Entertainment alle pijlers

Pentatonix. Of: pretentieuze prutmuziek, ga toch weg.

25-06-2019 21:36 141 berichten
Ja, ik snap dus daadwerkelijk niet wat mensen daar aan vinden. Wat een nare, geldbeluste, emotieloze rotmuziek.

Ben ik de enige? Wat vinden jullie eigenlijk pretentieuze meuk. Slechte teksten vol neppoezie, tureluurse arrangementen of zangers die er allemaal veel te moeilijk over doen?

Het is weer om je te ergeren, zullen we maar zeggen.
Ik ben geen fan van Pentatonix, maar het staat nou ook weer niet erg hoog in mijn kutmuziekklassement. Wat daar wel staat:

1. Coldplay
2. Kensingstom
3. Blof (uit te spreken met een o als in 'stom', dan klinkt het precies goed kotserig)
4. Marco Borsato
Ik had nog nooit van Pentatonix gehoord dus even geyoutubed, maar wat ontzettend goed zeg!
Hoe kun je dit nu pretentieus noemen?
Dat vind ik juist van mensen die helemaal niks kunnen maar dat wel met een groot ego brengen, zoals die sneue rappers als lil kleine, ronnie flex en die ene griet van ‘op me money’ - echt tenenkrommend.
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2019 08:57
Ik ben geen fan van Pentatonix, maar het staat nou ook weer niet erg hoog in mijn kutmuziekklassement. Wat daar wel staat:

1. Coldplay
2. Kensingstom
3. Blof (uit te spreken met een o als in 'stom', dan klinkt het precies goed kotserig)
4. Marco Borsato

+Hazes.
Star² schreef:
26-06-2019 09:14
+Hazes.
Die vind ik nog wel te doen tijdens het bierdrinken.
Bob Dylan!
Met zijn irritante zeikzeurstem.
Pentatonix vind ik best te pruimen, al luister ik er liever naar dan dat ik er naar kijk (vind het geheel altijd een beetje emotieloos/robotachtig overkomen).

In het kader van vloeken in de kerk:
  • Michael Jackson kan mij absoluut niet bekoren. Ik vind het geen mooie stem en geen mooie muziek.
  • De Snollebollekes. Zijn hier in de omgeving groot favoriet, maar ik steek nog liever rotjes in m'n oren.
  • Miss Montreal . Geen fan van haar stemgeluid.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2019 09:21
Die vind ik nog wel te doen tijdens het bierdrinken.
en dat is precies zijn plek,
ik vind mensen die nu lopen te verkondigen hoe Geweldig Hazes wel niet was, meestal eikels.
Maar aan eind van de avond, net voor het licht aangaat, is het heerlijk meeblèren
Alle reacties Link kopieren
Ik had het nog nooit gehoord, maar het is gewoon een coverbandje dat goed kan zingen maar verder weinig creatiefs of vernieuwends brengt. Pretentieus vind ik ze niet, wel te pompeus naar mijn smaak.

Pretentieuze kutmuziek vind ik de 'kijk-eens-hoeveel-thema's-we-in-één-liedje-kunnen-proppen' Bohemian Rhapsody, bleh. Maar gezien hun vaste koppositie in de top 2000 ben ik daar redelijk alleen in. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Kensington is zooo overrated. Hallelujah van Jeff Buckley is mijn versie.
Ik ben gek op Hazes, maar ik ben met hem opgegroeid en ik kom uit het milieu. Rijke mensen die van Hazes houden maar alleen De Vlieger half kunnen meezingen zijn natuurlijk dikke neppers.
badmuts111 schreef:
26-06-2019 07:51
Van canto?
Yup die bedoelde ik, thanks!
Betty_Slocombe schreef:
26-06-2019 11:43
Ik ben gek op Hazes, maar ik ben met hem opgegroeid en ik kom uit het milieu. Rijke mensen die van Hazes houden maar alleen De Vlieger half kunnen meezingen zijn natuurlijk dikke neppers.
Dit vind ik dan weer een vrij pretentieuze opmerking hoor... :sarcastic:
Star² schreef:
26-06-2019 08:07
:sick:

Afbeelding
Jij bent het eens met mijn wederhelft😆
Ik vind het wel mooi
laatbloeiertje schreef:
26-06-2019 08:09
Pretentieus vind ik het nu ook weer niet, maar wel behoorlijk glad en gepolijst, ja. Maar goed, ik houd juist van Led Zeppelin en Deep Purple en dit is zowat de omgekeerde wereld.

Wel kan ik me er aan ergeren dat zo’n gladde artiesten menen dat Halleluja gemaakt is voor lange Whitney Houston uithalen. Het gaat zijn boodschap voorbij en al het moois wordt er uitgehaald. 😭
Volledig! Ga dan gewoon voor een of ander gospelliedje ipv Leonard Cohen’s meesterwerk te verk*tten.
De enige die het wél prachtig heeft vertolkt is helaas heel jong overleden😢 https://youtu.be/y8AWFf7EAc4
Star² schreef:
26-06-2019 09:14
+Hazes.
:kneel: :kneel: :kneel:

Dat gedweep met die kerel, vind het helemaal niks. (Dat was al vér voordat ik in de regio 010 kwam te wonen)
Zn kinderen vind ik ook prima materiaal voor op dit lijstje.
PlayingTheAngel schreef:
26-06-2019 11:14
Kensington is zooo overrated. Hallelujah van Jeff Buckley is mijn versie.
Moet ik nu Amen of Hallelujah zeggen, maar volledig mee eens!
Betty_Slocombe schreef:
26-06-2019 11:43
Ik ben gek op Hazes, maar ik ben met hem opgegroeid en ik kom uit het milieu. Rijke mensen die van Hazes houden maar alleen De Vlieger half kunnen meezingen zijn natuurlijk dikke neppers.
Was Wim-Lex niet vroeger fan? Of vergis ik me nou???
Roffatientje schreef:
26-06-2019 13:07
Was Wim-Lex niet vroeger fan? Of vergis ik me nou???

Past wel bij het eerder door LV genoemde biertje.
Taralina schreef:
26-06-2019 09:10
Ik had nog nooit van Pentatonix gehoord dus even geyoutubed, maar wat ontzettend goed zeg!
Hoe kun je dit nu pretentieus noemen?
Dat vind ik juist van mensen die helemaal niks kunnen maar dat wel met een groot ego brengen, zoals die sneue rappers als lil kleine, ronnie flex en die ene griet van ‘op me money’ - echt tenenkrommend.

Het is volledig gladgestreken met autotune. Zonder zou het echt niet zo goed klinken.

Als je het mooi vindt, dan heb je nog te weinig muziek gehoord i.m.o.
PapierVampier schreef:
26-06-2019 09:35
Pentatonix vind ik best te pruimen, al luister ik er liever naar dan dat ik er naar kijk (vind het geheel altijd een beetje emotieloos/robotachtig overkomen).

In het kader van vloeken in de kerk:
  • Michael Jackson kan mij absoluut niet bekoren. Ik vind het geen mooie stem en geen mooie muziek.
  • De Snollebollekes. Zijn hier in de omgeving groot favoriet, maar ik steek nog liever rotjes in m'n oren.
  • Miss Montreal . Geen fan van haar stemgeluid.
:high5:

En nummer 1 van je lijst walg ik nu al helemaal van, sinds ik ‘leaving Neverland’ heb gezien. Ik denk de hele tijd aan hoe hij kleine jongetjes anaal wilde verkrachten. Echt gruwelijk!
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 13:12
14.22% gewijzigd
Poppy_del_Rio schreef:
25-06-2019 21:49
Radiohead, Smashing Pumpkins, ook pretentieus in mijn ogen.
Nog niet alles gelezen, maar hier moest ik al even op reageren.

Radiohead kan ik ergens nog begrijpen, maar Smashing Pumpkins?? Dat is toch gewoon vrij pretentieloos raggen? (Zeker hun vroegere werk).
Ariana Grande.

En U2 sinds Bono met al dat heal the world gekwijl begon.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2019 08:57
Ik ben geen fan van Pentatonix, maar het staat nou ook weer niet erg hoog in mijn kutmuziekklassement. Wat daar wel staat:

1. Coldplay
2. Kensingstom
3. Blof (uit te spreken met een o als in 'stom', dan klinkt het precies goed kotserig)
4. Marco Borsato
Haha, precies dit inderdaad. Pentatonix kende ik ook nog niet, nu weet ik dat dit opzoeken verspilde moeite is.

En, oh ja, nog een bijdrage: van Dik Hout. En is U2 al voorbij gekomen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Merkwaardig topic, vreemd gebruik van de classificatie pretentieus af en toe.
Ik snap dat mensen Pentatonix glad of nep ofzo kunnen vinden (ben er geen fan van ofzo, maar vind het wel knap en leuk om te zien/horen), maar bij pretentieus denk ik toch aan andere dingen. Zoals Frank Zappa of Captain Beefheart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven