Werk & Studie alle pijlers

Hoe krijg ik contractverlenging?

07-07-2019 22:43 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van eerdere topics nu deze vraag.

Ik heb nieuw werk en besef dat het vooral aan mijn houding lag dat ik niet kon blijven bij eerdere banen. Ik was te kritisch, onvoorspelbaar in mijn buien, te open over mijn persoonlijke mening en bot naar vervelende klanten in plaats ze te willen behouden. Dat wil ik aanpassen, maar als autist vind ik dat lastig zonder stappenplan.

Dus; welk gedrag wil men zien?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er denk ik maar net aan in welke branche je werkt.
Vraag het eens aan degene die over je contract gaat.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
07-07-2019 22:49
Dat ligt er denk ik maar net aan in welke branche je werkt.
Nou ja, qua houding is het vrij algemeen.
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:50
Nou ja, qua houding is het vrij algemeen.
Nee, dat varieert over het algemeen wel hoor, vind ik althans.

Maar wat je omschrijft in je OP zou ik lastig mee om te gaan vinden in een collega/werknemer.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:50
Vraag het eens aan degene die over je contract gaat.
Dan laat ik meteen weten dat het eerst mis ging.

Graag tips over goed gedrag op werk hier...
Sugar and spice, and everything nice.
Misschien kun je iets met een cursus à la inzicht in invloed, want niet iedereen reageert ook hetzelfde op gedrag.
Als autist heb je recht op een jobcoach.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:51
Nee, dat varieert over het algemeen wel hoor, vind ik althans.

Maar wat je omschrijft in je OP zou ik lastig mee om te gaan vinden in een collega/werknemer.
Klopt, ik hoor graag tips in de richting van het tegenovergestelde. Voor mij is 'klantrelatie behouden" bijv een erg vage term. Hoe doe ik dat? Wanneer mag ik wel commentaar leveren? Wat deel ik, wat niet? Hoe ga ik ermee om als iemand mij boos maakt?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:52
Misschien kun je iets met een cursus à la inzicht in invloed, want niet iedereen reageert ook hetzelfde op gedrag.
Waar vind ik die?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-07-2019 22:53
Als autist heb je recht op een jobcoach.
Maar ik heb geen aangepast werk via uwv. Jobcoach gaat daaruit. Ik wil ook niet dat mijn werk het weet.

Ik wil gewoon weten wat jullie doen og graag zien.
anoniem_386446 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:58
27.19% gewijzigd
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:51
Dan laat ik meteen weten dat het eerst mis ging.

Graag tips over goed gedrag op werk hier...
Nee, je vraagt aan diegene wat voor soort gedrag verwacht wordt. Je hoeft dan niets te zeggen over je verleden. Het is niet vreemd om te willen weten hoe je moet functioneren om het goed te doen. Staat ook in je functieomschrijving, maar dan moet je dus doorvragen over wat je precies moet doen.

Ik ken ook mensen die hebben afgesproken dat ze hun werk doen en als ze op koers liggen voor verlenging/promotie/whatever, ze niks horen van hun leidinggevende en als dat niet zo is, dat ze concrete feedback krijgen. Zo ligt de 'verantwoordelijkheid' expliciet bij de leidinggevende. Dat kan ook best slim zijn.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 22:56
17.36% gewijzigd
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:54
Waar vind ik die?
Google is your friend: https://www.zuidema.nl/training/inzicht-in-invloed/
Tot 10 tellen voordat je reageert? Mantra ‘hoe zou de ander hierop kunnen reageren?’ voordat je je mening geeft?
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:54
Maar ik heb geen aangepast werk via uwv.
Dat maakt niet uit. Als jij een legitieme diagnose hebt kan je een jobcoach aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
07-07-2019 22:54
Nee, je vraagt aan diegene wat voor soort gedrag verwacht wordt. Je hoeft dan niets te zeggen over je verleden. Het is niet vreemd om te willen weten hoe je moet functioneren om het goed te doen. Staat ook in je functieomschrijving, maar dan moet je dus doorvragen over wat je precies moet doen.

Ik ken ook mensen die hebben afgesproken dat ze hun werk doen en als ze op koers liggen voor verlenging/promotie/whatever, ze niks horen van hun leidinggevende en als dat niet zo is, dat ze concrete feedback krijgen. Zo ligt de 'verantwoordelijkheid' expliciet bij de leidinggevende. Dat kan ook best slim zijn.
Goed idee! Ik zal het morgen vragen.
Sugar and spice, and everything nice.
Door je persoonlijke mening en botheid voor je te houden en te denken ‘de klant is koning’.

Daarnaast kun je ook niet verwachten dat je hele zakelijke omgeving rekening houdt met jouw onvoorspelbare buien, gebruik die maar privé.

Ik begrijp dat dit alles voor een autist wellicht iets te simpel klinkt, maar wellicht past het beroep niet zo bij je?!
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-07-2019 22:57
Dat maakt niet uit. Als jij een legitieme diagnose hebt kan je een jobcoach aanvragen.
Wat doet diegene dan?
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:59
Wat doet diegene dan?
Jou helpen met hoe je je moet gedragen op de werkvloer.

Ik zou zeggen: Google. Dat moet je toch lukken?
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:53
Klopt, ik hoor graag tips in de richting van het tegenovergestelde. Voor mij is 'klantrelatie behouden" bijv een erg vage term. Hoe doe ik dat? Wanneer mag ik wel commentaar leveren? Wat deel ik, wat niet? Hoe ga ik ermee om als iemand mij boos maakt?
Wat ik zojuist schreef dus.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-07-2019 22:59
Door je persoonlijke mening en botheid voor je te houden en te denken ‘de klant is koning’.

Daarnaast kun je ook niet verwachten dat je hele zakelijke omgeving rekening houdt met jouw onvoorspelbare buien, gebruik die maar privé.

Ik begrijp dat dit alles voor een autist wellicht iets te simpel klinkt, maar wellicht past het beroep niet zo bij je?!
Ik heb in meerdere branches gewerkt en loop tegen hetzelfde aan. Daarom graag heldere afgebakende tips van goed gedrag die overal gelden.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-07-2019 22:59
Door je persoonlijke mening en botheid voor je te houden en te denken ‘de klant is koning’.

Daarnaast kun je ook niet verwachten dat je hele zakelijke omgeving rekening houdt met jouw onvoorspelbare buien, gebruik die maar privé.

Ik begrijp dat dit alles voor een autist wellicht iets te simpel klinkt, maar wellicht past het beroep niet zo bij je?!
Ik heb in meerdere branches gewerkt en loop tegen hetzelfde aan. Daarom graag heldere afgebakende tips van goed gedrag die overal gelden.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 22:53
Klopt, ik hoor graag tips in de richting van het tegenovergestelde. Voor mij is 'klantrelatie behouden" bijv een erg vage term. Hoe doe ik dat? Wanneer mag ik wel commentaar leveren? Wat deel ik, wat niet? Hoe ga ik ermee om als iemand mij boos maakt?
Je levert geen commentaar op klanten. Je blijft beleefd.

Alleen in het geval van beledigingen vanuit de klant richting jou zeg je er iets van en kap je het beschaafd af.

Wat voor klanten zijn het, wat verkoop je?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-07-2019 23:01
Jou helpen met hoe je je moet gedragen op de werkvloer.

Ik zou zeggen: Google. Dat moet je toch lukken?
Ik zal het navragen.

Graag concrete tips nu, zoals loisnvt.
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
07-07-2019 23:01
Ik heb in meerdere branches gewerkt en loop tegen hetzelfde aan. Daarom graag heldere afgebakende tips van goed gedrag die overal gelden.
Die zou je inmiddels wel moeten eten, want zij vrij universeel. Vraag anders je ouders om je te helpen met opnieuw opgevoed te worden.

Wat ik verwacht van collega's: dat ze hun werk goed doen en dat ik geen last van ze heb en dat ze vooral hun mond houden als er niets zinnigs uit komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven