Entertainment alle pijlers

Game of thrones experts gezocht

10-07-2019 21:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben op aanraden van vele eindelijk begonnen met game of thrones maar ik kom er maar niet in.
Ben nu bijna klaar met seizoen 1 maar ik heb geen idee wie wie is en bij welk continent ze horen.
Zou het helpen om seizoen 1 nog een keer te kijken of moet ik gewoon stug doorzetten en komt het vanzelf.
Heb het bonus materiaal van de dvd’s al eens doorgenomen maar jeetje dat lijkt wel een studie.
Iemand een idee? Ik wil niet opgeven.
Doorkijken. Wordt vanzelf beter.
Google eens op game of thrones season 1 recap. Dan vind je wel websites die een samenvatting geven. Deze bijvoorbeeld: https://www.vanityfair.com/hollywood/20 ... t-to-know-
Alle reacties Link kopieren
Alt shift X op youtube heeft veel informatieve filmpjes, samenvattingen en achtergronden.

Ik heb game of thrones nu een aantal keer opnieuw gezien en steeds merk ik weer nieuwe dingen op eigenlijk, dus of je het ooit meteen 100% ziet en snapt..
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
10-07-2019 21:09
Google eens op game of thrones season 1 recap. Dan vind je wel websites die een samenvatting geven. Deze bijvoorbeeld: https://www.vanityfair.com/hollywood/20 ... t-to-know-
Ik deed dit ook weleens per aflevering, zelfs nog bij het laatste seizoen.

En samen met iemand kijken helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben die het verwarrend vindt. 😂
Bedankt voor de recap tips. Ik ga ze meteen doorlezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo’n familieschema met foto’s van internet erbij... het is inderdaad erin komen: even op pauze zetten, de familielijn bekijken en oh ja, verder kijken.
Maar eenmaal doorgezet: briljante serie!
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Voor het laatste seizoen heb ik alle voorgaande seizoenen nog eens bekeken en zelfs toen heb ik weer dingen opgezocht.
Ben jaloers dat je alles nog moet zien :P
dolfje schreef:
10-07-2019 21:19
Voor het laatste seizoen heb ik alle voorgaande seizoenen nog eens bekeken en zelfs toen heb ik weer dingen opgezocht.
Ben jaloers dat je alles nog moet zien :P

Ik ook! En ik heb voor het laatste seizoen ook nog eens alle seizoenen gekeken, heerlijk!

Zo'n recap doe ik trouwens heel vaak. Pas nog met Stranger Things, opvallend hoeveel je niet meer weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit wel een soort stamboom gevonden, of infographic. Ik kon er ook geen wijs meer uit worden allemaal. Dat hielp wel.
Let wel op dat als je naar een stamboom gaat kijken, je een hele dikke spoiler te zien krijgt! Just saying.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-07-2019 22:03
Let wel op dat als je naar een stamboom gaat kijken, je een hele dikke spoiler te zien krijgt! Just saying.
Oh ja dat zal nu ondertussen inderdaad wel zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook heel lastig. Gelukkig keek ik met iemand die het al gezien had en die kon steeds vertellen wie wie was. Je zou het nog een keer kunnen kijken, maar dat is denk ik niet zo leuk. Als je gewoon doorgaat, kom je er echt wel steeds beter in.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 05-09-2019 23:54
Reden: privacy
96.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-07-2019 21:19
Voor het laatste seizoen heb ik alle voorgaande seizoenen nog eens bekeken en zelfs toen heb ik weer dingen opgezocht.
Ben jaloers dat je alles nog moet zien :P
Ja mijn man is op vakantie met de kids. ( ik reis ze over 2 weken achterna) en heb nu voor het eerst sinds jaren vrije tijd. Die moet ik nuttig besteden dat begrijp je wel.😜
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
10-07-2019 22:29
Om o.a. deze reden ben ik na 2 seizoenen gestopt met kijken!
Ik heb de hele dvd box gekocht dus nu moet ik het van mezelf ook afkijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrij veel opgezocht het eerste seizoen en dan vooral de eerste afleveringen. Maar als je dat nu doet, ga je spoilers zien, vrees ik.

Recap kijken is een goed idee. Als je er echt niets van begrijpt, zou ik het seizoen opnieuw kijken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet aan de boeken beginnen of niet tegelijkertijd met de serie, daar zitten, ik denk, nog zo'n 150 extra personages in :lol: .
Alle reacties Link kopieren
Doorkijken sowieso Ik ben er ook geen kei in maar komt goed. Ik zou even op google kijken voor een wereldkaart van de GOT-wereld. Dan kun je even visualiseren welke stad waar ligt, dat hielp mij wel voor de beeldvorming.
Verder staan er inderdaad op Youtube wel veel samenvattingen of nabesprekingen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
11-07-2019 06:16
In ieder geval niet aan de boeken beginnen of niet tegelijkertijd met de serie, daar zitten, ik denk, nog zo'n 150 extra personages in :lol: .
Bedankt voor de waarschuwing. Daar zat ik idd over na te denken🤣
Alle reacties Link kopieren
Kikikip schreef:
11-07-2019 12:29
Doorkijken sowieso Ik ben er ook geen kei in maar komt goed. Ik zou even op google kijken voor een wereldkaart van de GOT-wereld. Dan kun je even visualiseren welke stad waar ligt, dat hielp mij wel voor de beeldvorming.
Verder staan er inderdaad op Youtube wel veel samenvattingen of nabesprekingen.
Wereldkaart zit als folder erbij in de dvd box👍
Alle reacties Link kopieren
ashley101 schreef:
10-07-2019 22:34
Ja mijn man is op vakantie met de kids. ( ik reis ze over 2 weken achterna) en heb nu voor het eerst sinds jaren vrije tijd. Die moet ik nuttig besteden dat begrijp je wel.😜
Zeer nuttig!
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel heel jammer zijn als je zou stoppen, ik vind het een geweldige serie. Ik heb hem trouwens ook nog niet helemaal gezien, eind vorig jaar begonnen en nu ergens in seizoen 7 beland.
Ik heb bij ieder nieuwe seizoen alle vorige seizoenen gekeken. seizoen.
En zelfs dan zag ik pas verbanden die ik 5 seizoenen niet had gezien.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
11-07-2019 16:25
Ik heb bij ieder nieuwe seizoen alle vorige seizoenen gekeken. seizoen.
En zelfs dan zag ik pas verbanden die ik 5 seizoenen niet had gezien.
Klopt, mijn man had dat ook. Dan zat er bijvoorbeeld iemand in seizoen 2 (of zo) die heel even voorkwam en 2 seizoenen later terugkwam en een grote rol speelt. Toen hij het terugkeek, kende hij die persoon natuurlijk en kon hij het plaatsen. Bij de eerste keer kijken herken je zo iemand dan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven