In juli zonder vooraf te boeken op vakantie.

25-06-2019 07:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gaan dit jaar voor het eerst sinds lange tijd zonder de kinderen op vakantie met de auto. We twijfelen nog over Zuid Frankrijk of Spanje.
Wie heeft er ervaring in die periode en wat is leuker. Nu met internet moet er sowieso onder weg altijd wel plek te vinden zijn. Ik denk zelf dat je meer kan heb in Zuid Frankrijk..kleinere plaatsen niet zulke bulk bestemmingen (dan denk aan dorpjes en plaatsen in de bergen).
Maar eigenlijk ligt in Spanje mijn hart (ja sorry ik leer Spaans en vind het altijd leuk om ter plaatse te kletsen).

Dus heeft er iemand tips of ervaringen, welke plaatsjes of plaatsen ik moet zien.?
Kamperen of wat?
Wat Spanje betreft; San Sebastian en de rest van Baskenland :heart:
Net een stukje verder Picos de Europa.
Alle reacties Link kopieren
Als je de megatoeristische gebieden mijdt en bereid bent (af en toe) genoegen te nemen met wat minder populaire campings zonder zwembad bijvoorbeeld, dan denk ik dat het best kan hoor.

Op de bonnefooi reizen in het hoogseizoen kan heel succesvol zijn, als je maar bereid bent om ergens concessies te doen en niet teveel wilt plannen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij te spannend, ik vond de keren, dat ik echt moest zoeken naar ergens een slaapplek gewoon verre van lollig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Baskenland idd!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het wel vaker. Wel zetten we dan een app op de telefoon met alle campings (in Frankrijk). Tijdens de lunch zoeken we wat campings in het gebied waar we naartoe willen en dan bellen we even vooruit. Dit om te voorkomen dat je 5 campings af moet met kinderen achterin.

De enige keer dat het geen succes was, was aan de Kroatische kust. Hoewel zelfs dat uiteindelijk goed kwam, alleen kwamen we toen op een camping die heeeel duur was (vandaar dat er nog plek was waarschijnlijk).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-06-2019 10:23
Het lijkt mij te spannend, ik vond de keren, dat ik echt moest zoeken naar ergens een slaapplek gewoon verre van lollig.
Eens.

Ik zou wel van te voren al een globale route maken en dan vast campings of wat dan ook opzoeken en opslaan op Google maps.
Alle reacties Link kopieren
De keren dat wij dit deden zocht ik voor de eerste paar dagen wel iets en boekte het, om niet meteen a-relaxed en al op een rotplek te verblijven. Daarna boekten we meestal 1-2 dagen vooruit, en bij slecht weer namen we een hotel/appartementje/hostel.

Heerlijk juist die vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
25-06-2019 07:58
Wat Spanje betreft; San Sebastian en de rest van Baskenland :heart:
Net een stukje verder Picos de Europa.
Dit klinkt heel leuk...maar ik geloof dat je niet echt zon zeker bent aan de noord kust. Hoe liggen de prijzen daar trouwens. Ik heb altijd begrepen dat het in het noorden een stuk duurder is.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
25-06-2019 07:55
Kamperen of wat?
Oh sorry het gaat om hotel(letje)s
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
25-06-2019 19:08
Oh sorry het gaat om hotel(letje)s
Oh das wel weer anders dan met je eigen tentje op de bonnefooi gaan in het hoogseizoen. Ik geloof dat ik dat niet zou aandurven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven