Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
25-06-2019 08:36
Dag mods, wil je de sekspijler voor mij verbergen?
Beste MokThee,

De pijler is geblokkeerd.

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Toegestaan in Nederland: stenen gooien naar demonstranten' is verwijderd i.v.m. discriminatie en provoceren.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
25-06-2019 09:33
Hoi Mods,

Ik heb deze vraag in mei gesteld, maar nog geen antwoord gekregen. Zou het toch fijn vinden dat hier op de een of andere manier wat aan te doen is. Openbaar kan ik mensen gewoon staffen, maar zoals ik het nu zie kan ik met ongewenste mensen in mijn inbox niets.

Groetjes MG
Beste MeredithGrey,

We hebben hier nog geen andere oplossing voor, voor nu kun je de berichten verwijderen zodat ze uit je inbox zijn. Als je echt last hebt van een bepaalde forummer die jou berichten blijft sturen, zou je een mail met screenshots kunnen sturen naar forum@viva.nl. Dan gaan we kijken of we met deze specifieke forummer iets kunnen doen. Voor nu moet het dus even zo.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,

In het topic 'Toegestaan in Nederland: stenen gooien naar demonstranten' werden teveel provocerende en racisistiche opmerkingen geplaatst. Dit is de reden waarom wij hebben besloten het hele topic te verwijderen. Voor vragen over het beleid kunnen jullie mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
'Toegestaan in Nederland: stenen gooien naar demonstranten'

Beste moderator, Ik zocht bovenstaand topic en zie hier dat het gesloten of verwijderd is. Gisteren heb ik de discussie een beetje gevolgd én er ook gereageerd. Ik heb de andere pagina's niet gelezen maar ik vond het wel een goede discussie. Want het gebeurt steeds vaker dat politie, demonstranten en verslaggevers met stenen bekogeld worden. Wat toch een misdaad is vind ik. Ik had graag nog even bij gelezen.

Is het topic nou helemaal verwijderd of is het toch nog ergens bij te lezen?

Had u dan niet beter alleen de racistische opmerkingen kunnen verwijderen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
25-06-2019 13:58
Had u dan niet beter alleen de racistische opmerkingen kunnen verwijderen?
Dat lijkt me niet zo handig. Ten eerste begint het hele gedoe dan weer van voor af aan en ten tweede hebben de mods er dan weer een dagtaak aan om de boel een beetje in het gareel te houden.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen juloie dit topic verwijderen.

actueel/zou-je-als-anti-vaxxers-naar-ee ... #p30089436

Blijkbaar heb ik het niet duidelijk opgeschreven en komen er alleen onzin-reacties op. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
06-06-2019 10:43
Beste forummers,

Wanneer je geen cookies accepteert is het forum werkbaar. Je ziet inderdaad geen avatars en plaatjes, maar de tekst is gewoon leesbaar. In Sanoma's ogen is het forum dan functionerend. Hier kan je inderdaad anders over denken. Daarom zal ik ook gaan uitzoeken of we dit aan kunnen passen en of het bijvoorbeeld mogelijk is om het zien van avatars en plaatjes los te halen van de commerciële cookies. Hier zal wel even wat tijd overheen gaan, het is best ingewikkelde kost en dit moet juridisch moet ook kloppen.

Meer informatie vind je hier: https://www.sanoma.nl/privacy-en-cookiebeleid/ en hier https://www.sanoma.nl/cookie-overzicht/
Mocht je vragen hebben kun je bellen met de Sanoma klantenservice via 088-5500250 of mailen naar cookies@sanoma.com.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Hallo CM,

Heb je hier misschien al een update van?

Zarah
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
25-06-2019 14:21
Hallo CM,

Heb je hier misschien al een update van?

Zarah
Beste Zarah,

Nee sorry, ik ben er nog mee bezig. Zodra er meer bekend is laat ik het meteen weten!

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
25-06-2019 14:18
Van mij mogen juloie dit topic verwijderen.

actueel/zou-je-als-anti-vaxxers-naar-ee ... #p30089436

Blijkbaar heb ik het niet duidelijk opgeschreven en komen er alleen onzin-reacties op. :facepalm:
Beste bedjeindezon,

Ik heb jou een mail gestuurd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
25-06-2019 13:58
'Toegestaan in Nederland: stenen gooien naar demonstranten'

Beste moderator, Ik zocht bovenstaand topic en zie hier dat het gesloten of verwijderd is. Gisteren heb ik de discussie een beetje gevolgd én er ook gereageerd. Ik heb de andere pagina's niet gelezen maar ik vond het wel een goede discussie. Want het gebeurt steeds vaker dat politie, demonstranten en verslaggevers met stenen bekogeld worden. Wat toch een misdaad is vind ik. Ik had graag nog even bij gelezen.

Is het topic nou helemaal verwijderd of is het toch nog ergens bij te lezen?

Had u dan niet beter alleen de racistische opmerkingen kunnen verwijderen?


:?:

Ik herhaal mijn vragen nog maar een keer. Natuurlijk is racisme of discriminatie fout en hoort verwijderd te worden. Maar waarom een heel topic? U hield het toch in de gaten en tot gisteren was er geen reden om het te verwijderen.

Ik zag gisteravond wel iemand vragen om een slotje op het topic te gooien terwijl de discussie nog gaande was. En dat had toen niets met discriminatie te maken. Vanmiddag las ik dat het topic verwijderd is. Dit doet me denken aan een topic dat vorig jaar ook gesloten of verwijderd werd nadat één forumster vroeg om er een slotje op te doen omdat zij vond dat er een slotje op kon. Ook toen was de discussie nog gaande. En die forumster was toen geen deelneemster meer in die discussie. Het lijkt wel alsof bepaalde dingen niet teveel onder de aandacht mogen komen.

Kan ik de laatste pagina's nog ergens vinden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Wie wil even meekijken: zaadonderzoek uitslag" is verwijderd i.v.m. medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
25-06-2019 23:15
:?:

Ik herhaal mijn vragen nog maar een keer. Natuurlijk is racisme of discriminatie fout en hoort verwijderd te worden. Maar waarom een heel topic? U hield het toch in de gaten en tot gisteren was er geen reden om het te verwijderen.

Ik zag gisteravond wel iemand vragen om een slotje op het topic te gooien terwijl de discussie nog gaande was. En dat had toen niets met discriminatie te maken. Vanmiddag las ik dat het topic verwijderd is. Dit doet me denken aan een topic dat vorig jaar ook gesloten of verwijderd werd nadat één forumster vroeg om er een slotje op te doen omdat zij vond dat er een slotje op kon. Ook toen was de discussie nog gaande. En die forumster was toen geen deelneemster meer in die discussie. Het lijkt wel alsof bepaalde dingen niet teveel onder de aandacht mogen komen.

Kan ik de laatste pagina's nog ergens vinden?
Beste Missie_m,

Het topic is verwijderd, de laatste pagina's zijn dus ook niet meer terug te lezen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Verlangens naar een vrouw" is verwijderd i.v.m. hengelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "borstkanker" is verwijderd i.v.m. verzoek om diagnose / medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
25-06-2019 11:16
Beste Forummers,

In het topic 'Toegestaan in Nederland: stenen gooien naar demonstranten' werden teveel provocerende en racisistiche opmerkingen geplaatst. Dit is de reden waarom wij hebben besloten het hele topic te verwijderen. Voor vragen over het beleid kunnen jullie mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Beste Moderator,

Is het mogelijk om hierover van gedachten te wisselen? Eventueel via de PM? Ik vind de beschuldiging van discriminatie en racisme erg ver gaan. Dat heb ik m.i. ook niet gedaan. Erg jammer ook dat het topic weg is.

Bvd en groet,
Bombus
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
27-06-2019 06:47
Beste Moderator,

Is het mogelijk om hierover van gedachten te wisselen? Eventueel via de PM? Ik vind de beschuldiging van discriminatie en racisme erg ver gaan. Dat heb ik m.i. ook niet gedaan. Erg jammer ook dat het topic weg is.

Bvd en groet,
Bombus
Beste Bombus-Sylvarum,

Zoals al eerder vermeld is, kan je ons hier een mail over sturen! Je kan mailen naar forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Gekneusde voet' is verwijderd i.v.m. vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mods,

ik had het topic al aangepast. Vragen naar ervaringen is niet hetzelfde als vragen om medisch advies.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
27-06-2019 10:44
Mods,

ik had het topic al aangepast. Vragen naar ervaringen is niet hetzelfde als vragen om medisch advies.
Beste safrat,

Deze aanpassing had ik niet gezien? Ik las jouw OP en daarin stond dat jij vroeg of de zwelling af zou nemen omdat jij op dit moment bepaalde schoenen niet meer aankon. Voor dit soort vragen raden wij je toch aan om contact op te nemen met een huisarts.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
27-06-2019 11:15
Beste safrat,

Deze aanpassing had ik niet gezien? Ik las jouw OP en daarin stond dat jij vroeg of de zwelling af zou nemen omdat jij op dit moment bepaalde schoenen niet meer aankon. Voor dit soort vragen raden wij je toch aan om contact op te nemen met een huisarts.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Maar laatst was het dat dit soort vragen wel mogen, als het antwoord maar over eigen ervaringen gaat toch?
ModeratorViva schreef:
27-06-2019 11:15
Beste safrat,

Deze aanpassing had ik niet gezien? Ik las jouw OP en daarin stond dat jij vroeg of de zwelling af zou nemen omdat jij op dit moment bepaalde schoenen niet meer aankon. Voor dit soort vragen raden wij je toch aan om contact op te nemen met een huisarts.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dat klopt, maar ik heb dat later aangepast omdat iemand mij wees op het vragen van medisch advies en ik geen waarschuwing wilde riskeren. Ik heb al een mail gestuurd met uitleg, omdat ik geen discussie wilde opstarten in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
27-06-2019 11:18
Maar laatst was het dat dit soort vragen wel mogen, als het antwoord maar over eigen ervaringen gaat toch?
Beste Orișa,

Als er duidelijk naar voren komt dat er gevraagd wordt naar ervaring is dit ook geen probleem. In dit topic was dit niet duidelijk.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
27-06-2019 06:47
Beste Moderator,

Is het mogelijk om hierover van gedachten te wisselen? Eventueel via de PM? Ik vind de beschuldiging van discriminatie en racisme erg ver gaan. Dat heb ik m.i. ook niet gedaan. Erg jammer ook dat het topic weg is.

Bvd en groet,
Bombus
:arrow:

ModeratorViva schreef:
27-06-2019 10:06
Beste Bombus-Sylvarum,

Zoals al eerder vermeld is, kan je ons hier een mail over sturen! Je kan mailen naar forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
:arrow:

Beste Moderator, De vraag van Bombus-Sylvarum kan ik goed begrijpen en is soms echt nodig. Want hij/zij word openlijk weggezet als racist, kan zijn zegje niet doen vanwege die ban, en zoals ik gisteren vernam was hij/zij niet eens in de discussie aanwezig toen u onverwachts overging tot het verwijderen van het topic, maar om het een of ander recht te zetten moet hij eerst die ban uitzitten en dan pas kan hij/zij alleen gebruik maken van het 'achterkamertje'.
Kan er een topic komen waar men zulke onduidelijkheden met u kan bespreken?

LOEP ME MAAR aub.
ModeratorViva schreef:
27-06-2019 11:27
Beste Orișa,

Als er duidelijk naar voren komt dat er gevraagd wordt naar ervaring is dit ook geen probleem. In dit topic was dit niet duidelijk.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Bedankt voor het antwoord. Ik snap er niets meer van :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven