Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen, nieuwe baan die tegen valt en zwanger

25-06-2019 22:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar advies/ervaring in de volgende situatie.
2 jaar geleden was ik zwanger van mijn eerste zoontje. Tijdens mijn zwangerschap destijds werd bekend dat mij huidige baan waarschijnlijk te vervallen kwam ivm overname, hier werkte ik ruim 10 jaar met veel plezier op de financiële afdeling. Doordat e.e.a lang duurde met de reorganisatie had ik afgelopen december mijn laatste dag, waarna ik met een mooie regeling 4maanden betaald thuis kon zitten en ik 1mei officieel uit dienst was.
Tot zover helaas pindakaas qua baan en timing, maar daar kun je niks aan doen.
Omdat we graag twee kindjes wilden zijn we ook verder gegaan met opnieuw zwanger raken wat gelukt is.
Bij solliciteren na een nieuwe job was dit even een ‘dingetje’, ik ben van open en eerlijk dus ook bij eerste gesprek aangegeven. Bij bedrijf 1 niet geworden, sollicitatie twee wel, en kon per 1 mei beginnen. Super blij natuurlijk want best bijzonder dat ze de uitdaging met me aan gaan, terwijl 1 oktober ik al met verlof ga.

Nu mijn punt/vraag/dilemma.
Deze nieuwe baan valt me enorm tegen, kan de vinger niet precies plaatsen want het bedrijf ligt me wel maar vak technisch valt het me tegen, het is een ander soort functie die me zwaarder ligt en me toch minder interesse op wekt als ik gehoopt had. Wat is nu verstandig? Er zijn nog verschillende andere functies beschikbaar , niet wetende of dat het dan wel is.. maar als ik mij omgeving vraag dan zeggen ze allemaal, gewoon even uitzitten tot je verlof en daarna verder kijken.
Alleen mijn punt is dat ik het niet uit mijn hoofd kan zetten en ik het net zo goed niet netjes vind om na mijn verlof de handdoek in de ring te gooien.
Naast dat t niet eerlijk is, vallen de dagen me nu ook wat zwaarder om te gaan werken. Ook niet echt gunstig voor je zwangerschap.
Maargoed baan stop zetten is ook geen optie want dan krijg je geen ww.
Het is ook niet zo dat ik er mega veel stress van heb alleen krijg t niet uit mijn hoofd.
Zouden jullie dit aan de leidinggevende aangeven? Die overigens ook niks gevraagd hebben na de proeftijd, over hoe gaat..
Echt een bijzondere situatie natuurlijk, en mag blij zijn dat mijn zwangerschap tot zover hartstikke goed gaat, maar zou graag meer genieten in plaats van denken wat te doen...
Je zit er nu 2 maanden. Net je proeftijd uit.
Nog 3 maanden en dan begint je zwangerschapsverlof.

Is de baan vanwege zwangerschaps-breinblubber misschien zwaar?
Alle reacties Link kopieren
Als er nu diverse andere functies beschikbaar zijn, dan is dat ook nog wel zo na je verlof. Ik zou het voor nu dus gewoon doen, na je verlof eerst teruggaan en dan eens gaan praten over alternatieven. Want misschien wil je na je verlof wel een dagje minder werken en past dat beter bij een andere functie, of vind je na je verlof je draai wat beter (iets met horrormonen enzo).

Ik begrijp dat het bedrijf zelf je wel aanspreekt. En als zij jou graag willen houden zullen er heus dingen bespreekbaar zijn. En je hoeft niet te zeggen dat je dit niks vindt, je kunt ook gewoon aangeven dat je heel blij bent met je baan maar dat je functie X gezien hebt en dat je het gevoel hebt dat dat in je huidige situatie (dus na je verlof) beter bij je past.

Nouja, zoiets.

In elk geval zijn het nog maar drie maanden. Om in die drie maanden op een andere afdeling ingewerkt te worden en er daarna weer uit te gaan, ik denk niet dat ze dat erg op prijs gaan stellen.
Soms moet je gewoon een poosje blij zijn met wat je wel hebt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je zit vast ook niet lekker thuis als je weet dat je een baan moet gaan zoeken en geen recht hebt op WW.

Er is maar een iemand die aan zichzelf denkt en dat ben jij. Dus ik zou die baan niet opzeggen. Je bent eerlijk geweest over je zwangerschap en als je straks een andere baan vind dan is dat nou eenmaal zo.
Sowieso is de kans héél klein dat je nu nog een andere baan vindt.

Ik zou dus ook uitzweten en na je bevalling of tijdens je verlof verder uitkijken.
En kijken hoe het thuis loopt met 2 kinderen.


Je hangt - als je ontslag neemt - waarschijnlijk sowieso aan een maand opzeg vast.
Die 2 maanden extra kunnen er dan ook nog wel bij.
Zeker als je nog wat vakantie hebt gepland tijdens de zomer.
Ceylon schreef:
25-06-2019 22:42
Als er nu diverse andere functies beschikbaar zijn, dan is dat ook nog wel zo na je verlof. Ik zou het voor nu dus gewoon doen, na je verlof eerst teruggaan en dan eens gaan praten over alternatieven. Want misschien wil je na je verlof wel een dagje minder werken en past dat beter bij een andere functie, of vind je na je verlof je draai wat beter (iets met horrormonen enzo).

Ik begrijp dat het bedrijf zelf je wel aanspreekt. En als zij jou graag willen houden zullen er heus dingen bespreekbaar zijn. En je hoeft niet te zeggen dat je dit niks vindt, je kunt ook gewoon aangeven dat je heel blij bent met je baan maar dat je functie X gezien hebt en dat je het gevoel hebt dat dat in je huidige situatie (dus na je verlof) beter bij je past.

Nouja, zoiets.

In elk geval zijn het nog maar drie maanden. Om in die drie maanden op een andere afdeling ingewerkt te worden en er daarna weer uit te gaan, ik denk niet dat ze dat erg op prijs gaan stellen.
Soms moet je gewoon een poosje blij zijn met wat je wel hebt.
+1
Alle reacties Link kopieren
Is het ook niet gewoon omdat je vier maanden thuis hebt gezeten met alle vrijheid en het nu tegenvalt om weer te werken? Ik zou je mindset veranderen, wat is nou drie maanden? Dat jij het niet uit je hoofd krijgt is een keuze, dus aan jou de keuze om in dit gevoel te blijven hangen of er gewoon wat van te maken en te beseffen dat het om drie maanden gaat en je daarna altijd nog kunt kijken.
Laat het idee los dat je ze iets verschuldigd bent omdat ze he zwanger hebben aangenomen. Kennelijk waren de andere kandidaten ongeschikt, anders was je het niet geworden. Ik zou nu geen overhaaste beslissingen nemen en idd doorwerken tot je verlof, want het zou iid zo maar kunnen dat het je zwaarder valt door je zwangerschap. Maar sls je na je verlof nog steeds het gevoel hebt dat t t niet is, voel je dan niet schuldig om op te zeggen. Als ze van jou afwillen, doen ze dat ook op het moment dat t hun uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Vraag en preventief gesprek aan met de bedrijfsarts en bespreek het eerst daar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-06-2019 08:15
Vraag en preventief gesprek aan met de bedrijfsarts en bespreek het eerst daar.
Ik zou beginnen bij de leidinggevende. Kennelijk is er nog helemaal geen gesprek geweest over hoe het gaat. Misschien kunnen er best dingen anders.
Lieve TO, kom je nog terug?
Alle reacties Link kopieren
Oke thanks! Jullie hebben mij even t inzicht gegeven wat ik even ‘kwijt’ was

Ik blijf dit inderdaad gewoon even volhouden en ga zeker een knopje omzetten. Want het is zo eind september en al helemaal met de vakantie die ik ook nog heb.

En daarna of mogelijk tijdens een evaluatie gesprek kan ik altijd aangeven dat t nog niet helemaal valt zoals ik gehoopt had, maar dat het ook door de omstandigheden dat kan komen. En het recht om daarna verder te kijken heb ik altijd. Ze hebben uiteindelijk ook niks aan een niet gemotiveerde medewerker. Wij als vrouw hebben nou eenmaal de functie om wondertjes ter wereld te mogen brengen.
Al blijft t natuurlijk niet relax, dat net nu na zoveel mooie jaren werken bij een pracht bedrijf de afdeling is komen te vervallen, dan was het echt heel anders geweest.
Maarja ik ben altijd overtuigd dat stilstaan, achteruitgaan is in je carrière, dus moet ik nu ook gewoon heel eventjes doorbijten en dit uiteindelijk dit tot een goede ervaring, van wat niet meer qua werk kan leiden of dat t toch nog omslaat. Al denk ik dat je intuïtie vaak wel goed zit.
Afijn bedankt alle!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven