Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Kissie30 schreef:
07-07-2019 11:33
Ja hear hear!! :worship:

Ik ken teveel mensen (waaronder ikzelf) die door ouder(s) zijn "opgevoed" die dat eigenlijk helemaal niet konden of wilden. Met alle gevolgen van dien, voor het kind welteverstaan. Ik vind dat iedereen vooraf psychologisch gekeurd zou moeten worden, voor ze aan kinderen zouden mogen beginnen. Dat scheelt de samenleving een hoop ellende.

Ik snap daarom die anti abortus lobby ook niet zo goed (abortus is moord enz). Ik bedoel, als de moeder het kind dan al niet wil, dan is het voor het kind in spe sowieso het beste om maar niet geboren te worden.

Heerlijk trouwens om hier in dit topic zo fijn controversieel te mogen zijn zonder dat je iedereen over je heen krijgt :cheer2:
Reken je niet al te rijk. Ik kreeg onlangs een ban in notabene dit topic. Er zijn blijkbaar hormonale meelezers die onverbiddelijk staffen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, er bestaat gewoon een fatsoensgrens, ook al hou je niet van kinderen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Barnabas schreef:
07-07-2019 10:18
Ik ben misschien dan een stuk radicaler hierin, maar eigenlijk vind ik dat je niet eens zomaar aan kinderen mag beginnen zonder dat je van tevoren uitgebreid gescreend bent. Drugsverslaafden, alcoholisten en mensen met ernstige genetisch overdraagbare ziektes zouden al meteen moeten afvallen. Vind het maar raar dat kinderen nu eigenlijk gekweekt worden, terwijl er zoveel kinderen in een ouderloze situatie opgroeien. Zorg er eerst maar voor dat de kinderen die op aarde zijn gekwakt een beter leven krijgen. Ik snap ook niet dat mensen per se zichzelf in het kind terug willen zien. Dat gebeurt niet alleen met nature hoor, ook met nurture beginnen kinderen op hun opvoeders te lijken. Hetzij alleen met gedrag dan misschien, maar gedrag lijkt me een stuk belangrijker dan dat kind toevallig dezelfde haren als jij heeft.
Ik heb het al eens eerder gezegd en zeg het nu weer: Begin pas aan kinderen als je dit financieel, emotioneel en fysiek toe instaat bent.

Dat mensen vaak eerst een eigen biologisch kind willen, snap ik wel. Zo zijn we nu eenmaal ingesteld (eigen genen eerst). Pas als dat niet mogelijk is, is men eventueel bereid om voor het kind van een ander te zorgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-07-2019 17:03

Ik heb het al eens eerder gezegd en zeg het nu weer: Begin pas aan kinderen als je dit financieel, emotioneel en fysiek toe instaat bent.


Dat mensen vaak eerst een eigen biologisch kind willen, snap ik wel. Zo zijn we nu eenmaal ingesteld (eigen genen eerst). Pas als dat niet mogelijk is, is men eventueel bereid om voor het kind van een ander te zorgen.

Wat heeft dat nou voor zin in dit topic?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-07-2019 17:33
Wat heeft dat nou voor zin in dit topic?
:)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-07-2019 17:33
Wat heeft dat nou voor zin in dit topic?
Hoe bedoel je?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-07-2019 22:12
Hoe bedoel je?

De schrijvers hier zijn juist blij dat ze geen kinderen hebben. Die hebben geen tips nodig wanneer wel kinderen te krijgen.

De rest ook niet, ben ik bang.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-07-2019 10:23
Ik ben 't met je eens betreffende screenings voor je een kind zou mogen. Maar ik kan me dan weer wel voorstellen dat mensen een biologisch kind willen. Denk dat je dankzij je hormonen daar veel meer van kan verdragen dan van een niet biologisch kind. Als ze dan een vervelende periode hebben dat je dan iets denkt van je bent m'n kind niet eens!
En eerlijk gezegd denk ik dat uiterlijkheden wel degelijk 'n rol spelen. Als je kind op je ex lijkt dat je daar meer moeite mee hebt dan wanneer 't op jou lijkt.
Oh, dan zit ik misschien gewoon heel raar in elkaar. Ik zou het juist plezieriger vinden om voor een niet-biologisch kind te zorgen dan voor m’n eigen kind. Heb sowieso al vrij weinig met mijn eigen familie en genen boeien me niet. En je kind kan alsnog op je ex lijken als je het samen verwekt. Het zou gek zijn als je dan ineens minder van dat kind houdt omdat je bent gescheiden van je ex. Maar dit is al te veel kinderpraat. Ik hoop gewoon dat mensen verstandiger omgaan met hun levensinvulling en dat ze beseffen dat een kind niet hét levensdoel hoeft te zijn. Ik vind een psychische screening zoals al eerder vermeld werd een goed idee.
.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 08-07-2019 13:03
Reden: herkenbaarheid
99.34% gewijzigd
Vixxen schreef:
08-07-2019 01:23
Even een vraagje (haal ik waarschijnlijk weg later ivm herkenbaarheid).
Ik had een verjaardag met familie en neefje en dat kind liep serieus te schelden (4 jaar oud). Niemand leek dat raar te vinden, maar vierjarigen die woorden als fuck en eikel gebruiken...dat is toch niet helemaal normaal of wel?
Het is niet normaal idd. En al helemaal niet als de ouders dat niet corrigeren.

Even los van wel/niet normaal; volwassenen nemen dit soort woorden geregeld in de mond, dat kan ik zelf beamen. En dan is dat (op enkele met name christelijke kringen na) redelijk geaccepteerd. Wat mij fascineert is de vraag waarom volwassen wel "mogen" vloeken en kinderen niet. Maar goed, dat was natuurlijk je vraag helemaal niet ;-D
Natuurlijk is dat wel normaal dat kinderen die woorden al kennen, ze worden immers om hen heen gebruikt en er wordt vaak 'n beetje lacherig over gedaan in de buurt van kinderen, zo van jij mag dat niet zeggen hoor, dus dan weten ze dat het de verboden vrucht is.
Mijn moeder was kleuterjuf en op een gegeven moment waren er vierjarigen die wel hele rare liedjes aan het zingen waren. Bleken de ouders van die kinderen naar een regionaal behoorlijk populaire band te luisteren. De liedjes van die band bestaan uit nogal grove teksten.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-07-2019 22:40
De schrijvers hier zijn juist blij dat ze geen kinderen hebben.Die hebben geen tips nodig wanneer wel kinderen te krijgen.

De rest ook niet, ben ik bang.
Ja, duh. Ik bedoelde het ook niet voor ons kindvrije, maar voor mensen die wel kinderen willen. Het was een inhaak op het fenomeen, waarom begin je aan kinderen als je er niet het geld voor hebt? Of zoals iemand aangaf, dat een psychische check geen slecht idee is. Of ouders met een serieuze erfelijke ziekte die toch aan een kind beginnen, want ze willen zo graag een kind. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen toch aan kinderen beginnen terwijl ze de boel fysiek, emotioneel of financieel niet op de rit hebben.
Je zou zoveel rottigheid kunnen voorkomen als hier rekening mee gehouden werd.

Ik wil geen kinderen, maar ik vind het wel sneu dat ouders willens en wetens voor een kind kiezen, terwijl het kind dan gelijk al met een 1-0 achterstand begint.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
08-07-2019 07:20
Natuurlijk is dat wel normaal dat kinderen die woorden al kennen, ze worden immers om hen heen gebruikt en er wordt vaak 'n beetje lacherig over gedaan in de buurt van kinderen, zo van jij mag dat niet zeggen hoor, dus dan weten ze dat het de verboden vrucht is.

Nou hij gaat nog niet naar school en ook niet naar kleuteropvang oid. Daarom vond ik het nogal vreemd dat hij die woorden kent.
Ik zie bij vriendinnen ook niet dat hun kinderen (zelfde leeftijd ongeveer) dat soort woorden gebruiken. Vandaar. Ze hebben het wel graag over poep en pies enzo, maar niet de 'echte' harde scheldwoorden.
lilguinea schreef:
08-07-2019 08:08
Mijn moeder was kleuterjuf en op een gegeven moment waren er vierjarigen die wel hele rare liedjes aan het zingen waren. Bleken de ouders van die kinderen naar een regionaal behoorlijk populaire band te luisteren. De liedjes van die band bestaan uit nogal grove teksten.

:hihi:
Hoe kun je zonder dat je kinderen hebt nou weten wat je precies nodig hebt om een goed stabiel gezin te vormen? Die open deuren van geld en gezondheid die kunnen we allemaal onderhand wel intrappen.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-07-2019 11:31
Hoe kun je zonder dat je kinderen hebt nou weten wat je precies nodig hebt om een goed stabiel gezin te vormen? Die open deuren van geld en gezondheid die kunnen we allemaal onderhand wel intrappen.
Je hebt gelijk hoor. En omstandigheden kunnen veranderen van zeer geschikt naar ongeschikt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vixxen schreef:
08-07-2019 11:29
Nou hij gaat nog niet naar school en ook niet naar kleuteropvang oid. Daarom vond ik het nogal vreemd dat hij die woorden kent.
Ik zie bij vriendinnen ook niet dat hun kinderen (zelfde leeftijd ongeveer) dat soort woorden gebruiken. Vandaar. Ze hebben het wel graag over poep en pies enzo, maar niet de 'echte' harde scheldwoorden.
Maar ouders gebruiken toch zelf ook woorden als fuck, kut,, klotezooi, verdomme e.d.?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2019 12:15
Maar ouders gebruiken toch zelf ook woorden als fuck, kut,, klotezooi, verdomme e.d.?
Jep. Sommige ouders niet en maar dan leren ze het wel weer op de opvang of op school.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vixxen schreef:
08-07-2019 01:23
Even een vraagje (haal ik waarschijnlijk weg later ivm herkenbaarheid).
Ik had een verjaardag met familie en neefje en dat kind liep serieus te schelden (4 jaar oud). Niemand leek dat raar te vinden, maar vierjarigen die woorden als fuck en eikel gebruiken...dat is toch niet helemaal normaal of wel?
Hier gebruikten ze die woorden op die leeftijd ook al. Daar doe je weinig aan. Behalve corrigeren dan.
Kinderen hebben tv, youtube, buurkinderen, neven en nichten, willekeurige voorbijgangers in de supermarkt, de bus, speeltuin, etc. Al die andere woorden in hun woordenschat leren ze ook niet alleen maar van hun ouders.
kindrebel schreef:
08-07-2019 12:24
Hier gebruikten ze die woorden op die leeftijd ook al. Daar doe je weinig aan. Behalve corrigeren dan.
Kinderen hebben tv, youtube, buurkinderen, neven en nichten, willekeurige voorbijgangers in de supermarkt, de bus, speeltuin, etc. Al die andere woorden in hun woordenschat leren ze ook niet alleen maar van hun ouders.

Ik maak me zorgen om het desbetreffende kind. Ik weet niet meer wat mijn woordenschat was toen ik 4 was (en daarnaast was er toen nog geen internet) en naast dat het kind dus ineens scheldwoorden aan het gebruiken is (wat ik best heftig vond) vertoont het ook nogal raar gedrag (mensen slaan). Ouder is alleenstaand en nogal een tokkie.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-07-2019 11:31
Hoe kun je zonder dat je kinderen hebt nou weten wat je precies nodig hebt om een goed stabiel gezin te vormen? Die open deuren van geld en gezondheid die kunnen we allemaal onderhand wel intrappen.

Precies. En psychische checks voordat je kinderen mag krijgen.. een wereldvreemde maar ook nutteloze vraag. Ain’t never gonna happen. Ga liever over iets constructiefs nadenken als het je zo bezighoudt.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
08-07-2019 13:37
Precies. En psychische checks voordat je kinderen mag krijgen.. een wereldvreemde maar ook nutteloze vraag. Ain’t never gonna happen. Ga liever over iets constructiefs nadenken als het je zo bezighoudt.
Ehm... volgens mij is het best toegestaan om over dit soort dingen te filosoferen.

Ik weet heus wel dat zo'n check nooit zal gebeuren, net zo goed als ouders nooit verplicht een cursus opvoeden hoeven te doen. (Alleen als je een kind wilt adopteren, dan zijn er wel ineens allerlei voorwaarden waar je aan moet doen.) Net zo goed dat men mensen nooit zal verbieden om kinderen te krijgen, niet als er al meerdere weg zijn gehaald bij de ouders of als het een risico is voor de moeder. Het krijgen van kinderen wordt nu eenmaal gezien als een basisrecht.

En ja, als kindvrije vind ik dat vreemd. En ik zie niet in waarom ik over dat soort onderwerpen niet zou mogen filosoferen/klagen/verbazen in dit topic.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-07-2019 12:24
Hier gebruikten ze die woorden op die leeftijd ook al. Daar doe je weinig aan. Behalve corrigeren dan.
Kinderen hebben tv, youtube, buurkinderen, neven en nichten, willekeurige voorbijgangers in de supermarkt, de bus, speeltuin, etc. Al die andere woorden in hun woordenschat leren ze ook niet alleen maar van hun ouders.
Mijn vriend heeft zijn siblings gewaarschuwd dat als ze hun kinderen bij ons willen parkeren, dat we ze dan die woorden gaan leren :cheers:
Luistervink schreef:
08-07-2019 14:50
Mijn vriend heeft zijn siblings gewaarschuwd dat als ze hun kinderen bij ons willen parkeren, dat we ze dan die woorden gaan leren :cheers:
Ik zou sowieso heel duidelijk zijn dat er uberhaupt geen enkel kind bij jou geparkeerd wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven