Vegan in de supermarkt

12-07-2019 22:03 167 berichten
Het leek me handig en leuk om een topic te hebben waarop we elkaar kunnen wijzen op welke nieuwe vegan producten er in de supermarkten liggen, of welke in de aanbieding zijn.
Het aanbod is steeds groter en het wordt steeds makkelijker om vegan varianten te vinden! (ik wou alleen dat de Lidl standaard de vegan diepvriespizza ging verkopen, die mis ik echt!)

TO trapt af:
deze week in de bonus bij ah: ben en jerry's (4 smaken, hoewel mijn ah er 'maar' 3 verkoopt)
https://www.ah.nl/producten/diepvries/i ... aardig-ijs

En volgende week mayolijn en pesto
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... a-mayolijn
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... novese-bio
De gehele groente- en fruitafdeling!

Nee, dat is flauw ;-D
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-07-2019 22:20
De gehele groente- en fruitafdeling!

Nee, dat is flauw ;-D
Niet de gehele. Avocado’s zijn niet vegan.
-Darkside- schreef:
12-07-2019 22:20
De gehele groente- en fruitafdeling!

Nee, dat is flauw ;-D
Maar wel waar! Het schijnt dat in de allergoedkoopste pesto geen kaas zit, dus die is dan ook vegan.
winkelfanaat schreef:
12-07-2019 22:21
Niet de gehele. Avocado’s zijn niet vegan.
Sinds wanneer?

De meeste pesto's hebben wel kaas hoor, dus het blijft verpakkingen lezen.

En natuurlijk ook groente en fruit! Ik koop dat vaak op de markt maar ik ben ook heel tevreden over de lidl. Ze hebben een breed aanbod, het zit niet allemaal in plastic (zoals bijna alles bij aldi) en het smaakt goed en blijft lang vers. Wat mij betreft echt een aanrader. (en een stúk goedkoper dan bijvoorbeeld ah)
Gaat het bij de avocado’s om dat bijenverhaal?
Alle reacties Link kopieren
Jumbo heeft de vegan cornetto, maar die vonden wij een beetje melig.
winkelfanaat schreef:
12-07-2019 22:21
Niet de gehele. Avocado’s zijn niet vegan.
Dat bijenverhaal geldt ook voor andere fruit- en groentesoorten zoals kiwi en broccoli. Maar dat maakt het niet meteen niet vegan.
Wat is er dan met avocado's en bijen?
Alle reacties Link kopieren
Oh handig topic!

Ik eet niet 'officieel vegan', maar ik kan niet goed tegen ei, verteer vlees erg slecht en ben lactose intolerant, dus vegan eten is voor mijn lijf beter te doen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
-Darkside- schreef:
12-07-2019 22:33
Wat is er dan met avocado's en bijen?
Voor de bevruchting/bestuiving (ik zeg het vast verkeerd) van bepaalde fruit- en groentesoorten worden bijen ingezet. Die bijen worden dan getransporteerd etc. en ingezet waar dat nodig is.
SallySpectra* schreef:
12-07-2019 22:36
Voor de bevruchting/bestuiving (ik zeg het vast verkeerd) van bepaalde fruit- en groentesoorten worden bijen ingezet. Die bijen worden dan getransporteerd etc. en ingezet waar dat nodig is.
Tja, dat is in Amerika volgens mij voor heel veel gewassen het geval. Ik vind dat toch echt niet helemaal vergelijkbaar met bijvoorbeed honing, wat echt een product van de bijen zelf is. Ik zeg daarbij niet dat het de ideale manier is dat die bijensoorten op transport worden gezet, maar het lijkt me onmogelijk om er in de supermarkt of aan de groentekraam achter te komen wat op welke manier bevrucht is. Ik eet wel zo veel mogelijk lokaal dus dat ondervangt het een beetje want volgens mij gebeurt het in NL niet. Maar ik hou echt wel van avocado dus die zal ik soms toch kopen.
Alle reacties Link kopieren
Het eten van avocado's zou een groter bezwaar moeten zijn vanwege de enorme hoeveelheid water die het kost om ze te telen. En de voedselkilometers die ze afleggen.
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 22:45
Tja, dat is in Amerika volgens mij voor heel veel gewassen het geval. Ik vind dat toch echt niet helemaal vergelijkbaar met bijvoorbeed honing, wat echt een product van de bijen zelf is. Ik zeg daarbij niet dat het de ideale manier is dat die bijensoorten op transport worden gezet, maar het lijkt me onmogelijk om er in de supermarkt of aan de groentekraam achter te komen wat op welke manier bevrucht is. Ik eet wel zo veel mogelijk lokaal dus dat ondervangt het een beetje want volgens mij gebeurt het in NL niet. Maar ik hou echt wel van avocado dus die zal ik soms toch kopen.
Aha, nooit geweten.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 22:24
Sinds wanneer?

De meeste pesto's hebben wel kaas hoor, dus het blijft verpakkingen lezen.

En natuurlijk ook groente en fruit! Ik koop dat vaak op de markt maar ik ben ook heel tevreden over de lidl. Ze hebben een breed aanbod, het zit niet allemaal in plastic (zoals bijna alles bij aldi) en het smaakt goed en blijft lang vers. Wat mij betreft echt een aanrader. (en een stúk goedkoper dan bijvoorbeeld ah)
Antwoord is al gegeven. Maakt het verschil voor jou nu je dit weet? (puur nieuwsgierig)
winkelfanaat schreef:
12-07-2019 23:04
Antwoord is al gegeven. Maakt het verschil voor jou nu je dit weet? (puur nieuwsgierig)
Nee want ik wist al dat in Amerika groente en fruit dus vaak op die manier bestuifd wordt. Zie ook wat ik hier boven daarover schreef, ik vind niet dat je kan zeggen dat een product daardoor 'niet vegan' is. Voor mij is het eerder een bezwaar dat het van ver moet komen, omdat voor mij een grote motivatie om vegan te eten het milieuaspect is.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-07-2019 22:36
Voor de bevruchting/bestuiving (ik zeg het vast verkeerd) van bepaalde fruit- en groentesoorten worden bijen ingezet. Die bijen worden dan getransporteerd etc. en ingezet waar dat nodig is.
Voor het ontstaan van de meeste groente heb je bijen nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 23:09
Nee want ik wist al dat in Amerika groente en fruit dus vaak op die manier bestuifd wordt. Zie ook wat ik hier boven daarover schreef, ik vind niet dat je kan zeggen dat een product daardoor 'niet vegan' is. Voor mij is het eerder een bezwaar dat het van ver moet komen, omdat voor mij een grote motivatie om vegan te eten het milieuaspect is.
Persoonlijk vind ik, als er bijen gebruikt worden, ze daar stress van hebben,het niet echt meer vegan. Ik snap en respecteer verder je keuze👍
Ik ben slechts flexitarier :biggrin:
Weet je wat ik veel stommer vind dat niet plantaardig is? Paprika-chips! Waaaaaaarom moet daar melk in? Dat vind ik echt mega stom. (en onverwacht)
viva-amber schreef:
12-07-2019 23:09
Voor het ontstaan van de meeste groente heb je bijen nodig.
Ja dat begrijp ik.
Ik geef slechts weer wat de discussie is. En die gaat over het ‘kunstmatig’ inzetten van bijen, en alles wat daarbij komt kijken zoals transport van bijen in boxen, mogelijke stress etc.
Alle reacties Link kopieren
Vegan maffia....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
12-07-2019 23:34
Vegan maffia....
Je hoeft het topic niet te openen he :proud:

Kijken jullie ook vaak op de sites/pagina`s van Vegetus, Wat eet je dan wel en Gewoon Vegan?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-07-2019 23:22
Weet je wat ik veel stommer vind dat niet plantaardig is? Paprika-chips! Waaaaaaarom moet daar melk in? Dat vind ik echt mega stom. (en onverwacht)
de biologische paprika chips van de AH zijn vegan volgens mij!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

De Jumbo is echt goed bezig qua vegan spul. Heb er nu regelmatig de cream cheese van, en de geraspte kaas voor op pizza is echt fantastisch. Doe die ook bij Mexicaanse gerechten en het is echt zo lekker! Normaal vind ik vegan kaas heel vies.

Verder vind ik de Alpro Soya Go On kwark echt heeeel top. Gebruik het ook als vervanger voor crème fraîche.

En ClumsyNinja,
Inderdaad heel stom! Zoveel dingen hebben onnodig iets als melk... Ook bv. Nibbits, heb daar soms zo'n zin in :P
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
12-07-2019 23:37
Je hoeft het topic niet te openen he :proud:

Kijken jullie ook vaak op de sites/pagina`s van Vegetus, Wat eet je dan wel en Gewoon Vegan?
Ja, vooral Vegetus bij bv. bakken. Staat veel over vegan vervangers. En gewoon lekkere bak recepten, zonder al te veel poespas.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven