Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 6 juli 2019 om 08:03
Iemand nog tips voor een spel dat ook leuk is met 2? Mijn man is bijna jarig en wil iets voor op de camping. Dochter van 7 speelt ook graag mee, dus iets wat voor haar ook te doen is zou leuk zijn.
Ik dacht zelf aan droomhuis, heeft de Nederlandse spellenprijs in de categorie familiespellen gewonnen en is vanaf 8 jaar dus die leek me leuk. Maar hoorde dat die te kinderachtig is.
We hebben al Patchwork voor als we met 2en spelen.
Ik dacht zelf aan droomhuis, heeft de Nederlandse spellenprijs in de categorie familiespellen gewonnen en is vanaf 8 jaar dus die leek me leuk. Maar hoorde dat die te kinderachtig is.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:14
KingdominoWhomi schreef: ↑06-07-2019 08:03Iemand nog tips voor een spel dat ook leuk is met 2? Mijn man is bijna jarig en wil iets voor op de camping. Dochter van 7 speelt ook graag mee, dus iets wat voor haar ook te doen is zou leuk zijn.
Keltis fun and go, = reisversie van het bordspel. Speelt heel anders, dus je zou ze allebei kunnen hebben maar bordspel neemt de hele tafel in beslag
quixx of quinto

zaterdag 6 juli 2019 om 11:36
Qwixx hebben we, maar ik vind dobbelspellen niet zo leuk.
Kimgdomino en Keltis fun and go spreken me niet echt aan als ik zo de beschrijving lees. Ik ben meer op zoek naar de wat langere en wat uitgebreidere spellen. Hoeft niet perce groot te zijn, maar Qwixx en dat soort spelletjes zijn hooguit een kwartier en klaar. Kingdomino staat ook maar 20 minuten voor.
zaterdag 6 juli 2019 om 20:35
Le Havre, maar dat zal dochter niet zo snel meespelen, is een behoorlijk expert spel. Agricola is ook langer, de aparte 2-persoonsversie duurtniet zo lang.Whomi schreef: ↑06-07-2019 11:36Qwixx hebben we, maar ik vind dobbelspellen niet zo leuk.
Kimgdomino en Keltis fun and go spreken me niet echt aan als ik zo de beschrijving lees. Ik ben meer op zoek naar de wat langere en wat uitgebreidere spellen. Hoeft niet perce groot te zijn, maar Qwixx en dat soort spelletjes zijn hooguit een kwartier en klaar. Kingdomino staat ook maar 20 minuten voor.
friesche velden, 2 persoons schijnt ook een pittig spel te zijn, net als caverna (de 2 persoonseditie ken ik daar niet van, maar de 2-4 spelers id een behoorlijke uitdaging en goed met 2 te spelen
de gewone keltids kan goed gespeeld worden met kinderen
In plaats van recensies te lezen kun je ook you tube filmpjes opzoeken met speluitleg
En als je het dan nog niet weet, noem dan spellen die je hebt/ leuk vindt dat maakt het voorstellen wat makkelijker
zaterdag 6 juli 2019 om 22:59
Ik ken dat spel niet, en die beurs zal ook niet hier in de buurt geweest zijn. Ik was vandaag dus in de Playground in Antwerpen. Spelletjescafe, nou ja cafeetje op het station. Een kast vol spellen die je mag spelen, goed biertje erbij en mij hoor je niet klagen
je kunt er ook spellen kopen maar ik heb me ingehouden. (er stonden geen spellen bij die ik direct wilde hebben, dus dat scheelt)

zaterdag 6 juli 2019 om 23:46
ik ga de genoemde spellen even opzoeken. Filmpjes van YouTube ken ik idd, maar sommige zijn heel onduidelijk. Laatst 1 gekeken voor de uitbreiding van machi koro, maar daar werden we niet wijzer vannlies schreef: ↑06-07-2019 20:35Le Havre, maar dat zal dochter niet zo snel meespelen, is een behoorlijk expert spel. Agricola is ook langer, de aparte 2-persoonsversie duurtniet zo lang.
friesche velden, 2 persoons schijnt ook een pittig spel te zijn, net als caverna (de 2 persoonseditie ken ik daar niet van, maar de 2-4 spelers id een behoorlijke uitdaging en goed met 2 te spelen
de gewone keltids kan goed gespeeld worden met kinderen
In plaats van recensies te lezen kun je ook you tube filmpjes opzoeken met speluitleg
En als je het dan nog niet weet, noem dan spellen die je hebt/ leuk vindt dat maakt het voorstellen wat makkelijker

zondag 7 juli 2019 om 08:21
Het dorp vind ik echt het meest stomme spel ooit

De rest ga ik ook even bekijken! Bedankt

zondag 7 juli 2019 om 08:23
Ik speel dit altijd met mijn broer, schoonzus en ouders en dan is het zeker niet te makkelijk

zondag 7 juli 2019 om 08:24
Bedankt! Ga ik ook even bekijkenBladiebladiebla2016 schreef: ↑07-07-2019 08:08Whomi, Abelone vinden wij ook leuk om samen te spelen.

zondag 7 juli 2019 om 10:41
Nee, want je moet het nu ook weer niet te goed omschrijven. Als iedereen het goed raadt krijg je geen punten.
in dit genre heb je nog een ander spel Muse. Speel je in 2 groepjes. de ene groep trekt 5 kaarten en kiest er 1 uit die iemand van de andere groep moet uitleggen aan zijn partners. Het venijn zit hem er in dat hij er ook een kaart bij krijgt, gekozen door de tegenpartij uit 2 kaarten, hoe hij het uitlegt. dus: gebruik de naam van een dier,een liedje, een kleur, maar hij krijgt de andere 4 kaarten pas te zien als hij de ene kaart onschreven heeft. dan worden de 5 kaarten geschud en open gedraaid
zondag 7 juli 2019 om 14:45
@whomi wij vinden azul leuk met 2 of meer, bunny kingdom vermaken wij ons ook altijd goed mee met 2 of meer. Weet niet of deze al uitgebreid genoeg zijn? Ik denk dat beide spellen makkelijk genoeg zijn voor kinderen maar heb zelf geen kinderen (in mijn omgeving) dus misschien overschat ik het kunnen van een 7 jarige. En wanneer je zonder kinderen speelt je het een stuk tactischer kan spelen.
Op dit moment spelen wij zelf veel fox in the forest, is een 2 persoons slagenspel. Als je van slagenspellen houdt is dit leuk, maar is wel alleen voor 2 spelers en denk voor jou in het rijtje niet uitgebreid genoeg
Op dit moment spelen wij zelf veel fox in the forest, is een 2 persoons slagenspel. Als je van slagenspellen houdt is dit leuk, maar is wel alleen voor 2 spelers en denk voor jou in het rijtje niet uitgebreid genoeg

zondag 7 juli 2019 om 15:40

zondag 7 juli 2019 om 16:53
Snap ik, maar dat bedoel ik dus, dan moet je redelijk cryptisch/fantasierijk aangelegd zijn. Ik zelf zou die uitdaging leuk vinden maar zijn kinderen niet geneigd om bijv letterlijk te gaan zeggen: "een man met een zwarte hoed die een trapje op loopt". Of kunnen kinderen het juist heel goed?
zondag 7 juli 2019 om 19:12
ik heb het een keer gespeeld met een kind, maar die zag dingen die wij niet zagen, denk aan klein insectje ergens in de hoek van de kaart, en daar een omschrijving van gegeven. Dus nee, kinderen maken het niet altijd makkelijker, en ik denk dat de meesten snel door hebben hoe het werktNYC schreef: ↑07-07-2019 16:53Snap ik, maar dat bedoel ik dus, dan moet je redelijk cryptisch/fantasierijk aangelegd zijn. Ik zelf zou die uitdaging leuk vinden maar zijn kinderen niet geneigd om bijv letterlijk te gaan zeggen: "een man met een zwarte hoed die een trapje op loopt". Of kunnen kinderen het juist heel goed?

dinsdag 9 juli 2019 om 14:39
Ik speel het niet met onze dochter. Denk dat het voor haar nog te lastig is. Ik had niet door dat je bij je vraag of het niet saai was bedoelde met kinderen.NYC schreef: ↑07-07-2019 16:53Snap ik, maar dat bedoel ik dus, dan moet je redelijk cryptisch/fantasierijk aangelegd zijn. Ik zelf zou die uitdaging leuk vinden maar zijn kinderen niet geneigd om bijv letterlijk te gaan zeggen: "een man met een zwarte hoed die een trapje op loopt". Of kunnen kinderen het juist heel goed?
Ik zie nu deze voorbij komen op fb. Lijkt me echt heel leuk!! Jammer genoeg pas beschikbaar na mijn man zijn verjaardag.
https://www.999games.nl/adventure-by-bo ... espel.html
dinsdag 9 juli 2019 om 14:52
dinsdag 9 juli 2019 om 17:41
leuk en kleine tweespeler is Seasons van 999. Je geeft elkaar je kaarten en verdeelt dan door of het seizoen op te waarderen of jezelf bij een seizoen meer punten/macht te geven. Aan het einde van het spel wordt er gekeken wie de meeste macht in ieder seizoen heeft, en die krijgt dan de punten die het seizoen waard is. Klinkt zo misschien een beetje wazig maar is echt leuk en zeker niet moeilijk!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!

donderdag 11 juli 2019 om 11:31
Berenpark is een leuk spelletje, beetje puzzelen welk stukje je kiest en hoe je het aanlegtDoor de verschillende bounussen, moet je steeds opnieuw bedenken wat de ideale invulling is.
TtR Nederland ken ik niet, maar eigenlijk ben ik geen TtR fan. Ik speel het alleen maar mee als er aan de andere tafels geen plek meer is of als ik dat andere spel nog minder leuk vind, maar zal het niet zelf voorstellen.