Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Kwebbeltje91 schreef:
28-06-2019 11:57
Je zou eens kunnen kijken op reismaatje gezocht (even googelen ;) ). Ik zit met hetzelfde probleem en ik heb op die site gereageerd op een bericht van iemand. Inmiddels al een paar keer mee afgesproken.
Ik heb gegoogled maar ik vind alleen sites waar mensen echt een reismaatje zoeken.

Het is nu zo'n mooi weer, hier in de stad is een evenement. Het lijkt me fijn om een goede kennis te hebben om nu spontaan even een biertje te gaan drinken daar.
Een vriendin is net bevallen, eentje is ieder weekend bij vriend is andere stad en de derde heeft hoofdpijn.
Wat Iones en Hondenmens schrijven herken ik ook; geen aansluiting vinden. Ik vind het heel moeilijk om over koetjes en kalfjes te praten en ik heb het idee dat mensen me soms toch een beetje raar of sneu vinden als ik het wel probeer.
Wat Vixxen schrijft herken ik ook; geen grenzen aangeven waardoor irritaties oplopen. Daardoor heb ik in het verleden wel eens radicaal contacten afgekapt op het moment dat het me te veel werd, terwijl als ik grenzen had aangegeven de contacten misschien hadden kunnen blijven bestaan.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-06-2019 20:42
Dat merk ik ook aan onze voorman op het werk. Niet echt fijn is dat. Hij kan niet zoveel van mij hebben helaas. Van de anderen kan hij veel meer hebben. Hij is sneller chagrijnig en geïrriteerd in mijn richting en ik zie echt verschil. En dat is nou precies waar ik altijd bang voor ben als ik ergens ga werken. "word ik geaccepteerd zoals ik ben".
Ook herkenbaar. Werk jij toevallig bij een Sociale Werkplaats? Ik wel. Op mijn afdeling hebben ze een voorman- en vrouw. Van mij kunnen ze ook weinig hebben. Als ik iets niet goed kan wordt dat raar gevonden. Sommigen kunnen minder dan ik, maar bij elk dingetje wat ze goed doen krijgen ze een compliment. Dat kan ik eigenlijk niet verdragen.
Rookgordijn1 schreef:
29-06-2019 21:17
Ik heb gegoogled maar ik vind alleen sites waar mensen echt een reismaatje zoeken.

Het is nu zo'n mooi weer, hier in de stad is een evenement. Het lijkt me fijn om een goede kennis te hebben om nu spontaan even een biertje te gaan drinken daar.
Een vriendin is net bevallen, eentje is ieder weekend bij vriend is andere stad en de derde heeft hoofdpijn.
Kijk es op Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK). Is echt een aanrader! Daar kun je zelf je event opzetten (bijvoorbeeld voor hetgeen waar je vandaag naar toe wilde) en dan kunnen andere mensen zich daarvoor aanmelden. Heel leuk concept.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
29-06-2019 23:04
Ook herkenbaar. Werk jij toevallig bij een Sociale Werkplaats? Ik wel. Op mijn afdeling hebben ze een voorman- en vrouw. Van mij kunnen ze ook weinig hebben. Als ik iets niet goed kan wordt dat raar gevonden. Sommigen kunnen minder dan ik, maar bij elk dingetje wat ze goed doen krijgen ze een compliment. Dat kan ik eigenlijk niet verdragen.
Ik werk niet op een sociale werkplaats maar een collega van mij is wel bij ons geplaatst vanuit een sociale instantie of zo. Voor haar krijgen ze geld. Ze kan ook niet heel goed mee komen. Ze is er laatst op aangesproken. Ze doet erg haar best en ze leert al bij maar kan zich maar op één ding tegelijk focussen en dat is niet altijd handig. Nu zetten we haar op de plaatsen waar ze het beste kan meekomen.

Ik ben de enige die de kammen uit de snijmachines kan demonteren maar dat wordt kennelijk gewoon gevonden. Twee van mijn andere collega's kunnen goed met de computers overweg. Ik kan dat niet zo goed leren omdat de omgeving erg rumoerig is en er veel geduld bij nodig heb. Ik heb die twee collega's gevraagd om het mij te leren want ik ga hierop afgerekend worden. Diezelfde twee collega's zijn duidelijk favoriet. Ze krijgen ook duidelijk waardering. Ook omdat ze veel vaker werken dan ik, maar dát kan ik nog begrijpen. Ik krijg alleen berispingen.
Vixxen schreef:
29-06-2019 02:13
Het is bij mij niet zo dat ik moeite heb om nieuwe mensen te leren kennen of om vriendschappen te sluiten, maar er zijn wat dingen voorgevallen waardoor ik wat teleurgesteld ben/een beetje klaar ben met enkele vrienden.
Dat kan ook aan mij liggen. Ik geef grenzen niet goed aan uit angst voor confrontaties waardoor irritaties oplopen bij mij. En als ik wat somber ben kan ik het alles sowieso zwarter zien dan het is.
Weet nog niet waar het precies aan ligt op dit moment, dat probeer ik voor mezelf duidelijk te krijgen.
Ja dit ook dus.
Ik ben vroeger ook veel teleurgesteld geweest in mensen en dat heeft zijn littekens nagelaten. Ik had een vriendin op de basisschool maar wij groeiden daarna uit elkaar omdat we te verschillend waren.
Ik had ook een goede vriend, eentje met wie ik in de wieg gelegen heb. We waren enorm hecht. Maar op ons 12e kregen onze moeders ruzie en verdween ook hij uit mijn leven.

Daarna nog een hele goede vriendin gehad die ik zag als een extra zus, maar die was van de een op de andere dag verdwenen uit mijn leven. Geen gedag gezegd, geen reden, ze was gewoon pleite. Ze had ineens een eigen huis gevonden ( ze woonde in bij mij en mijn moeder ) en was als een dief in de nacht zomaar verdwenen. Nooit meer wat van gehoord. Geen bedankje, dat ze al die maanden gratis bij ons mocht wonen, geen kaartje, niks. Nu had ze borderline en was ze best problematisch, maar ik had nooit verwacht dat ze zoiets zou doen.

Na haar ben ik nog veel wantrouwiger naar mensen dan ik daarvoor al was. Nu ben ik sowieso al veel verlaten in mijn leven, eerst door mijn vader op mijn 5e ( oke overleden maar voelt toch ook als verlaten ), daarna door zijn hele familie op mijn 17e. Dat plus mijn lange pestverleden maakt het bijna onmogelijk om mensen te vertrouwen. Als je eigen familie al bij je wegloopt om een reden waar je niets aan kan doen, wie kan je dan nog dichtbij laten?
Die verlatingsangst zit er bij mij altijd goed in. Daarom durf ik ook geen relaties aan te gaan, ook geen romantische.
Ik vind het maar moeilijk, vriendschappen sluiten. Soms denk ik dat het maar beter is om gewoon alleen te zijn.
Madrid87 schreef:
30-06-2019 10:07
Ja dit ook dus.
Ik ben vroeger ook veel teleurgesteld geweest in mensen en dat heeft zijn littekens nagelaten. Ik had een vriendin op de basisschool maar wij groeiden daarna uit elkaar omdat we te verschillend waren.
Ik had ook een goede vriend, eentje met wie ik in de wieg gelegen heb. We waren enorm hecht. Maar op ons 12e kregen onze moeders ruzie en verdween ook hij uit mijn leven.

Daarna nog een hele goede vriendin gehad die ik zag als een extra zus, maar die was van de een op de andere dag verdwenen uit mijn leven. Geen gedag gezegd, geen reden, ze was gewoon pleite. Ze had ineens een eigen huis gevonden ( ze woonde in bij mij en mijn moeder ) en was als een dief in de nacht zomaar verdwenen. Nooit meer wat van gehoord. Geen bedankje, dat ze al die maanden gratis bij ons mocht wonen, geen kaartje, niks. Nu had ze borderline en was ze best problematisch, maar ik had nooit verwacht dat ze zoiets zou doen.

Na haar ben ik nog veel wantrouwiger naar mensen dan ik daarvoor al was. Nu ben ik sowieso al veel verlaten in mijn leven, eerst door mijn vader op mijn 5e ( oke overleden maar voelt toch ook als verlaten ), daarna door zijn hele familie op mijn 17e. Dat plus mijn lange pestverleden maakt het bijna onmogelijk om mensen te vertrouwen. Als je eigen familie al bij je wegloopt om een reden waar je niets aan kan doen, wie kan je dan nog dichtbij laten?
Die verlatingsangst zit er bij mij altijd goed in. Daarom durf ik ook geen relaties aan te gaan, ook geen romantische.
Ik vind het maar moeilijk, vriendschappen sluiten. Soms denk ik dat het maar beter is om gewoon alleen te zijn.
Potverdorie wat heb jij veel meegemaakt zeg :hug:
Dat is nog maar de helft van wat er allemaal gebeurd is helaas. Ik zou er al bijna een boek over kunnen schrijven op mijn 32e.
Mijn oma en mijn andere soulmate ( ja jeukwoord maar dat was hij wel ) verliezen heeft nog meer impact gemaakt dan al die dingen die ik daar schreef.
Mijn moeder heeft nu eindelijk geaccepteerd dat ik nooit echt gelukkig zal worden. Maar dat hoeft ook niet, ik ben al blij met tevreden zijn over mijn leven. En momenteel ben ik dat grotendeels wel. Er is ruimte voor verbetering, natuurlijk, maar ik sta nog steeds overeind, ik functioneer en heb mensen om me heen die van me houden. Er is nog genoeg licht om me heen dat me door donkere dagen heen kan leiden.

Ik red me wel, meid. Dat is de grootste les die ik van alles geleerd heb, ik sla me er altijd wel weer doorheen. Ik ben sterk genoeg. Ik buig maar breek nooit. Gelukkig maar, anders was ik er allang niet meer geweest.
Madrid87 schreef:
30-06-2019 10:16
Dat is nog maar de helft van wat er allemaal gebeurd is helaas. Ik zou er al bijna een boek over kunnen schrijven op mijn 32e.
Mijn oma en mijn andere soulmate ( ja jeukwoord maar dat was hij wel ) verliezen heeft nog meer impact gemaakt dan al die dingen die ik daar schreef.
Mijn moeder heeft nu eindelijk geaccepteerd dat ik nooit echt gelukkig zal worden. Maar dat hoeft ook niet, ik ben al blij met tevreden zijn over mijn leven. En momenteel ben ik dat grotendeels wel. Er is ruimte voor verbetering, natuurlijk, maar ik sta nog steeds overeind, ik functioneer en heb mensen om me heen die van me houden. Er is nog genoeg licht om me heen dat me door donkere dagen heen kan leiden.

Ik red me wel, meid. Dat is de grootste les die ik van alles geleerd heb, ik sla me er altijd wel weer doorheen. Ik ben sterk genoeg. Ik buig maar breek nooit. Gelukkig maar, anders was ik er allang niet meer geweest.
Fijn meis. Uiteindelijk word je er alleen maar sterker door, ik ken het. Als je de behoefte hebt om van je af te schrijven, mag je me ook altijd pb'en :hug:
Dank je, lieverd. Ik zal het onthouden. Bedenk me nu dat ik totaal vergeten ben op je laatste PB te reageren. Sorry. :rose:

Ik geloof niet dat je er sterker door wordt, wel dat je je beter kan aanpassen. Dat wel. Maar sterker? Mwah. Dat is niet altijd een goed iets ook, ik merk soms aan mezelf dat ik wel erg hard ben geworden door alles wat ik meegemaakt heb.
Al heb ik ook wel weer een enorm groot hart. Als ik van je hou doe ik alles voor je. Maar naai me en ik ben je grootste vijand. :whip:
Madrid87 schreef:
30-06-2019 10:42
Dank je, lieverd. Ik zal het onthouden. Bedenk me nu dat ik totaal vergeten ben op je laatste PB te reageren. Sorry. :rose:

Ik geloof niet dat je er sterker door wordt, wel dat je je beter kan aanpassen. Dat wel. Maar sterker? Mwah. Dat is niet altijd een goed iets ook, ik merk soms aan mezelf dat ik wel erg hard ben geworden door alles wat ik meegemaakt heb.
Al heb ik ook wel weer een enorm groot hart. Als ik van je hou doe ik alles voor je. Maar naai me en ik ben je grootste vijand. :whip:
Ik ken het helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Over vriendschappen kan ik ook wel over mee praten,net als kinderloos zijn.

Ik heb wel wat vrienden,maar ze wonen niet in de buurt,en ik kom uit een stadje van 50.000 inwoners,maar als import kom je niet gemakkelijk er tussen. En toch woon ik graag in die stad.
En een kopje koffie drinken zit er even niet in,want daar moet ik toch 2 uur voor reizen.

ik heb hier een goede vriendin,maar ze heeft kinderen,en kan ook niet even ff afspreken,dat moeten we ruim van te voren plannen.
Ze rund ook een sportschool,waar ik ook sport,en hele leuke sportschool,ik klets veel met haar,maar we moeten altijd vooruit plannen,ook omdat ze natuurlijk een relatie heeft.

Je mist de kleine dingetjes,ff samen naar de stad gaan,en op vakantie gaan dat wil ik ook graag.
Hebben jullie idd ervaring met reis maatjes,daar wil ik meer over weten.
met mijn vriendinnen kan ik niet gaan omdat ze kinderen en of met hun vriend gaan,ik ben al jaren niet op vakantie geweest,en ik ben daar wel aan toe.

Ik praat wel met andere mensen,dat doe ik op festivals ook,maar toch hebben veel mensen een eigen vrienden club,maar je weet nooit hoe het balletje kan rollen.
ik werk in een mannen wereld,dus prive ga ik niet met collega s om,

Madrid wat erg wat je heb mee gemaakt zeg,sterkte ermee.
Ik kan me voorstellen dat je een muur om je heen heb gebouwd.

NMLK dat gaat het niet worden ,Omdat ik het MBO heb gedaan,en je moet HBO hebben,dussss .
Maar ik heb ook geen zin om met de hele kudde mee te doen,ik hou niet zo van dingen ondernemen,van je moet dit en dat doen. Dat was op single reizen ook,en ik vind ze ook duur .
ik wil liever zelf bepalen als ik iets leuks ga doen,en wanneer.

Ik wil graag wat weten over reis maatjes gezocht.
Thksss.

Een fijne zondag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook vaak teleurgesteld in vriendschappen en in mijn puberteit veel gepest. Waardoor ik mensen niet snel meer vertrouw. Eén "vriendin" van de basisschool werd op de middelbare een van mijn ergste pesters. Terwijl ze nog wel mee op vakantie was geweest met ons in groep 8. Ze was erg geniepig en kon goed manipuleren. Steeds aantrekken en weer afstoten. Ze was net als het weer. Onvoorspelbaar. Ik was heel naïef en geloofde alles. In de 2e klas ging ze me echt pesten. Zij was de aanstichtster. Heel de klas had ze tegen me gekregen en de school deed er niks aan. Ik raakte overspannen en was genoodzaakt een andere school te zoeken. Waar pesten absoluut verboden was. Twee veilige jaren gehad daar. Helaas verdween dat beetje opgebouwde zelfvertrouwen weer snel op het MBO. Een meidenklas dit keer. Twee jaar lang, op de laatste 2 maanden na, gepest geweest. Het minst erge groepje liet me die laatste periode nog even geloven dat ik er toch ook bij hoorde. Tot ik ze voor een bbq uitnodigde, ze eerst "ja" zeiden en daarna toch allemaal niet konden of wilden. Toen was ik er klaar mee.

Ik heb ook veel leuke momenten beleefd aan vroegere vriendschappen. Het was meestal gezellig. Samen naar het strand, zwembad, schaatsen, logeerpartijtjes. Maar in mijn puberteit werd ik regelmatig "vergeten". Ze werden vaker bij mij gevraagd dan ik bij hen. Dingen werden beloofd, maar niet waargemaakt. En voor anderen hadden ze dan wel tijd.

Relaties durf ik niet aan te gaan. Nog geen serieuze gehad. Denk dat ik zowel bindings- als verlatingsangst heb. Meestal ben ik gelukkig alleen, maar soms mis ik een echt maatje. Latten lijkt me het hoogst haalbare. Nooit samengewoond, dat lijkt mij vermoeiend. Ook wel angst om gekwetst te worden in een relatie. Of zo eentje die claimt en waar je niet vanaf komt.
Wendy7373 wat wil je precies weten over reismaatjes?

Ik heb er zelf geen bericht geplaatst maar op iemand gereageerd waarvan het bericht me wel aansprak. We zijn nog niet weggeweest samen maar we hebben wel al een paar keer afgesproken, en nog wat uitjes gepland staan voor komende tijd.

Er worden veel verschillende berichten geplaatst: Mensen van 60+ die iemand zoeken om reizen mee te maken, of gewoon dagjes in NL uit te gaan.
Sorry hoor...ik ben al eeuwig een meelezer. En natuurlijk wat off-topic, maar hier valt mijn kaak van op de grond. HBO niveau nodig voor NMLK 😳. Wat is dat voor iets minderwaardigs. Zijn mensen met een ander niveau (op papier) niet goed genoeg. Het gaat toch om een klik. Wat zegt niveau op papier nou.
Sorry, gaat weer in meeleesmodus. Moest even gal spuwen.
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
30-06-2019 13:17
Sorry hoor...ik ben al eeuwig een meelezer. En natuurlijk wat off-topic, maar hier valt mijn kaak van op de grond. HBO niveau nodig voor NMLK 😳. Wat is dat voor iets minderwaardigs. Zijn mensen met een ander niveau (op papier) niet goed genoeg. Het gaat toch om een klik. Wat zegt niveau op papier nou.
Sorry, gaat weer in meeleesmodus. Moest even gal spuwen.
Ja bizar he!! Het verbaasde mij ook!! Ik heb in mijn omgeving bouwvakkers en universitair opgeleiden. Ik selecteer echt niet op niveau maar of je een beetje gezellig bent en we kunnen lachen met elkaar.

Ik denk dat je bij NMLK vooral interessante gesprekken hebt met een vorkje prikken en een drankje doen met je dinnetjes....

(Ik zie ineens een soort studentencorps voor me haha)
Ik ben ook totaal niet te spreken over NMLK.nl. Wat een achterlijk gedoe. Ik had me er ook op aangemeld, op aanraden van het forum, maar inderdaad ze willen dat je HBO denk niveau hebt. Dat heb ik dus wel, alleen de diploma's niet.
Na mijn aanmelding kreeg ik een scherm waarop stond dat als ik binnen 24 uur geen bericht had gehad ik er niet doorheen was gekomen. Toen was ik er al helemaal klaar mee. Wat is dat nou voor achterlijks? Waarom is niet gewoon iedereen welkom?
Nee ik was er gauw klaar mee. Het leek mij ook leuk, dagjes uit met mensen enzo, maar als het zo moet ben ik uit principe al afgeknapt.
Echt, waar gaat dat over?

Ik heb wel veel relaties gehad en ook samengewoond, maar ik was in die relaties niet gelukkiger dan ik nu ben. Ik vind een relatie best leuk maar ben er vaak snel op uitgekeken. Het wordt gauw saai, vind ik.
Ik ga ook altijd bij hen weg, mede dankzij mijn verlatingsangst. Nu al een jaar of 4-5 single vermoed ik. Ik zou het niet precies weten. Ik vind het wel goed zo.
Ja ik vind het ook nergens op slaan van NMLK. Ik wilde me er een tijdje geleden ook voor aanmelden maar ja, met mijn MBO-verleden kom ik niet eens in aanmerking :facepalm: Zoek het dan maar lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar criterium, dat NMLK. Ik kom er dan ook niet voor in aanmerking, heb MBO. Moet wel zeggen dat ik vroeger op mijn basisschool ook wel verschil zag tussen de leerniveaus van de kinderen en hun behulpzaamheid. Degenen die gemiddeld waren of iets daaronder hielpen elkaar meer als je iets niet snapte. Je mocht ook wel eens afkijken. Degenen die bij de beste van de klas behoorden zaten vaak hun antwoorden bedekt.
Poezemens84 schreef:
30-06-2019 13:28
Ja bizar he!! Het verbaasde mij ook!! Ik heb in mijn omgeving bouwvakkers en universitair opgeleiden. Ik selecteer echt niet op niveau maar of je een beetje gezellig bent en we kunnen lachen met elkaar.

Ik denk dat je bij NMLK vooral interessante gesprekken hebt met een vorkje prikken en een drankje doen met je dinnetjes....

(Ik zie ineens een soort studentencorps voor me haha)
Dit denk ik ook 😕
Alle reacties Link kopieren
Jee, ik zie het nu ook: hbo denkniveau. Wat is dat eigenlijk een denkniveau? En communicatief vaardig? Moet je daar dan ook bewijzen van kunnen laten zien?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb wel wat ervaring met reismaatje gezocht, toen ik nog geen kind had. Als iemand vragen heeft hoor ik het wel. Wil me niet teveel opdringen hier aangezien ik wel een kind heb. Maar lees jullie nog altijd mee :hug:
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
30-06-2019 13:17
Sorry hoor...ik ben al eeuwig een meelezer. En natuurlijk wat off-topic, maar hier valt mijn kaak van op de grond. HBO niveau nodig voor NMLK 😳. Wat is dat voor iets minderwaardigs. Zijn mensen met een ander niveau (op papier) niet goed genoeg. Het gaat toch om een klik. Wat zegt niveau op papier nou.
Sorry, gaat weer in meeleesmodus. Moest even gal spuwen.
Volgens mij mag je ook geen psychische problemen hebben of zo.
hondenmens schreef:
29-06-2019 23:04
Ook herkenbaar. Werk jij toevallig bij een Sociale Werkplaats? Ik wel. Op mijn afdeling hebben ze een voorman- en vrouw. Van mij kunnen ze ook weinig hebben. Als ik iets niet goed kan wordt dat raar gevonden. Sommigen kunnen minder dan ik, maar bij elk dingetje wat ze goed doen krijgen ze een compliment. Dat kan ik eigenlijk niet verdragen.

Blijkbaar ben jij te goed voor extra aanmoediging? Ik probeer in mijn werk complimenten een beetje eerlijk te verdelen. Dus niet alleen voor de beginner of voor degene die dingen moeilijk oppikken. Natuurlijk is het wel een ander soort waardering, maar toch is het ook fijn om te horen dat je lekker bezig bent als je het wel gewoon onder de knie hebt. Maar vaak gebeurd dit niet. Ervaren mensen krijgen vaker kritiek dan een compliment.

Een leuke anekdote. Eens was ik nieuw bij een bedrijf en ze waren super tevreden over mij. Ik pikte het snel op en paste goed in de groep, begeleiding was super. Op een gegeven moment kreeg ik te horen dat het fijn was dat iemand zoals ik het zo goed deed, want ze hadden in het verleden minder goede ervaringen gehad. Toen bleek dat zij meenden dat ik een allochtoon was (of minstens een halfbloed). Toen bleek dat ik gewoon een uit de klei getrokken Nederlanders was, was alles een stuk minder indrukwekkend. En de begeleiding... :bye:
En van altijd een positief oordeel, ging ik naar een normaal/negatief oordeel want ineens zou ik veel moeten weten en kunnen dan wanneer ik een allochtoon was geweest. :facepalm: :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Madrid87 schreef:
30-06-2019 13:32
Ik ben ook totaal niet te spreken over NMLK.nl. Wat een achterlijk gedoe. Ik had me er ook op aangemeld, op aanraden van het forum, maar inderdaad ze willen dat je HBO denk niveau hebt.
Door dit forum heb ik een paar jaar geleden ook 'ns gegoogled op NMLK maar vond vooral dat ze weinig te bieden hebben. Sowieso niet in mijn omgeving, maar wat ik vooral zag staan was kroegbezoek. Ik dacht juist dat het iets was om wat te ondernemen met anderen. Nu heb ik daar sowieso niet zoveel behoefte aan, ik onderneem dingen prima alleen, maar het viel me op en leek me saai.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2019 16:11
Door dit forum heb ik een paar jaar geleden ook 'ns gegoogled op NMLK maar vond vooral dat ze weinig te bieden hebben. Sowieso niet in mijn omgeving, maar wat ik vooral zag staan was kroegbezoek. Ik dacht juist dat het iets was om wat te ondernemen met anderen. Nu heb ik daar sowieso niet zoveel behoefte aan, ik onderneem dingen prima alleen, maar het viel me op en leek me saai.
NMLK wordt hier heel vaak aangeraden aan mensen die zijn verhuisd naar een stad aan de andere kant van het land of aan "Eenzame Hansen" , volgens mij heb ik het zelf ook weleens genoemd als tip. Maar het ligt denk ik erg aan waar je woont of je er leuke activiteiten kunt vinden.

En dan nu dus het 'HBO niveau' en 'communicatief vaardig zijn'. Hadden ze dat altijd al? Of werden ze overspoeld door mensen die boe noch bah konden zeggen en enkel in staat tot boerenpotten (het meest simpele kaartspelletje dat ik ooit heb gespeeld)?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven