Mode & Beauty alle pijlers

Van slag naar krullen

12-07-2019 16:21 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb altijd steil haar gehad, maar nu is het al een tijdje iets 'golvender'. Als ik mijn haar was en er niks mee doe, dwz aan de lucht drogen en geen product, heb ik redelijk wat slag. Normaliter doe ik er dan wat olie in en kam ik het, omdat het wel altijd erg pluist (dus het is toch 'lelijk') en in de war zit, en dan is het erna altijd wel weer redelijk steil. Ik zou graag eens willen proberen om van deze pluizige slag een vertoonbaar kapsel te maken, dus heeft iemand tips? Bepaald product/methode om de 'krullen' aan te zetten en de pluis te verminderen? Ik heb geen idee wat hiervoor zou kunnen werken, mijn haar is wel redelijk dik.
X
Permanent.
Alle reacties Link kopieren
Laagjes knippen
Alle reacties Link kopieren
Curly girl methode! Ik kan het in het kort niet uitleggen dus even googlen en op Facebook is er een hele fijne pagina, ik dacht iets met curly forever (haarverzorging volgens curly girl methode). Je gebruik in ieder geval geen siliconen, sulfaten en minerale oliën meer.
Ik heb altijd al wel redelijk veel krullen gehad maar nooit die mooie zoals op tv en ik zag dat mensen die CG deden dat vaak wel hadden. Het is heel veel proberen en je moet wat testjes met je haar doen maar ik heb tegenwoordig (soms) ook zulke mooie krullen!

Oh en sowieso nooit droog kammen! Het liefste alleen met heel veel conditioner erin.
Alle reacties Link kopieren
Sparkle123 schreef:
12-07-2019 16:42
Curly girl methode! Ik kan het in het kort niet uitleggen dus even googlen en op Facebook is er een hele fijne pagina, ik dacht iets met curly forever (haarverzorging volgens curly girl methode). Je gebruik in ieder geval geen siliconen, sulfaten en minerale oliën meer.
Ik heb altijd al wel redelijk veel krullen gehad maar nooit die mooie zoals op tv en ik zag dat mensen die CG deden dat vaak wel hadden. Het is heel veel proberen en je moet wat testjes met je haar doen maar ik heb tegenwoordig (soms) ook zulke mooie krullen!

Oh en sowieso nooit droog kammen! Het liefste alleen met heel veel conditioner erin.

Dit dus! Scheelt een hoop typewerk :)
The eyes are useless when the mind is blind.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Niet borstelen als het droog is! Ik borstel alleen voor en na het wassen, anders kam ik ook mijn krullen eruit en heul veel pluis erin.
Sparkle123 schreef:
12-07-2019 16:42
Curly girl methode! Ik kan het in het kort niet uitleggen dus even googlen en op Facebook is er een hele fijne pagina, ik dacht iets met curly forever (haarverzorging volgens curly girl methode). Je gebruik in ieder geval geen siliconen, sulfaten en minerale oliën meer.
Ik heb altijd al wel redelijk veel krullen gehad maar nooit die mooie zoals op tv en ik zag dat mensen die CG deden dat vaak wel hadden. Het is heel veel proberen en je moet wat testjes met je haar doen maar ik heb tegenwoordig (soms) ook zulke mooie krullen!

Oh en sowieso nooit droog kammen! Het liefste alleen met heel veel conditioner erin.
TO heeft slag. Geen krullen. Of lees ik verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet, nooit kammen!!
Het heeft mij aardig wat jaartjes gekost voordat ik snapte hoe ik mijn krullen in model moet krijgen.
Ik was mijn haar max. 1 keer per week. Alle andere dagen maak ik het wel nat, maar gebruik alleen conditioner. Dan voorzichting droog knijpen (niet 'rossen') en een flinke hand schuim over het haar verdelen en met je vingers de klitten eruit 'harken'.
Dan knijp ik met mijn handen de krullen erin en laat ze aan de lucht drogen. Als mijn haren droog zijn, een klein beetje (0,20 muntje ongeveer) wax goed in je handen warm wrijven en in je haar kneden, om de pluis eruit te gaan.
Ik gebruik nooit een fohn of diffuser, want dat zie eruit alsof ik uit de clip van Europe's Final Countdown ben komen wandelen.

Afbeelding

Zoals die middelste dus... ;-D
banba wijzigde dit bericht op 12-07-2019 17:09
14.04% gewijzigd
The time is now
Alle reacties Link kopieren
The curls cult op facebook! Echt een hele fijne groep.
Laagjes laten knippen en nooit meer kammen of borstelen. Beetje mousse erin kneden na het wassen.
Mijn haar pluist niet meer sinds ik dat doe en ik heb meer krullen dan voorheen. Mijn haar is bijna schouderlang.
Na het wassen Moroccanoil Curl defining cream erin en aan de lucht laten drogen.

https://www.moroccanoil.com/nl_nl/hair- ... g-cream-nl

(ik vind het reteduur maar zo verschrikkelijk fijn.)
In elk geval nooit meer kammen als het droog is. Alleen net na het wassen kammen met een grove kam, droog knijpen en niet meer aan zitten. Eventueel wat leave in conditioneer erin. En inderdaad. CGM. De curly girl method.
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 17:00
TO heeft slag. Geen krullen. Of lees ik verkeerd?
Daarmee kan het ook. En vaak wordt slag dan ook meer krullend.
Alle reacties Link kopieren
Dit is precies één van de dingen die ik graag had geweten als kind en puber. Ik moest van mijn moeder mijn haar altijd kammen en het was doorgaans pluispuur. Met een pony...

Nu is het goed geknipt, schouderlang, shampoo- en kamloos, lekker zacht en pluis? Wat is dat?

CurlyGirl Methode, alleen heb ik geen echte krullen maar een flinke slag in mijn, inmiddels aardig grijze, haar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ook voor mensen met slag (waves noemen ze dat daar) is de cg-methode aan te raden. Ik ben ook fan :) van de Curls Cult op Facebook, je moet je even inlezen maar dan heb je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede krullenkapper. Toen die klaar was met mijn golvende haar wist ik niet wat ik zag. Ik had opeens een hoofd vol krullen. Als ik dat eerder had ontdekt had ik nooit een paar jaar ervoor permanent geprobeerd..
Under every wave there 's a curl.
Er zijn nog veel mensen opgevoed met het idee dat je nat haar nooit moet borstelen of kammen. Maar bij krullen en slag is dat het enige moment dat je kunt kammen/borstelen.
Alle reacties Link kopieren
Het is al genoemd maar hier nog een stem voor de Curly Girl methode. Werkt ook als je slag hebt... wees niet verbaasd als je toch echte krullen krijgt :)

Het is even inlezen en je kunt waarschijnlijk het gros van je haarproducten weggooien maar het werkt als een tierelier.
Oriander schreef:
12-07-2019 20:33
Under every wave there 's a curl.
True that.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
12-07-2019 20:33
Under every wave there 's a curl.
Precies dit! CG methode werkt juist vaak echt goed op slag, dat worden dan echt krullen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben welliswaar TO niet maar bedankt voor de Curly Girl tip! Ben meteen aan de slag gegaan en ipv golven heb ik nu een mooie bos krullen!
Nu benieuwd hoe het onderhoud de volgende dagen gaat.

Belangrijke tip: je moet wel beginnen met gezond, opgeknipt (laagjes) haar. Dat lees je niet echt op de FB groep met als gevolg dat er mensen zijn met slecht resultaat, gewoon omdat ze erg beschadigd haar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
13-07-2019 12:55
Ik ben welliswaar TO niet maar bedankt voor de Curly Girl tip! Ben meteen aan de slag gegaan en ipv golven heb ik nu een mooie bos krullen!
Nu benieuwd hoe het onderhoud de volgende dagen gaat.

Belangrijke tip: je moet wel beginnen met gezond, opgeknipt (laagjes) haar. Dat lees je niet echt op de FB groep met als gevolg dat er mensen zijn met slecht resultaat, gewoon omdat ze erg beschadigd haar hebben.
Hoeft ook niet perse, al krijg je dan natuurlijk wel het mooiste resultaat. Vaak hebben echter mensen met krullen vreselijk beschadigd haar (stijlen, föhnen, slechte producten) en heeft dat echt een tijd nodig voor het weer mooi en gezond is. Maar juist door dan al met de CG methode te beginnen maak je je haar wel weer gezond.
Ceylon schreef:
12-07-2019 17:41
Nu is het goed geknipt, schouderlang, shampoo- en kamloos, lekker zacht en pluis? Wat is dat?
CurlyGirl Methode, alleen heb ik geen echte krullen maar een flinke slag in mijn, inmiddels aardig grijze, haar.
Ceylon, vertel, hoe is je haarprocedure?
Als ik co-wash doe, dan ruikt mijn haar na een paar dagen muf.
En kamloos? Echt waar?
En je hebt niet aan het begin van de dag wetlook en 's avonds een droge bos?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven