Wat doe ik verkeerd?

11-07-2019 18:20 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot een jaar of 3 geleden had ik ‘alles’ volgens anderen: leuke carrière, een partner die me op handen droeg en een fantastisch huis in onze hoofdstad. Ik was alleen niet gelukkig, de man die me op handen droeg werd steeds meer claimerig en die zogenaamde carrière putte me volledig uit.

Het gevolg was dat ik mijn relatie beëindigde met alle drama nadien, alle afwikkeling en zoektocht nr nieuw huis alleen heb gedaan, me schuldig voelde naar ex, maar ook vond dat hij mij manipuleerde met zijn destructief gedrag. Binnen no time toch alles geregeld: nieuw huis, genieten van het vrijgezellenleven en balast overboord gegooid.

Enkele maanden later de klap: burn out en depressie. Alles wat ik doe en zeg herkauw ik tot in den treuren en alles wat ‘niet leuk’ is in mijn leven is mijn eigen fout. Nu merk ik dat ik daardoor toch wel een tijdlang een makkelijk doelwit ben geweest voor ‘foute’ mannen.

Begrijp me niet verkeerd, ik haat geen mannen, heb meer vrienden dan vriendinnen, maar qua relaties heb ik de slechtste radar ooit. Iedere keer neem ik me voor er gewoon niet meer aan te beginnen, maar ja, ik heb ook zo mijn behoeftes. Huisje, boompje, beestje hoeft voor mij niet, maar schijnbaar blijkt dat voor mannen die ik ontmoet een soort vrijbrief te zijn om maar met me te sollen. Op het moment dat ik me dat realiseer en de ‘relatie’ beëindig, begint de ellende.

Hoe komt het dat afgewezen mensen ineens zo veranderen? Het absolute dieptepunt was een ex scharrel die me al een tijdje lastig viel (wilde mijn nee niet horen) en hij heeft me een paar weken geleden ernstig mishandeld. Buiten het feit dat ik hem een absolute loser vind wat dit betreft, blijf ik mezelf maar de schuld geven. Ik had duidelijker moeten zijn(heb meermaals nee gezegd en een honderdtal telefoontjes niet beantwoord, alles geblokkeerd), ben naïef dat ik agressie niet had verwacht, hoe kan ik zo dom zijn, etc, etc.

Enkele dagen geleden wilde ik deze nare periode afsluiten en had een leuke avond met een kennis. In the heat of the moment hoorde ik wat gekke geluiden. Wat bleek: hij was met zijn foon stiekem aan het filmen.

Nu ben ik weer zo teleurgesteld in mezelf. Hoe heb ik toch weer zo’n sneu exemplaar weten te vinden?

Ja, ik heb een slecht zelfbeeld. Maar dat zit bij mij en ik vind absoluut niet dat ik zo kan en mag behandeld worden. Maar schijnbaar kom ik toch weer bij dit soort sujets terecht en laat ik het weer gebeuren.

Hoe kan ik het tij keren? Is het het feit dat ik mezelf ‘te onafhankelijk’ presenteer? Of dat ik alle negatieve signalen negeer?

Ik wil helemaal geen ‘all in’ relatie, maar wel een gelijkwaardige vriendschap met eventueel een spannend seksleven. Is dat zo vreemd?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2019 19:52
Reden: ongepast
98.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat filmde die kennis dan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als je toch alleen maar sex wil, kan je beter met een getrouwde man aanpappen misschien.

Je vind jezelf weinig waard en je wilt alleen sex. Dat trekt blijkbaar slechte mannen aan.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-07-2019 18:32
[...]
Pardon? Waar lees jij dat ik me als slet zou gedragen?

En al zou ik meerdere bedpartners hebben (gehad), is dit gedrag dan mijn schuld?

Ik voel me schuldig wegens naieviteit oid, niet omdat ik vind/verwacht dat er op deze manier met me kan worden omgegaan. De problemen beginnen juist meestal als ik de relatie beëindig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2019 19:52
Reden: 'quote' verwijderd
34.04% gewijzigd
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
11-07-2019 18:36
Als je toch alleen maar sex wil, kan je beter met een getrouwde man aanpappen misschien.

Je vind jezelf weinig waard en je wilt alleen sex. Dat trekt blijkbaar slechte mannen aan.
Er is een groot verschil tussen ‘huisje, boompje, beestje’ en alleen maar seks.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Die mishandeling is natuurlijk vreselijk en een man die totaal niet spoort, maar dat is natuurlijk niet jouw schuld.

Mijn ervaring is wel, dat wat jij zoekt, een friendship with benefits waarbij het de mannen niet hoofdzakelijk om de benefits gaat, best moeilijk te vinden is.

Op de date zelf willen ze voor en na nog best een beetje met je kletsen, maar in het dagelijks leven zijn ze nul met je bezig en hoor je niets tot aan de volgende booty-call.
Het kan dus goed zijn om je af te vragen wat je verwachtingen zijn van een man waar je geen relatie maar wel een goed seksleven mee wil.
Wil je met hem uiteten, naar de film, tegen hem aanpraten, tussendoor contact, hoe vaak wil je afspreken? Als je dat wil met iemand met wie het klikt is dat net zo moeilijk te vinden als een relatie. De praktijk leert mij ook dat als er niet echt een vonk is, de lol er naar 3 dates ook meestal wel van af is.

Ik denk dat die mannen het niet eens express doen. Ik kom net online een oude-vlam tegen die in zijn profiel heeft staan: wel commitment, geen exclusiviteit. Hem kennende zit ik me ernstig af te vragen wat hij in godsnaam met commitment bedoelt.

Hoe oud ben je? Mij heeft het goed gedaan om (aanzienlijk) jonger te gaan daten. Dan is het overduidelijk dat een relatie niet in de rede ligt en zo'n man is dan minder bang dat je gelijk gaat claimen als hij eens aardig of gezellig doet.
Was goed voor mijn zelfvertrouwen en sinds ik zelf geen verwachtingen meer heb en gewoon verder ga met mijn leven, komen ze allemaal weer vanzelf terug.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-07-2019 18:32
Wat filmde die kennis dan?
Helaas niet mijn puzzel verzameling ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
11-07-2019 18:44
Die mishandeling is natuurlijk vreselijk en een man die totaal niet spoort, maar dat is natuurlijk niet jouw schuld.

Mijn ervaring is wel, dat wat jij zoekt, een friendship with benefits waarbij het de mannen niet hoofdzakelijk om de benefits gaat, best moeilijk te vinden is.

Op de date zelf willen ze voor en na nog best een beetje met je kletsen, maar in het dagelijks leven zijn ze nul met je bezig en hoor je niets tot aan de volgende booty-call.
Het kan dus goed zijn om je af te vragen wat je verwachtingen zijn van een man waar je geen relatie maar wel een goed seksleven mee wil.
Wil je met hem uiteten, naar de film, tegen hem aanpraten, tussendoor contact, hoe vaak wil je afspreken? Als je dat wil met iemand met wie het klikt is dat net zo moeilijk te vinden als een relatie. De praktijk leert mij ook dat als er niet echt een vonk is, de lol er naar 3 dates ook meestal wel van af is.

Ik denk dat die mannen het niet eens express doen. Ik kom net online een oude-vlam tegen die in zijn profiel heeft staan: wel commitment, geen exclusiviteit. Hem kennende zit ik me ernstig af te vragen wat hij in godsnaam met commitment bedoelt.

Hoe oud ben je? Mij heeft het goed gedaan om (aanzienlijk) jonger te gaan daten. Dan is het overduidelijk dat een relatie niet in de rede ligt en zo'n man is dan minder bang dat je gelijk gaat claimen als hij eens aardig of gezellig doet.
Was goed voor mijn zelfvertrouwen en sinds ik zelf geen verwachtingen meer heb en gewoon verder ga met mijn leven, komen ze allemaal weer vanzelf terug.
Ik heb mezelf misschien verkeerd uitgedrukt of ik weet zelf niet wat ik wil.
Ik wil geen random, casual seks. ONS vind ik saai, voor mij is goede seks belangrijk en dat heb je meestal pas als je een beetje op elkaar ingespeeld (pun intended) bent. Maar ik weet ook niet of ik wel een relatie wil waarbij samenwonen e.d. het logische gevolg is. Ik houd van interactie, goede gesprekken en daarnaast natuurlijk ook intimiteit. De mannen die ik ontmoet blijken dat lastig te vinden en zullen mij wel even veranderen. Als ik daarna de omgang beeindig zijn de rapen gaar. Dus ja, ik trek zeker de 'verkeerde' mannen aan. Zoek naar een manier hoe niet.

Verder: ik 'date' niet, heb geen tinder- of overige account.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik zou eerst eens kijken naar hoe het komt dat steeds zo'n slachtoffer bent van je keuze voor mannen.

Als je daar iets aan gaat doen. Daarna pas weer daten. Anders blijf je je eigen drama maken.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
11-07-2019 18:44


Mijn ervaring is wel, dat wat jij zoekt, een friendship with benefits waarbij het de mannen niet hoofdzakelijk om de benefits gaat, best moeilijk te vinden is.

Op de date zelf willen ze voor en na nog best een beetje met je kletsen, maar in het dagelijks leven zijn ze nul met je bezig en hoor je niets tot aan de volgende booty-call.
Het kan dus goed zijn om je af te vragen wat je verwachtingen zijn van een man waar je geen relatie maar wel een goed seksleven mee wil.
Wil je met hem uiteten, naar de film, tegen hem aanpraten, tussendoor contact, hoe vaak wil je afspreken? Als je dat wil met iemand met wie het klikt is dat net zo moeilijk te vinden als een relatie. De praktijk leert mij ook dat als er niet echt een vonk is, de lol er naar 3 dates ook meestal wel van af is.

Ik denk dat die mannen het niet eens express doen. Ik kom net online een oude-vlam tegen die in zijn profiel heeft staan: wel commitment, geen exclusiviteit. Hem kennende zit ik me ernstig af te vragen wat hij in godsnaam met commitment bedoelt. o_o

Hoe oud ben je? Mij heeft het goed gedaan om (aanzienlijk) jonger te gaan daten. Dan is het overduidelijk dat een relatie niet in de rede ligt en zo'n man is dan minder bang dat je gelijk gaat claimen als hij eens aardig of gezellig doet.
Dus veel mannen zijn bang dat een vrouw gaat claimen, dus doen ze maar niet al te aardig?
Hm merkwaardig!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-07-2019 19:00
Ik zou eerst eens kijken naar hoe het komt dat steeds zo'n slachtoffer bent van je keuze voor mannen.

Als je daar iets aan gaat doen. Daarna pas weer daten. Anders blijf je je eigen drama maken.
Jazeker, dat is mijn vraag ook. Om inzichten daaromtrent.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
11-07-2019 19:01
Dus veel mannen zijn bang dat een vrouw gaat claimen, dus doen ze maar niet al te aardig?
Hm merkwaardig!
Oh, de laatste zinnen over 'jonger daten' had ik gemist. Tsja, dat is onzin denk ik. Ten eerste waren mijn laatste ervaringen juist met 'jongere mannen' en ten tweede heb ik die relaties juist beeindigd omdat ik vond dat zij juist te veel claimden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet een beetje een self-fulfilling prophecy voor jezelf gecreeërd?

Iedere keer wanneer je de fout in gaat, daalt je zelfvertrouwen en daarmee wellicht ook je inzicht in 'goede' en 'foute' mannen.. Een man krenkt je weer.. je voelt je nog onzekerder en krijgt nog minder eigenwaarde.. en zo creëer je een neerwaartse spiraal.

Het is een beetje begonnen, omdat je te lang in een slechte relatie bent blijven hangen, toch?

Misschien goed om eens met een professioneel iemand hierover te gaan praten?
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
11-07-2019 19:11
Heb je niet een beetje een self-fulfilling prophecy voor jezelf gecreeërd?

Iedere keer wanneer je de fout in gaat, daalt je zelfvertrouwen en daarmee wellicht ook je inzicht in 'goede' en 'foute' mannen.. Een man krenkt je weer.. je voelt je nog onzekerder en krijgt nog minder eigenwaarde.. en zo creëer je een neerwaartse spiraal.

Het is een beetje begonnen, omdat je te lang in een slechte relatie bent blijven hangen, toch?

Misschien goed om eens met een professioneel iemand hierover te gaan praten?

Ja, ik denk dat je gelijk hebt, dit denk ik dus ook. Ik vind het lastig om hier inzichten in te krijgen.
Ik heb gesprekken met een professional, maar dit aspect word (vooralsnog) te weinig uitgediept. Vandaar dat ik jullie visies vraag.

Natuurlijk ligt het in essentie aan mij, maar welke signalen zend ik verkeerd uit en hoe kan ik dat veranderen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-07-2019 19:20
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, dit denk ik dus ook. Ik vind het lastig om hier inzichten in te krijgen.
Ik heb gesprekken met een professional, maar dit aspect word (vooralsnog) te weinig uitgediept. Vandaar dat ik jullie visies vraag.

Natuurlijk ligt het in essentie aan mij, maar welke signalen zend ik verkeerd uit en hoe kan ik dat veranderen?
Nou ik vraag me af of dit allemaal aan jou ligt. Volgens mij heb je ook gewoon heel veel pech gehad.

Overigens niets mis met een beetje scharrelen of een friends with benefits. Maar zorg wel dat je goed luistert naar je intuïtie, en voelt het niet goed kap het dan ook direct af.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vis je gewoon in de verkeerde vijver. in de omgeving van de hoofdstad is er in bepaalde kringen een absoluut vrouwenoverschot.
De beetje aantrekkelijke mannen kunnen doen wat ze willen, aanbod genoeg.
Chienandalou schreef:
11-07-2019 19:20
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, dit denk ik dus ook. Ik vind het lastig om hier inzichten in te krijgen.
Ik heb gesprekken met een professional, maar dit aspect word (vooralsnog) te weinig uitgediept. Vandaar dat ik jullie visies vraag.

Natuurlijk ligt het in essentie aan mij, maar welke signalen zend ik verkeerd uit en hoe kan ik dat veranderen?
Misschien is het juist goed om het eens om te draaien. Wat trekt je aan in dit type man? Wat doen zij, zeggen zij wat jij fijn vindt? Wat zijn de overeenkomsten?

En daarna wat zegt dat over jou?

Stel je bent iemand die graag een sterke man naast zich heeft.
Sterk als in iemand die bijvoorbeeld makkelijk de leiding neemt en beslissingen maakt, waardoor jij je niet druk hoeft te maken over het boeken van een vakantie, het plannen van een uitje of wat er 's avonds op tafel komt.
Sterk als in fysiek krachtiger zodat je je beschermt voelt.
Of dat bepaalde dominantie aantrekkelijk is omdat je dat fijn vindt met seks.

Dan kan je erachter komen wat je in een man zoekt en wat het verschil is met de mannen die je aantrekt.

En hè, je doet niets fouts. Je maakt alleen keuzes op een bepaald gebied die niet de gewenste resultaten hebben. Ken je het communicatiemodel dat gebruikt wordt bij NLP? Dat is iig een fijne tool om op zelfonderzoek uit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
11-07-2019 19:26
Volgens mij vis je gewoon in de verkeerde vijver. in de omgeving van de hoofdstad is er in bepaalde kringen een absoluut vrouwenoverschot.
De beetje aantrekkelijke mannen kunnen doen wat ze willen, aanbod genoeg.

Ik vis niet eens....
maar je opmerking maakt me eigenlijk nóg angstiger.

Ik heb nu alle baggage overboord gegooid en ben op zoek maar input hoe in het vervolg signalen juist te kunnen interpreteren. Want ja, mijn radar is verkeerd.

En dat vind ik lastig. Ik zoek niet, maar ben schijnbaar wel snel gecharmeerd van verkeerde aandacht blijkt nu.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
11-07-2019 19:38
Misschien is het juist goed om het eens om te draaien. Wat trekt je aan in dit type man? Wat doen zij, zeggen zij wat jij fijn vindt? Wat zijn de overeenkomsten?

En daarna wat zegt dat over jou?

Stel je bent iemand die graag een sterke man naast zich heeft.
Sterk als in iemand die bijvoorbeeld makkelijk de leiding neemt en beslissingen maakt, waardoor jij je niet druk hoeft te maken over het boeken van een vakantie, het plannen van een uitje of wat er 's avonds op tafel komt.
Sterk als in fysiek krachtiger zodat je je beschermt voelt.
Of dat bepaalde dominantie aantrekkelijk is omdat je dat fijn vindt met seks.

Dan kan je erachter komen wat je in een man zoekt en wat het verschil is met de mannen die je aantrekt.

En hè, je doet niets fouts. Je maakt alleen keuzes op een bepaald gebied die niet de gewenste resultaten hebben. Ken je het communicatiemodel dat gebruikt wordt bij NLP? Dat is iig een fijne tool om op zelfonderzoek uit te gaan.

Goede vragen, dank je! Daar zit inderdaad een zelfonderzoekspunt. Is dit een woord trouwens 😬?
Ik ben vrij zelfstandig en hecht veel waarde aan tijd voor mezelf. Ik weet dat ik ook wel een beetje ‘the odd one’ ben. Hierdoor lijk ik altijd de sterke persoon, maar ben verre van dat. Soms denk ik dat ik de verkeerde personen bij toeval tref, soms denk ik dat mijn houding mannen uitdaagt om mij ‘wel even te temmen’, maar meestal denk ik dat ik alles verkeerd doe.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
11-07-2019 19:48
Goede vragen, dank je! Daar zit inderdaad een zelfonderzoekspunt. Is dit een woord trouwens 😬?
Ik ben vrij zelfstandig en hecht veel waarde aan tijd voor mezelf. Ik weet dat ik ook wel een beetje ‘the odd one’ ben. Hierdoor lijk ik altijd de sterke persoon, maar ben verre van dat. Soms denk ik dat ik de verkeerde personen bij toeval tref, soms denk ik dat mijn houding mannen uitdaagt om mij ‘wel even te temmen’, maar meestal denk ik dat ik alles verkeerd doe.
Stoppen met denken dat je iets verkeerds doet en beginnen met de leukste en moeilijkste reis: die naar jezelf. Klinkt zweverig, maar zo bedoel ik het dus niet.
Je bent eens mens en je hebt je gewoontes, zowel in denken als in doen. Alleen ben je er zo aan gewend, dat dat gewoon een geheel en logisch is. Totdat je andere vragen aan jezelf gaat stellen. Het zijn vaak kleine dingen die de naarste resultaten geven. Zoals je gedachten nu "ik doe iets fout". Dat oordeel bepaald een deel van je gedachten. En als je er in gelooft, dan trekt dat door in je gedrag.

Je klinkt iig als iemand die het echt wel op de rit heeft en die best wel even mag leren liever voor zichzelf te zijn.

Ik had net gegoogled voor je, maar ik vind alleen de (in mijn optiek) ingewikkeldere weergaven van het model. Zelf heb ik hem in een andere vorm, waardoor deze heel makkelijk in te vullen is. Als je meer wil weten, dan mag je me een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
11-07-2019 19:57
Stoppen met denken dat je iets verkeerds doet en beginnen met de leukste en moeilijkste reis: die naar jezelf. Klinkt zweverig, maar zo bedoel ik het dus niet.
Je bent eens mens en je hebt je gewoontes, zowel in denken als in doen. Alleen ben je er zo aan gewend, dat dat gewoon een geheel en logisch is. Totdat je andere vragen aan jezelf gaat stellen. Het zijn vaak kleine dingen die de naarste resultaten geven. Zoals je gedachten nu "ik doe iets fout". Dat oordeel bepaald een deel van je gedachten. En als je er in gelooft, dan trekt dat door in je gedrag.

Je klinkt iig als iemand die het echt wel op de rit heeft en die best wel even mag leren liever voor zichzelf te zijn.

Ik had net gegoogled voor je, maar ik vind alleen de (in mijn optiek) ingewikkeldere weergaven van het model. Zelf heb ik hem in een andere vorm, waardoor deze heel makkelijk in te vullen is. Als je meer wil weten, dan mag je me een pb sturen.

Food for thought. Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ga hier even over nadenken en als ik vragen heb pb ik je. Fijn
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Oh btw, de allereerste reactie vond ik zelf zeer kort door de bocht en niet op mij van toepassing, ik wil alleen wel gezegd hebben dat ik de reactie zelf niet heb gestaft. Schrijf hier nog niet lang mee, maar lees lang genoeg mee om ‘de mores’ te (her)kennen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
11-07-2019 20:07
Oh btw, de allereerste reactie vond ik zelf zeer kort door de bocht en niet op mij van toepassing, ik wil alleen wel gezegd hebben dat ik de reactie zelf niet heb gestaft. Schrijf hier nog niet lang mee, maar lees lang genoeg mee om ‘de mores’ te (her)kennen.
Joh, dat hoef je niet te vermelden. Er zijn een paar users die regelmatig gestaft worden en er zijn er die nooit gestaft worden. Er zitten een paar die anderen continu staffen en er zijn er een paar die echt alleen staffen bij NAW gedoe. En dan nog alles ertussenin.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-07-2019 18:20
[...]
Op basis van het dikgedrukte en je titel 'wat doe ik verkeerd?' zie ik juist een kwetsbare en onzekere vrouw in plaats van iemand die zichzelf 'te onafhankelijk' presenteert. Om het tij te keren zul je toch moeten werken aan jezelf: beter zelfbeeld, meer zelfverzekerdheid, minder streng voor jezelf zijn ('allemaal mijn fout') waardoor je beter grenzen kunt stellen en minder kwetsbaar en onzeker overkomt. Heb je enig idee waar je negatieve zelfbeeld vandaan komt?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2019 20:45
Reden: OP quoten
71.68% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven