Entertainment alle pijlers

Pentatonix. Of: pretentieuze prutmuziek, ga toch weg.

25-06-2019 21:36 141 berichten
Ja, ik snap dus daadwerkelijk niet wat mensen daar aan vinden. Wat een nare, geldbeluste, emotieloze rotmuziek.

Ben ik de enige? Wat vinden jullie eigenlijk pretentieuze meuk. Slechte teksten vol neppoezie, tureluurse arrangementen of zangers die er allemaal veel te moeilijk over doen?

Het is weer om je te ergeren, zullen we maar zeggen.
Of van die conceptalbums van bijvoorbeeld Dream Theater of Pain of Salvation (Be). Dat is vrij pretentieus, omdat die een hele filosofische trilogie in een album willen gieten. En dan denk ik, als ik een verhaal wil dan lees ik wel een boek.
RégineFilange schreef:
26-06-2019 13:11
Nog niet alles gelezen, maar hier moest ik al even op reageren.

Radiohead kan ik ergens nog begrijpen, maar Smashing Pumpkins?? Dat is toch gewoon vrij pretentieloos raggen? (Zeker hun vroegere werk).
Met Radiohead bedoelde ik eigenlijk Coldplay :facepalm:

Over de Pumpkins: ken je dat album Machina/The Machines of God? Het oudere werk is inderdaad nog wel te doen (behalve dan die stem van Billy Corgan :) )
Roffatientje schreef:
26-06-2019 13:10
:high5:

En nummer 1 van je lijst walg ik nu al helemaal van, sinds ik ‘leaving Neverland’ heb gezien. Ik denk de hele tijd aan hoe hij kleine jongetjes anaal wilde verkrachten. Echt gruwelijk!
Ik heb 'm (nog) niet gekeken en weet ook niet zeker of ik dat wel wil (lijkt me nogal intens). Zijn muziek kan me niet bekoren, zijn persoon toen hij in leven was ook niet en ik denk ook niet dat die documentaire daar iets aan zal veranderen.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
26-06-2019 13:23
Of van die conceptalbums van bijvoorbeeld Dream Theater of Pain of Salvation (Be). Dat is vrij pretentieus, omdat die een hele filosofische trilogie in een album willen gieten. En dan denk ik, als ik een verhaal wil dan lees ik wel een boek.
Ja inderdaad. De omschrijving van deze muziek (symfonische prog rock o.i.d.) is alleen al pretentieus. Ik twijfel dan tussen een zenuwachtige lachkick en het vermoeden van bloedende oren. Dat heb ik trouwens ook bij experimentele jazz.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Hobbelster schreef:
26-06-2019 12:58
Dit vind ik dan weer een vrij pretentieuze opmerking hoor... :sarcastic:
Gelukkig was het een grapje.
Chienandalou schreef:
26-06-2019 13:44
Ja inderdaad. De omschrijving van deze muziek (symfonische prog rock o.i.d.) is alleen al pretentieus. Ik twijfel dan tussen een zenuwachtige lachkick en het vermoeden van bloedende oren. Dat heb ik trouwens ook bij experimentele jazz.

Oh ik ben best van de progrock :D Maar dan wel de (meer) instrumentale. Ik luister toch uberhaupt al weinig naar teksten, laat staan als het een hele roman is.
RégineFilange schreef:
26-06-2019 13:22
Ik snap dat mensen Pentatonix glad of nep ofzo kunnen vinden (ben er geen fan van ofzo, maar vind het wel knap en leuk om te zien/horen), maar bij pretentieus denk ik toch aan andere dingen. Zoals Frank Zappa of Captain Beefheart.
Zappa heeft heel veel heel simpele recht-toe, recht-aan-muziek gemaakt. Er zijn veel pretentieuze albums, maar Sheik Yerbouti is echt heel gewone rockmuziek, maar dan anders.
Pretentieus vind ik hun houding eerder, misschien had ik het beter moeten formuleren. Ze kijken telkens alsof ze iets ongelooflijk intelligents zingen, zelfs wanneer ze "parapapampam" zingen in the little drummer boy. Dat is echt lachwekkend om te zien, mensen die zichzelf zo serieus nemen. Dat vind ik pretentieus.
RégineFilange schreef:
26-06-2019 13:23
Of van die conceptalbums van bijvoorbeeld Dream Theater of Pain of Salvation (Be). Dat is vrij pretentieus, omdat die een hele filosofische trilogie in een album willen gieten. En dan denk ik, als ik een verhaal wil dan lees ik wel een boek.
Dream Theater heeft een conceptalbum dat ik graag luister (Scenes from a memory), maar de albums erna heb ik gekocht, een keer geluisterd en in de kast gezet. Ik snap het niet meer. Ik koop nu ook niks meer van me. Ik luister gewoon naar Pull me under, dat snap ik tenminste.
En als je weleens interviews met ze leest dan zijn zij inderdaad ook pretentieus. Ze nemen zichzelf ongelooflijk serieus vaak.
PapierVampier schreef:
26-06-2019 13:37
Ik heb 'm (nog) niet gekeken en weet ook niet zeker of ik dat wel wil (lijkt me nogal intens). Zijn muziek kan me niet bekoren, zijn persoon toen hij in leven was ook niet en ik denk ook niet dat die documentaire daar iets aan zal veranderen.
Ik vond het ook altijd al een griezel. Dat beeld is door de docu nog (veel) intenser geworden, zeker nu ik zelf ook moeder ben en mijn kinderen ook zo zouden kunnen worden benaderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit Michael Jackson fan geweest, man ook niet, maar wij kunnen alleen maar medelijden met die man hebben. Die heeft toch echt een rotleven gehad, vanaf zijn kleutertijd uitgebuit.

Zoon vindt hem fantastisch, maar dan vooral om de dansbewegingen. Zoon moonwalkt en tapt, eerst afkijken van youtube en nu dansles. Helemaal happy als hij danst.

https://www.instagram.com/p/BgSibllghuC ... atch_again
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Betty, wat een verschrikkelijk bandje in je OP.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
26-06-2019 08:00
Niks meer aan toe te voegen.
:high5:

Na al die jaren ga ik je steeds leuker vinden :flirting:
Frankly my dear, I don"t give a damn
ViezeHond schreef:
26-06-2019 21:05
Betty, wat een verschrikkelijk bandje in je OP.
Ja, ik ben ook verbaasd dat niet iedereen ze haat. Hoe ze kijken terwijl ze playbacken maakt me al onpasselijk.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
26-06-2019 11:14
Halleluja van Jeff Buckley is mijn versie.
En die van mij! :heart:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
calvijn1 schreef:
26-06-2019 21:42
:high5:

Na al die jaren ga ik je steeds leuker vinden :flirting:

Engerd :smooch:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
26-06-2019 21:55
Ja, ik ben ook verbaasd dat niet iedereen ze haat. Hoe ze kijken terwijl ze playbacken maakt me al onpasselijk.
Je wil die koppen toch gewoon afraggen met een honkbalknuppel.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ayreon, mijn man is er gek op, ik word er gek van :-D Zo druk en net als Dream Theater probeert hij een verhaal (nogal wazige en warrige verhalen meestal) te vertellen.
Echt, die Arjen Lucassen begint met een schoon stuk papier en strooit daar willekeurig wat noten op, geeft de bladmuziek aan iedereen en zegt: begin maar te spelen en kijken wie het eerst bij het eind is.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
27-06-2019 11:43
Je wil die koppen toch gewoon afraggen met een honkbalknuppel.

Hahaha, ik vind je nog mild. ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
27-06-2019 11:58
Ayreon, mijn man is er gek op, ik word er gek van :-D Zo druk en net als Dream Theater probeert hij een verhaal (nogal wazige en warrige verhalen meestal) te vertellen.
Echt, die Arjen Lucassen begint met een schoon stuk papier en strooit daar willekeurig wat noten op, geeft de bladmuziek aan iedereen en zegt: begin maar te spelen en kijken wie het eerst bij het eind is.
Ik respecteer Arjen Lucassen, hij heeft zijn stempel zeker op de Nederlandse metalscene gezet. Maar zijn muziek is ook niet mijn stijl.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
27-06-2019 12:32
Hahaha, ik vind je nog mild. ;)
Ach zo ben ik.
Damned if I don’t
Betty_Slocombe schreef:
26-06-2019 21:55
Ja, ik ben ook verbaasd dat niet iedereen ze haat. Hoe ze kijken terwijl ze playbacken maakt me al onpasselijk.
Ja, je moet ze er niet bij zien inderdaad. Ze lijken wel gedrogeerd. En die vreselijke baard ook van die basman.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
26-06-2019 13:49
Zappa heeft heel veel heel simpele recht-toe, recht-aan-muziek gemaakt. Er zijn veel pretentieuze albums, maar Sheik Yerbouti is echt heel gewone rockmuziek, maar dan anders.
Pretentieus vind ik hun houding eerder, misschien had ik het beter moeten formuleren. Ze kijken telkens alsof ze iets ongelooflijk intelligents zingen, zelfs wanneer ze "parapapampam" zingen in the little drummer boy. Dat is echt lachwekkend om te zien, mensen die zichzelf zo serieus nemen. Dat vind ik pretentieus.
Ah, dat snap ik wel, terwijl ik eigenlijk gewoon vrij plat, ordinair en een beetje dommig vind (ik ben zelf ook een beetje pretentieus;)

Ik heb ze net even snel geyoutubet, maar the evolutionair of music en van de 3 minuten anderhalve minuut over muziek van ná 1990 te laten gaan vind ik gewoon nogal beperkt, zeg maar.

Ik vind ze niet pretentieus, maar eigenlijk gewoon een beetje simpel en niet interessant. Prutmuziek, ja!
Ik moet dit topic even uppen. Ik neem wederom terug dat ik pretentieus zei. Lelijk is denk ik gewoon een beter woord. Ik moet hier echt een beetje van huilen: https://www.youtube.com/watch?v=cT1Kzk7akjQ

Wat een gejank.
Betty_Slocombe schreef:
29-08-2019 21:22
Ik moet dit topic even uppen. Ik neem wederom terug dat ik pretentieus zei. Lelijk is denk ik gewoon een beter woord. Ik moet hier echt een beetje van huilen: https://www.youtube.com/watch?v=cT1Kzk7akjQ

Wat een gejank.

Het is (veel) te gelikt, lijkt alsof ze er met autotune overheen zijn gegaan, echt heel jammer en fout!!
En waarom moeten haar borsten zo ongeveer uit haar jurk vallen als die kerels allemaal hooggesloten boordjes dragen?!?!
Alle reacties Link kopieren
Tranen stromen over mijn wangen.
Damned if I don’t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven