Lijf & Lijn alle pijlers

Welke stappenteller?

13-07-2019 20:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een fitbit flex maar ben er niet echt tevreden over. In het begin kreeg ik een emailtje als de batterij bijna leeg was: superhandig want aan het ding zelf zie je niet hoe het met de batterij is.
Dat doen ze al heel lang niet meer dus nu loop ik de helft van de tijd met een lege fitbit om mijn pols.

Wat me ook tegenvalt is dat het syncen met mijn telefoon nooit automatisch gaat. Dus als ik even snel stappen wilde checken dan zit ik eerst een minuut tegen dat ding aan te kijken tot het wil syncen.

Ook vind ik het eigenlijk onhandig om telkens op de app te moeten kijken. Ik wandel en jog veel en wil eigenlijk graag tijdens mijn activiteit zien hoeveel stappen en hard ik ga.

Ik vind een groot 'horloge' -achtig iets niet echt charmant. Daar was de Flex wel fijn voor. Maar dan misschien een clip-ding?

Naast lopen fiets ik ook veel, doe aerobics en ben net begonnen met zwemmen. Zou ook leuk zijn als de meter daar iets mee zou kunnen.

Hoop dat iemand een goede tip heeft. Telefoonapp met stappenteller niet echt handig want die heb ik met aerobics en zwemmen niet bij me.
Kosten niet meteen een probleem (wordt verjaarskadootje).
Ik heb de nieuwste fitbit en alles wat jij wil zit daar in elk geval op en hij is niet groot.
Alle reacties Link kopieren
Welk type dan? Er zijn er verschillende.
fitbit charge 3
Ik heb de Fitbit Charge 3 en die kan alles wat jij wil.
Maar... ik vind de synchronisatie ook niet super en mijn zwemafstanden onderschat hij.
Ondanks dat ben ik wel tevreden. En hij ziet er ook nog best mooi uit vind ik.
Rosalind schreef:
13-07-2019 20:57
Ik heb de Fitbit Charge 3 en die kan alles wat jij wil.
Maar... ik vind de synchronisatie ook niet super en mijn zwemafstanden onderschat hij.
Ondanks dat ben ik wel tevreden. En hij ziet er ook nog best mooi uit vind ik.
Ik heb hem op standaard synchroniseren staan. Je batterij schijnt er iets sneller door leeg te gaan, maar dan werkt het ideaal.
Marloesjuh51 schreef:
13-07-2019 20:58
Ik heb hem op standaard synchroniseren staan. Je batterij schijnt er iets sneller door leeg te gaan, maar dan werkt het ideaal.
Ik ook hoor. Maar dat doet hij toch niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn staat ie ook op constant syncen maar dat heeft nooit gewerkt. Heb wel eentje die min. 4 jaar oud is.
Alle reacties Link kopieren
En meet die Charge 3 ook hoe hard je gaat? Dat vind ik voor wandelen en hardlopen wel leuk.
Rosalind schreef:
13-07-2019 20:58
Ik ook hoor. Maar dat doet hij toch niet altijd.
Dat is wel irritant. En hem helemaal verwijderen van je telefoon en je horloges resetten?

Dat heb ik 1 keer gedaan en daarna nooit meer een probleem gehad. Ik gebruik hem nu zn jaar.
Rosalind schreef:
13-07-2019 20:58
Ik ook hoor. Maar dat doet hij toch niet altijd.
Dat is wel irritant. En hem helemaal verwijderen van je telefoon en je horloges resetten?

Dat heb ik 1 keer gedaan en daarna nooit meer een probleem gehad. Ik gebruik hem nu zn jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de apple watch 3. Die bevalt mij uitstekend...maar ik denk dat een iphone dan een must is. Voor sport is het een veelzijdig apparaat met veel mogelijkheden.

Groot nadeel: duur
Kwetsbaarheid durven tonen maakt je tot een sterker persoon
Alle reacties Link kopieren
Resetten heel vaak gedaan omdat hij nu vaker begin te haperen. En syncen zowel via dongle als phone blijft een ding.

Zit nu de Charge 3 op Amazon to bekijken en daar kan je dus een hoop meer op het display zien. Dan hoef ik ook niet zo veel meer te syncen. Hartslag is ook wel leuk.
Eens zoeken waar ik hier een winkel kan vinden om hem in levende lijve te zien (niet NL). Op de foto's lijkt het inderdaad nog wel redelijk charmant.
Alle reacties Link kopieren
liza schreef:
13-07-2019 21:00
En meet die Charge 3 ook hoe hard je gaat? Dat vind ik voor wandelen en hardlopen wel leuk.
Als je je telefoon bij je hebt, gebruikt hij daarvoor de gps van je telefoon. Anders geloof ik een gemiddelde staplengte. (Ik heb mijn telefoon altijd bij me.)

Zonder telefoon telt hij wel stappen en hij meet je hartslag.
Alle reacties Link kopieren
Ah, zie hier een ander dingetje. Er wordt gezegd dat als je een leesbril hebt dat je die ook nodig hebt om de Charge te kunnen uitlezen. Klopt dat?
Ik kan mijn telefoon zonder leesbril doen, hoewel fijner met. Als die fitbit nu heel kleine letters heeft dan wordt dat wel een probleem.
Alle reacties Link kopieren
liza schreef:
13-07-2019 21:09
Ah, zie hier een ander dingetje. Er wordt gezegd dat als je een leesbril hebt dat je die ook nodig hebt om de Charge te kunnen uitlezen. Klopt dat?
Ik kan mijn telefoon zonder leesbril doen, hoewel fijner met. Als die fitbit nu heel kleine letters heeft dan wordt dat wel een probleem.
Ik zit een beetje op het randje van wel of geen leesbril, maar voor mijn fitbit heb ik die echt nog lang niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
13-07-2019 21:06
Als je je telefoon bij je hebt, gebruikt hij daarvoor de gps van je telefoon. Anders geloof ik een gemiddelde staplengte. (Ik heb mijn telefoon altijd bij me.)

Zonder telefoon telt hij wel stappen en hij meet je hartslag.
Dus met zwemmen weet ie niet hoe hard je gaat? Logisch natuurlijk als hij de GPS van phone nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
13-07-2019 21:11
Ik zit een beetje op het randje van wel of geen leesbril, maar voor mijn fitbit heb ik die echt nog lang niet nodig.
Bedankt. Dat stelt gerust!
liza schreef:
13-07-2019 21:12
Dus met zwemmen weet ie niet hoe hard je gaat? Logisch natuurlijk als hij de GPS van phone nodig heeft.
Nee met zwemmen kun je pas de afstand daarna op je telefoon bekijken (en die klopt bij mij dus niet).
Op je horloge zie je de tijd. En dan wordt daarna dus je gemiddelde snelheid berekend.

Verder inderdaad veel info op je horloge. Ik synchroniseer eigenlijk alleen om het sporten bij te houden.
liza schreef:
13-07-2019 21:09
Ah, zie hier een ander dingetje. Er wordt gezegd dat als je een leesbril hebt dat je die ook nodig hebt om de Charge te kunnen uitlezen. Klopt dat?
Ik kan mijn telefoon zonder leesbril doen, hoewel fijner met. Als die fitbit nu heel kleine letters heeft dan wordt dat wel een probleem.
Nee joh, geen enkel probleem!
Hoi! Ik heb de Fitbit Charge 2. Ben er heel tevreden over. Telt oa stappen, trappen, hartslag, slaap. Niet waterdicht. Ik zag ze laatst op internet in de aanbieding, vast omdat de Charge 3 inmiddels uit is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de fitbit versa, wat uitgebreider dan de charge.
Hiervoor had ik de charge 2 maar deze vind ik fijner.

Charge 2 had ik veel problemen met syncen, nu helemaal niet meer
Waarom niet een ander merk kopen, zoals Garmin Vivosport. Is nog waterdicht ook, en heeft een heleboel functies. Ik kan zo'n 5 a 6 dagen met de batterij.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
13-07-2019 21:43
Waarom niet een ander merk kopen, zoals Garmin Vivosport. Is nog waterdicht ook, en heeft een heleboel functies. Ik kan zo'n 5 a 6 dagen met de batterij.
Daarom stel ik de vraag hier. :-)
Overigens is de Charge 3 ook waterdicht.

Wat kan die Vivo wat de Charge niet heeft?
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
13-07-2019 21:42
Ik heb de fitbit versa, wat uitgebreider dan de charge.
Hiervoor had ik de charge 2 maar deze vind ik fijner.

Charge 2 had ik veel problemen met syncen, nu helemaal niet meer
Wat bevalt beter aan de Versa?
Qua looks vind ik die een stuk minder dan de Charge 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven