Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net aflevering vier gezien en begin het steeds leuker te vinden. Vorig jaar heb ik het niet gezien (want geen tv en geen Videoland toen), maar ik ga het eens terugkijken.

Verbaas me er wel over dat sommigen echt geen woord Spaans kunnen. Ik zou op z'n minst voordat ik er naar toe ga een cursus basis Spaans ofzo doen. Het is best genant dat je je gewoon niet verstaanbaar kunt maken en denkt dat je het wel redt met Engels. Dan ben je toch wat naïef.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Net gekeken maar die tweeling en dezelfde kleding... pfff
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
03-07-2019 13:43
Ik heb net aflevering vier gezien en begin het steeds leuker te vinden. Vorig jaar heb ik het niet gezien (want geen tv en geen Videoland toen), maar ik ga het eens terugkijken.

Verbaas me er wel over dat sommigen echt geen woord Spaans kunnen. Ik zou op z'n minst voordat ik er naar toe ga een cursus basis Spaans ofzo doen. Het is best genant dat je je gewoon niet verstaanbaar kunt maken en denkt dat je het wel redt met Engels. Dan ben je toch wat naïef.

Je weet niet hoeveel tijd er zit tussen ‘je mag meedoen aan het programma’ en ‘je moet je voordracht doen’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
03-07-2019 17:00
Je weet niet hoeveel tijd er zit tussen ‘je mag meedoen aan het programma’ en ‘je moet je voordracht doen’.
Nee dat klopt, maar als je toch in ieder geval de ambitie hebt, zorg je toch dat je in ieder geval de basiskennis hebt zodat je in ieder geval iets verstaanbaar kunt maken. Een hele presentatie is overdreven, maar het lijkt me toch handig om gewoon een brood te kunnen kopen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Een hondentuin beginnen en honden een leuke dag bezorgen :rofl: . Heel nobel, maar de gemiddelde spanjaard heeft niets met honden, laat staan ze een leuke dag bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
03-07-2019 17:35
Een hondentuin beginnen en honden een leuke dag bezorgen :rofl: . Heel nobel, maar de gemiddelde spanjaard heeft niets met honden, laat staan ze een leuke dag bezorgen.
Nou inderdaad. Het asiel daar zit vol met achtergelaten honden.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
03-07-2019 10:49
Weinig belasting klopt niet hoor. Zeker als zelfstandige betaal je veel.
Dan is dat veranderd de afgelopen jaren. Belastingaangifte was ook altijd feest met bedragen tot 800 euro terug. :cheer2:
We’re all mad here
Wat een gezever over hondenopvang echt.
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
03-07-2019 17:35
Een hondentuin beginnen en honden een leuke dag bezorgen :rofl: . Heel nobel, maar de gemiddelde spanjaard heeft niets met honden, laat staan ze een leuke dag bezorgen.
Maar daarom juist. Omdat er in zuid spanje toch best veel buitenlanders wonen cq verblijven die wel honden hebben. Die vinden het wel prettig lijkt me dat ze daar met een uitje hun hond een dagje kwijt kunnen. Niet dat het veel op zal leveren maar het is maar voor er bij.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
03-07-2019 17:46
Nou inderdaad. Het asiel daar zit vol met achtergelaten honden.
Idd naast dat heel veel Spanjaarden anders tegen het houden van dieren aan kijken. Worden er veel mishandeld daar, is een andere cultuur op dat gebied dan hier.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
03-07-2019 17:48
Dan is dat veranderd de afgelopen jaren. Belastingaangifte was ook altijd feest met bedragen tot 800 euro terug. :cheer2:
Zeker veranderd, ik wou dat ik iets terug kreeg. Als zelfstandige betaal ik in Spanje honderden euros elke maand + ongeveern 50% over alle inkomsten. Zelfstandige zijn is geen pretje in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
03-07-2019 19:02
Zeker veranderd, ik wou dat ik iets terug kreeg. Als zelfstandige betaal ik in Spanje honderden euros elke maand + ongeveern 50% over alle inkomsten. Zelfstandige zijn is geen pretje in Spanje.
Echt he, 1 vd duurste landen van Europa wat dat betreft. Vind het echt n kauutee systeem.
Cum non tum age
rianneplaya schreef:
03-07-2019 19:02
Zeker veranderd, ik wou dat ik iets terug kreeg. Als zelfstandige betaal ik in Spanje honderden euros elke maand + ongeveern 50% over alle inkomsten. Zelfstandige zijn is geen pretje in Spanje.
Die verplichte verzekeringen kosten je inderdaad sowieso al minstens 300 euro per maand, of je nou inkomsten hebt of niet. Maar er is in Spanje toch ook zoiets als een belastingvrije voet? Of vergis ik me daarin?

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang ze ermee doorgaan om zzp'ers zo uit te knijpen. De werkloosheid is hoog en dit is niet echt een stimulans om de stap te zetten naar zelfstandige worden.

Maar - terug on topic - van wat ze straks als hun B&B open gaat aan belasting moeten betalen hebben deze deelnemers vast geen weet...
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
03-07-2019 19:20
Die verplichte verzekeringen kosten je inderdaad sowieso al minstens 300 euro per maand, of je nou inkomsten hebt of niet. Maar er is in Spanje toch ook zoiets als een belastingvrije voet? Of vergis ik me daarin?

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang ze ermee doorgaan om zzp'ers zo uit te knijpen. De werkloosheid is hoog en dit is niet echt een stimulans om de stap te zetten naar zelfstandige worden.

Maar - terug on topic - van wat ze straks als hun B&B open gaat aan belasting moeten betalen hebben deze deelnemers vast geen weet...
Ja, maar buiten dat moet je die 300 euro p.m. sowieso aftikken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wist niet dat het zo onaantrekkelijk was om zzp’er te zijn in Spanje o_o
Voor iedereen een groene tuin
noa schreef:
03-07-2019 19:41
Ja, maar buiten dat moet je die 300 euro p.m. sowieso aftikken.
Dat klopt, maar ik reageerde op de post van @rianneplaya die zegt dat ze daarnaast ook nog 50% van haar inkomsten afdraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een stuk saaier dan vorig jaar merk ik.
Wijnand en Thysa zijn wel erg heppi de peppi vind ze nu al vermoeiend . Christiaan ook met zijn quality time .
Tot nu toe nog geen favoriet stel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan BigLizzy de namen en plannen in de OP vermelden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik kan Wijnand en Thysa al iets beter hebben dan in de eerste aflevering. Vind nu met name Christiaan irritant en die moeder van de familie Rutten. Wel apart dat we die Limburgers helemaal niet gezien hebben.
Ik had trouwens verwacht dat ze nog wel een show zouden maken van wie welk huisje toegewezen kreeg. Er moeten toch families zijn geweest die hetzelfde huisje wilden. Sowieso vond ik de verschillen in de staat van de huizen best groot.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
03-07-2019 22:23
Ik kan Wijnand en Thysa al iets beter hebben dan in de eerste aflevering. Vind nu met name Christiaan irritant en die moeder van de familie Rutten. Wel apart dat we die Limburgers helemaal niet gezien hebben.
En die vrouw van Christiaan met die lach steeds zó hemels naar hem te kijken O_O
Zie dat Mark en Donna helemaal niet zo piepjong zijn, 27 en 24. Had ze wel een paar jaar jonger geschat. Snap nu eigenlijk ook niet dat de dorpsraad een punt van hun leeftijd maakten. Of zij moeten ook hebben gevonden dat ze nogal jong overkwamen.
_Monti_ schreef:
03-07-2019 22:27
En die vrouw van Christiaan met die lach steeds zó hemels naar hem te kijken O_O
Het komt mij allemaal iets te gepolijst over. En hij de héle tijd maar met die arm om haar schouder...
Fossa schreef:
03-07-2019 22:26
Ik had trouwens verwacht dat ze nog wel een show zouden maken van wie welk huisje toegewezen kreeg. Er moeten toch families zijn geweest die hetzelfde huisje wilden. Sowieso vond ik de verschillen in de staat van de huizen best groot.
Ik moet die van vanavond nog kijken, maar als dit zo is verbaas ik me daar over. Lijkt me niet dat iedereen toevallig voor een ander huis heeft gekozen. Ik verheugde me juist op de strijd om de gewenste huizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven