet geweest, dus ook geen offerte opgemaakt. Is hij een goede kennis? Want anders zal hij toch al werken opgenomen hebben in zijn planning en moet jij wachten.
Laatste aannemers waarmee ik contact had waren volgeboekt voor een half jaar tot twee jaar.

Die tuindeur kun je best laten doen door dezelfde firma die je glas vervangt, maar dan kunnen zij ten vroegste langskomen op 20 augustus. Zelfs als zij dezelfde dag opmeten en jouw akkoord krijgen, zal het duren tot eind oktober voor ze komen plaatsen.

En dan hou je nog geen rekening met de zaken die aan het licht komen eens je begint te breken.
Klusmus schreef:
24-06-2019 10:05
Die zegt dat hij pas gaat plannen als hij in het huis is geweest en de bouwkundig constructeur zijn werk heeft gedaan.
Maar dat zegt toch alles?
Alle reacties Link kopieren
Alleen de betonvloer die je beneden wilt laten storten heeft al een aantal weken droogtijd. Hou daarvoor iig maar 4 weken aan voordat het helemaal uitgehard is en optimaal belast kan worden.

Wat al eerder geschreven is, je moet dus iig gaan zorgen dat je je in de tussentijd in je huis kunt wonen en een plek hebt om de spullen die je nog niet in huis kwijt kunt, op kunt slaan.

Begin zelf gelijk met het strippen van de bovenverdieping.
Het zou wel mogelijk moeten zijn om iig je bovenverdieping voor 1 september wel bijna helemaal af te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Klusmus schreef:
24-06-2019 10:03
En hoe betaal je al die dingen? De overwaarde komt pas vrij als ons huis verkocht is.

Daar ga je nu eens over nadenken? :-o
JessMariano_1986 schreef:
24-06-2019 09:47

Voor je beeldvorming:
Maandag om 16 uur sleutel.
Alle vloeren er uit of beneden 5x geschuurd, alles opnieuw gewit en voorzien van eventueel kleur naar wens. Behang er af etc etc. Alles geschuurd en geverfd. Tussenmuur geplaatst en berging gecreëerd en die geïsoleerd.
Zaterdag om 10 uur stonden de meubels er met de verhuiswagen.
Indrukwekkend. Alleen moeten zij ook de elektriciteit vervangen, dus zit je met stucwerk wat dan weer een droogtijd heeft waardoor dat opknapwerk zoals verven zal gebeuren eens ze er al wonen.

@To: over het bekostigen zou ik mij niet te veel zorgen maken. Je huis zal al verkocht zijn eens de eerste facturen binnenkomen.
Heb je eigenlijk al een idee van de totaalprijs van jullie werken?
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
24-06-2019 10:06
Dit gaat nooit lukken.
Als jullie zelf niet kunnen werken in het huis of jullie het niet zien zitten om in een kluswoning te leven, zou ik zoeken naar een andere woonplaats.

Je aannemer is er nog niet geweest, dus ook geen offerte opgemaakt. Is hij een goede kennis? Want anders zal hij toch al werken opgenomen hebben in zijn planning en moet jij wachten.
Laatste aannemers waarmee ik contact had waren volgeboekt voor een half jaar tot twee jaar.

Die tuindeur kun je best laten doen door dezelfde firma die je glas vervangt, maar dan kunnen zij ten vroegste langskomen op 20 augustus. Zelfs als zij dezelfde dag opmeten en jouw akkoord krijgen, zal het duren tot eind oktober voor ze komen plaatsen.

En dan hou je nog geen rekening met de zaken die aan het licht komen eens je begint te breken.


Ik zeg niet dat we niet kunnen werken of niet in een kluswoning kunnen leven. En een andere woonplaats zoeken is een beetje gekke opmerking tegen iemand die net een koopcontract heeft getekend..

Met sarcasme is nog nooit iemand geholpen.

De aannemer heeft tijd, er staat een team klaar op 2 september en hij is geen kennis.

Dankjewel voor je inzicht in het glaswerk. Ik twijfelde al of de tuindeuren via dezelfde persoon gaan als het glas.
groenebroek schreef:
24-06-2019 10:10
Alleen de betonvloer die je beneden wilt laten storten heeft al een aantal weken droogtijd. Hou daarvoor iig maar 4 weken aan voordat het helemaal uitgehard is en optimaal belast kan worden.

Wat al eerder geschreven is, je moet dus iig gaan zorgen dat je je in de tussentijd in je huis kunt wonen en een plek hebt om de spullen die je nog niet in huis kwijt kunt, op kunt slaan.

Begin zelf gelijk met het strippen van de bovenverdieping.
Het zou wel mogelijk moeten zijn om iig je bovenverdieping voor 1 september wel bijna helemaal af te hebben.
Op elf dagen.
En dan zie je dat ze een steunmuur wilt verwijderen en de elektriciteit wilt vernieuwen.

Edit: @To: ik zie in je laatste opmerking dat de aannemer geen kennis is maar dat je meent dat hij zal met een team klaarstaat op 2 september. Ik hoop het voor jou, maar dan zijn de verschillen tussen onze landen groter dan ik dacht.

Andere woonplaats kan ook een caravan of woonunit in de tuin zijn.
anoniem_262747 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 10:19
17.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-06-2019 10:06
Maar dat zegt toch alles?

Klopt. Ik probeer alleen een beeld te krijgen hoe leefbaar de 1ste etage is op 1 oktober. En als ik meer inzicht krijg over planning en levertijden is dat ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
24-06-2019 10:10
Daar ga je nu eens over nadenken? :-o

Nee al eerder. Het gaat alleen allemaal heel snel en we veel te regelen en te bedenken hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven