Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling financiën relatie man en vrouw

12-07-2019 16:05 496 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er komen regelmatig topics voorbij waarbij er een zeer scheve verdeling is van de financiën of huishouden binnen een relatie. 10 van de 10 keer springt de man er het meest gunstig uit.

Voorbeelden:
De man betaalt weinig en spaart rustig voor de kosten koper van ZIJN toekomstige huis (zegt dat ook gewoon) . Of de man doet weinig in het huishouden, niet minder werken voor de kinderen. Want “hij ziet echt niet wat er gedaan moet worden”, “hij kan echt, echt niet minder gaan werken”. Hele discussies en topic verder en TO’s zijn blij als hun partner beloofd heeft om voortaan de vuilnisbak buiten te zetten of gaat “onderzoeken” hoe het nu zit met de financiën. En dan maar “hopen” dat hij wil bijdragen.

Een paar jaar gelden was hier een topic van een gezin met kinderen, waarbij vrouw toegaf dat er niets geregeld was. Ja, voor haar dan. Huis stond op zijn naam, geen testament of samenlevingscontract.

Kortom, waarom komen vrouwen zo slecht voor zichzelf op? Vrouwen zijn steeds hoger opgeleid, ook al jaren actief op de arbeidsmarkt. Of is het toch nog naweeën van de verdeling tussen hun ouders. Waarom zijn mannen wel in staat om zo goed voor zichzelf te zorgen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-07-2019 11:59
nee en dat is schokkend omdat we een enorm potentieel hebben aan hoogopgeleide vrouwen
En een beetje minder part-time werken is de snelste en makkelijkste manier om het personeelstekort in de zorg en onderwijs aan te pakken. Dat lukt je met alle andere opties (hoger salaris, zijinstromers, etc) nooit zo snel. Moet je kijken als iedere part-timers vanaf morgen een dag extra in de week zou gaan werken.
S-Meds schreef:
14-07-2019 12:40
natuurlijk, maar je keuzes zijn direct gerelateerd aan de mogelijkheden die je hebt. De overheid faciliteert parttime werken voor vrouwen, als ze daarmee ophoudt zouden die keuzes anders worden. Je kan je ook afvragen hoe vrij die keuze is, zie die link die eerder geplaatst is over dat onderzoek waaruit blijkt dat de “keuze” van vrouwen vooral gebaseerd is op schuldgevoel over zorg en opvoedtaken. Een gevoel dat bij mannen niet of minder bepalend aanwezig is


In 1 van de linkjes van mevrouw75 staat:
In alle EU-landen besteden vrouwen veel vaker tijd aan het huishouden dan mannen: 72% van de werkende vrouwen en 24% van de mannen spendeert er dagelijks minstens één uur aan. In Nederland is dat voor vrouwen iets meer en mannen veel meer dan gemiddeld (resp. 75% en 38%), maar er is nog steeds een sekseverschil. In Griekenland is dat verschil tussen mannen en vrouwen het grootst (65 procentpunten), en ook andere Zuid- en Oost-Europese landen kennen grote verschillen (50 tot 60 procentpunten). Daar is het aandeel mannen dat dagelijks huishoudelijk werk doet erg klein: 5% tot 10%. In Zweden is het verschil het kleinst (20 procentpunten) (EIGE 2018a).
Ook aan de zorg voor kinderen besteden vrouwen in alle EU-lidstaten meer tijd dan mannen, maar het verschil tussen vrouwen en mannen is minder groot dan bij het huishoudelijke werk. In Nederland is dat verschil betrekkelijk klein (43% van de vrouwen versus 32% van de mannen). Zweden valt op met vrijwel geen man/vrouw-verschil (1 procentpunt).


In Zweden faciliteert de overheid ook voor vaders het kunnen zorgen voor een baby in het eerste jaar. Overheidsmaatregelen zijn dus inderdaad behoorlijk belangrijk om de gelijkheid te bevorderen.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 12:46
23.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-07-2019 12:40
natuurlijk, maar je keuzes zijn direct gerelateerd aan de mogelijkheden die je hebt. De overheid faciliteert parttime werken voor vrouwen, als ze daarmee ophoudt zouden die keuzes anders worden. Je kan je ook afvragen hoe vrij die keuze is, zie die link die eerder geplaatst is over dat onderzoek waaruit blijkt dat de “keuze” van vrouwen vooral gebaseerd is op schuldgevoel over zorg en opvoedtaken. Een gevoel dat bij mannen niet of minder bepalend aanwezig is
Dat speelt bij mij dus helemaal niet.
Dan kan je roepen van wel gebaseerd op algemene statistieken, maar ik geloof dat ik mijn persoonlijke situatie het allerbeste ken.
Persoonlijke keuzes hebben miet altijd wat te maken met het algemene en het algemene zegt ook al niet alles over get persoonlijke.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-07-2019 12:40
natuurlijk, maar je keuzes zijn direct gerelateerd aan de mogelijkheden die je hebt. De overheid faciliteert parttime werken voor vrouwen, als ze daarmee ophoudt zouden die keuzes anders worden. Je kan je ook afvragen hoe vrij die keuze is, zie die link die eerder geplaatst is over dat onderzoek waaruit blijkt dat de “keuze” van vrouwen vooral gebaseerd is op schuldgevoel over zorg en opvoedtaken. Een gevoel dat bij mannen niet of minder bepalend aanwezig is
Laat de overheid alsjeblief nooit stoppen met het faciliteren van parttime werken voor MENSEN.
En focus je lekker op het aanpraten van schuldgevoel bij mannen als het je gelukkig maakt om de boel gelijk te trekken.
Maar leg het probleem en de oplossing niet wéér bij de vrouw neer: jij bent niet zoals ik dat wil, wat ga je daaraan doen? Jij maakt, nu je meer keuze hebt, niet de keuzes waarvan ik wil dat jij ze maakt, foei!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
14-07-2019 12:43
En een beetje minder part-time werken is de snelste en makkelijkste manier om het personeelstekort in de zorg en onderwijs aan te pakken. Dat lukt je met alle andere opties (hoger salaris, zijinstromers, etc) nooit zo snel. Moet je kijken als iedere part-timers vanaf morgen een dag extra in de week zou gaan werken.
Daar ga ik principieel zó tegen zijn.
feow schreef:
14-07-2019 12:42
Dat vrouwen steeds later kinderen moeten krijgen omdat ze aan het ideaalbeeld van de werkende man moeten voldoen is in mijn ogen ook een hele grote denkfout. Dat hele ideaalbeeld is een denkfout. Veel mannen zijn daar trouwens wel zo’n beetje achter, maar de neersabelvrouw nog niet.

Zelf zie ik hier geen neersabelvrouwen en ook geen vrouwen die vinden dat ze aan het ideaalbeeld van de werkende man moeten voldoen. Dat is in mijn ogen ook totaal achterhaald.

De nieuwe werkelijkheid is (in mijn omgeving) de situatie dat beide partners de kans hebben om te werken en te zorgen.
anoniem_370046 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 12:48
0.61% gewijzigd
feow schreef:
14-07-2019 12:42
Het maatschappelijke probleem is dat er een groep mensen is die zó overtuigd zijn van dat het moet op HUN manier dat ze de groei tegenhouden.

Bijvoorbeeld waar mannen die hun vrouw thuis lieten blijven mede opdraaiden voor de financiële val van die vrouw, in plaats van het bijstandsgebeuren van vroeger.
Ik ken wel mannen die daarover piepen, alleen mannen die op de blaren zitten qua verantwoordelijkheid.
En ik lees heel veel woedende vrouwen: dat anderen het dúrven om zo afhankelijk te zijn. Dat heurt zo niet, dat moet anders!

Dat vrouwen steeds later kinderen moeten krijgen omdat ze aan het ideaalbeeld van de werkende man moeten voldoen is in mijn ogen ook een hele grote denkfout. Dat hele ideaalbeeld is een denkfout. Veel mannen zijn daar trouwens wel zo’n beetje achter, maar de neersabelvrouw nog niet.
nee het maatschappelijke probleem is vijfledig en wellicht zijn er nog meer:
1. sociale vangnet is te duur (vrouwen vallen na scheiding in de bijstand, blijven daar lange tijd en komen niet meer aan het werk. Parttimen betekent ook hogere uitgaven voor de staat aan toeslagen)
2. parttime vrouwen brengen minder geld in de belastingkas (zie 1: ze kosten meer en leveren dus 2. minder op, in financiële zin)
3. er is een groot tekort aan arbeidskrachten als vrouwen meer gaan werken los je al een groot deel van het probleem op
4. desinvestering van opleidingen, onderwijs wordt betaald door de staat als de vrouwen vervolgens met hun dure diploma’s thuis gaan zitten is dat een enorme desinvestering
5. meer vrouwen aan de top leidt tot meer vrouwen in de organisatie maar met 20 uur werken kom je niet aan de top
Sara9876 schreef:
14-07-2019 12:43
En een beetje minder part-time werken is de snelste en makkelijkste manier om het personeelstekort in de zorg en onderwijs aan te pakken. Dat lukt je met alle andere opties (hoger salaris, zijinstromers, etc) nooit zo snel. Moet je kijken als iedere part-timers vanaf morgen een dag extra in de week zou gaan werken.
klopt.
feow schreef:
14-07-2019 12:47
Laat de overheid alsjeblief nooit stoppen met het faciliteren van parttime werken voor MENSEN.
En focus je lekker op het aanpraten van schuldgevoel bij mannen als het je gelukkig maakt om de boel gelijk te trekken.
Maar leg het probleem en de oplossing niet wéér bij de vrouw neer: jij bent niet zoals ik dat wil, wat ga je daaraan doen? Jij maakt, nu je meer keuze hebt, niet de keuzes waarvan ik wil dat jij ze maakt, foei!
je wil het probleem niet zien denk ik.
feow schreef:
14-07-2019 12:42
Het maatschappelijke probleem is dat er een groep mensen is die zó overtuigd zijn van dat het moet op HUN manier dat ze de groei tegenhouden.

Bijvoorbeeld waar mannen die hun vrouw thuis lieten blijven mede opdraaiden voor de financiële val van die vrouw, in plaats van het bijstandsgebeuren van vroeger.
Ik ken wel mannen die daarover piepen, alleen mannen die op de blaren zitten qua verantwoordelijkheid.
En ik lees heel veel woedende vrouwen: dat anderen het dúrven om zo afhankelijk te zijn. Dat heurt zo niet, dat moet anders!

Verrek, daar heb je een punt. Daar komt het geroep (van vrouwen, niet alleen van die ene man) over de achterlijkheid van partneralimentatie hier op Viev dus ook vandaan.


Dat vrouwen steeds later kinderen moeten krijgen omdat ze aan het ideaalbeeld van de werkende man moeten voldoen is in mijn ogen ook een hele grote denkfout. Dat hele ideaalbeeld is een denkfout. Veel mannen zijn daar trouwens wel zo’n beetje achter, maar de neersabelvrouw nog niet.

Idealiter krijg je een kind tijdens je studie. Bedacht ik me pas achteraf, toen ik tegen de 30 liep en mijn kinderwens tegelijk viel met de kans om me in te kopen als partner in een goed lopend bedrijf. Een kind had trouwens in mijn geval het partner worden niet belemmerd, maar bij veel van oorsprong mannelijke bolwerken is dat wellicht anders.
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 12:47
Zelf zie ik hier geen neersabelvrouwen en ook geen vrouwen die vinden dat ze aan het ideaalbeeld van de werkende man moeten voldoen. Dat is in mijn ogen ook totaal achterhaald.

De nieuwe werkelijkheid is (in mijn omgeving) de situatie dat beide partners de kans hebben om te werken en te zorgen.


Dat is ook mijn ideaalbeeld. Dat het gewoon wordt om beiden 4 dagen te werken ipv 3 om 5. Dat vier dagen het nieuwe fulltime werken wordt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-07-2019 12:50
je wil het probleem niet zien denk ik.
Ik zie het probleem anders dan jij.
Ik heb ooit in havo 4 ofzo geleerd dat vrouwen de arbeidsreserve van de maatschappij zijn.
Bij weinig werk horen ze thuis bij de kinderen, bij veel werk zijn ze gelijk enz.

Kijk nou eens even naar wat jij schrijft: geld geld en geld. En vrouwen moeten.
Ik geeft je op een briefje dat jouw ‘keuzevrijheid’ om je hier zo over op te stellen ook niet zo vrij is als jij zelf denkt.
En ik denk dan weer dat jij dat probleem niet wilt zien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 12:47
Zelf zie ik hier geen neersabelvrouwen en ook geen vrouwen die vinden dat ze aan het ideaalbeeld van de werkende man moeten voldoen. Dat is in mijn ogen ook totaal achterhaald.

De nieuwe werkelijkheid is (in mijn omgeving) de situatie dat beide partners de kans hebben om te werken en te zorgen.

Die zie ik wel. Hier en in RL. De druk aan de ene kant om zo veel mogelijk te werken want broek ophouden en aan de andere kant nog de denkwijze dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor zorgen en kutklusjes in huis. De organisatie binnen een gezin.

Naast werk ook nog zorgen en huishouden en daarnaast ook nog vaak de strijd aangaan over een eerlijke verdeling.

Maar ik hoop het zelfde als jij, dat dat ooit als achterhaald word gezien door iedereen.
En er dus fijnere verdeling komt. Meer samen werken, zorgen en huishouden runnen. Meer vrije tijd met en zonder de kinderen ect.

Gewoon vanzelfsprekend.


Maar dat is het gewoon nog niet. Tenminste niet hier, niet in mijn RL en omgeving. Niet op het werk. Gewoon bijna nergens. Op een paar uitzonderingen na.

Misschien veranderd het met de generatie die we nu opvoeden. En die daarna.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 13:11
5.02% gewijzigd
feow schreef:
14-07-2019 13:03
Ik zie het probleem anders dan jij.
Ik heb ooit in havo 4 ofzo geleerd dat vrouwen de arbeidsreserve van de maatschappij zijn.
Bij weinig werk horen ze thuis bij de kinderen, bij veel werk zijn ze gelijk enz.

Kijk nou eens even naar wat jij schrijft: geld geld en geld. En vrouwen moeten.
Ik geeft je op een briefje dat jouw ‘keuzevrijheid’ om je hier zo over op te stellen ook niet zo vrij is als jij zelf denkt.
En ik denk dan weer dat jij dat probleem niet wilt zien.
Ja geld geld en geld, wij betalen dat met z'n allen he? Als je een euro uitgeeft aan opleiding van thuisblijfmoeders dan kan je die euro niet uitgeven aan klimaatveranderingen of aan mensen die het echt nodig hebben, gehandicapten of ouderen. En dat jij op de havo hebt geleerd dat vrouwen de arbeidsreserve zijn geeft meteen heel goed aan dat dit probleem veroorzaakt wordt door een overheersende mentaliteit/ opvatting die niet deugt. Vrouwen tellen volledig mee, als mens, als arbeidskracht in de rechten maar ook in de plichten
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-07-2019 12:48
nee het maatschappelijke probleem is vijfledig en wellicht zijn er nog meer:
1. sociale vangnet is te duur (vrouwen vallen na scheiding in de bijstand, blijven daar lange tijd en komen niet meer aan het werk. Parttimen betekent ook hogere uitgaven voor de staat aan toeslagen)
2. parttime vrouwen brengen minder geld in de belastingkas (zie 1: ze kosten meer en leveren dus 2. minder op, in financiële zin)
3. er is een groot tekort aan arbeidskrachten als vrouwen meer gaan werken los je al een groot deel van het probleem op
4. desinvestering van opleidingen, onderwijs wordt betaald door de staat als de vrouwen vervolgens met hun dure diploma’s thuis gaan zitten is dat een enorme desinvestering
5. meer vrouwen aan de top leidt tot meer vrouwen in de organisatie maar met 20 uur werken kom je niet aan de top
Dit zijn allemaal redenen die de maatschappij verharden. Alles is gericht op geld. Meer geld voor de staat, meer geld voor de gezinnetjes zodat ze meer dingen kunnen KOPEN waarmee de economie weer gediend is.
Materialiseren van alles, ipv dat mensen meer tijd vrijmaken voor elkaar en voor de eigen kinderen en elkaar AANDACHT geven.

Ik pleit er niet voor dat vrouwen óók fulltime moeten gaan werken. Ik pleit er meer voor dat mannen óók parttime moeten gaan werken.
Er is méér in de wereld dan carriere en geld verdienen. Mensen bijvoorbeeld. En dieren. Aandacht. Tijd.
S-Meds schreef:
14-07-2019 13:09
Ja geld geld en geld, wij betalen dat met z'n allen he? Als je een euro uitgeeft aan opleiding van thuisblijfmoeders dan kan je die euro niet uitgeven aan klimaatveranderingen of aan mensen die het echt nodig hebben, gehandicapten of ouderen. En dat jij op de havo hebt geleerd dat vrouwen de arbeidsreserve zijn geeft meteen heel goed aan dat dit probleem veroorzaakt wordt door een overheersende mentaliteit/ opvatting die niet deugt. Vrouwen tellen volledig mee, als mens, als arbeidskracht in de rechten maar ook in de plichten

Als de mannen nu eens beginnen met wat uur minder en de vrouwen met wat uur meer.
Zo ongeveer. Dat blijft er genoeg binnen stromen. Net als nu.

En dan verder kijken.

Er is bijna nooit een reden om binnen een gezin beiden fulltime te gaan werken. Tenminste niet voor het geluk en een eerlijke verdeling over taken en geld. Ik vind dat alles behalve een oplossing die je moet willen. Niet als vrouw in ieder geval. Wat mannen daar van zouden vinden weet ik niet.

En vrouwen als arbeidsreserve.. Precies wat is dat dan voor jaren 50 gelul. :-o
Dat heb ik niet geleerd hoor.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 13:15
14.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-07-2019 13:09
Ja geld geld en geld, wij betalen dat met z'n allen he? Als je een euro uitgeeft aan opleiding van thuisblijfmoeders dan kan je die euro niet uitgeven aan klimaatveranderingen of aan mensen die het echt nodig hebben, gehandicapten of ouderen. En dat jij op de havo hebt geleerd dat vrouwen de arbeidsreserve zijn geeft meteen heel goed aan dat dit probleem veroorzaakt wordt door een overheersende mentaliteit/ opvatting die niet deugt. Vrouwen tellen volledig mee, als mens, als arbeidskracht in de rechten maar ook in de plichten
:proud: nee, joh, de mannen betalen meer hoor!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lucifer2018 schreef:
14-07-2019 13:08

Maar ik hoop het zelfde als jij, dat dat ooit als achterhaald word gezien door iedereen en er meer samen gewerkt, gezorgt enz word.
Gewoon vanzelfsprekend.

Maar dat is het gewoon nog niet. Tenminste niet hier, niet in min RL en omgeving. Niet op het werk. Gewoon bijna nergens. Op een paar uitzonderingen na.

Misschien veranderd het met de generatie die we nu opvoeden. En die daarna.

Ik weiger gewoon te accepteren dat ik en nagenoeg mijn volledige omgeving hier de uitzonderingen zijn :)

Dat kan toch ook haast niet? Ik ben nota bene begin 40, geen millennial die net op de arbeidsmarkt begint, en ik werk ook nog eens in een conservatieve omgeving met merendeels mannen. Als het daar kan, zou je zeggen dat het overal kan.

Wonen jullie dan allemaal in dorpen? Christelijk gebied? Veel laagopgeleiden? Ik probeer echt te achterhalen wat de redenen zijn.
Lucifer2018 schreef:
14-07-2019 13:12
Als de mannen nu eens beginnen met wat uur minder en de vrouwen met wat uur meer.
Zo ongeveer. Dat blijft er genoeg binnen stromen. Net als nu.

En dan verder kijken.

Er is bijna nooit een reden om binnen een gezin beiden fulltime te gaan werken. Tenminste niet voor het geluk en een eerlijke verdeling over taken en geld. Ik vind dat alles behalve een oplossing die je moet willen. Niet als vrouw in ieder geval. Wat mannen daar van zouden vinden weet ik niet.
ik pleit niet voor fulltime werk, ik pleit voor economische zelfstandigheid van mannen en vrouwen!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op het platteland. Veel laagopgeleiden hier, enkele hoogopgeleiden. Vrouwen doen hier grotendeels de kinderen en het huishouden, mannen werken fulltime.
Van de oude generatie zorgen de zussen voor de broers wanneer die alleenstaand zijn. Voor zussen doen ze dat niet als die alleenstaand zijn. Voor mannen is het immers sneu als zij het huishouden moeten doen.
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 13:14
Ik weiger gewoon te accepteren dat ik en nagenoeg mijn volledige omgeving hier de uitzonderingen zijn :)

Dat kan toch ook haast niet? Ik ben nota bene begin 40, geen millennial die net op de arbeidsmarkt begint, en ik werk ook nog eens in een conservatieve omgeving met merendeels mannen. Als het daar kan, zou je zeggen dat het overal kan.

Wonen jullie dan allemaal in dorpen? Christelijk gebied? Veel laagopgeleiden? Ik probeer echt te achterhalen wat de redenen zijn.
ik zie om mij heen voornamelijk thuisblijfmoeders en parttimers, een deel daarvan inmiddels gescheiden en spijt van deze beslissingen omdat ineens de achterstand zien met leeftijdsgenoten die altijd (meer) hebben gewerkt.
iones schreef:
14-07-2019 13:16
Ik woon op het platteland. Veel laagopgeleiden hier, enkele hoogopgeleiden. Vrouwen doen hier grotendeels de kinderen en het huishouden, mannen werken fulltime.
Van de oude generatie zorgen de zussen voor de broers wanneer die alleenstaand zijn. Voor zussen doen ze dat niet als die alleenstaand zijn. Voor mannen is het immers sneu als zij het huishouden moeten doen.
ja die zie ik ook, mannen die niet kunnen koken etc.
Poppy_del_Rio schreef:
14-07-2019 13:14
Ik weiger gewoon te accepteren dat ik en nagenoeg mijn volledige omgeving hier de uitzonderingen zijn :)

Dat kan toch ook haast niet? Ik ben nota bene begin 40, geen millennial die net op de arbeidsmarkt begint, en ik werk ook nog eens in een conservatieve omgeving met merendeels mannen. Als het daar kan, zou je zeggen dat het overal kan.

Wonen jullie dan allemaal in dorpen? Christelijk gebied? Veel laagopgeleiden? Ik probeer echt te achterhalen wat de redenen zijn.

Ik denk helaas van wel. Ik ben 42 en ik woon allesbehalve in een klein dorp. Eerder in grote stad naats de hoofdstad. Ik ben niet zeker gelovig opgevoed en ben 21 keer verhuist. Heb wel wat gezien qua soort omgeving.

Ik zie wel verandering hoor... maar sowieso niet in de generatie boven mij. En in de mijne zijn het mensen zoals jij en ik die echt de uitzondering zijn. Sommige denken dat ze heel vooruitstrevend zijn maar eigenlijk doen ze naast het werk nog 2/3 van alles.

Dan hebben ze helpende mannen die op de papadag wat dingen doen die klaar zijn gezet/gelegd en geregeld voor hen.

Dus zwemtas is ingepakt met gewassen spullen, de koelkast zit vol met boodschappen gedaan door de vrouw. De tandartsafspraak is gemaakt door vrouw en op de kalender geschreven en op de koelkast geplakt. De tandenborstel zit ook al in de zwemtas en het recept van avond eten hangt ook op de koelkast.

Dat kadootje voor kinderfeestje is gekocht en het lijstje met andere klusjes hangt er naast.
Ze doen nooit alles helemaal zelf.

En maar doen alsof het eerlijk verdeeld is. Pas als je dit soort dingen navraagt blijkt het wel mee te vallen dat eerlijke verdelen.
Naast waar dit sowieso nog helemaal niet gebeurt want de vrouw werkt minder en dus kan je prima het hele huishouden doen.

Lees ik hier ook ongeveer wekelijks en hoor ik in RL ook gewoon heel vaak.... Ik zou liever hebben dat je het wel gelooft. Ontkennen gaat niet helpen. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Er is ergens op het forum nog een topic "de derde shift" te vinden. Dat spreekt wel boekdelen.
Lucifer2018 schreef:
14-07-2019 13:24
Lees ik hier ook ongeveer wekelijks en hoor ik in RL ook gewoon heel vaak.... Ik zou liever hebben dat je het wel gelooft. Ontkennen gaat niet helpen. :-D :-D

Nee, ik ontken het ook zeker niet, dat zou wereldvreemd zijn, maar ik verkeerde in de illusie dat het onder mensen van mijn generatie met mijn opleidingsniveau gewoon niet echt meer een issue is. Ik zag de verhalen op het forum als de uitzonderingen.

Maar kennelijk leef ik meer in een bubbel dan ik dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven