Gezondheid alle pijlers

Eten dunne mensen de hele dag door?

10-07-2019 09:28 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik was vroeger altijd slank maar op een gegeven moment hebben we een paar heftige jaren gehad waarbij ik wel 40 kilo aan kwam. Nu ben ik door allerhande diëten al 20 kwijt maar nu blijf ik al een half jaar hangen. Er mogen er dus nog wel 20 af. Afgelopen week ben ik begonnen met het eten van kleine porties. Ik eet alles gewoon. Om de 2 uur ongeveer een kleine portie van iets. Gezond en ongezond. Ineens was ik een halve kilo kwijt! Is dit nu wat dunne mensen bedoelen met : 'ik eet alles wat ik wil' en 'ik eet de hele dag door'?

Ben jij dun of slank? Wil je me vertellen wat je eet op een dag? En dan vooral de portie grootte ervan....

Heb ik hier nu echt het geheim van slanke mensen ontdekt? Ik krijg weer een sprankje hoop. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Sjulia schreef:
10-07-2019 09:36
Ik eet wel veel kleine tussendoortjes. Heb maat 34/36 en weeg zo rond de 50 kilo. (1.73) Ik eet vaak een tosti in de ochtend, vaak een banaan een uurtje later. Vaak iets met chocola in de middag. Croissantje in de middag. Soms nog een tosti. Vaak voor het avondeten nog nootjes of een beetje chips. En dan avondeten. Pasta, pizza of groentes met (nep)vlees. En na het eten op de bank soms toastjes of een stukje cake oid. Of soms nog een extra tosti als ik nog echte honger heb. Yeah. I love tosti’s :-D
:O als ik zo zou eten, zou ik binnen de kortste keren moddervet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maakt absoluut niets uit. Minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrand, dat is het. Ik eet graag heel veel in één keer, dus het hangt van persoon tot persoon af.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2019 09:48
Ik weet niet of je daar jaloers op moet zijn. Ze heeft ondergewicht en eet behoorlijk ongezond. Niet echt om een voorbeeld aan te nemen.
Ik eet niet gezond genoeg nee. Meestal maar 1 stuk fruit, en zelfgemaakte smoothies. Eet 4 keer per week groentes. Ondergewicht heb ik altijd gehad, vanaf kinds af aan al. Is wel echt mijn bouw.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2019 09:40
Het gaat gewoon om de totale hoeveelheid. Ik ben slank (1.75 en ongeveer 58 kilo) en eet inderdaad vaak kleine hoeveelheden, maar dat komt doordat ik niet veel tegelijk op kan. Als ik bijvoorbeeld uit eten ga, laat ik altijd wel een deel staan en dan neem ik niet eens een voorgerecht. Maar dan eet ik dus niet tot ik propvol zit en heb ik later weer trek. In totaal zit ik ongeveer op 2000-2100 calorieën per dag, heb ik wel eens uitgerekend, maar dat zegt natuurlijk alleen maar iets als je ook naar beweging kijkt.

Op vakantie eet ik minder tussendoor, maar kan ik nog steeds niet zoveel op tussen de maaltijden. Dan moet ik uitkijken dat ik niet afval. Ik heb die vele eetmomenten dus niet nodig om slank te blijven, maar juist om genoeg binnen te krijgen.
Mooi gewicht bij die lengte! Ik heb dat dus ook eigenlijk dat ik niet te veel tegelijk op kan maar voorheen at ik daar gewoon doorheen met buikpijn en diarree aanvallen als gevolg. Nu probeer ik beter naar m'n lichaam te luisteren
pamelacourson schreef:
10-07-2019 09:48
Ik weet niet of je daar jaloers op moet zijn. Ze heeft ondergewicht en eet behoorlijk ongezond. Niet echt om een voorbeeld aan te nemen.
Dat zat ik mij net te bedenken.
Jaloers zijn op ondergewicht?
Sjulia schreef:
10-07-2019 09:51
Ik eet niet gezond genoeg nee. Meestal maar 1 stuk fruit, en zelfgemaakte smoothies. Eet 4 keer per week groentes. Ondergewicht heb ik altijd gehad, vanaf kinds af aan al. Is wel echt mijn bouw.
Een tosti is gewoon een boterham met kaas en een boterham met ham. Zo ongezond is dat nu ook weer niet. En ook niet extreem calorierijk. De kaas lijkt vetter als hij smelt, maar dat is hij natuurlijk niet....
TO wat wil je met dit topic? Dat alle slanke mensen hun gewicht noemen?
RJB schreef:
10-07-2019 09:42
Ja dat van de spijsvertering geloof ik ook niet maar als ik grote porties eet krijg ik inderdaad buikpijn. Omdat ik daar vanaf wou begon ik met kleine porties en toen viel ik dus ineens af...
Gewoon doen wat bij jou werkt en goed voelt. Het is geen wet van Meden en Perzen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
10-07-2019 09:54
Een tosti is gewoon een boterham met kaas en een boterham met ham. Zo ongezond is dat nu ook weer niet. En ook niet extreem calorierijk. De kaas lijkt vetter als hij smelt, maar dat is hij natuurlijk niet....
Ik ben vegetarisch dus geen ham hier. Het proeft idd een stuk vetter.. Omdat het warm is vult het wel beter om de een of andere reden. En ik gebruik van die kleine vierkantje sneetjes voor het tosti apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-07-2019 09:33
Dat verschilt. Ik (slank) ben zelf een bulketer (grote maaltijden met veel tijd ertussen), maar ik heb slanke vriendinnen die echt steeds iets móeten eten anders gaan ze van hun graatje. Ze kunnen alleen kleine porties eten, maar als ze honger hebben moet er echt snel gegeten worden.

De theorie dat je je spijsvertering op gang moet blijven houden schijnt onzin te zijn.
Ja ik kan niet veel eten in 1x, dus na 2 uur eet ik alweer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
loetje84 schreef:
10-07-2019 09:44
Ik vind dit stuk wel alles omvattend!! of je nou veel of weinig eet, grote porties of kleine het gaat uiteindelijk maar om 1 ding:

Het enige dat je moet doen om af te slanken is een langere periode minder eten dan gebruiken en eventueel meten wat je inneemt (dat hoeft niet per se op het gebied van calorieën, maar daar gaat het wel om)

Het verschilt een beetje per dieet hoe dit calorietekort ontstaat. Het ene dieet laat je groenten en fruit eten in plaats van chocolade en frituursnacks (want alle groenten bevatten per gram minder calorieën dan bijvoorbeeld M&M’s of een kroket tussen twee gevulde koeken), het andere dieet verkleint portiegroottes van maaltijden (je eet dus minder per maaltijd) en weer een ander dieet verkleint het aantal eetmomenten. Zoals je kunt concluderen zorgen al die diëten voor een verminderde calorie-inname. Als die diëten dan nog niet werken, eet je alsnog meer dan je verbruikt en moet je nóg minder eten (als je dat wilt, althans)

Welk dieet je ook volgt, het is een manier van eten (beperken) die iemand anders voor je heeft bedacht. En of dat nou glutenvrij, intermittent fasting, een sapkuur, Sonjabakkeren of het ketogeen dieet is, het is allemaal bedacht door iemand anders en niet jezelf. En dat is in het begin misschien prima (en we kunnen dit ook doodredeneren door te stellen dat álles in de wereld is bedacht door iemand anders), maar op termijn houdt niemand dat vol (tenzij je echt coeliakie hebt, maar ik heb het hier niet over uitzonderingen omdat het gevaar bestaat dat je denkt dat je een uitzondering bent).

Ja, het werkt allemaal in het begin. Is ook heel mooi. Maar zodra je langere tijd iets gaat doen wat iemand anders heeft bedacht, gaat het je op den duur tegenstaan. Ik beloof je dat alvast, maar je kunt het je vast voorstellen.
Dus wat moet je dan doen? Vrij letterlijk: dat moet je zelf weten.

Het komt allemaal neer op minder eten. Maar hoe? Beslis dat zelf.
Ja inderdaad bedankt voor je verhaal. De eerste 20 kilo ben ik dus afgevallen met diverse diëten waar je zat van wordt en nu ben ik echt op zoek naar mijn levensstijl waar ik dus wel mee op een gezond gewicht kan komen. Ik hoop dat het eten van kleine porties mijn manier is. In ieder geval minder vaak buikpijn en nooit honger en ook ruimte voor een koekje ofzo.... Nou maar hopen dat ik afval
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
10-07-2019 09:54
Een tosti is gewoon een boterham met kaas en een boterham met ham. Zo ongezond is dat nu ook weer niet. En ook niet extreem calorierijk. De kaas lijkt vetter als hij smelt, maar dat is hij natuurlijk niet....
Het gaat ook niet om de tosti's, maar de andere dingen die ze opnoemt. Iets met chocola, croissant, pizza, nootjes of een beetje chips, toastjes of een stukje cake. Ik eet die dingen ook echt wel, ik kan niet zoveel eten en dan alleen maar supergezonde dingen, dat hou ik niet vol. Maar dit zijn wel heel veel ongezonde dingen op één dag.
RJB schreef:
10-07-2019 09:49
Je mag wel een maatje van mij hebben. Ik heb er nog 3 over 🤣
Kom op niet iedereen heeft 36/38 leer gewoon je lichaam accepteren zoals jij in elkaar zit
Je bent al 20 kwijt geraakt dat is al knap.
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
10-07-2019 09:43
Dat klopt zeker, maar 1x per dag veel eten zou voor mij buikpijn betekenen en de rest van de dag honger haha
Voor mij ook hoor. Maar ik wil daarmee aangeven dat het niet uitmaakt om af te vallen of je de hele dag door eet of 3 grote maaltijden. Het gaat echt alleen maar om de calorieën. En probeer jezelf niet te vergelijken met anderen. Er zijn nou eenmaal mensen met een mega snelle stofwisseling die alles kunnen eten wat los en vast zit.
Heb je weleens bijgehouden hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt? Een tip is my fitness pall. Gratis app. En dan ook echt alles wegen he, boterham wegen. Weegschaal op nul. Boterham met boter besmeren, boter noteren. Het was voor mij echt een eyeopener.
En bereken ook je bmr. (Nee geen BMI)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2019 10:00
Het gaat ook niet om de tosti's, maar de andere dingen die ze opnoemt. Iets met chocola, croissant, pizza, nootjes of een beetje chips, toastjes of een stukje cake. Ik eet die dingen ook echt wel, ik kan niet zoveel eten en dan alleen maar supergezonde dingen, dat hou ik niet vol. Maar dit zijn wel heel veel ongezonde dingen op één dag.
Niet dat ik een hele reep chocola naar binnen werk hoor. Gewoon even een bonbon of een chocolade toffee, zulke dingen. In thee/koffie neem ik geen suiker en ik drink verder alleen melk of water dus ik denk dat ik daarvan suiker trek krijg in de middag. Pizza 1 keer per week :heart: Nootjes zijn wel nodig, ik ben vegetarisch he. Ik bedoel ook geen borrelnoten oid.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
10-07-2019 10:02
Voor mij ook hoor. Maar ik wil daarmee aangeven dat het niet uitmaakt om af te vallen of je de hele dag door eet of 3 grote maaltijden. Het gaat echt alleen maar om de calorieën. En probeer jezelf niet te vergelijken met anderen. Er zijn nou eenmaal mensen met een mega snelle stofwisseling die alles kunnen eten wat los en vast zit.
Heb je weleens bijgehouden hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt? Een tip is my fitness pall. Gratis app. En dan ook echt alles wegen he, boterham wegen. Weegschaal op nul. Boterham met boter besmeren, boter noteren. Het was voor mij echt een eyeopener.
En bereken ook je bmr. (Nee geen BMI)
Jazeker ik gebruikte de eetmeter app 👍🏻
Oke je wil dus alleen van hele slanke mensen iets lezen.
Ik ga maar wat anders doen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-07-2019 10:00
Het gaat ook niet om de tosti's, maar de andere dingen die ze opnoemt. Iets met chocola, croissant, pizza, nootjes of een beetje chips, toastjes of een stukje cake. Ik eet die dingen ook echt wel, ik kan niet zoveel eten en dan alleen maar supergezonde dingen, dat hou ik niet vol. Maar dit zijn wel heel veel ongezonde dingen op één dag.
Vaak klinkt het ook veel, maar als het één blokje chocolade is, één keer per week pizza, af een toe een croissant of een stukje cake, lijkt het al een stuk minder. Dat is het meestal hoor.
Life is short. Eat dessert first.
2019 schreef:
10-07-2019 10:01
Kom op niet iedereen heeft 36/38 leer gewoon je lichaam accepteren zoals jij in elkaar zit
Je bent al 20 kwijt geraakt dat is al knap.
Van de 40 kilo die ze was aangekomen. Dus ik snap wel dat je streeft naar het gewicht dat je voorheen gewoon had. Dat zou ik ook nog niet opgeven als ik TO was.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is alleen een kcal tekort creëren niet het hele verhaal, het gaat er daarnaast ook om wat je eet en ook wanneer. Als je de hele dag door kleine beetjes eet (wat niet nodig is, tussemdoortjes en snacks zijn bedacht door de voedingsindustrie) dan verbrandt je lichaam ook alleen die calorieën om energie te krijgen. De vetvoorraad wordt niet aangesproken (wat je wel wil). Als je het laat bij 2 of 3 grote maaltijden, liefst binnen 8 uur, dan heeft je lichaam tussendoor tijd om te herstellen en over te gaan op vetverbranden. Google ook eens op intermittent fasting.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je op de kleine dingen moet letten TO. Wat je zoal drinkt bijv. Welke sausen je gebruikt etc.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-07-2019 10:04
Niet dat ik een hele reep chocola naar binnen werk hoor. Gewoon even een bonbon of een chocolade toffee, zulke dingen. In thee/koffie neem ik geen suiker en ik drink verder alleen melk of water dus ik denk dat ik daarvan suiker trek krijg in de middag. Pizza 1 keer per week :heart: Nootjes zijn wel nodig, ik ben vegetarisch he. Ik bedoel ook geen borrelnoten oid.
Oh, oké, dan valt het inderdaad wel mee. Ik ben ook vegetariër, die schijnen over het algemeen ook slanker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een studentenhuis gewoond met iemand die heel slank was. Het viel mij op dat zij altijd piepkleine porties at. Telkens als ik nu een hele slanke vrouw zie, vraag ik mij af of die ook zo weinig eet ;) .

Ik ging ook wel eens op stap met die hele slanke studente, en ik weet nog dat zij onderweg Pringles had gekocht. Ze nam daar toen slechts enkele chipjes uit, vroeg of ik nog wat wou, en toen ik ook niet meer wilde, gooide ze die koker weg, ik vond dat zo zonde, zou dat zelf nooit hebben gedaan, maar zij had er genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-07-2019 10:01
Kom op niet iedereen heeft 36/38 leer gewoon je lichaam accepteren zoals jij in elkaar zit
Je bent al 20 kwijt geraakt dat is al knap.
Wel lief dat je het zegt maar ben altijd slank geweest dus ik voel me nog niet mezelf
Alle reacties Link kopieren
elninjaa schreef:
10-07-2019 10:16
Volgens mij is alleen een kcal tekort creëren niet het hele verhaal, het gaat er daarnaast ook om wat je eet en ook wanneer. Als je de hele dag door kleine beetjes eet (wat niet nodig is, tussemdoortjes en snacks zijn bedacht door de voedingsindustrie) dan verbrandt je lichaam ook alleen die calorieën om energie te krijgen. De vetvoorraad wordt niet aangesproken (wat je wel wil). Als je het laat bij 2 of 3 grote maaltijden, liefst binnen 8 uur, dan heeft je lichaam tussendoor tijd om te herstellen en over te gaan op vetverbranden. Google ook eens op intermittent fasting.
Helemaal mee eens maar mijn darmen zijn het daar helaas niet mee eens. Veel buikpijn en diarree tot gevolg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven