Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Een :hug: voor iedereen die kampt met vriendschappen. Erg herkenbaar. Ik heb ook weinig vrienden en dat vind ik soms ook eenzaam.
Er zijn wel weer een paar kansen. Ga volgende week met een collega naar de dierentuin. Het is onze 1e afspraak. Ze zit een beetje in hetzelfde schuitje. Nadat een vriendschap met een andere collega rottig eindigde dacht ik eerst: geen privécontact meer met collega's. Daar komt ellende van. Maar het is alleen bij die persoon gebeurd en deze collega is weer heel anders. Ik ben benieuwd. De andere collega heeft zelf ook inmiddels weer een andere collega om mee weg te gaan.
Bijzonder om te lezen dat zoveel mensen hier op de een of andere manier problemen hebben met vriendschappen. In mijn omgeving lijkt het allemaal zo vanzelf te gaan, maar ik heb er altijd moeite mee gehad.
Ik heb nooit veel vrienden gehad en mijn vriendschappen verwateren steeds met een nieuwe school/baan. Ik heb nu 3 mensen die ik vrienden zou noemen, maar ik zie 2 ervan niet vaak. De ander is een collega. Lastige daarvan is dat ik haar als mijn beste vriendin zie, maar zij mij niet omdat zij wel heel langdurige vriendschappen heeft.
Meestal heb ik er vrede mee omdat ik niet zoveel behoefte heb aan sociaal contact, maar als mijn man weer iets met vrienden gaat ondernemen en ik alleen thuis zit steekt het soms toch een beetje.

Hondenmens, leuk dat je iets met die collega gaat ondernemen! Hopelijk is dat het begin van fijn contact ook buiten werktijd :)
Hier nog een die moeite heeft met vriendschappen. Ik heb nu drie mensen die ik vrienden zou noemen. Het lijkt me wel leuk om wat meer mensen te hebben. Niet per se voor diepe vriendschappen, maar vooral om leuke dingen te ondernemen.
Rookgordijn1 schreef:
28-06-2019 08:38
Hier nog een die moeite heeft met vriendschappen. Ik heb nu drie mensen die ik vrienden zou noemen. Het lijkt me wel leuk om wat meer mensen te hebben. Niet per se voor diepe vriendschappen, maar vooral om leuke dingen te ondernemen.
Je zou eens kunnen kijken op reismaatje gezocht (even googelen ;) ). Ik zit met hetzelfde probleem en ik heb op die site gereageerd op een bericht van iemand. Inmiddels al een paar keer mee afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Er is een tijd geweest dat vriendschappen sluiten voor mij bijna vanzelf ging. Op de basisschool. Toen voelde ik me zelden eenzaam. In mijn puberteit raakte ik vervreemd van leeftijdsgenoten en ook van mijn vriendinnen. De gesprekken gingen alleen nog maar over jongens en uitgaan. Mij boeide dat niet. Ik was ook meestal thuis in mijn vrije tijd of ging een stukje fietsen. Daar ontmoette ik ook niemand.
Alle reacties Link kopieren
Wat is moeite met vriendschappen? Ik heb maar een paar goede vriendinnen. Mijn vriendengroepje is klein.
Andere mensen hebben een grote vriendengroep. Maar.... zijn noemen wellicht gemakkelijk iemand vriend of vriendin en dat doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij betekent moeite met vriendschappen dat ik moeilijk aansluiting vind. Niet gauw een klik heb met mensen. Ik noem ook iemand niet gauw vriend of vriendin. Vind de kwaliteit van vriendschappen wel belangrijker dan het aantal.
Je kan toch ook gewoon omgaan met mensen. Niet iedereen hoeft de kwalificatie ‘vriend’ te krijgen, met alle eisen van dien?
Ik heb echt niet met iedereen een klik, maar dat betekent niet dat mensen geen leuk gezelschap kunnen zijn.
kindrebel schreef:
28-06-2019 23:40
Je kan toch ook gewoon omgaan met mensen. Niet iedereen hoeft de kwalificatie ‘vriend’ te krijgen, met alle eisen van dien?
Ik heb echt niet met iedereen een klik, maar dat betekent niet dat mensen geen leuk gezelschap kunnen zijn.
Uiteraard. Maar wil niet ook iedereen minstens een paar mensen in zijn/haar leven hebben met wie de relatie hecht is en dieper gaat dan wat oppervlakkig contact?
Kissie30 schreef:
28-06-2019 23:58
Uiteraard. Maar wil niet ook iedereen minstens een paar mensen in zijn/haar leven hebben met wie de relatie hecht is en dieper gaat dan wat oppervlakkig contact?
Sure. Maar dat begint toch ook vaak met oppervlakkig contact? Mijn beste vrienden waren in ieder geval niet direct na de eerste ontmoeting mijn beste vrienden. Dat groeit.

Mijn beste vriendin nu ken ik al 15 jaar, maar pas sinds een jaar of 2 zijn we super close.

Mijn vroegere BFF zie ik morgen weer na 2 jaar. No hard feelings, gewoon andere levens gekregen.
kindrebel schreef:
29-06-2019 00:04
Sure. Maar dat begint toch ook vaak met oppervlakkig contact? Mijn beste vrienden waren in ieder geval niet direct na de eerste ontmoeting mijn beste vrienden. Dat groeit.
Dat kan. Maar niet alle oppervlakkige contacten lopen uit op bff's. Ik heb bijvoorbeeld een aantal vriendinnen, een flink aantal kennissen en nog wat oppervlakkige contacten. Toch mis ik wel iemand met wie ik meer de diepte in ga. Nu heb ik helaas ook geen familie, dus dat maakt het belang van een goede vriendschap wel iets belangrijker. Ik heb in de loop der jaren heel veel mensen leren kennen en veel zijn vrienden geworden, maar er zijn er maar een paar met wie ik écht hecht ben geweest. En zelfs die vriendschappen zijn uiteindelijk weer over gegaan of minder hecht geworden. Het ideale SATC plaatje is gewoon niet heel makkelijk haalbaar. Just saying ;)
kindrebel schreef:
29-06-2019 00:04

Mijn beste vriendin nu ken ik al 15 jaar, maar pas sinds een jaar of 2 zijn we super close.

Mijn vroegere BFF zie ik morgen weer na 2 jaar. No hard feelings, gewoon andere levens gekregen.
Uhu, maar jij hebt tenminste een bff in je leven. Dat is al een heel ander uitgangspunt dan er geen hebben ;)
Het is bij mij niet zo dat ik moeite heb om nieuwe mensen te leren kennen of om vriendschappen te sluiten, maar er zijn wat dingen voorgevallen waardoor ik wat teleurgesteld ben/een beetje klaar ben met enkele vrienden.
Dat kan ook aan mij liggen. Ik geef grenzen niet goed aan uit angst voor confrontaties waardoor irritaties oplopen bij mij. En als ik wat somber ben kan ik het alles sowieso zwarter zien dan het is.
Weet nog niet waar het precies aan ligt op dit moment, dat probeer ik voor mezelf duidelijk te krijgen.
Vixxen schreef:
29-06-2019 02:13
Het is bij mij niet zo dat ik moeite heb om nieuwe mensen te leren kennen of om vriendschappen te sluiten, maar er zijn wat dingen voorgevallen waardoor ik wat teleurgesteld ben/een beetje klaar ben met enkele vrienden.
Dat kan ook aan mij liggen. Ik geef grenzen niet goed aan uit angst voor confrontaties waardoor irritaties oplopen bij mij. En als ik wat somber ben kan ik het alles sowieso zwarter zien dan het is.
Weet nog niet waar het precies aan ligt op dit moment, dat probeer ik voor mezelf duidelijk te krijgen.
Echt exact dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen moeite met het sluiten van vriendschappen of nieuwe mensen leren kennen. Ik ben op dat gebied vrij makkelijk in de omgang, want ik durf wel mijn mond open te doen en een praatje te maken. En omdat ik breed geïnteresseerd ben en een brede algemene ontwikkeling heb, kan ik ook over veel onderwerpen meepraten of vind ik het interessant om iets over aan te horen. Met sommige mensen gaat een gesprek wel de diepte in, ook al zijn we niet super bevriend of gaan we in privé met elkaar om.

Het punt is dat het best wel eens fijn zou zijn om iemand te hebben, waar je makkelijk even langs kunt gaan of even kunt bellen. Dat mis ik wel. En het is gewoon lastiger als volwassene om dit te bereiken. Op de basis- en middelbare school zag je elkaar vaak, want je kwam vaak ook uit dezelfde omgeving, dus je kwam elkaar buiten school ook regelmatig tegen.

Terwijl ik bijvoorbeeld collega's waarmee ik het goed kan vinden, alleen buiten werk tegen kom als we afspreken. Ik ben geloof ik 2 keer een collega in het wild tegen gekomen.
Op dat gebied baal ik dan wel dat ik ooit naar de andere kant van het land ben verhuisd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een buuf hier host een verjaardagsfeest voor een kleinkind, het lijkt al de hele middag of er aan de lopende band een kudde varkens geslacht wordt. Het is zelfs zo erg dat een buurman van een aantal huizen verderop mij een berichtje stuurde dat ie me sterkte wenste met het lawaai. Lekker tokkie, ga met die kutjong naar een speeltuin of andere adhd-uitlaatplaats! (6)
redbulletje schreef:
29-06-2019 15:30
Een buuf hier host een verjaardagsfeest voor een kleinkind, het lijkt al de hele middag of er aan de lopende band een kudde varkens geslacht wordt. Het is zelfs zo erg dat een buurman van een aantal huizen verderop mij een berichtje stuurde dat ie me sterkte wenste met het lawaai. Lekker tokkie, ga met die kutjong naar een speeltuin of andere adhd-uitlaatplaats! (6)
Of doe het lekker bij de ouders thuis :bonk:
redbulletje schreef:
29-06-2019 15:30
Lekker tokkie, ga met die kutjong naar een speeltuin of andere adhd-uitlaatplaats (6)
Adhd-uitlaatplaats:
:HA:

Sterkte RB!
Inmiddels zijn er al 3 afzonderlijke buren die er last van hebben, dus het ligt niet alleen aan mijn overprikkeldheid. Ik ben in elk geval blij dat er vanuit mijn omgeving ook steeds meer intolerantie komt voor te vermijden geluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2019 16:15
Inmiddels zijn er al 3 afzonderlijke buren die er last van hebben, dus het ligt niet alleen aan mijn overprikkeldheid. Ik ben in elk geval blij dat er vanuit mijn omgeving ook steeds meer intolerantie komt voor te vermijden geluidsoverlast.
Sterkte! Wel fijn dat je blijkbaar niet de enige bent met klachten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2019 15:30
Een buuf hier host een verjaardagsfeest voor een kleinkind, het lijkt al de hele middag of er aan de lopende band een kudde varkens geslacht wordt. Het is zelfs zo erg dat een buurman van een aantal huizen verderop mij een berichtje stuurde dat ie me sterkte wenste met het lawaai. Lekker tokkie, ga met die kutjong naar een speeltuin of andere adhd-uitlaatplaats! (6)
Succes nog daar!
Toen de gillende gastkleuters eindelijk weg waren ging ik zwemmen. De jarige kleuter incl familie zit nog wel buiten. Toen hoor de ik die moeder opeens gillen tegen dr blaag, bleek ze in het kinderbadje te zitten piesen! Hahaha ;-D Maar wel stom dat ze alleen dán die kleuter tot de orde roept en niet als ze met zn allen non-stop aan t krijsen zijn.
hondenmens schreef:
27-06-2019 23:32
Een :hug: voor iedereen die kampt met vriendschappen. Erg herkenbaar. Ik heb ook weinig vrienden en dat vind ik soms ook eenzaam.
Er zijn wel weer een paar kansen. Ga volgende week met een collega naar de dierentuin. Het is onze 1e afspraak. Ze zit een beetje in hetzelfde schuitje. Nadat een vriendschap met een andere collega rottig eindigde dacht ik eerst: geen privécontact meer met collega's. Daar komt ellende van. Maar het is alleen bij die persoon gebeurd en deze collega is weer heel anders. Ik ben benieuwd. De andere collega heeft zelf ook inmiddels weer een andere collega om mee weg te gaan.

Ik heb verschillende vriendschappen gehad die begonnen als goede collega's. Al moet ik wel zeggen dat het soms meer vergankelijk lijkt als je elkaar uit het oog verliest. Toch heb ik een vriendschap van zo'n 20 jaar die ooit begon als collega's.

Ga lekker genieten van je uitje en zie hoe het loopt. En zorg dat je niet teveel verwachtingen hebt.
Wat een fijne openhartige gesprekken hier over vriendschappen.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
28-06-2019 23:19
Voor mij betekent moeite met vriendschappen dat ik moeilijk aansluiting vind. Niet gauw een klik heb met mensen. Ik noem ook iemand niet gauw vriend of vriendin. Vind de kwaliteit van vriendschappen wel belangrijker dan het aantal.
Oh maar dat geldt voor mij ook. Ik vind ook zelden echt aansluiting. Mijn man merkt dat niet zo en zegt "maar jij kunt met iedereen praten". Maar hij heeft niet in de gaten wat een energie mij dat kost. Dat gepraat over koetjes en kalfjes. Niets voor mij. Zoveel mensen die ik niets te zeggen heb. Waarmee ik niets gemeen heb. En dan zijn er nog zoveel mensen die het moeilijk vinden om mij te accepteren.

Dat merk ik ook aan onze voorman op het werk. Niet echt fijn is dat. Hij kan niet zoveel van mij hebben helaas. Van de anderen kan hij veel meer hebben. Hij is sneller chagrijnig en geïrriteerd in mijn richting en ik zie echt verschil. En dat is nou precies waar ik altijd bang voor ben als ik ergens ga werken. "word ik geaccepteerd zoals ik ben".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven