Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
30-06-2019 16:08
Volgens mij mag je ook geen psychische problemen hebben of zo.



Blijkbaar ben jij te goed voor extra aanmoediging? Ik probeer in mijn werk complimenten een beetje eerlijk te verdelen. Dus niet alleen voor de beginner of voor degene die dingen moeilijk oppikken. Natuurlijk is het wel een ander soort waardering, maar toch is het ook fijn om te horen dat je lekker bezig bent als je het wel gewoon onder de knie hebt. Maar vaak gebeurd dit niet. Ervaren mensen krijgen vaker kritiek dan een compliment.

Een leuke anekdote. Eens was ik nieuw bij een bedrijf en ze waren super tevreden over mij. Ik pikte het snel op en paste goed in de groep, begeleiding was super. Op een gegeven moment kreeg ik te horen dat het fijn was dat iemand zoals ik het zo goed deed, want ze hadden in het verleden minder goede ervaringen gehad. Toen bleek dat zij meenden dat ik een allochtoon was (of minstens een halfbloed). Toen bleek dat ik gewoon een uit de klei getrokken Nederlanders was, was alles een stuk minder indrukwekkend. En de begeleiding... :bye:
En van altijd een positief oordeel, ging ik naar een normaal/negatief oordeel want ineens zou ik veel moeten weten en kunnen dan wanneer ik een allochtoon was geweest. :facepalm: :rofl:
Dat zegt mijn moeder ook. Ze vind het vervelend dat ik er onzeker van word, maar zegt dat ik het beter als positief kan zien. Dat ik blijkbaar niet zo "slecht" presteer als zij. Ik voel dat echter niet zo.
Wel apart van die begeleiding. Als allochtoon was je blijkbaar heel goed geweest, maar als gewone Nederlander maar normaal en moest je meer kunnen en weten.
tonkje schreef:
30-06-2019 16:28
NMLK wordt hier heel vaak aangeraden aan mensen die zijn verhuisd naar een stad aan de andere kant van het land of aan "Eenzame Hansen" , volgens mij heb ik het zelf ook weleens genoemd als tip. Maar het ligt denk ik erg aan waar je woont of je er leuke activiteiten kunt vinden.

En dan nu dus het 'HBO niveau' en 'communicatief vaardig zijn'. Hadden ze dat altijd al? Of werden ze overspoeld door mensen die boe noch bah konden zeggen en enkel in staat tot boerenpotten (het meest simpele kaartspelletje dat ik ooit heb gespeeld)?
Ik ben zelf al een tijdje lid van NMLK en herken niet helemaal wat hier gezegd wordt. Mijn ervaringen zijn erg positief! Leuke events, leuke mensen, veel verschillende dingen om te doen. Overigens is het niet zo dat je een HBO diploma moet hebben, maar wel communicatieve vaardigheden op dat niveau. Op zich snap ik dat wel, aangezien allemaal nieuwe mensen bij elkaar wel iets met elkaar te bespreken moeten hebben ;) En ja, er zitten genoeg MBO-ers tussen ook.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
30-06-2019 16:53
Dat zegt mijn moeder ook. Ze vind het vervelend dat ik er onzeker van word, maar zegt dat ik het beter als positief kan zien. Dat ik blijkbaar niet zo "slecht" presteer als zij. Ik voel dat echter niet zo.
Wel apart van die begeleiding. Als allochtoon was je blijkbaar heel goed geweest, maar als gewone Nederlander maar normaal en moest je meer kunnen en weten.
Joh, het is normaal dat je daar onzeker van wordt. Ik kan er ook niet zo goed tegen hoor. Ik ben ervaren en doe mijn werk goed, maar ik krijg daarom eigenlijk alleen maar kritiek/op-/aanmerkingen. Complimentjes zijn heel erg schaars en als ik ze krijg, krijg ik ze alleen van klanten (luv mijn klanten). Al ik niet lekker in mijn vel zit, dan kan ik het ook niet zo goed handelen als ik een rapport terug krijg met op- en aanmerkingen en de opmerking: haal de fouten er nog even uit. Je krijgt het trouwens altijd terug met op- en aanmerkingen, al is het maar voor een punt of komma hier en daar, dus echte fouten zitten er bij mij niet in. Maar het voelt dan wel of ik alleen maar onzin in zo'n rapport gezet heb.
Ik zeg er wel eens iets van, maar het heeft geen zin. Zit niet in de cultuur van mijn branche en dat wordt ook zo gezegd. En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen overstappen naar een andere branche. :nope:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoorde van die verhalen dat je hbo moest zitten,maar ja val HBO denk niveau er ook onder.
Vandaar dat ik mijn twijfels er over heb,en ik heb het van meerdere mensen gehoord.

Van daar dat ik me gewoon af vraag.
Sorry dat ik mensen hier bij heb beledigd.

Reis maatjes gezocht.

Mensen die graag samen op vakantie willen gaan.
wendy7373 schreef:
30-06-2019 17:42
Ja ik hoorde van die verhalen dat je hbo moest zitten,maar ja val HBO denk niveau er ook onder.
Vandaar dat ik mijn twijfels er over heb,en ik heb het van meerdere mensen gehoord.

Van daar dat ik me gewoon af vraag.
Sorry dat ik mensen hier bij heb beledigd.

Reis maatjes gezocht.

Mensen die graag samen op vakantie willen gaan.
Hoeft niet persé hoor. Toen ik er rondkeek, kwam ik ook genoeg berichten tegen van mensen die iemand zochten om naar musea te gaan, of een uitje naar het strand, film, winkelen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet verplicht om met een hele groep wat te gaan doen.

Niveau vind ik niet belangrijk,als je maar plezier met elkaar heb.
De vrienden die verder weg wonen,we zijn ook verschillend opgeleid.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
30-06-2019 17:31
Ik ben zelf al een tijdje lid van NMLK en herken niet helemaal wat hier gezegd wordt. Mijn ervaringen zijn erg positief! Leuke events, leuke mensen, veel verschillende dingen om te doen. Overigens is het niet zo dat je een HBO diploma moet hebben, maar wel communicatieve vaardigheden op dat niveau. Op zich snap ik dat wel, aangezien allemaal nieuwe mensen bij elkaar wel iets met elkaar te bespreken moeten hebben ;) En ja, er zitten genoeg MBO-ers tussen ook.
Kijk, dat klinkt alsof het allemaal wel meevalt met die eisen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
30-06-2019 17:56
Kijk, dat klinkt alsof het allemaal wel meevalt met die eisen.
Ja, dat valt reuze mee hoor! Ik heb inmiddels al heel wat nieuwe mensen ontmoet via die site en die hadden niet allemaal een HBO diploma hoor. De meeste zijn echter wel communicatief vaardig en kunnen goed contact leggen. Maar dat is ook echt wel heel handig als je met allemaal mensen bij elkaar komt die elkaar niet kennen. En dat maakt de events ook erg leuk.
Kissie30 schreef:
30-06-2019 17:31
Ik ben zelf al een tijdje lid van NMLK en herken niet helemaal wat hier gezegd wordt. Mijn ervaringen zijn erg positief! Leuke events, leuke mensen, veel verschillende dingen om te doen. Overigens is het niet zo dat je een HBO diploma moet hebben, maar wel communicatieve vaardigheden op dat niveau. Op zich snap ik dat wel, aangezien allemaal nieuwe mensen bij elkaar wel iets met elkaar te bespreken moeten hebben ;) En ja, er zitten genoeg MBO-ers tussen ook.

En MBO-ERS zijn niet communicatief en hebben niets te bespreken?
Je laatste zin snap ik niet. Mogen ze dan toch erbij?
Blijenvrij schreef:
30-06-2019 19:06
En MBO-ERS zijn niet communicatief en hebben niets te bespreken?
Je laatste zin snap ik niet. Mogen ze dan toch erbij?
Dat is niet wat ik zeg, of wat NMLK zegt. Er wordt gesteld dat je communicatieve vaardigheden op HBO niveau moet hebben, dat is iets anders dan een HBO diploma hebben. En wat hier feitelijk mee bedoeld wordt is dat goede communicatieve vaardigheden van belang zijn om dit concept te laten slagen. Dus ja, ook als je geen HBO diploma hebt kun je je aanmelden, je moet echter wel over goede communicatieve vaardigheden beschikken. Das niet heel gek toch? ;)
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
30-06-2019 18:02
Ja, dat valt reuze mee hoor! Ik heb inmiddels al heel wat nieuwe mensen ontmoet via die site en die hadden niet allemaal een HBO diploma hoor. De meeste zijn echter wel communicatief vaardig en kunnen goed contact leggen. Maar dat is ook echt wel heel handig als je met allemaal mensen bij elkaar komt die elkaar niet kennen. En dat maakt de events ook erg leuk.
Dit komt op mij over alsof je een extravert, spontaan type moet zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel, ik ben prima communicatief vaardig en druk me leuk uit in woord en geschrift, maar zet mij in een groep mensen - of ik ze nu wel of niet ken - en 10 tegen 1 dat ik compleet dichtklap.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
30-06-2019 19:54
Ik bedoel, ik ben prima communicatief vaardig en druk me leuk uit in woord en geschrift, maar zet mij in een groep mensen - of ik ze nu wel of niet ken - en 10 tegen 1 dat ik compleet dichtklap.
Ja dat begrijp ik. Maar dan wordt het wel vrij lastig om nieuwe mensen te leren kennen in deze setting. Nou hou ik zelf ook niet zo van (grote) groepen hoor, dus meestal kies ik events met max 8 mensen, vind ik wat relaxter.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
30-06-2019 20:06
Ja dat begrijp ik. Maar dan wordt het wel vrij lastig om nieuwe mensen te leren kennen in deze setting. Nou hou ik zelf ook niet zo van (grote) groepen hoor, dus meestal kies ik events met max 8 mensen, vind ik wat relaxter.
Maar je hoeft toch geen activiteiten te ondernemen waarbij het om kletsen/praten draait?

Zet een stel introverte nerdige gamers bij elkaar, laat ze een dag met elkaar gamen en ze hebben de tijd van hun leven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
30-06-2019 20:10
Maar je hoeft toch geen activiteiten te ondernemen waarbij het om kletsen/praten draait?

Zet een stel introverte nerdige gamers bij elkaar, laat ze een dag met elkaar gamen en ze hebben de tijd van hun leven.
True. Maar bij de meeste events wordt wel gekletst. Al is het maar om de activiteit heen.

Overigens; ik heb geen aandeel in NMLK verder hoor en ik heb het beleid ook niet bedacht. Dus dat ter discussie stellen is niet wat mijn intentie was, ik wilde alleen maar aangeven dat ik er goede ervaringen mee heb. Aan een ieder zelf om daar wel of niet verder wat mee te doen ;)
tonkje schreef:
30-06-2019 19:54
Ik bedoel, ik ben prima communicatief vaardig en druk me leuk uit in woord en geschrift, maar zet mij in een groep mensen - of ik ze nu wel of niet ken - en 10 tegen 1 dat ik compleet dichtklap.
Dat heb ik dus ook. Daarom zou zoiets als NMLK niks voor mij zijn. Ben ik weer die rare die er een beetje bij hangt en niks zegt.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
30-06-2019 21:11
Dat heb ik dus ook. Daarom zou zoiets als NMLK niks voor mij zijn. Ben ik weer die rare die er een beetje bij hangt en niks zegt.
Ja, dat dus.

Maar eigenlijk vergeten we het allerbelangrijkste: het is bij nmlk toch wel ten strengste verboden om eventuele koters mee te nemen? ;-D

En zijn er wel nmlk bijeenkomsten speciaal voor kindvrijen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
30-06-2019 21:17
Ja, dat dus.

Maar eigenlijk vergeten we het allerbelangrijkste: het is bij nmlk toch wel ten strengste verboden om eventuele koters mee te nemen? ;-D

En zijn er wel nmlk bijeenkomsten speciaal voor kindvrijen?
Hahaha 100% kinderloze events 🎉🎉🎉

En de meeste mensen hebben geen kinderen, waarvan een aantal bewust, een aantal onbewust en een aantal hebben ze nog niet. Ik kom er ieg meer kindvrijen tegen dan op andere plekken ;)
Kissie30 schreef:
30-06-2019 20:16
True. Maar bij de meeste events wordt wel gekletst. Al is het maar om de activiteit heen.

Overigens; ik heb geen aandeel in NMLK verder hoor en ik heb het beleid ook niet bedacht. Dus dat ter discussie stellen is niet wat mijn intentie was, ik wilde alleen maar aangeven dat ik er goede ervaringen mee heb. Aan een ieder zelf om daar wel of niet verder wat mee te doen ;)
Ik heb ook weleens een NMLK activiteit gedaan en ik vond het niks. Ik vond het allemaal iets te serieus en braaf. Allemaal heel correct, op het zakelijk af. Ik was daar niet op mijn plek.
kindrebel schreef:
01-07-2019 00:17
Ik heb ook weleens een NMLK activiteit gedaan en ik vond het niks. Ik vond het allemaal iets te serieus en braaf. Allemaal heel correct, op het zakelijk af. Ik was daar niet op mijn plek.
Dat heeft dan misschien echt aan die specifieke activiteit of mensen gelegen? Bij braaf, serieus en correct ben ik nl ook al afgehaakt :proud: Maar, nogmaals, dat is echt niet mijn ervaring dus.
Kissie30 schreef:
30-06-2019 19:14
Dat is niet wat ik zeg, of wat NMLK zegt. Er wordt gesteld dat je communicatieve vaardigheden op HBO niveau moet hebben, dat is iets anders dan een HBO diploma hebben. En wat hier feitelijk mee bedoeld wordt is dat goede communicatieve vaardigheden van belang zijn om dit concept te laten slagen. Dus ja, ook als je geen HBO diploma hebt kun je je aanmelden, je moet echter wel over goede communicatieve vaardigheden beschikken. Das niet heel gek toch? ;)

Ik blijf het apart vinden. Maar jij voelt je daar duidelijk in thuis en dat is helemaal prima. Ondanks dat ik er voor in aanmerking zou komen, zou ik me alleen al om deze redenen nooit aanmelden. Vind het elitair klinken.
Ik ga er vanuit dat mensen in principe gelijk zijn (wel verschillend natuurlijk) en dat iets open 'moet' staan voor iedereen. Zo creeër je tweedeling in de maatschappij. En dat gezeik over niveau's ben ik tegenwoordig helemaal klaar mee.

Want het werkt natuurlijk heel simpel, ieder zoekt zijn eigen mensen uit waar hij of zij zich thuis bij voelt. Zo gaat dat op de werkvloer, zo gaat dat elders. Als ik een activiteit doe waar pak 'm beet 20 mensen bij zijn, zijn er waarschijnlijk een paar mensen waar ik mij thuis bij voel. Bij die mensen zal ik mij bij aansluiten.
Blijenvrij schreef:
01-07-2019 08:21
Ik blijf het apart vinden. Maar jij voelt je daar duidelijk in thuis en dat is helemaal prima. Ondanks dat ik er voor in aanmerking zou komen, zou ik me alleen al om deze redenen nooit aanmelden. Vind het elitair klinken.
Ik ga er vanuit dat mensen in principe gelijk zijn (wel verschillend natuurlijk) en dat iets open 'moet' staan voor iedereen. Zo creeër je tweedeling in de maatschappij. En dat gezeik over niveau's ben ik tegenwoordig helemaal klaar mee.

Want het werkt natuurlijk heel simpel, ieder zoekt zijn eigen mensen uit waar hij of zij zich thuis bij voelt. Zo gaat dat op de werkvloer, zo gaat dat elders. Als ik een activiteit doe waar pak 'm beet 20 mensen bij zijn, zijn er waarschijnlijk een paar mensen waar ik mij thuis bij voel. Bij die mensen zal ik mij bij aansluiten.
Elitair zou ik eerder bij universiteitsniveau vinden passen. BIj HBO overheerst naar mijn idee doorgaans toch het gezond boeren verstand ipv elitair geneuzel.
Kissie30 schreef:
01-07-2019 06:54
Dat heeft dan misschien echt aan die specifieke activiteit of mensen gelegen? Bij braaf, serieus en correct ben ik nl ook al afgehaakt :proud: Maar, nogmaals, dat is echt niet mijn ervaring dus.
De activiteit was leuk, maar de mensen... meh.
Ik ontdekte kort daarna een roller derby vereniging in mijn stad en heb me daar bij aangesloten. Dat paste veel beter bij me. Gave tijd gehad met die meiden.
kindrebel schreef:
01-07-2019 08:56
De activiteit was leuk, maar de mensen... meh.
Ik ontdekte kort daarna een roller derby vereniging in mijn stad en heb me daar bij aangesloten. Dat paste veel beter bij me. Gave tijd gehad met die meiden.

O dat lijkt me echt super vet!
Vixxen schreef:
01-07-2019 13:30
O dat lijkt me echt super vet!
Dat is het ook!
En de community erom heen was geweldig. Zo warm, liefdevol en totaal gestoord. Meiden van 18 tot 40. In alle vormen, achtergronden, opleidingniveaus. Van studenten tot bijstandmoeders, van punkers tot
pareloorbeldraagsters. Allemaal met dezelfde passie en zin om samen te sporten en lol te trappen. Zelden zoveel onvoorwaardelijk vriendschap gevoeld als daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven