Werk & Studie alle pijlers

Niks te doen op het werk..

11-07-2019 12:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee!

Even een vraagje en gewoon van mij afschrijven, ik weet het gewoon even niet meer.

Sinds oktober werk ik als receptionist bij een autobedrijf. Vanaf toen had ik al vrij weinig te doen. Het is een functie die de baas altijd zelf gedaan heeft maar omdat hij overliep in werk heeft hij mij aangenomen, hij wilde mij graag hebben, heb hiervoor mijn vaste baan toen opgezegd. Oké ik had in het begin al weinig te doen, heb ongeveer toen al 3 gesprekken gevoerd van 'geef mij werk'. Elke keer zeiden ze we wachten de cursus af (service adviseur) en daarna mag je meer gaan doen. Die cursus heb ik in april afgerond en ik zit nog steeds elke dag van 8 tot 5 niks te doen. 2 weken geleden nog een gesprek gehad(omdat er pardoes een sollicitant was die mij komt ondersteunen straks en mij komt invallen als ik met verlof ben) waaruit blijkt dat ze echt denken dat ik genoeg te doen heb, ze zeiden zelfs: oh.. verveel je je nog steeds?

Nu is het zo dat ik bijna 16 weken zwanger ben (mijn vriend en ik waren al aan het proberen voordat ik hier kwam werken) en alle kwaaltjes heb die je kan verzinnen, lage hb en lage bloeddruk dus ben al erg moe, prikkelbaar, lusteloos. Nu is het zo dat ik door de kwaaltjes (en hormonen!!) en door het hele dagen niets doen op het werk dat ik nu denk dat ik er emotioneel er aan onder door ga. Elke dag met tegenzin naar het werk. Elke dag hoofdpijn elke dag hopen dat ik iets te doen heb.

Ik werk 40 uur, 5 dagen in de week. Ik wil er eigenlijk financieel ook niet op achteruit om zelf te zeggen van geef mij maar minder uur(wat ik eigenlijk in al die gesprekken die al geweest zijn heb aangegeven dat ik vind dat dit geen 40 uur baan is). Want als ik een dag vrij ben en ik kom terug dan zeggen ze dat ze me zo hard nodig hebben en dat ik gauw die telefoon moet opnemen etc. (Ik doe wel iets natuurlijk maar geen 9 uur vullend per dag..)

Wat moet ik doen? Doorgaan? Ik weet het gewoon even niet meer, ik wil niet dieper de put in raken dan dat ik me nu al voel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie zeg! Blijkbaar heb je al meerdere gesprekken gehad waarin je dit aangegeven hebt... vreemd dat het blijkbaar niet doordringt.
Ik zou opnieuw een gesprek aangaan met je baas en hem de keuze stellen: OF hetzelfde werk in minder uren zodat je efficiënter werkt en met meer plezier werkt, OF je neemt ontslag.
Als de situatie namelijk blijft zoals hij is, word je diep ongelukkig en dat is niet de bedoeling. Dan zou ik echt op zoek gaan naar ander werk.
Wees concreet en duidelijk naar je baas toe.
Sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
En wil je na je zwangerschap niet sowieso minder gaan werken? Dan zou je dat ook nog kunnen voorstellen...
Alle reacties Link kopieren
Dus er komt zelfs nog iemand bij om jou te ondersteunen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Klinkt als een bore-out.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bore-out

Ik zou er wel een serieus gesprek over voeren met je baas en anders van werk veranderen na je zwangerschapsverlof?
Wil je na je zwangerschapsverlof minder uren of dagen gaan werken?
Kikikip schreef:
11-07-2019 12:23
En wil je na je zwangerschap niet sowieso minder gaan werken? Dan zou je dat ook nog kunnen voorstellen...

Ja inderdaad. bv 3 dagen per week.
Alle reacties Link kopieren
Kikikip schreef:
11-07-2019 12:23
En wil je na je zwangerschap niet sowieso minder gaan werken? Dan zou je dat ook nog kunnen voorstellen...
Bedankt voor je tips.

Ja het laatste gesprek ging ook over mijn zwangerschap en over daarna. Wanneer ik graag wil stoppen en hoeveel weken verlof en hoeveel dagen ik wil werken. Ze gaan er mee akkoord dat ik 3 dagen ga werken. Ze zijn voor de rest erg aardig, makkelijk en accepteren al mijn keuzes. Maar het is zo moeilijk om je eigen grens te trekken en vooral nu met al die hormonen en huiluitbarstingen..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-07-2019 12:25
Dus er komt zelfs nog iemand bij om jou te ondersteunen?
Ja.... toen ik dat hoorde van mijn collega ben ik gelijk naar mijn baas gelopen en toen kwam er dus een gesprek en hij wilde mijn mening ook weten. Ik heb toen ook letterlijk gezegd van: je betaald nu al iemand voor 40 uur die zich verveeld, ik zou als ik jullie was niet nog iemand aannemen voor 40 uur. Waren ze wel met mij eens maar als goed is komt die wel hier werken om ook andere taken op zich te nemen. Dan denk ik, geef die dan aan mij?!

Weetje je gedrevenheid gaat ook langzaam weg en daar baal ik nog het meest van alles gaat tegenstaan.
Alle reacties Link kopieren
Is er zelf ook niks te verzinnen om te doen?
De dossiers gaan digitaliseren.
Archief op orde brengen.
Een event gaan organiseren. Collega's ondersteunen, personeelszaken of financieen?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-07-2019 12:26
Klinkt als een bore-out.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bore-out

Ik zou er wel een serieus gesprek over voeren met je baas en anders van werk veranderen na je zwangerschapsverlof?
Wil je na je zwangerschapsverlof minder uren of dagen gaan werken?
Ja ik zat er ook aan te denken. Heb eerder wel tegen een depressie aangezeten, PTSS geconstateerd, EMDR en 4 jaar bij een psycholoog gelopen. Maar dit herken ik er in maar dan allemaal het tegenovergestelde. Dus klachten van het niets doen..
Ikheetannoniem schreef:
11-07-2019 12:33
Ja.... toen ik dat hoorde van mijn collega ben ik gelijk naar mijn baas gelopen en toen kwam er dus een gesprek en hij wilde mijn mening ook weten. Ik heb toen ook letterlijk gezegd van: je betaald nu al iemand voor 40 uur die zich verveeld, ik zou als ik jullie was niet nog iemand aannemen voor 40 uur. Waren ze wel met mij eens maar als goed is komt die wel hier werken om ook andere taken op zich te nemen. Dan denk ik, geef die dan aan mij?!

Weetje je gedrevenheid gaat ook langzaam weg en daar baal ik nog het meest van alles gaat tegenstaan.

Dat heb je niet alleen maar gedacht, neem ik aan. Wat zeiden ze daarop?
s-a-r-kast schreef:
11-07-2019 12:33
Is er zelf ook niks te verzinnen om te doen?
De dossiers gaan digitaliseren.
Archief op orde brengen.
Een event gaan organiseren. Collega's ondersteunen, personeelszaken of financieen?
Ja, of desnoods een online cursus doen waarbij je toch bereikbaar bent voor telefoontjes.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
11-07-2019 12:33
Is er zelf ook niks te verzinnen om te doen?
De dossiers gaan digitaliseren.
Archief op orde brengen.
Een event gaan organiseren. Collega's ondersteunen, personeelszaken of financieen?
Genoeg! En dat doe ik ook. Help de administratie hier. Vraag bijna elke dag of ik iets over kan nemen. Soms neem ik het gewoon over. Ben begonnen met een klanttevredenheidsonderzoek, digitaliseren van het archief en heel veel taken van mijn collega's overgenomen maar nog is dat niet dag vullend. Helaas.

Het is ook zo dat je in het begin erg gedreven bent en zin ergens in heb. Nu is dat erg gedaald en dat merk ik ook in mijn doen en laten. Ik schuif alles af naar: dat komt straks wel (omdat ik dan denk dan heb ik tenminste morgen wat te doen, het is en klinkt heel erg maar toch is het zo). Gisteren zat ik vanaf kwart voor 9 tot 5 voor mij uit te staren en begrijp mij niet verkeerd, ik doe echt mijn best om elke dag te verzinnen van dit en dat kan ik doen maar als je dat elke dag moet gaan verzinnen is het op een gegeven moment echt niet meer leuk. Ook andere taken, schoonmaken, planten water geven, ronde door de werkplaats, werkplaats helpen met schoonmaken, magazijn opruimen etc. alles wat ik kan verzinnen doe ik.
Alle reacties Link kopieren
Bloggen voor de website?
Mooie foto's maken voor de website, nieuwe teksten schrijven.
Een nieuwsbrief opstellen voor de klanten, met iedere keer een interview met een andere collega.
Het handboek voor personeel opnieuw schrijven, algemene voorwaarden op juistheid checken....er moet toch wel iets te doen zijn? Vragen aan je collega's om echt werk te geven en geen 5 minuten-taakjes.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
11-07-2019 12:42
Bloggen voor de website?
Mooie foto's maken voor de website, nieuwe teksten schrijven.
Een nieuwsbrief opstellen voor de klanten, met iedere keer een interview met een andere collega.
Het handboek voor personeel opnieuw schrijven, algemene voorwaarden op juistheid checken....er moet toch wel iets te doen zijn? Vragen aan je collega's om echt werk te geven en geen 5 minuten-taakjes.
Leuke tips!

Ja sociale media doe ik! Maar wat een leuke ideeën! Ik ga hierin iets meer verdiepen.

Ja dat dus, niet alleen om te scannen, kopiëren of iemand bellen...
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-07-2019 12:35
Dat heb je niet alleen maar gedacht, neem ik aan. Wat zeiden ze daarop?
Ja klopt. Maar ze zeiden over het magazijn opnieuw inrichten dat ze dat nu niet verstandig vinden omdat ik zwanger ben. Ik zeg ik functioneer nog hoor! Maar goed. Ik heb me er voor nu bij neergelegd omdat ik al zoveel gesprekken heb gehad en mij zovaak heb gemeld. Ik ben bang als ik nu weer de waarheid ga uitspreken dat ik in huilen uitbarst. Omdat alles zo hoog zit nu.
Alle reacties Link kopieren
Observeer je collega's, wat doen zij wat jij ook kunt doen. Bellen met leveranciers. Offertes opmaken. Iets uitleggen aan klanten. Facturen maken.

Of is deze functie alleen maar bedacht dat er iemand bij de balie zit voor als er eens iemand binnen mocht lopen? Bij alle garages waar ik mijn hele leven ben geweest zit nooit een receptioniste. Als ik binnen kom lopen gaat er een bel ergens achter in de werkplaats en dan wacht ik even tot de monteur/eigenaar naar voren komt. Grotere garages hebben wel salesmensen die auto's verkopen, maar ik ga nooit naar een merkgarage. Lijkt me dat die de hele dag ook wel iets te doen hebben toch? Pak je een stukje sales erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenbaar verhaal! Ik zit in dezelfde situatie. Ik werk ook full time maar er is veel te weinig werk waardoor ik mij verveel. Ik heb genoeg dingen bedacht om mezelf bezig te houden o.a. draaiboek geschreven voor mijn eigen functie, het hele BHV en AVG plan opgesteld en nog meer van dat soort rapporten (misschien ook ideeën voor jou?) Maar op een gegeven moment is er gewoon niets meer te bedenken.

Ik herken het uitstelgedrag ook helemaal. Gisteren heb ik in een gesprek met de directie aangegeven dat ik echt meer werk nodig heb omdat ik er niet gelukkiger op wordt als het zo door gaat. Ook aangeven dat ik anders om me heen ga kijken. Gelukkig werd dit positief ontvangen en heb ik nu de vraag gekregen om een Business Plan te schrijven voor een commercieel idee wat ze hebben. Misschien zou jij ook kunnen voorstellen om plannen te maken of onderzoeken te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat anders zoeken. Zo te zien wordt dit niet beter. En van een bore-out wordt je net zo ziek
als een burn-out. Probeer dit te voorkomen!
Kun je niet lekker wat voor jezelf doen onder werktijd?
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
11-07-2019 13:17
Observeer je collega's, wat doen zij wat jij ook kunt doen. Bellen met leveranciers. Offertes opmaken. Iets uitleggen aan klanten. Facturen maken.

Of is deze functie alleen maar bedacht dat er iemand bij de balie zit voor als er eens iemand binnen mocht lopen? Bij alle garages waar ik mijn hele leven ben geweest zit nooit een receptioniste. Als ik binnen kom lopen gaat er een bel ergens achter in de werkplaats en dan wacht ik even tot de monteur/eigenaar naar voren komt. Grotere garages hebben wel salesmensen die auto's verkopen, maar ik ga nooit naar een merkgarage. Lijkt me dat die de hele dag ook wel iets te doen hebben toch? Pak je een stukje sales erbij.
Ik zit wel achter een balie midden in de showroom en ja er gaat een bel af als er iemand binnen komt, haha. Wat mijn taken zijn:
- Telefoon opnemen
- Afspraken maken
- Agenda beheer
- Werkorders maken
- Onderdelen uitzoeken, uit het magazijn halen of bestellen
- Magazijn beheer
- Facturen maken
- Offertes maken
- Archiveren
- Mailen
- Apk mailing
- KTO
- Bezoekers ontvangen
- Verkoop van occassions
- Social media kanalen
- What's App met klanten

Kan zijn dat ik iets vergeten ben.. maar globaal gezien doe ik dit. Dus in principe genoeg te doen. :) Maar heb het gewoon af, alles loopt netjes bij.

Het is wel variabel. De ene dag bellen ze vaker, komen klanten vaker, is het wat drukker, moet er meer gefactureerd worden maar goed dit vind ik niet dag opvullend.
Alle reacties Link kopieren
Zwaluwtje123 schreef:
11-07-2019 13:21
Wat een herkenbaar verhaal! Ik zit in dezelfde situatie. Ik werk ook full time maar er is veel te weinig werk waardoor ik mij verveel. Ik heb genoeg dingen bedacht om mezelf bezig te houden o.a. draaiboek geschreven voor mijn eigen functie, het hele BHV en AVG plan opgesteld en nog meer van dat soort rapporten (misschien ook ideeën voor jou?) Maar op een gegeven moment is er gewoon niets meer te bedenken.

Ik herken het uitstelgedrag ook helemaal. Gisteren heb ik in een gesprek met de directie aangegeven dat ik echt meer werk nodig heb omdat ik er niet gelukkiger op wordt als het zo door gaat. Ook aangeven dat ik anders om me heen ga kijken. Gelukkig werd dit positief ontvangen en heb ik nu de vraag gekregen om een Business Plan te schrijven voor een commercieel idee wat ze hebben. Misschien zou jij ook kunnen voorstellen om plannen te maken of onderzoeken te doen?
Wat goed van je!

Ja heb ik gedaan, ben er één gestart samen met mijn collega. RI&E heet het, elk bedrijf heeft er één. Daar zit ik nu middenin. Wat ik zei dit doe ik samen met mijn collega dus dit plannen wij 1x in de twee weken in om om de tafel te gaan zitten. Voor de rest ben ik zelf dan een klanttevredenheids onderzoek gestart alleen doet mijn leidinggevende helaas niks met de resultaten of iets (tips die klanten geven etc). Voel me soms gewoon nutteloos.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
11-07-2019 13:33
Ik zou wat anders zoeken. Zo te zien wordt dit niet beter. En van een bore-out wordt je net zo ziek
als een burn-out. Probeer dit te voorkomen!
Ja ik doe mijn best alleen weet ik dus voor nu even geen weg. Er zijn nu zoveel wegen die ik kan bewandelen en de keuze is gewoon moeilijk. Door de hormonen die natuurlijk mee spelen, de gedachtes, de kwaaltjes van mijn zwangerschap maar ook door hierover allemaal na te denken geef het mogelijke stress, hoofdpijn, het bleh gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-07-2019 13:42
Kun je niet lekker wat voor jezelf doen onder werktijd?
Ja zeker, ben druk bezig met kinderkamer zoeken ;) haha! En Viva Forum aan het lezen(doe ik al 6 maanden lang haha.)

Nee zonder gein. Een uurtje zoeken naar kinderspullen, kamers etc is leuk maar 9 uur per dag en dat 5 dagen lang wordt het niet meer leuk. Het is gewoon voor nu een beetje uitzichtloos heb ik het idee. Ik zit gewoon in een negatieve spiraal en weet er niet uit te komen.(Voor nu)
Kan je hier met een arbeidspsycholoog over praten? Bij mij hielp het om de knoop door te hakken en weg te gaan. Ik heb 5 maand thuis gezeten door een bore-out, laat het alsjeblieft niet zo ver komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven