Bagagedrager fiets

25-06-2019 14:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met bagagedragers die meer aankunnen dan de standaard 25 kilo? Mijn kind is nu 24 kilo en ik breng haar achterop de e-bike naar school (4 km) maar het piept en kraakt steeds meer, tot het punt waarop je denkt, hmm, houdt ie het nog?! Ik zie wel her en der bagagedragers die tot 35 kilo gaan, maar je fiets als totaal zal dat ook aan moeten kunnen toch??

(Zelf fietsen is alleen een optie op niet-bso dagen, bso zit nl niet op dezelfde locatie als school, en zelf laten fietsen van school naar bso is nog geen goed idee)
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Solivagant schreef:
25-06-2019 22:18
Kind kan prima fietsen, maar gaat ook drie dagen naar de bso. De bso is twee km van school af. Fiets kan niet mee in de bso-auto, en bij school laten staan is ook niet handig voor de volgende dag. Een dag in de week gaat ze naar vader, die woont in een andere plaats en komt met de auto.

Een aanhangfiets lost dat niet op tenzij ik na werk eerst naar school ga fietsen en dan naar de bso. Ik heb er alleen van werk naar bso al ruim twintig km opzitten, dus zou dat niet bepaald mijn voorkeur hebben. Vandaar mijn vraag hoe het zit met sterkere bagagedragers, dat lijkt me het meest eenvoudig.
Ik zie regelmatig mensen met een lege aanhangfiets fietsen, dus terug naar school hoeft niet per se.

Eerst een stukje met lege aanhangfiets, dan op een stuk waar de route school-werk overlapt met de route werk-bso de aanhangfiets parkeren zodat je het gewicht kwijt bent, en op de terugweg weer oppikken.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
26-06-2019 10:45
Dat begint bij mijn kind wel een punt te worden, inderdaad.

Hoe gaat je kind van school naar de bso? Die van mij lopen met fiets aan de hand met de groep mee.
Ze worden hier met de auto opgehaald, van twee verschillende scholen.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
26-06-2019 10:50
Ik zie regelmatig mensen met een lege aanhangfiets fietsen, dus terug naar school hoeft niet per se.

Eerst een stukje met lege aanhangfiets, dan op een stuk waar de route school-werk overlapt met de route werk-bso de aanhangfiets parkeren zodat je het gewicht kwijt bent, en op de terugweg weer oppikken.
Die overlappen niet, handig hè... :D
En parkeren, ik zal eens opletten of er ergens een handig punt zou zijn, maar het is vooral bos, dus er schiet me niet meteen iets te binnen.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Maar ervaringen met een zwaardere bagagedrager zijn hier niet te vinden geloof ik, haha!
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Solivagant schreef:
26-06-2019 11:01
Maar ervaringen met een zwaardere bagagedrager zijn hier niet te vinden geloof ik, haha!
Volgens mij bestaan die ook niet echt... dat is het probleem vermoed ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
26-06-2019 12:26
Volgens mij bestaan die ook niet echt... dat is het probleem vermoed ik ;-)
Ze zijn er wel, maar het schijnt ook weer te maken te hebben met je fiets zelf. Ik kom er niet echt aan uit. Fietsenmakers zijn er niet erg enthousiast over iig, heb er een paar gevraagd maar die zeggen dat je frame niet sterk genoeg is. Waarom die dragers er dan zijn, wisten ze me ook niet te vertellen :bonk:
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven