geen kinderen

12-07-2019 18:36 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
heehee ,

ik hoef al sinds ik jong ben als vrouw zijnde geen kinderen. ik ben er niet geschikt voor om moeder te worden, ik heb er geen behoefte aan en ik zie mijn toekomst niet met een kind erbij. ik heb een vriend die er hetzelfde over denkt.

alleen als mensen me dit vragen en ik gewoon zeg ‘nee ik wil geen kinderen’ , lijkt het alsof ik een schande ben voor de wereld. ik krijg vaak hele preken over waarom ik een kind MOET nemen. is het raar dat ik geen kinderen wil? ik dacht dat tegenwoordig normaal was als je geen kinderen wilde, maar het lijkt alsof je dan meteen een vreselijk voorbeeld bent voor ‘de vrouw’.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:11
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.
En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...
Ik ken veel mannen die zachter en zorgzamer zijn dan ik. Daarnaast moeder ik absoluut nergens over. Ben ik eigenlijk wel een vrouw vraag ik me nu af?
Je begeeft je in een aardig bijzondere omgeving dat er zoveel mensen vinden dat he een kind MOET krijgen.
Ik heb er 4 en dat volgens sommigen weer erg veel te zijn. Of te veel. Mensen vinden altijd van alles. Ik slaap er niet minder van.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen zouden zich moeten schamen voor hun reactie. Zeker in deze tijd.
Je zult zien dat als jij en je leeftijdgenoten ouder worden, dat ze dan ruimdenkender worden en beter zullen accepteren dat je geen kinderen wilt.

Ik kreeg vroeger ook altijd die belachelijke opmerkingen te horen als ik aangaf geen kinderen te willen. Maar nu ik ouder ben en geen kinderen meer kan krijgen, lijkt het meer geaccepteerd te worden en wordt soms zelfs gezegd "ik kan je eigenlijk ook wel begrijpen", ook door mensen die zelf kinderen hebben.

Je moet bij je gevoel blijven. En je kunt de wedervraag stellen "waarom wil jij wél kinderen?" Het zou een zeer terechte vraag zijn. Want mensen denken er vaak onvoldoende over na, waardoor ze de impact en de gevolgen onderschatten.
Aaltje89 schreef:
12-07-2019 19:17
Ik ken veel mannen die zachter en zorgzamer zijn dan ik. Daarnaast moeder ik absoluut nergens over. Ben ik eigenlijk wel een vrouw vraag ik me nu af?

Dat komt omdat meisjes en jonge vrouwen in de huidige maatschappij al vroeg krijgen geleerd hun moederhart en ware vrouwelijkheid te onderdrukken.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:30
Dat komt omdat meisjes en jonge vrouwen in de huidige maatschappij al vroeg krijgen geleerd hun moederhart en ware vrouwelijkheid te onderdrukken.
:rofl:
Maar natuurlijk.
"Wil je nog een tweede?"
"Wanneer komt de tweede?"
"Twee is veel te druk hoor."
"Wil je nog een derde?"
"Drie is veel te druk hoor."
"Kinderen krijgen is slecht voor het milieu."
"Was het gepland?"

Ik moet zeggen dat ik ook aardig wat commentaar krijg.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:30
Dat komt omdat meisjes en jonge vrouwen in de huidige maatschappij al vroeg krijgen geleerd hun moederhart en ware vrouwelijkheid te onderdrukken.
Als dat zo was geweest, konden vrouwen net zo goed onderhandelen over hun salaris als mannen. Konden vrouwen net zo streng zijn in management of leiding geven als mannen zónder dat ze gelijk kenau genoemd werden. Werd niet alles qua kinderen nog steeds op vrouwen geschoven. Waren vrouwen niet zo hopeloos onzeker geweest over hun mening, verschijning of hun vakkundigheid.

Dus het klopt niet wat jij zegt he.
COtweepuntnul schreef:
12-07-2019 19:34
"Wil je nog een tweede?"
"Wanneer komt de tweede?"
"Twee is veel te druk hoor."
"Wil je nog een derde?"
"Drie is veel te druk hoor."
"Kinderen krijgen is slecht voor het milieu."
"Was het gepland?"

Ik moet zeggen dat ik ook aardig wat commentaar krijg.
Daarom. Je hebt overal mensen voor.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:11
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.

En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...
:rofl:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:30
Dat komt omdat meisjes en jonge vrouwen in de huidige maatschappij al vroeg krijgen geleerd hun moederhart en ware vrouwelijkheid te onderdrukken.
Omg, het wordt nog erger.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het zelfde heb helemaal niets met kinderen vindt ze vaker irritant dan leuk, ben geen moeder type en nee er is zeker geen garantie dat je kinderen later voor jou zorgen al te veel eenzame ouderen gezien in het verzorg of verpleeghuis.

Ik kap mensen af die met.mij bemoeien geen gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, TO.

Ik zou zeggen dat je het heel onbeschoft vindt dat ze zulke dingen zeggen en dat jij perfect zelf kan beslissen over jouw leven.

Jeetje, sommige mensen...
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-07-2019 18:43
Als je de 40 bent gepasseerd houdt het gedram vanzelf op. :)
Mooi verwoord
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:11
Dat komt natuurlijk ook omdat je als vrouw hiervoor bent gemaakt.
Elke vrouw heeft een moederhart en moedert wel. Is het niet voor eigen kinderen dan neefjes of nichtjes of zelfs huisdieren. Een vrouw is nu eenmaal zo, en is zachter en zorgzamer dan een man bv.
En ja, als je dat niet hebt is natuurlijk best vreemd en dan snap ik die opmerkingen ook wel, omdat de meeste vrouwen dat van nature wel hebben.
Maar goed, je kan natuurlijk ook uitleggen dat jij dat niet hebt en geen kinderen wil.

En ja, mensen stellen vragen en maken opmerkingen over alles wat buiten de norm valt, of het nu geen kinderen zijn of 10 kinderen hebben of andere dingen die buiten de norm vallen. Dat is nu eenmaal zo...

Eh, is nOOr, zomer of maya weer gearriveerd onder een nieuw account?
Geef toe; zo denk je niet echt toch?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
12-07-2019 19:11
Sowieso dat natuurlijk ja. Ik vind het zelf ontzettend brutaal en ongemanierd om iemand over zoiets persoonlijks de les te lezen.
Aan de andere kant, ik weet dat ze bestaan. Ik heb 'maar' één kind, en daar weten mensen ook vaak wel iets over te zeggen. Nu niet meer zo erg, kind is al 12, maar opmerkingen genoeg gehad. Waarom mensen zich met deze keuze van anderen wensen (en durven) te bemoeien, is me een raadsel. Maar ze doen het.

Wat veruit het beste werkt:

- beseffen dat jij je niet hoeft te verdedigen. Nooit. Vind niet dat je dat moet, want dat moet echt niet.
- beseffen dat argumenten geven juist níét werkt. Geeft de ander als het ware extra munitie.
- nietszeggend reageren. Hooguit mompelen, of iets als 'uhuh, hmmhmm '. En dan over iets anders beginnen. Geen ruimte geven.
- niet denken dat je deze mensen wel eens de waarheid kan zeggen en dat dat dan ook helpt. Helpt niet. Mensen die ongegeneerd dit zeggen, hebben een bord voor hun kop qua sociale conventies.
- zeggen dat je hier geen antwoord op wil geven. En dan herhalen als men vraagt waarom. Ook hier : niet laten verleiden om in discussie te gaan.
- er jezelf niet teveel aan proberen te ergeren.
Goed gezegd Jufjoke.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:30
Dat komt omdat meisjes en jonge vrouwen in de huidige maatschappij al vroeg krijgen geleerd hun moederhart en ware vrouwelijkheid te onderdrukken.
:blond:

Deze volg ik ff niet.
Maud*de*Braose schreef:
12-07-2019 19:03
Hier ook nooit kinderen gewild, maar daar nooit commentaar op gehad.
Zou me er maar niets van aantrekken To.
Hier hetzelfde, ik krijg sinds ik gestopt ben het uit te leggen ook vrijwel geen commentaar meer.
De waarom vraag hoor ik nog wel eens, dan antwoord ik daarom en dan is het gesprek snel afgelopen.
TO: stop met uitleggen, je hoeft niemand iets uit te leggen.
Ik deed dat jaren terug ook hoor, ik heb het af moeten leren want het is ontzettend vermoeiend en mensen snappen het toch niet.
Bovendien is het jouw leven en hoe jij dat invult gaat niemand ene r**t aan.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
12-07-2019 19:58
:blond:

Deze volg ik ff niet.
Als je geen kinderen wil, ligt het aan je opvoeding en aan de maatschappij. Foei.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Tja, sommige mensen zijn nu eenmaal overtuigd dat kinderen de enige "echt waardevolle dingen" zijn in het leven, omdat dat nu eenmaal zo is voor hen & wanneer iemand hen daarover tegenspreekt, lijkt dat voor hen het toppunt van het absurde.

Maar dat is zo ongeveer hetzelfde als met mensen voor wie geld het belangrijkste is in het leven, voor wie status of reputatie het belangrijkste is in het leven, etc.. Mensen worden verblind door hun eigen "levensdoel" en gaan ervan uit dat hun manier van het inrichten van hun leven, de beste is. Wat dan wel mag kloppen voor hen, maar niet altijd het geval is voor anderen.

Voor wie nu aanhaalt "ja, maar een vrouw is biologisch geprogrammeerd om kinderen te baren". Inderdaad, wij hebben die capaciteiten. En inderdaad, tot op zekere hoogte speelt die natuurlijke drang nog een grote rol. Maar dan sluit je al het andere uit: opvoeding van de persoon zelf, logische redenering (de bewuste keuze maken omwille van een aantal argumenten om toch geen kinderen te hebben), maatschappelijke invloeden (de mogelijkheid om de dag van vandaag je leven op zoveel andere manieren in te richten), etc. En niet te vergeten: iedere mens steekt gewoon anders in elkaar. Dus soms ook simpelweg: ik wil het niet. Ik denk dat we allen wel tig voorbeelden kunnen aanhalen waarbij "dit is de natuur", niet langer als doorslaggevend argument kan worden gegeven, omdat we als mens nu eenmaal andere middelen hebben gekregen.

We zijn al met genoeg volk hier op deze planeet. Ik zou zeggen, leef en laat leven. Maar laat vooral geen kind op de wereld gezet worden, waarvan je weet dat het ongewenst is door één van de ouders.

Of ja, zo denk ik er dan weer over, maar misschien ben ik ook maar een vreemde vogel.
helena_z wijzigde dit bericht op 12-07-2019 20:14
3.13% gewijzigd
leeg
In mijn 43 jaar bewust kinderloos zijn heb ik me werkelijk nog nooit hoeven verdedigen. Heb ik gewoon geluk?
Torment schreef:
12-07-2019 19:18
Je begeeft je in een aardig bijzondere omgeving dat er zoveel mensen vinden dat he een kind MOET krijgen.
Ik heb er 4 en dat volgens sommigen weer erg veel te zijn. Of te veel. Mensen vinden altijd van alles. Ik slaap er niet minder van.
Inderdaad. Wat je ook doet, er zijn altijd mensen die een mening hebben, niet jouw probleem.
Bovendien je moet helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:30
Dat komt omdat meisjes en jonge vrouwen in de huidige maatschappij al vroeg krijgen geleerd hun moederhart en ware vrouwelijkheid te onderdrukken.
Dit meen je toch echt niet serieus hé? Wat erg..
COtweepuntnul schreef:
12-07-2019 19:34
"Wil je nog een tweede?"
"Wanneer komt de tweede?"
"Twee is veel te druk hoor."
"Wil je nog een derde?"
"Drie is veel te druk hoor."
"Kinderen krijgen is slecht voor het milieu."
"Was het gepland?"

Ik moet zeggen dat ik ook aardig wat commentaar krijg.
Serieus :woa:????
Daar krijg je toch koppijn van, al die opmerkingen...
Ik moet bekennen dat ik serieus een tijd lang heb gedacht dat vooral vrouwen zonder kinderen daar commentaar op krijgen maar dat klopt niet ben ik al achter.
Echt waar bemoeien sommige mensen zich mee :frusty: :frusty: :frusty:
Alle reacties Link kopieren
I
bix wijzigde dit bericht op 26-08-2019 23:21
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn vriend leerde kennen op mijn 32e wilde ik heel graag kinderen met hem. Daarvoor nooit echt die drang zo gehad. Ergens vind ik het heel mooi als mensen hun voldoening ergens anders uit halen, of erg gepassioneerd kunnen zijn voor iets, of gewoonweg richting hebben in hun leven.

Mijn leven voelde altijd een beetje stuurloos, ik wist niet echt wat ik wilde, ik was nergens heel goed in, hield niet van studeren, heb niet heel veel vrienden, ben best huiselijk. Toen ik kinderen kreeg (tweeling) vond ik dag gewoonweg heerlijk. Het gaf heel veel plezier en voldoening, ik ging minder werken, ik vond het leuk om thuis te zijn met de kleintjes, en nog steeds geniet ik heel erg van ze. Hoewel ik het ook zeer moeilijk vind hoor, en het gaat zeker niet van een leien dakje. Maar ik ben gek op hun en zij zijn gek op mij, en ik voel mij veel completer sinds ik hun heb.

Ik besef dat dat misschien wat sneu klinkt, maar pas toen ik mijn kinderen kreeg voelde ik me echt gelukkig.

Maar ik bewonder mensen die een fijn leven hebben en geen kinderen willen, ik snap het en ik respecteer het absoluut. Niks mis mee.
En vwb billen wassen van ouderen; ik hoef gelukkig mijn vaders kont niet te wasssen! Ik ben die mensen in het verzorgingstehuis zo dankbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven