Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Ik heb net aflevering 2 gezien. Vind het geloof ik leuker en interessanter wat je van de plaatstelijke bevolking mee krijgt dan die Nederlandse deelnemers. Die mensen leven natuurlijk al honderd jaar samen en weten alles van elkaar. Aardig om daar een inkijkje in te krijgen.

Verbaast me ook helemaal niks dat het plan waarbij toeristen bij locals thuis zouden moeten slapen werd afgeschoten. Spanjaarden nodigen zelfs hun vrienden nauwelijks bij hen thuis uit. Dat is echt privé.

En alle plannen zonder concept met overnachtingen hebben ook bij voorbaat geen kans van slagen. Er komt geen volk naar dat dorp. Daarvoor ligt het te afgelegen en is er te weinig te beleven.
Maar goed, ik geloof dat ik dit programma te serieus neem. Ik heb nog nergens iets gehoord over ervaring, marktonderzoek, een bedrijfsplan of financiering...
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
02-07-2019 22:42
Maar goed, ik geloof dat ik dit programma te serieus neem. Ik heb nog nergens iets gehoord over ervaring, marktonderzoek, een bedrijfsplan of financiering...
Daar was in Ollolai ook nauwelijks sprake van. Ik weet niet of dat lag aan de montage of aan de voorbereiding van de nieuwe bewoners
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-07-2019 21:33
Nu!
Thnx!!

Alleen durf ik nog steeds niet teveel te zeggen want ik loop blijkbaar nog steeds voor.. :facepalm:

Maar vonden jullie die mevrouw Rutten ook zo irritant aanwezig?

Vond de presentatie van die twee mensen ergens uit het oosten ook wel hilarisch. Met Die tekeningen
Seriously?
MeredithGrey schreef:
02-07-2019 22:46
Vond de presentatie van die twee mensen ergens uit het oosten ook wel hilarisch. Met Die tekeningen
Je bedoelt die twee van die lokale munt? Vond ik ook weer een mooi voorbeeld van dat ze geen idee hebben in wat voor cultuur en samenleving ze terecht komen. En sowieso, waar moet je die lokale munt uitgeven als er niet eens meer een bakker is?
Het beeld dat ik overigens van de lokale bevolking kreeg is dat ze voor ogen hebben dat die Nederlanders gewoon zelf wat leuks gaan doen en dat ze daar vooral niet bij betrokken willen worden. Trek volk aan, maak kinderen en dan gaan wij wel vanaf een bankje toezien hoeveel levendiger ons dorp is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom de woningen zo ver van elkaar af liggen kwa staat van verval. De een kun je met wat kunst en vliegwerk zo in de andere moet echt half gesloopt en opgebouwd voordat je er een nacht kan slapen.
MeredithGrey schreef:
02-07-2019 22:46
Thnx!!

Alleen durf ik nog steeds niet teveel te zeggen want ik loop blijkbaar nog steeds voor.. :facepalm:

Maar vonden jullie die mevrouw Rutten ook zo irritant aanwezig?

Vond de presentatie van die twee mensen ergens uit het oosten ook wel hilarisch. Met Die tekeningen
Ja, de rest van de familie nauwelijks gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Plexiglas platen op het dak :rofl: Word maar 60 gr met een beetje zon :D Echt, het is geen Nederland hé het is zuid Spanje :D
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
02-07-2019 22:55
Het beeld dat ik overigens van de lokale bevolking kreeg is dat ze voor ogen hebben dat die Nederlanders gewoon zelf wat leuks gaan doen en dat ze daar vooral niet bij betrokken willen worden. Trek volk aan, maak kinderen en dan gaan wij wel vanaf een bankje toezien hoeveel levendiger ons dorp is geworden.
Ja toch?
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
02-07-2019 23:21
Plexiglas platen op het dak :rofl: Word maar 60 gr met een beetje zon :D Echt, het is geen Nederland hé het is zuid Spanje :D
Ik dacht ook: meent ze dat nou? En verder is dat bij uitstek het soort Nederlanders die ik liever niet tegenkom in het buitenland... (zo aanwezig) ;-D
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
02-07-2019 23:02
Ik vraag me af waarom de woningen zo ver van elkaar af liggen kwa staat van verval. De een kun je met wat kunst en vliegwerk zo in de andere moet echt half gesloopt en opgebouwd voordat je er een nacht kan slapen.
Ja! En belangrijker nog: wie heeft nu de duivenpoepwoning gekregen.. :geek:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
02-07-2019 09:36
Die presentatie van moeder en dochter was echt beroerd .

Best wel, en toch vind ik het jammer dat ze geen kans kregen.

Ik had best willen zien of het ze zou lukken om een ambachtelijk en pittoresk winkeltje van de grond te krijgen..

Leuker dan de zoveelste B&B.

Maar ik begrijp ook wel dat de dorpsraad 'er geen brood in zag!'

Het is met ontgaan hoe oud dochterlief is, maar ik vond haar echt nog een kind.

Maar toch...jammer!
Ollolai heeft uitgewezen dat degene met het beste plan en de leukste presentaties, lang niet altijd de beste deelnemers waren.
Zo deze TO is terug van vakantie :-D

Ik ga vandaag de eerste 2 afleveringen terugkijken, hier bijlezen en weer aanhaken :)
Ik ben er twee jaar geleden in de omgeving op vakantie geweest. Er is echt wel genoeg leuks te beleven voor toeristen, Granada ligt op een uurtje en het ligt ook vlakbij Sierra Nevada. Ik zou alleen niet voor zo'n huis kiezen als ik zou emigreren :P
Ik ook niet voor zo'n dorp. En ik vraag me af in hoeverre het die deelnemers met name gaat om op tv zijn. Als je serieuze emigratieplannen hebt dan zoek je toch zelf de plek uit? Dan ga je toch niet naar een dorp waar je nog nooit geweest bent en denkt dan: oké, hier moet het maar gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
03-07-2019 09:31
Ik ook niet voor zo'n dorp. En ik vraag me af in hoeverre het die deelnemers met name gaat om op tv zijn. Als je serieuze emigratieplannen hebt dan zoek je toch zelf de plek uit? Dan ga je toch niet naar een dorp waar je nog nooit geweest bent en denkt dan: oké, hier moet het maar gebeuren?
en om de kans het geld te winnen, hoewel 20000 euro, ook in Spanje gauw op is denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Die mensen zien het als een groot avontuur ( en romantiseren het) en waar ook nog eens wat te halen valt ( die 20.000 dus). Al zal je die snel kwijt zijn in het huis qua verbouwing.
Voor iedereen een groene tuin
Moeten ze die 20.000 inderdaad niet verplicht besteden aan hun project? En eerlijk gezegd is 20.000 euro natuurlijk niks als je daarvan een bedrijf moet opbouwen.

En waar leven ze in de tussentijd van? Ik neem aan dat de meesten nog gewoon een huis en vaste lasten in Nederland hebben. Maar wel hun baan opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
03-07-2019 09:53
Moeten ze die 20.000 inderdaad niet verplicht besteden aan hun project? En eerlijk gezegd is 20.000 euro natuurlijk niks als je daarvan een bedrijf moet opbouwen.

En waar leven ze in de tussentijd van? Ik neem aan dat de meesten nog gewoon een huis en vaste lasten in Nederland hebben. Maar wel hun baan opgezegd.
Een iemand werkt bij hetzelfde bedrijf als mijn vriend. Op intranet kunnen we zien dat hij nog in dienst is. Maar ik ben benieuwd of hij niet eigenlijk boventallig is en een lekker geld bedrag meekrijgt.

Dat van die boventalligheid is namelijk goed mogelijk aangezien er vollop gereorganiseerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk vooral aan de bewoners van Polopos dat ze erg Spaans zijn. Vriendelijk, lekker nieuwsgierig en heerlijk roddelen met elkaar.
Erg leuk om te zien.

Die 20.000 euro die je daar kunt winnen is veel geld daar. Dus daar kom je al een heel eind mee. De lonen liggen laag en je betaalt ook weinig belasting. Dus dat komt wel goed.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
03-07-2019 10:12
Ik merk vooral aan de bewoners van Polopos dat ze erg Spaans zijn. Vriendelijk, lekker nieuwsgierig en heerlijk roddelen met elkaar.
Erg leuk om te zien.

Die 20.000 euro die je daar kunt winnen is veel geld daar. Dus daar kom je al een heel eind mee. De lonen liggen laag en je betaalt ook weinig belasting. Dus dat komt wel goed.
Weinig belasting klopt niet hoor. Zeker als zelfstandige betaal je veel.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
03-07-2019 09:34
en om de kans het geld te winnen, hoewel 20000 euro, ook in Spanje gauw op is denk ik

Plus een huis voor € 1,-
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de presentatie met dat flip over bord en poppetje ook hylarisch. :-D

Snapte ook niet waarom je als 2 volwassen zussen (tweeling) hetzelfde zou kleden, erg raar.

Qua typetjes wel dezelfde als vorig jaar. Een jong stel, een creatief stel, een stel met kind, een humoristische (raar) stel.

Die hadden we vorig jaar ook allemaal.

Alleen het luidruchtige (tokkie :-?) gezin is nieuw qua type casting.

Benieuwd naar de huizen verdeling.

Wel erg wennen dat het elke avond is! Gaat zo snel. Maar ook leuk. Hoef je niet zo lang te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks van dat Ollolai gezien, maar ik heb gisteren toevallig een aflevering van Polopolos gezien en het lijkt me een leuk programma dus ik denk dat ik het wel ga volgen (via uitzending gemist :) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven