Zwemmen zonder diploma's

12-07-2019 11:18 120 berichten
Mijn jongste gaat komend weekend op kamp.
Daar gaan ze ook zwemmen.
Met 15 kleuters en 4 maan leiding.
Zoontje heeft geen enkel diploma, is niet de enige zonder diploma's.
Hij krijgt zijn bandjes met buikband om.
Maar toch ....
Ben ik de enige die dit onverantwoord vindt?
Ik zit te denken om mee te gaan, maar dat wil de leiding eerst overleggen.
Ik ben verder zeker geen overbezorgde moeder maar kinderen zonder diploma's geef ik liever niet aan een ander mee.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
12-07-2019 11:34
Onverantwoord, ik zou 't niet toestaan. En wat bedoel je met buikband?
Ik denk zo'n drijfgordel.
Kreeg ik vroeger ook om mijn middel.
Zwaar irritant ding.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
12-07-2019 11:37
Mijn dochter gaat met vijftig kinderen op kamp. De laatste dag gaan ze naar een subtropisch zwembad. Mijn dochter is negen en heeft nét haar A en B (laat begonnen ivm kosten). Ze heeft nog niet de ervaring van een subtropisch zwembad. Daarnaast ken ik de kinderen: druk! Er hoeft maar één iemand voor de gein op haar te springen......

Nee ze mag mee maar niet zwemmen. Ik haal haar dan op. Overbezorgde moeder? Heb ik schijt aan. Een kleuter zou ik al helemáál niet laten gaan.
Heel verstandig! Wat inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb helaas een verdrinkingsgeval van dichtbij meegemaakt (via mijn werk) en die knul was 8 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Nog way, mijn kleuter zou niet mogen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zou absoluut niet meegaan op dit kamp. Een kind wat niet kan zwemmen kan ook in kniediep water verdrinken.
Zelf meegaan zou ik ook niet aan beginnen. Voordat je het weet ben je verantwoordelijk voor 3 kleuters die niet kunnen zwemmen.
Weet jij wat je moet doen als er 1 met zijn gezicht naar beneden in het water ligt?
Wat doe je als er 1 acuut naar de wc moet, 1 staat nog bovenaan de glijbaan, en 1 durft niks en wil alleen maar aan je hangen?
Wat doe je als er 1 aan je aandacht ontglipt en je bent hem kwijt?
Waarom moet een kleuter überhaupt op kamp? Ga gewoon 1 op 1 een dagje met hem/haar naar het zwembad.
perzikboom6 schreef:
12-07-2019 11:42
Mijn kind zou absoluut niet meegaan op dit kamp. Een kind wat niet kan zwemmen kan ook in kniediep water verdrinken.

Ook in een peuterbadje kan een kind verdrinken. Zelfs een paar cm water is al genoeg om in te verdrinken helaas.
Nouschi schreef:
12-07-2019 11:32
Met 4 /5 jaar al op kamp? En dat zwemmen is een onzalig plan natuurlijk.
Dit.
Echt geen haar op mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen mogen pas met iemand anders dan wij gaan zwemmen als ze volledig klaar zijn met zwemles. Peuter zwemt met zwemvest maar die laat ik nog niet met anderen zwemmen dan zijn vader en ik. Misschien als hij eenmaal zwemles heeft met opa's en oma's maar zeker niet met 15 kleuters en maar 4 begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Kleuters op kamp? Dat zou ik al niks vinden...
Heel onverantwoord, mijn kind zou niet meegaan. Ik vind kleuters op kamp sowieso bijzonder.

Ik ga niet eens alleen met mijn twee kinderen zwemmen, dan kom ik al handen en ogen tekort.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kleuters? En met 4 man leiding over 15 kleuters een weekendje weg vind ik te weinig. En dan vooral met zwemmen
Alle reacties Link kopieren
Kamp vind ik iets vanaf een jaar of 8 eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Al hadden ze allemaal een A diploma zou ik het met zo weinig begeleiding al niet goed vinden. Ze verliezen er zo een uit het oog. Al is het water ondiep. Er hoeft niet veel te gebeuren waardoor een kind in paniek raakt.
Met kleuters (dus 4/5 jaar) op kamp? Wat is dat voor school (als het via school is?)??
Onze kinderen zijn vanuit school op kamp gegaan vanaf groep 1. En ja, dan zijn ze de eerste keer idd vier als ze meegaan. Er zijn twee tot drie begeleiders per 10 kinderen variërend van groep 1 t/m groep 8.

Het zwembad is een pierebad dat afsluitbaar is. Zonder begeleiding mogen ze niet in het zwembad. Bij meer dan zes kinderen in het zwembad komt er een tweede begeleider bij, maar dan heb je het dus niet alleen over kleuters.

Tot op heden heb ik alleen nog maar blije kinderen gehad na kamp die ook altijd aangeven het jaar erop weer te willen. Zolang de organisatie prima is en voor de begeleiding duidelijk is welke kinderen onder hun hoede vallen en de kinderen dat ook weten zie ik geen probleem.
En waarom in het weekend? Schoolkampen zijn nooit in het weekend, want doordeweeks=school dus ook schoolgerelateerde zaken.
Snowpink schreef:
12-07-2019 12:19
Met kleuters (dus 4/5 jaar) op kamp? Wat is dat voor school (als het via school is?)??

Hier gingen ze in groep 2 een nachtje, werd ook kamp genoemd. Maar goed, TO heeft het over een weekend, dus zal geen school zijn.
Kleuters op kamp? Dat vind ik al bijzonder.

Daarnaast ben ik redelijk gemakkelijk, maar 4 personen begeleiding en 15 kleuters die alle kanten opspringen, andere aanwezigen in het zwembad... herken je de kleuters dan nog wel?

Daarnaast zijn de begeleiders tieners of beginnende volwassenen of pakes / beppes. Niet iedere puber is even verantwoordelijk in gedrag, pakes en beppes misschiens niet zo snel. Noem maar wat... Mijn ene buurmeisje zou ik blindelings vertrouwen, maar haar zus niet.
grutt schreef:
12-07-2019 12:19

Het zwembad is een pierebad dat afsluitbaar is. Zonder begeleiding mogen ze niet in het zwembad. Bij meer dan zes kinderen in het zwembad komt er een tweede begeleider bij, maar dan heb je het dus niet alleen over kleuters.

Kinderen kunnen ook verdrinken in het pierebad. En bij 5 kinderen is er dus maar 1 begeleider? Onverantwoord!
Star² schreef:
12-07-2019 12:21
Hier gingen ze in groep 2 een nachtje, werd ook kamp genoemd. Maar goed, TO heeft het over een weekend, dus zal geen school zijn.
Ik vermoed kerk.... Waarom...geen idee.
Polsjef schreef:
12-07-2019 12:23
Ik vermoed kerk.... Waarom...geen idee.

Ik dacht hetzelfde, ook geen idee waarom.
En kinderen zijn héél erg snel, en ontglippen zo een seconde aan je aandacht, en die seconde kan te laat zijn.
En ze blijven ook niet altijd netjes in je buurt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Of scouting?
apestaartje30 schreef:
12-07-2019 11:37
Mijn dochter gaat met vijftig kinderen op kamp. De laatste dag gaan ze naar een subtropisch zwembad. Mijn dochter is negen en heeft nét haar A en B (laat begonnen ivm kosten). Ze heeft nog niet de ervaring van een subtropisch zwembad. Daarnaast ken ik de kinderen: druk! Er hoeft maar één iemand voor de gein op haar te springen......

Nee ze mag mee maar niet zwemmen. Ik haal haar dan op. Overbezorgde moeder? Heb ik schijt aan. Een kleuter zou ik al helemáál niet laten gaan.
Sneu voor je dochter.
ava75 schreef:
12-07-2019 12:24
Sneu voor je dochter.

Net als dit soort opmerkingen.
Oh wauw wat veel reacties, bedankt, ik ben dus niet gek.

Het gaat om een scouting, leeftijd van 5-7 geloof ik.
Het kamp zelf is om de hoek, 15 minuten met de auto.
Mijn kleuter wil heel erg graag, is 5,5.

Met die buikband bedoel ik zo'n zwemband waar zwembandjes aan vast zitten.

Het zwembad is heel streng en kinderen zonder diploma mogen absoluut niet in de buurt van het diepe bad komen. Daar ziet het personeel heel streng op toe. Ook niet onder begeleiding. Maar de andere 2 baden kan zoontje op het diepste gedeelte ook niet staan en daar komt ook nog een glijbaan op uit.
Als ze niet willen dat ik meega, gaat kind dus ook niet mee zwemmen.

Ze doen dit btw al jaren....maar het hoeft maar 1 keer mis te gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven