Gezondheid alle pijlers

Eten dunne mensen de hele dag door?

10-07-2019 09:28 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik was vroeger altijd slank maar op een gegeven moment hebben we een paar heftige jaren gehad waarbij ik wel 40 kilo aan kwam. Nu ben ik door allerhande diëten al 20 kwijt maar nu blijf ik al een half jaar hangen. Er mogen er dus nog wel 20 af. Afgelopen week ben ik begonnen met het eten van kleine porties. Ik eet alles gewoon. Om de 2 uur ongeveer een kleine portie van iets. Gezond en ongezond. Ineens was ik een halve kilo kwijt! Is dit nu wat dunne mensen bedoelen met : 'ik eet alles wat ik wil' en 'ik eet de hele dag door'?

Ben jij dun of slank? Wil je me vertellen wat je eet op een dag? En dan vooral de portie grootte ervan....

Heb ik hier nu echt het geheim van slanke mensen ontdekt? Ik krijg weer een sprankje hoop. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Volgens mij heeft het niet altijd te maken met je voedingspatroon.
Ik ben slank, dun, hoe je het noemen wilt. Maat XS/S. Ik zou er wel een paar kg bij willen hebben. Wat ik eet op een dag? Ik eet gezond, maar wel 3000 calorieën per dag. Bizar veel natuurlijk. Doe ik dat niet dan val ik af. Ik eet inderdaad de hele dag door, want ik heb ook vaak een hongergevoel. Ik heb een snelle stofwisseling. Ieder lijf reageert anders. Ik denk wel dat je niet altijd invloed hebt over het aankomen of afvallen.
40 kg aankomen is natuurlijk gigantisch. Dan zal je lijf een enorme klap hebben gehad. Het zou zomaar kunnen dat je nooit meer alles eraf krijgt, want vetcellen kunnen krimpen, maar niet verdwijnen. Met dat aankomen heb je wel je lijf gesloopt.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
11-07-2019 19:03
Volgens mij heeft het niet altijd te maken met je voedingspatroon.
Ik ben slank, dun, hoe je het noemen wilt. Maat XS/S. Ik zou er wel een paar kg bij willen hebben. Wat ik eet op een dag? Ik eet gezond, maar wel 3000 calorieën per dag. Bizar veel natuurlijk. Doe ik dat niet dan val ik af. Ik eet inderdaad de hele dag door, want ik heb ook vaak een hongergevoel. Ik heb een snelle stofwisseling. Ieder lijf reageert anders. Ik denk wel dat je niet altijd invloed hebt over het aankomen of afvallen.
40 kg aankomen is natuurlijk gigantisch. Dan zal je lijf een enorme klap hebben gehad. Het zou zomaar kunnen dat je nooit meer alles eraf krijgt, want vetcellen kunnen krimpen, maar niet verdwijnen. Met dat aankomen heb je wel je lijf gesloopt.
Dat is inderdaad veel dan zul je een heel snelle verbranding hebben of enorm veel bewegen. Klopt dat ik m'n lijf daarmee gesloopt hebt. Was uiteraard geen bewuste keuze. Ben niet expres zoveel aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
10-07-2019 10:02
Heb je weleens bijgehouden hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt? Een tip is my fitness pall. Gratis app. En dan ook echt alles wegen he, boterham wegen. Weegschaal op nul. Boterham met boter besmeren, boter noteren. Het was voor mij echt een eyeopener.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
11-07-2019 09:54
Ja zoiets zou ook bij mij passen. Kleine porties, gezond, en genoeg ruimte om wat te snoepen. Goed dat je veel beweegt. Dat verschilt bij mij nogal. Bedankt. Goed voorbeeld! Hoe lang ben je en hoeveel weeg je als ik vragen mag?
Ik ben 1.65 m en ik weeg tussen de 62 en de 65 kg. (Wisselt naar gelang seizoen en menstruele cyclus.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.76 en schommel tussen de 55 en 58 kilo.
Ik eet gewoon waar ik zin in heb.
Qua warm eten zie ik wel dat ik minder grote porties op kan.
Bij stress val ik altijd snel af.
Ik beweeg wel veel. Geen zittend beroep.
Ik heb de snelle verbranding van mijn vader geërfd, mijn moeder en zus moesten er altijd om denken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-07-2019 09:57
Ja ik kan niet veel eten in 1x, dus na 2 uur eet ik alweer.
Dit heb ik ook
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
10-07-2019 22:09
Vanavond uit eten geweest en geen buikpijn want alleen een voorgerecht besteld 😀 nog meer mensen die dit doen?
Nee, ik neem dus nooit een voorgerecht, want dan zit ik meteen vol.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
11-07-2019 07:59
Ik ben slank. Ik sport niet en ik snoep redelijk veel. Dit eet ik op een dag ongeveer:

Ontbijt: 1 of 2 boterhammen met zoetigheid, kop koffie met melk.
Lunch: 1 of 2 boterhammen met kaas, Paturain o.i.d. Glas melk
Eind van de middag: bakje chips
Avondeten: Veel groente, 3/4e vleesje, 3 aardappelen met jus
Toetje: vla of ijs
Rond 20 u: koffie met koek of gebakje
Soms s avonds nog chips, chocolade of koek.

Tussendoor drink ik bijna altijd water. Ik drink geen alcohol. Ik doe bijna alles lopend, loop meerdere kilometers per dag.
Ik ook zoiets, alleen zonder het bakje chips eind van de middag. Ipv daarvan fruit en tussen ontbijt en middageten ook fruit. En ochtends en smiddags thee bij het eten. Alleen 's avonds 1 kop koffie met iets lekkers idd. Verder af en toe alcohol, overdag als ik dorst heb thee, water of beetje ranja.

Wandelen doe ik niet veel maar ik fiets meer dan gemiddeld denk ik.
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-07-2019 09:38
dat ben ik
(en ik ben niet lollig als ik NU moet eten)
Dat herken ik ja. Het is nog een wonder dat er inmiddels geen slachtoffers zijn gevallen, man man man, wat ben ik erg als ik honger heb/flauw ben/nu moet eten :whip:
We’re all mad here
mandylion schreef:
12-07-2019 17:20
Ik ook zoiets, alleen zonder het bakje chips eind van de middag. Ipv daarvan fruit en tussen ontbijt en middageten ook fruit. En ochtends en smiddags thee bij het eten. Alleen 's avonds 1 kop koffie met iets lekkers idd. Verder af en toe alcohol, overdag als ik dorst heb thee, water of beetje ranja.

Wandelen doe ik niet veel maar ik fiets meer dan gemiddeld denk ik.
Hier ongeveer hetzelfde behalve je laatste zin ;) Daar is het meer andersom.
Ik heb jarenlang veel gefietst maar sinds ik een auto heb, doe ik het nog nauwelijks. Al wordt het me wel geadviseerd door fysiotherapeute. Ik probeer wel elke dag een half uur te wandelen maar dat schiet er nog wel eens bij in.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-07-2019 17:13
Nee, ik neem dus nooit een voorgerecht, want dan zit ik meteen vol.
Alleen een voorgerecht he 😉
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-07-2019 17:05
Ik ben 1.76 en schommel tussen de 55 en 58 kilo.
Ik eet gewoon waar ik zin in heb.
Qua warm eten zie ik wel dat ik minder grote porties op kan.
Bij stress val ik altijd snel af.
Ik beweeg wel veel. Geen zittend beroep.
Ik heb de snelle verbranding van mijn vader geërfd, mijn moeder en zus moesten er altijd om denken.
Oef I wish.....
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
11-07-2019 21:14
Dit!
Ja dit inderdaad! Houd eens een paar dagen exact bij wat je binnenkrijgt, denk dat je dat veel inzichten zal geven. Veel mensen hebben namelijk geen idee hoeveel calorieën ergens in zit (om over de verdeling qua eiwitten, vet en koolhydraten nog maar te zwijgen) en zijn geneigd om te onderschatten hoeveel ze eten en kleine hapjes/aflikken van een lepel etc. niet mee te tellen. Juist al die kleiner dingen bij elkaar kunnen in the end aardig aantikken.

Het 'geheim' van slanke mensen om slank te blijven is er zoals eerder gezegd, volgens mij ook niet. Ikzelf ben ook slank (en vrij klein), maar ik kan behoorlijk veel eten, vooral qua volume: grote porties dus.
Een dag kan er bij mij als volgt uit zien:
Ontbijt: ik ontbijt altijd wat later op de ochtend en op kantoordagen is dit meestal niet meer dan een bakje kwark of een portie fruit, want we lunchen altijd vroeg. Op andere dagen ga ik 's ochtends eerst sporten (krachttraining) en neem ik daarna een groter ontbijt, meestal is dit havermout met fruit, vaak ook met wat eiwitpoeder en/of geraspte wortel/courgette.
Lunch: vaak 3 of 4 volkorenboterhammen met wisselend beleg, zoals houmous, kaas (30+), cottage cheese, gekookt ei, pindakaas etc. en opgeleukt met wat komkommer/tomaat/rucola. Op kantoor soms ook weleens een volkorenwrap of -pita.
Tussendoor: 2 rijstwafels met beleg óf eiwitreep óf kwark óf fruit etc. Op kantoordagen vaak 2 tussendoortjes, thuis 1. Kan ook wel eens een ijsje zijn, zoals vandaag :)
Avondeten: kan echt van alles zijn, maar altijd veel groente en sowieso een goed bord vol.
Tussendoor: meestal een flinke kom met kwark/yoghurt met fruit en gepofte tarwe of granola.

Ik drink voornamelijk water, thee en zwarte koffie (2 kopjes per dag). Een paar keer per week Cola zero of een cappuccino met plantaardige melk.
Alle reacties Link kopieren
Juanita1987 schreef:
14-07-2019 16:31
Ja dit inderdaad! Houd eens een paar dagen exact bij wat je binnenkrijgt, denk dat je dat veel inzichten zal geven. Veel mensen hebben namelijk geen idee hoeveel calorieën ergens in zit (om over de verdeling qua eiwitten, vet en koolhydraten nog maar te zwijgen) en zijn geneigd om te onderschatten hoeveel ze eten en kleine hapjes/aflikken van een lepel etc. niet mee te tellen. Juist al die kleiner dingen bij elkaar kunnen in the end aardig aantikken.

Het 'geheim' van slanke mensen om slank te blijven is er zoals eerder gezegd, volgens mij ook niet. Ikzelf ben ook slank (en vrij klein), maar ik kan behoorlijk veel eten, vooral qua volume: grote porties dus.
Een dag kan er bij mij als volgt uit zien:
Ontbijt: ik ontbijt altijd wat later op de ochtend en op kantoordagen is dit meestal niet meer dan een bakje kwark of een portie fruit, want we lunchen altijd vroeg. Op andere dagen ga ik 's ochtends eerst sporten (krachttraining) en neem ik daarna een groter ontbijt, meestal is dit havermout met fruit, vaak ook met wat eiwitpoeder en/of geraspte wortel/courgette.
Lunch: vaak 3 of 4 volkorenboterhammen met wisselend beleg, zoals houmous, kaas (30+), cottage cheese, gekookt ei, pindakaas etc. en opgeleukt met wat komkommer/tomaat/rucola. Op kantoor soms ook weleens een volkorenwrap of -pita.
Tussendoor: 2 rijstwafels met beleg óf eiwitreep óf kwark óf fruit etc. Op kantoordagen vaak 2 tussendoortjes, thuis 1. Kan ook wel eens een ijsje zijn, zoals vandaag :)
Avondeten: kan echt van alles zijn, maar altijd veel groente en sowieso een goed bord vol.
Tussendoor: meestal een flinke kom met kwark/yoghurt met fruit en gepofte tarwe of granola.

Ik drink voornamelijk water, thee en zwarte koffie (2 kopjes per dag). Een paar keer per week Cola zero of een cappuccino met plantaardige melk.
Ik heb jaren calorieën geteld met de eetmeter. Wel bedankt voor je voorbeeld menu
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
15-07-2019 16:51
Ik heb jaren calorieën geteld met de eetmeter. Wel bedankt voor je voorbeeld menu
Oh daar heb ik dan overheen gelezen, maar die inzichten heb je dus in ieder geval al :) En verder denk ik dat je het gewoon al heel goed doet hoor; je eet kleinere porties en ontzegd jezelf niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.75 en weeg nu 49 kilo. Ook voor mij geldt dat ik kan eten wat ik wil, ik krijg mijn gewicht echt niet omhoog. Vaak krijg ik opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd met “jij eet zeker alleen maar sla of helemaal niets!”, wat ik zo enorm zat ben. Juist het tegenovergestelde is waar. De hele dag door eet ik wel wat; anders trek ik het echt niet, dan wordt ik slapjes en bibberig.

Start met ontbijt rond 9u met 1 of 2 boterhammen, rond 10u/half 11 tussendoortje iets van sultana, twee stroopwafels of zoute crackers, en dan heb ik om 12 uur al echt weer enorm veel trek en eet ik weer 2 boterhammen. Vervolgens rond 2u/half 3 vaak een koekje. Rond 4 uur ‘s zomers vaak een klein bakje chips, maar eerst een stuk fruit zoals een appel of banaan. Vervolgens rond 6u avond eten. Afhankelijk van wat ik die avond doe eet ik dan nog iets kleins zoals een ontbijtkoek of een gewoon koekje, maar dit is niet iedere dag.

Ga ik soms een dagje weg, sleep ik een tas vol met eten en drinken mee omdat niets vervelender is dan je slapjes of bibberig gaan voelen. Volgens mij helpt het wel om altijd tussendoor genoeg te blijven drinken. Bij alles wat ik eet, drink ik minstens een groot glas van 300ml tot een dopper van 450ml. En tussendoor vaak ook nog wel wat glazen, wisselend van thee / water / limonade / icetea.
Alle reacties Link kopieren
Bellarose schreef:
24-07-2019 09:10
Ik ben 1.75 en weeg nu 49 kilo. Ook voor mij geldt dat ik kan eten wat ik wil, ik krijg mijn gewicht echt niet omhoog. Vaak krijg ik opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd met “jij eet zeker alleen maar sla of helemaal niets!”, wat ik zo enorm zat ben. Juist het tegenovergestelde is waar. De hele dag door eet ik wel wat; anders trek ik het echt niet, dan wordt ik slapjes en bibberig.

Start met ontbijt rond 9u met 1 of 2 boterhammen, rond 10u/half 11 tussendoortje iets van sultana, twee stroopwafels of zoute crackers, en dan heb ik om 12 uur al echt weer enorm veel trek en eet ik weer 2 boterhammen. Vervolgens rond 2u/half 3 vaak een koekje. Rond 4 uur ‘s zomers vaak een klein bakje chips, maar eerst een stuk fruit zoals een appel of banaan. Vervolgens rond 6u avond eten. Afhankelijk van wat ik die avond doe eet ik dan nog iets kleins zoals een ontbijtkoek of een gewoon koekje, maar dit is niet iedere dag.

Ga ik soms een dagje weg, sleep ik een tas vol met eten en drinken mee omdat niets vervelender is dan je slapjes of bibberig gaan voelen. Volgens mij helpt het wel om altijd tussendoor genoeg te blijven drinken. Bij alles wat ik eet, drink ik minstens een groot glas van 300ml tot een dopper van 450ml. En tussendoor vaak ook nog wel wat glazen, wisselend van thee / water / limonade / icetea.
Je eet inderdaad de hele dag door maar wel kleine porties. Als ik lees wat je eet snap ik wel dat je niet zwaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Bellarose schreef:
24-07-2019 09:10
Ik ben 1.75 en weeg nu 49 kilo. Ook voor mij geldt dat ik kan eten wat ik wil, ik krijg mijn gewicht echt niet omhoog. Vaak krijg ik opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd met “jij eet zeker alleen maar sla of helemaal niets!”, wat ik zo enorm zat ben. Juist het tegenovergestelde is waar. De hele dag door eet ik wel wat; anders trek ik het echt niet, dan wordt ik slapjes en bibberig.

Start met ontbijt rond 9u met 1 of 2 boterhammen, rond 10u/half 11 tussendoortje iets van sultana, twee stroopwafels of zoute crackers, en dan heb ik om 12 uur al echt weer enorm veel trek en eet ik weer 2 boterhammen. Vervolgens rond 2u/half 3 vaak een koekje. Rond 4 uur ‘s zomers vaak een klein bakje chips, maar eerst een stuk fruit zoals een appel of banaan. Vervolgens rond 6u avond eten. Afhankelijk van wat ik die avond doe eet ik dan nog iets kleins zoals een ontbijtkoek of een gewoon koekje, maar dit is niet iedere dag.

Ga ik soms een dagje weg, sleep ik een tas vol met eten en drinken mee omdat niets vervelender is dan je slapjes of bibberig gaan voelen. Volgens mij helpt het wel om altijd tussendoor genoeg te blijven drinken. Bij alles wat ik eet, drink ik minstens een groot glas van 300ml tot een dopper van 450ml. En tussendoor vaak ook nog wel wat glazen, wisselend van thee / water / limonade / icetea.
Dat is ook niet eten wat jij doet maar snoepen. Daarom voel je je bibberig.
Ik ben 1.61m en weeg 54 kg wat en wat jij ‘eet’ steek ik in een holle kies.
Eet eens een flink ontbijt met havermout, een drietal stukken fruit tussendoor, een dikke linzensoep op de middag, een vol bord gezond avondeten met veel groenten, tussendoor nog noten en volle yoghurt en je zal niet meer bibberig zijn.
[quote=Bellarose post_id=30187937 time=1563952248 user_id=388521

Start met ontbijt rond 9u met 1 of 2 boterhammen, rond 10u/half 11 tussendoortje iets van sultana, twee stroopwafels of zoute crackers, en dan heb ik om 12 uur al echt weer enorm veel trek en eet ik weer 2 boterhammen. Vervolgens rond 2u/half 3 vaak een koekje. Rond 4 uur ‘s zomers vaak een klein bakje chips, maar eerst een stuk fruit zoals een appel of banaan. Vervolgens rond 6u avond eten. Afhankelijk van wat ik die avond doe eet ik dan nog iets kleins zoals een ontbijtkoek of een gewoon koekje, maar dit is niet iedere dag.

[/quote]

En hoeveel avondeten eet je dan, bord vol of halfbord vol? En na het avondeten eet jij niet meer, terwijl er bij mij dan nog genoeg ingaat, zeker als ik ben wezen sporten/hardlopen.
Het lijkt inderdaad alsof je veel eet, maar uiteindelijk valt dat best mee denk ik!

Ik eet op een werkdag (hele dag zitten) zeker 5 boterhammen per dag, 7:00 1, 10 uur 1, 12:30 3, 16:00 banaan, 18:00 bord avond eten, ruime bak vla, soms daarna nog snoepjes, 20:00 koek en / of chocola, 22:00 kaas/worst/chips. En dan komt daar nog wel eens op werk taartje bij of koekjes.

En op thuisdagen met meer beweging, eet ik dezelfde tijden maar dan kun je voor een boterham prima een croissantje invullen, wrap kipfilet of plak cake/koek om 10:00.

Denk dat het uiteindelijk nog niet eens super veel is (fruit ontbreekt nog weleens, drink dan liever verse sap ofzo), maar wel echt meer dan jij eet.

Maar heb weleens bijgehouden, qua calorieën komt er per dag ongeveer net zoveel in als dat ik verbrand, dus uiteindelijk eet ik dus wat ik nodig heb voor verbranding blijkbaar, en wat al meer gezegd is hier, om af te vallen of aan te komen gaat het om hoeveel calorieën je binnen krijgt en hoeveel je verbrandt.

Maar hoe gaat het met jou to? Kun je het volhouden op deze manier tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren
Rurow schreef:
28-07-2019 08:39
[quote=Bellarose post_id=30187937 time=1563952248 user_id=388521

Start met ontbijt rond 9u met 1 of 2 boterhammen, rond 10u/half 11 tussendoortje iets van sultana, twee stroopwafels of zoute crackers, en dan heb ik om 12 uur al echt weer enorm veel trek en eet ik weer 2 boterhammen. Vervolgens rond 2u/half 3 vaak een koekje. Rond 4 uur ‘s zomers vaak een klein bakje chips, maar eerst een stuk fruit zoals een appel of banaan. Vervolgens rond 6u avond eten. Afhankelijk van wat ik die avond doe eet ik dan nog iets kleins zoals een ontbijtkoek of een gewoon koekje, maar dit is niet iedere dag.
En hoeveel avondeten eet je dan, bord vol of halfbord vol? En na het avondeten eet jij niet meer, terwijl er bij mij dan nog genoeg ingaat, zeker als ik ben wezen sporten/hardlopen.
Het lijkt inderdaad alsof je veel eet, maar uiteindelijk valt dat best mee denk ik!

Ik eet op een werkdag (hele dag zitten) zeker 5 boterhammen per dag, 7:00 1, 10 uur 1, 12:30 3, 16:00 banaan, 18:00 bord avond eten, ruime bak vla, soms daarna nog snoepjes, 20:00 koek en / of chocola, 22:00 kaas/worst/chips. En dan komt daar nog wel eens op werk taartje bij of koekjes.

En op thuisdagen met meer beweging, eet ik dezelfde tijden maar dan kun je voor een boterham prima een croissantje invullen, wrap kipfilet of plak cake/koek om 10:00.

Denk dat het uiteindelijk nog niet eens super veel is (fruit ontbreekt nog weleens, drink dan liever verse sap ofzo), maar wel echt meer dan jij eet.

Maar heb weleens bijgehouden, qua calorieën komt er per dag ongeveer net zoveel in als dat ik verbrand, dus uiteindelijk eet ik dus wat ik nodig heb voor verbranding blijkbaar, en wat al meer gezegd is hier, om af te vallen of aan te komen gaat het om hoeveel calorieën je binnen krijgt en hoeveel je verbrandt.

Maar hoe gaat het met jou to? Kun je het volhouden op deze manier tot nu toe?
[/quote]

Het gaat goed. Inmiddels halverwege de tweede week van 30 dagen niet snoepen en 1,3 kilo lichter. Kleine porties, niet snoepen en lekker bewegen
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
12-07-2019 20:09
Alleen een voorgerecht he 😉
Ik neem gewoon nooit een voorgerecht.
Ook niet alleen dat.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
10-07-2019 11:14
Ze vroeg niets over vegetarische menu's.
Dan had ze wel een topic geopend over vegetarische menu's.
Ik dacht dat jij iets anders ging doen.
-
Alle reacties Link kopieren
TO, ik denk dat je juist niets hebt aan verhalen van de 'dunne mensen'.
De groep die jij lijkt te bedoelen is slank van nature, waarvan er een hoop kunnen eten wat ze willen.
Je perceptie daarop vind ik ook wat vreemd; je vindt (te) slanke mensen jaloersmakend en je houdt geen rekening met je lichaam van binnen. Je kan slank zijn en alsnog hart- en vaatziektes ontwikkelen.
Alhoewel ik hier ook eetlijstjes langs zie komen waarbij ik echt het gevoel krijg dat mensen anorexia ontwikkelen ofzo.

Eet minimaal 300gr groenten, 2 stuks fruit, veel eiwitten, complexe koolhydraten, mager vlees. En probeer om zo veel mogelijk van wat je eet of helemaal zelf te maken of dat je het direct zo uit de natuur kunt halen. Dus geen 'processed foods'.
Als je dat aanhoudt en je houdt je aan een vast aantal kcal per dag, val ook jij af.
Succes!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven