Bagagedrager fiets

25-06-2019 14:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met bagagedragers die meer aankunnen dan de standaard 25 kilo? Mijn kind is nu 24 kilo en ik breng haar achterop de e-bike naar school (4 km) maar het piept en kraakt steeds meer, tot het punt waarop je denkt, hmm, houdt ie het nog?! Ik zie wel her en der bagagedragers die tot 35 kilo gaan, maar je fiets als totaal zal dat ook aan moeten kunnen toch??

(Zelf fietsen is alleen een optie op niet-bso dagen, bso zit nl niet op dezelfde locatie als school, en zelf laten fietsen van school naar bso is nog geen goed idee)
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Ik denk dit afhankelijk is van het merk van je fiets en van het gebruikte materiaal. En hoe het onderhoud is. Zie je al roestvlekken?

Mijn zoon weegt 30 kilo en kan nog prima achterop.
Die van mij woog ook rond de 25 kilo en die kon ik van de straat afrapen. Ik heb ook een elektrische fiets (een goed merk zonder gebreken) en daar was de verbinding bagagedrager naar het frame afgebroken (met kind achterop) . Het kan heel lang goed gaan maar op een gegeven moment is het klaar. Een kapotte bagagedrager met baterij er in, is een behoorlijke kostenpost om te maken.
Waarom neem je geen zadeltje op je frame? Heb je nog jarenlang plezier van.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
25-06-2019 15:05
Die van mij woog ook rond de 25 kilo en die kon ik van de straat afrapen. Ik heb ook een elektrische fiets (een goed merk zonder gebreken) en daar was de verbinding bagagedrager naar het frame afgebroken (met kind achterop) . Het kan heel lang goed gaan maar op een gegeven moment is het klaar. Een kapotte bagagedrager met baterij er in, is een behoorlijke kostenpost om te maken.
Waarom neem je geen zadeltje op je frame? Heb je nog jarenlang plezier van.
Ai, precies waar ik bang voor ben dit, wat zul je (en kind trouwens ook) geschrokken zijn toen...

Over een tijdje kan kind zelf van school naar bso fietsen, maar die weg is gevaarlijk en druk dus liever nu nog niet. Zo’n zadeltje, ik zal er eens naar kijken. Het leek me niet zo makkelijk fietsen, kind is vrij lang namelijk en ik had het idee dat ze dan voor mijn neus zat :)

Ik wilde het huidige zitje er wel maar alvast afhalen en gewoon een ruggesteuntje erop zetten, dat scheelt toch weer een paar kilo in de belasting.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Solivagant schreef:
25-06-2019 15:12
Ai, precies waar ik bang voor ben dit, wat zul je (en kind trouwens ook) geschrokken zijn toen...

Over een tijdje kan kind zelf van school naar bso fietsen, maar die weg is gevaarlijk en druk dus liever nu nog niet. Zo’n zadeltje, ik zal er eens naar kijken. Het leek me niet zo makkelijk fietsen, kind is vrij lang namelijk en ik had het idee dat ze dan voor mijn neus zat :)

Ik wilde het huidige zitje er wel maar alvast afhalen en gewoon een ruggesteuntje erop zetten, dat scheelt toch weer een paar kilo in de belasting.
Ik had eerst niets in de gaten, totdat de fiets zwaar trapte. Omstanders hadden zich over mijn kind ontfermt. Die had gelukkig wat blauwe plekken, maar het had ook anders kunnen aflopen. Daarna mocht er niemand meer achter op mijn fiets.
Alle reacties Link kopieren
He, de meeste fietsen kunnen tocht ook gewoon een volwassen persoon op de bagagedrager houden? Nog nooit over nagedacht dat daar een maximum aan gewicht aan zou zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
25-06-2019 16:06
Ik had eerst niets in de gaten, totdat de fiets zwaar trapte. Omstanders hadden zich over mijn kind ontfermt. Die had gelukkig wat blauwe plekken, maar het had ook anders kunnen aflopen. Daarna mocht er niemand meer achter op mijn fiets.
Nee, dat doe je dan nooit meer nee, pff...

Zadeltje zal hem niet worden trouwens, kind is te lang en zit dan voor mijn beeld. Is tot 6-7 jaar ongeveer.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
25-06-2019 17:32
He, de meeste fietsen kunnen tocht ook gewoon een volwassen persoon op de bagagedrager houden? Nog nooit over nagedacht dat daar een maximum aan gewicht aan zou zitten.
Ik heb inmiddels via wat gegoogle geleerd dat een bagagedrager is wat het woord zegt: bagage-drager. Geen persoon-drager. Je kunt best incidenteel iemand achterop hebben, maar structureel niet, daar zijn ze niet op gemaakt en je loopt het risico dat ie afbreekt. De meeste fietsen hebben er een tot 20-25 kg.

Best raar, in Nederland-fietsland eigenlijk.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Solivagant schreef:
25-06-2019 17:37
Ik heb inmiddels via wat gegoogle geleerd dat een bagagedrager is wat het woord zegt: bagage-drager. Geen persoon-drager. Je kunt best incidenteel iemand achterop hebben, maar structureel niet, daar zijn ze niet op gemaakt en je loopt het risico dat ie afbreekt. De meeste fietsen hebben er een tot 20-25 kg.

Best raar, in Nederland-fietsland eigenlijk.
Vroeger waren fietsen ook gewoon veel degelijker.... Mijn huidige fiets roest onder m'n reet weg :facepalm:
Hoe oud is kind in kwestie? 25 kg is toch al zes of zo?
Aanhangfiets of zo'n ding waarmee je fiets kind aan je eigen kan hangen?
COtweepuntnul schreef:
25-06-2019 20:48
Hoe oud is kind in kwestie? 25 kg is toch al zes of zo?
Mijn ienieminie 6,5 jarige weegt 18 kilo. En mijn net 4 jarige nichtje 22. Gewicht zegt weinig over leeftijd. ;-)
Ik zou ook voor zo'n aanhangfiets gaan dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook!
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/bobike-junior- ... 026081998/

Zoiets? Dit stoeltje bevestig je aan het frame onder je zadel, waardoor je bagagedrager niet wordt belast.
Lucifer2018 schreef:
25-06-2019 20:51
Mijn ienieminie 6,5 jarige weegt 18 kilo. En mijn net 4 jarige nichtje 22. Gewicht zegt weinig over leeftijd. ;-)
Nee weet ik, maar het is wel enige indicatie meestal. In de zin dat het geen tweejarige zal zijn ;-D

Maar of het kind 5 of 8 is maakt nogal uit, met 8 zou ik zeggen gewoon zelf fietsen.
http://fietsenmetkinderen.info/index.ph ... _cookies=1

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kind kan prima fietsen, maar gaat ook drie dagen naar de bso. De bso is twee km van school af. Fiets kan niet mee in de bso-auto, en bij school laten staan is ook niet handig voor de volgende dag. Een dag in de week gaat ze naar vader, die woont in een andere plaats en komt met de auto.

Een aanhangfiets lost dat niet op tenzij ik na werk eerst naar school ga fietsen en dan naar de bso. Ik heb er alleen van werk naar bso al ruim twintig km opzitten, dus zou dat niet bepaald mijn voorkeur hebben. Vandaar mijn vraag hoe het zit met sterkere bagagedragers, dat lijkt me het meest eenvoudig.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
avar schreef:
25-06-2019 21:02
https://www.bol.com/nl/p/bobike-junior- ... 026081998/

Zoiets? Dit stoeltje bevestig je aan het frame onder je zadel, waardoor je bagagedrager niet wordt belast.
Die kunnen jammer genoeg niet bij een e-bike waar de accu in de bagagedrager zit. Sowieso zijn stoeltjes met framebevestiging lastig, omdat de kabels van de accu naar de aandrijving langs het frame lopen en er bij mij weinig ruimte is tussen zadel en bagagedrager om de bevestiging tussen te krijgen.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Maar hoe oud is kind nou?
En een zitje op de stang?

https://www.fietsparadijs.com/tip-een-z ... buiszadel/

Afbeelding
Irritant trouwens dat de bso zo ver weg zit.

Maar dit probleem wordt toch alleen maar groter als zij groter wordt dan?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
25-06-2019 22:39
Irritant trouwens dat de bso zo ver weg zit.

Maar dit probleem wordt toch alleen maar groter als zij groter wordt dan?
Ze zal op een gegeven moment zelf van school naar de bso kunnen fietsen, alleen nu nog niet (groep 4). Het is een drukke weg, zeker om die tijd druk met pc hooft-tractoren die de kinderen van school naar huis brengen, en kind is nog te stuiterig om dat alleen te gaan doen. Als ze dat kan is het opgelost, maar tot die tijd... en dan kan ik het erop gokken, maar ik vertrouw het ding gewoon niet meer zo.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Zou een vouwfiets niet iets zijn? Als die achterin het BSO busje zou passen/mogen? Die zijn meestal best klein van formaat, dus een 8 jarige zou daar best op passen....
Alle reacties Link kopieren
Solivagant schreef:
25-06-2019 15:12
Ai, precies waar ik bang voor ben dit, wat zul je (en kind trouwens ook) geschrokken zijn toen...

Over een tijdje kan kind zelf van school naar bso fietsen, maar die weg is gevaarlijk en druk dus liever nu nog niet. Zo’n zadeltje, ik zal er eens naar kijken. Het leek me niet zo makkelijk fietsen, kind is vrij lang namelijk en ik had het idee dat ze dan voor mijn neus zat :)

Ik wilde het huidige zitje er wel maar alvast afhalen en gewoon een ruggesteuntje erop zetten, dat scheelt toch weer een paar kilo in de belasting.
Dat begint bij mijn kind wel een punt te worden, inderdaad.

Hoe gaat je kind van school naar de bso? Die van mij lopen met fiets aan de hand met de groep mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven