Wie o wie

12-07-2019 21:57 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft dé tip of goede ervaring?
Mijn vriend en ik willen volgende maand ongeveer 8-10 dagen naar de zon.
Auto en vliegtuig (ook buiten Europa) is beiden een optie. We zijn opzoek naar een stad of dorpje aan de kust met een gezellig centrum. Dit zou niet heel moeilijk hoeven zijn als we beiden niet voornamelijk vegetarisch/veganistisch eten.
We vinden het fijn als we buiten de deur kunnen eten en niet alleen afhankelijk hoeven zijn van eigen boodschappen.
Afbeelding

https://www.skyscanner.nl/nieuws/restau ... veganisten

Alsjeblieft!!! :)
Rupikaur schreef:
12-07-2019 21:57
Dit zou niet heel moeilijk hoeven zijn als we beiden niet voornamelijk vegetarisch/veganistisch eten.
Ook als je wel vega(n) eet is dat toch niet moeilijk? Happy Cow is inderdaad briljant. En meestal wil een restaurant ook wel meedenken. Ik heb de halve wereld afgereist en buiten de deur eten lukt zowat altijd (ok hele kleine dorpjes in Peru waren soms een uitdaging).
Welk land wil je naar toe?
Maar goed even naar de zon dus. Mallorca?
India.
Maar dat is misschien een beetje ver voor 10 dagen.
Goa India zou ik ook denken. Daar zal genoeg vegazooi te verkrijgen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bekend met HappCow, dankje! Om nu alleen elke stad/badplaats te checken met die app leek mij ambitieus :)
Vooralsnog ben ik benieuwd of er andere veganisten fijne ervaringen hadden met leuke badplaatsen..!
Alle reacties Link kopieren
Vegetaisch eten kan toch niet het probleem zijn bij het zoeken naar een bestemming?
Ik heb heel veel gereisd en alleen op de Filippijnen vond ik het écht lastig. Verder nergens problemen gehad. Zelfs op het platteland in Oost Europa hebben ze gerechten zonder vlees en vis.

Voor een (Europese) zonbestemming zou dat naar mijn idee geen belemmering hoeven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met Brighton. Sowieso is Engelse zuidkust mooi voor een roadtrip. En ik heb er zelf altijd mooi weer gehad als ik er was.
Lissabon is ook echt een aanrader, en Barcelona. Tel Aviv ben ik nooit geweest maar van vrienden gehoord dat je er goed kan eten en dat het een toffe stad is (als je naar Israel wil).
Maar wat ik al zei: heb je wel eens problemen gehad om te kunnen eten dan? Zeker in toeristische plaatsen heb ik eigenlijk nooit moeite gehad.
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 22:35
Lissabon is ook echt een aanrader, en Barcelona. Tel Aviv ben ik nooit geweest maar van vrienden gehoord dat je er goed kan eten en dat het een toffe stad is (als je naar Israel wil).
Maar wat ik al zei: heb je wel eens problemen gehad om te kunnen eten dan? Zeker in toeristische plaatsen heb ik eigenlijk nooit moeite gehad.
Nou, in het gemiddelde Nederlandse restaurant heb je grote kans op een kale bak sla.
Cateautje schreef:
12-07-2019 22:37
Nou, in het gemiddelde Nederlandse restaurant heb je grote kans op een kale bak sla.
Vreemd, dat is mijn ervaring echt helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 22:39
Vreemd, dat is mijn ervaring echt helemaal niet.
Dit.
Twintig jaar geleden was dat misschien zo, maar anno 2019 niet meer.
Ik ben er niet zelf geweest maar hoor dat Tel Aviv helemaal hip and happening is en heb er een kookboek van en daar staan veel veganistische recepten in.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je op veel plekken terecht met een voorkeur voor vega, maar ik doel op veganistisch. Voor werk kom ik wekelijks in Italië/Spanje waar het vrij lastig is om niet te eindigen met een bord sla met tomaat. Wat ik al zei, het is niet onmogelijk, maar makkelijk ook niet. Ook is het wel zo leuk om niet de hele week hetzelfde te eten.
Hillegonda1 schreef:
12-07-2019 22:43
Ik ben er niet zelf geweest maar hoor dat Tel Aviv helemaal hip and happening is en heb er een kookboek van en daar staan veel veganistische recepten in.
Ja he? Ik ben er dus nog nooit geweest maar heb op reis iemand ontmoet die daar woont en ze vertelt me steeds dat ik bij haar langs moet komen en hoe leuk de stad is. En ook dat je er makkelijk veganistisch kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Rupikaur schreef:
12-07-2019 22:47
Natuurlijk kun je op veel plekken terecht met een voorkeur voor vega, maar ik doel op veganistisch. Voor werk kom ik wekelijks in Italië/Spanje waar het vrij lastig is om niet te eindigen met een bord sla met tomaat. Wat ik al zei, het is niet onmogelijk, maar makkelijk ook niet. Ook is het wel zo leuk om niet de hele week hetzelfde te eten.
In je OP schrijf je 'voornamelijk vegetarisch/veganistisch', misschien moet je die formulering wat aanscherpen dan.
Rupikaur schreef:
12-07-2019 22:47
Natuurlijk kun je op veel plekken terecht met een voorkeur voor vega, maar ik doel op veganistisch. Voor werk kom ik wekelijks in Italië/Spanje waar het vrij lastig is om niet te eindigen met een bord sla met tomaat.
Serieus? Spreek je een beetje Italiaans en Spaans? Want juist ook in die landen heb ik zó lekker gegeten.
Italianen eten bijvoorbeeld het vlees en de vis vaak apart, als secundo. De primi zijn echt geen voorgerechten, maar pasta's en risotto. Die zijn vaak sowieso al vegetarisch en makkelijk veganistisch te bestellen. En de groentegerechten uit de Italiaanse keuken zijn om je vingers bij op te eten.
In Spanje ga ik los op tapas. Ook daarbij is het juist zo handig dat je allemaal kleine hapjes kan bestellen en dus ook makkelijk voor de groenten kan gaan. Ook plantaardige paella is vaak te vinden in gewone restaurants.

En bij de toeristische steden in Spanje en Italie heb je ook steeds meer vegan restaurants, Barcelona heeft bijvoorbeeld heel veel aanbod en bijvoorbeeld Turijn ook. Maar ook in Napels heb ik echt heerlijk gegeten.

Ik spreek wel een klein mondje Spaans en aardig Italiaans dus ik kan wel vertellen in een restaurant wat ik wel en niet eet en ik kan de kaart lezen, ik denk dat dat wel helpt. Helemaal de kleinste restaurants in Italie en Spanje hebben vaak niet eens een menu, dus dan zeg je gewoon wat je wel of juist niet wil en dan maar afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Pasta is qua veganistisch eten wel een dingetje in Italië, daar zit vaak ei in. Maar een groentegerecht met brood moet toch te regelen zijn?
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 22:47
Ja he? Ik ben er dus nog nooit geweest maar heb op reis iemand ontmoet die daar woont en ze vertelt me steeds dat ik bij haar langs moet komen en hoe leuk de stad is. En ook dat je er makkelijk veganistisch kan eten.
Ja en het ligt aan de kust en is helemaal hipster volgens mij. In dat kookboek staan ook hele leuke foto's van hele leuke barretjes en terrasjes. Echt straatleven maar dan westers. Vrienden van mij waren er 2 jaar geleden en ook heel enthousiast.
stippensokken schreef:
12-07-2019 22:54
Pasta is qua veganistisch eten wel een dingetje in Italië, daar zit vaak ei in. Maar een groentegerecht met brood moet toch te regelen zijn?
Lang niet alle restaurants maken hun pasta vers (of misschien eet ik niet fancy genoeg :rofl: ). Je kan vragen of de pasta asciutta of secca is, dat is gedroogde pasta dus niet vers. En dan zit er meestal geen ei in. En in het zuiden vinden ze soms dat ei niet eens in pasta hoort.
Arrabiata, aglio olio peperoncino en alla norma kan je dan sowieso eten. Eventueel even senza formaggio erbij zeggen maar meestal zetten ze de parmesaan op tafel en doen ze het er niet in de keuken al over.
Italie dan, daar kun je in elk geval pizza margarita eten zonder vlees/vis
Getver, elke dag pizza. :|
Cateautje schreef:
12-07-2019 23:33
Getver, elke dag pizza. :|
Afgewisseld met pasta, die is ook vast wel te krijgen zonder vlees erdoor ;-D
redbulletje schreef:
12-07-2019 23:35
Afgewisseld met pasta, die is ook vast wel te krijgen zonder vlees erdoor ;-D
:|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven